Pracuje jak traktor 1.5 sle

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Pracuje jak traktor 1.5 sle

Post by chiken »

Witam
Pojawił się kolejny problem z Polonezem. Wymieniłem pompę wody, paliwa i było wszystko ok. Zrobiłem może autem z 50 km wstawiłem do garażu bo miałem jeszcze innych pierdół do porobienia w środku. Chciałem autem się przejechać no i kicha. Po odpaleniu na ssaniu jest około 500 obr/min, kopci i jakby nie palił na wszystkie cylindry. Sprawdzałem, że na pierwszej świecy są problemy z iskrą. Wymieniłem przewody, świece i bez zmian.

Pozdrawiam

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Post by Daniel22 »

Sprawdź palec i kopułkę.

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Wygląda ok. Do końca nie wiem jak sprawdzić cewkę, mam moduł ape05. Może tutaj jest przyczyna?

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Post by Daniel22 »

Wątpię. Przecież na pozostałych cylindrach masz iskrę. Problem występuje tylko na jednym - zamieniałeś świece miejscami? Odstęp między elektrodami masz na niej prawidłowy? Masz jakąś kopułkę na podmianę?
Last edited by Daniel22 on 05 August 2017, 20:18, edited 1 time in total.

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

jeśli przy tym jest głośny stukot to mogła się złamać dźwigienka zaworowa. Zdarza się to dość często w starszych OHV.

magneto
Posts: 377
Joined: 14 August 2012, 20:03
Location: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post by magneto »

Może przebicie na kopułce.najlepiej sprawdzić po zmroku .

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Jutro zmienię kopułkę na nową, zamieniłem miejscami świece to samo, odstęp jest ok

efeso
Posts: 81
Joined: 20 May 2012, 17:22
Location: Szczecin

Post by efeso »

Podmień aparat zapłonowy, powinno pomóc.

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

Podmień aparat zapłonowy, powinno pomóc.
Pomóc chyba na stracenie czasu ;)

efeso
Posts: 81
Joined: 20 May 2012, 17:22
Location: Szczecin

Post by efeso »

Jeśli na jednym cylindrze są problemy z iskrą to na 99% to nie kopułka, i problemu należy szukać w aparacie zapłonowym.

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

efeso wrote:Jeśli na jednym cylindrze są problemy z iskrą to na 99% to nie kopułka, i problemu należy szukać w aparacie zapłonowym.
Ale chcesz powiedzieć, że zanika pole magnetyczne i łamie to zasady fizyki ?
Przecież tam nie ma złącz, a za każdym razem gdy ma być iskra cewka w aparacie generuje impuls. Nie da się tak zrobić by wypadł zapłon na 1 z 4 cylindrów. Albo wypada na wszystkich albo na losowych.

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Podmiana kopułki i palca nic nie dała. Auto kręci próbuje zapalić, trzeba się nakręcić, aby odpalił nawet jak traktor. Czasami odpali i zaraz gaśnie.

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

Zobacz czy przypadkiem nie rozwalił się pływak w gaźniku. trzeba sprawdzić czy paliwo nie przelewa się z komory pływakowej do gardzieli.

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Post by Daniel22 »

Tylko co ma do tego pływak i paliwo, jak on nie ma iskry na jednym cylindrze? "Problemy z iskrą" - to znaczy, że nie ma jej wcale, jak kręcisz, a na pozostałych cylindrach jest taka, jak powinna być? (gruba, niebiesko-biała).
Pozdrawiam

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Kupiłem sobie lampe stroboskopową. Bo myślałem, że może coś z zapłonem. Podłączyłem i lampa błyskała raz na jakiś czas (jak pracował wmiarę normalnie). Na innych świecach regularnie. Wiem, że to słabe, ale i tak miałem zmienić kable to stwierdziłem, że to wina kabli. Zmieniłem kable, świece miejscami i jest padaka. Jeszcze sprawdzę tą iskrę.

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Sprawdziłem iskrę i jest na wszystkich cylindrach na starej kopułce. Zasilanie na cewce i module jest. Teraz co sprawdzić, albo jak cewkę lub zielony kabelek od aparatu? Po zalaniu paliwa do gaźnika, kręci zero reakcji, foch i kichnięcie.

Endi
Posts: 204
Joined: 04 November 2007, 17:25
Location: Świdnik

Post by Endi »

Skoro iskra jest na wszystkich cylindrach to nie jest problem ani z modułem ani z cewką. Jak paliwo dochodzi to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej. Sprawdź kompresję może to coś wyjaśni.
Last edited by Endi on 08 August 2017, 20:24, edited 1 time in total.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Zrobiłem pomiar na zimnym silniku:
1 cyl: 12
2 cyl: 12
3 cyl: 10,5 próba olejowa 13,5
4 cyl: 12

Domyślam się co mnie czeka. Tylko, czy przy takiej różnicy nie zagada? Może być luz na zaworach czy tylko i wyłącznie trzeba zdjąć czapkę?
Jeszcze przejdę do podstaw. Tak mam podłączone kable wn na kopułce. Może tutaj coś popierdzieliłem choć przekładałem jeden do jednego.
Image

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Yyy... Przecież masz numerki na kopułce, tam nie ma żadnej filozofii, I do pierwszej świecy (od chłodnicy licząc), II do drugiej itd.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

nie na każdej. poza tym, jak ktoś źle zamontował aparat, to numerowanie można sobie w buty wsadzić.

hasky
Posts: 59
Joined: 28 September 2011, 19:48
Location: Jeziorno

Post by hasky »

Sprawdź ustawienie zapłonu. Skoro jest paliwo, iskra i ciśnienie w cylindrach to zostaje tylko to wszystko zgrać. Sprawdź przyśpieszacz odśrodkowy w aparacie pod palcem rozdzielacza, może się przyciął w jakiejś pozycji.

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Post by Daniel22 »

A najprościej niech ktoś drugi wsiądzie za fajerę i kręci rozrusznikiem, a Ty w tym czasie delikatnie kręć aparatem lewo-prawo.
Pozdrawiam

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Profilaktycznie zmieniłem magiczny zielony kabelek i kicha. Zastanawiam się czemu po zalaniu bezpośrednio do gaźnika nie ma reakcji i strzela w gaźnik. W filtrze paliwa po dłuższym kręceniu mam minimalną ilość paliwa, gdzie wcześniej bywało 3/4. Podczas sprawdzania kompresji podłączyłem przewód pod pompkę ustawiłem ku górze i kręcąc rozrusznikiem dawało ciśnienie. Jednak później bardzo szybko opadało.

Jeśli chodzi o ustawienie aparatu to wygląda tak. Pierwszy cylinder na gmp, palec wskazuje na godzinę 10 w kierunku na pierwszy cylinder. Tak był ustawiony jak kupiłem auto i było wszystko ok.

Może cewka na aparacie zapłonowym do którego podłącza się zielony kabelek? Jakie wartości powinien mieć.

Przepraszam, ale już brak mi pomysłów i możliwości sprawdzenia

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

A podciśnienia? Wąż z kolektora do serwa szczelny?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Post by Daniel22 »

Nie wiem, czemu się tak niektórzy boją ruszać ten zapłon, to nie jest ultra dokładne urządzenie, tylko niezbyt dokładny, często rozklekotany mechanizm, który należy skorygować. Każdy z moich trzech gaźnikowych polonezów, które kupiłem, nie chciał za chiny pracować poprawnie po ustawieniu na lampę zgodnie ze znakami na 5 stopni (lub 10 w 1600) kole pasowym.

Cewkę zostaw w spokoju, jak masz dobrą iskrę.

Co do strzelania po zalaniu do gaźnika... Mogłeś go zalać lub nalać za mało paliwa :P
Last edited by Daniel22 on 11 August 2017, 10:26, edited 1 time in total.
Pozdrawiam

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

Nie wiem, czemu się tak niektórzy boją ruszać ten zapłon, to nie jest ultra dokładne urządzenie, tylko niezbyt dokładny, często rozklekotany mechanizm, który należy skorygować. Każdy z moich trzech gaźnikowych polonezów, które kupiłem, nie chciał za chiny pracować poprawnie po ustawieniu na lampę zgodnie ze znakami na 5 stopni (lub 10 w 1600) kole pasowy
dokładnie tak. Na lampę nigdy to nie chce działać dobrze.
Pierwsze co trzeba zrobić to odkręcić palec i nasmarować odśrodkowy regulator przyspieszenia.
Następnie ustawić silnik na górny martwy punkt. Wtedy w aparacie powinny się pokrywać blaszki w cewce aparatu (+/- 5 stopni). Palec wskazuje 1 albo 4 cylinder i to jest loteria, bez sprawdzenia czy na 1 cylindrze jest suw sprężania. Można to sprawdzić przez korek wlewu oleju z użyciem małej latarki. blisko GMP nie mogą się mijać dźwigienki na 1 cylindrze.
Wtedy sobie rysujesz w którą kręci się aparat. tam gdzie jest palec wsadzasz 1 kabel od 1 cylindra (liczysz od rozrządu). Potem kolejne przewody wkładasz zgodnie z kolejnością którą masz wybitą na głowicy.
Wtedy jeśli ma iskrę to musi zapalić.
Jest jeszcze jedna opcja - przestawiony rozrząd.
Last edited by diodalodz on 11 August 2017, 12:11, edited 1 time in total.

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Doszedłem do momentu, że auto odpala i chodzi źle jak poprzednio. Sprawdzając stroboskopem znak na kole pasowym jest dobre 40-50 stopni od znaków na bloku. Przyspieszyłem maksymalnie, aby jakoś chodził, 1000 obr na ssaniu. Co jeszcze robię nie tak?

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

sprawdź czy nie przeskoczył rozrząd. 50 to za dużo by przesuwał się aparat.
Zdejmujesz pasek, odkręcasz koło pasowe rozrusznikiem i i kilka śrubek M6 i masz dostęp.
Wtedy linijka i patrzysz czy wszystko jest w osi.

chiken
Posts: 35
Joined: 20 September 2016, 19:56
Location: Wawa

Post by chiken »

Znaki się zgadzają, kilka razy obracając wałem. Kwestia tego, że nie mam klina do blokowała koła. Jak powinien być zamontowany? SZUAKAM PILNIE KLIN.

WRB
Posts: 356
Joined: 16 January 2007, 06:46
Location: Lublin

Post by WRB »

świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

Post Reply