Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Zhyleta-13
Posty: 5
Rejestracja: 27 sierpnia 2018, 19:28
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Polonez MR'91->MR'87

Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: Zhyleta-13 » 09 września 2018, 12:19

Cześć i czołem
To jak w temacie, poszukuję informacji jak ustawić sobie gaźnik w 1.6 tak żeby spalanie nie było zbyt duże. Jakie dysze, jakie rurki emulsyjne i jak ustawić pływak?
Silnik 1.6GSi z kolektorem dolotowym od 115c i gaźnikiem z przelewem w pokrywce od starszych modeli Poloneza(nie pamiętam oznaczenia)

Sporo ludzi twierdzi że jak dobrze ustawię to w trasie będę mógł osiągnąć spalanie rzędu 7l/100km, póki co jedyne co z gaźnikami w Polonezie robiłem to na moim poprzednim silniku(niech mu huta lekką będzie) zmieniałem rurki emulsyjne na te z Żuka od mniejszej gardzieli(musiałem jakoś zmniejszyć spalanie z 17l/100km, w trasie udało się osiągnąć 10l/100km kosztem mocy)
Obrazek Obrazek

jurek_j
Posty: 1471
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: jurek_j » 09 września 2018, 12:46

Zapewne to co napiszę będzie mocno kontrowersyjne, ale cóż.

Po zmianie motoru na 1.6CB nie mogłem opanować dwóch mechanicznych gaźników - a to fiksował ZHS, a to na osiach przepustnic zassysał lewe powietrze. Do tego nie dało się wyregulować składu mieszanki - było albo ekstremalnie ubogo, albo... ubogo.

Zmieniłem gaźnik na podciśnieniowy, na którym jeździłem w 115C, bez problemu dało się go wyregulować, przerobiłem puszkę filtra z poloneza, żeby pasowała pod fiatowski gaźnik, wywaliłem ten idiotyczny płaskownik nad pierwszym przelotem i cóż, jeżdżę. Zbyt mało kilometrów natrzaskałem żeby określić ile mi to spala, ale 10l/100km to dawno dawno temu to auto mi paliło.

Awatar użytkownika
Zhyleta-13
Posty: 5
Rejestracja: 27 sierpnia 2018, 19:28
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Polonez MR'91->MR'87

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: Zhyleta-13 » 09 września 2018, 15:53

jurek_j pisze:
09 września 2018, 12:46
Zapewne to co napiszę będzie mocno kontrowersyjne, ale cóż.

Po zmianie motoru na 1.6CB nie mogłem opanować dwóch mechanicznych gaźników - a to fiksował ZHS, a to na osiach przepustnic zassysał lewe powietrze. Do tego nie dało się wyregulować składu mieszanki - było albo ekstremalnie ubogo, albo... ubogo.

Zmieniłem gaźnik na podciśnieniowy, na którym jeździłem w 115C, bez problemu dało się go wyregulować, przerobiłem puszkę filtra z poloneza, żeby pasowała pod fiatowski gaźnik, wywaliłem ten idiotyczny płaskownik nad pierwszym przelotem i cóż, jeżdżę. Zbyt mało kilometrów natrzaskałem żeby określić ile mi to spala, ale 10l/100km to dawno dawno temu to auto mi paliło.
Ale tak po prostu bez przekładania dysz? Myślałem o takim gaźniku, problem w tym że albo trafiają się bez przelewu w pokrywce(muszę mieć bo w końcu GSi nie ma możliwości montażu mechanicznej pompy pozostaje więc tylko elektryczna) albo w takim stanie że lepiej to na złom oddać :/ Więc może kiedyś, jak coś konkretnego się znajdzie.

Póki co po prostu szukam info bo aktualnie silnik już uruchomiłem, problem jest tylko taki że przy 2000n/min go zalewa.
Obrazek Obrazek

jurek_j
Posty: 1471
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: jurek_j » 09 września 2018, 16:20

Bez przekładania dysz, 100% seria jak narazie.

Faktycznie powrót paliwa to problem w tym przypadku. Zwłaszcza że pokrywy między mechanicznymi, a podciśnieniowymi gaźnikami różniły się.

hasky
Posty: 48
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: hasky » 09 września 2018, 20:27

Polecam lekturę "Usprawnienia poloneza" jest tam sporo opisane o regulacji gaźnika.

Awatar użytkownika
Zhyleta-13
Posty: 5
Rejestracja: 27 sierpnia 2018, 19:28
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Polonez MR'91->MR'87

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: Zhyleta-13 » 10 września 2018, 11:15

hasky pisze:
09 września 2018, 20:27
Polecam lekturę "Usprawnienia poloneza" jest tam sporo opisane o regulacji gaźnika.
Znajdę to gdzieś w pdf?
Obrazek Obrazek

hasky
Posty: 48
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: hasky » 10 września 2018, 20:16

Jakiś czas temu można było znaleźć tą książkę gdzieś w internetach. Mi się udało na chomikuj.

OLO
Posty: 9085
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: OLO » 11 września 2018, 07:49

Gaźniki od połowy lat 80 były już tak zubożone że bardziej sie chyba nie da. A podejrzewam że to spalanie było mierzone a'la Volkswagen - w ustalonych idealnych warunkach. A że tym samochodem nei dało się poruszać bo maił dziuręw obrotach i permanentnego muła - o tym materiały fabryczne już nie wspominają.
Zapakuj tam jakikolwiek gaźnik w dobrym stanie (czysty, bez luzów na osiach) i zamontuj. Jeśli chodzi o dobór dysz to zaczałbym od zestawu ze 125p z lat 70. Czyli I - 120 paliwo, 220 powietrze, 50 wolne, rurka F30, II 155 paliwo, 200 powietrze, 100wolne rurka F30. I tak większość jazdy to tylko I przelot więc tam sie tam skup na ekonomi/osiągach. II przelot używa sie na pełnej petardzie więc może być bogato.
Mozesz ząłożyć sobie sondę lambda w wydech, podłaćzyć się woltomierzem i badać skład mieszanki. I żonglować dyszami.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Zhyleta-13
Posty: 5
Rejestracja: 27 sierpnia 2018, 19:28
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Polonez MR'91->MR'87

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: Zhyleta-13 » 16 września 2018, 15:12

OLO pisze:
11 września 2018, 07:49
Gaźniki od połowy lat 80 były już tak zubożone że bardziej sie chyba nie da. A podejrzewam że to spalanie było mierzone a'la Volkswagen - w ustalonych idealnych warunkach. A że tym samochodem nei dało się poruszać bo maił dziuręw obrotach i permanentnego muła - o tym materiały fabryczne już nie wspominają.
Zapakuj tam jakikolwiek gaźnik w dobrym stanie (czysty, bez luzów na osiach) i zamontuj. Jeśli chodzi o dobór dysz to zaczałbym od zestawu ze 125p z lat 70. Czyli I - 120 paliwo, 220 powietrze, 50 wolne, rurka F30, II 155 paliwo, 200 powietrze, 100wolne rurka F30. I tak większość jazdy to tylko I przelot więc tam sie tam skup na ekonomi/osiągach. II przelot używa sie na pełnej petardzie więc może być bogato.
Mozesz ząłożyć sobie sondę lambda w wydech, podłaćzyć się woltomierzem i badać skład mieszanki. I żonglować dyszami.
No, coś w ten deseń mnie interesowało :) Lambda powiadasz, w sumie to mam kolektor od GSi więc pójdzie to zrobić, poczytam poszukam co i jak.
Gaźnik mam w super stanie(zero luzów) tylko chyba nieco zabrudzony(a przynajmniej nie wiem kiedy ostatni raz czyszczony.)
Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ