Polonez 1.5 GLE 92r. problem z 2 tłokami

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
ziemus
Posts: 4
Joined: 01 July 2016, 20:34
Location: Częstochowa

Polonez 1.5 GLE 92r. problem z 2 tłokami

Post by ziemus »

Witam wszystkich!
mam problem w swym Poldku z 2 tlokami( od strony rozrządu 3 i 4), mianowicie czysto teoretycznie nie dzialaja. Po odlaczeniu kabli gdy chodzi silnik, nie ma roznicy w jego pracy. Byly wymieniane kable, swiece, kopulka i palec, gaznik czyszczony i ustawiony zapłon, lecz nic nie dalo. Iskra dochodzi ale tloki dalej nic. Co ciekawe nowe swiece po wyciagniecu okazaly sie przykopcone. Cisnienie na tłokach sprawdzone i trzyma sie normy.

Poldek czasem jedzie dobrze i ma sie wrazenie jakby chodzil na wszytskich tlokach, lecz po zajrzeniu pod mache i odlaczeniu kabli znow to samo. Zazwyczaj podczas jazdy muli sie, czyli dodaje gazu, troche podskoczy na obrotach po czym zaraz spadaja. Nawet na postoju wciskajac gaz do np. 3 tys i probujac utrzymac te obroty potrafi zgasnac, gdyz wskazówka od obrotów idzie gwałtownie w dół.

Jak narazie jestem w kropce i nie wiem od czego mu sie tak dzieje. Nawet elektromechanik starszej daty, który dość dużo czasu spędził przy takich samochodach nie ma pomysłu co mu może być.

I teraz pytanie, czy ktoś z Was miał może podobny problem? Lub wie co Poldusiowi może być? Dodam, że po rozgrzaniu na obrotach ładnie trzyma, lecz widać po silniku, że za bardzo nim rzuca z racji, iż działaja tylko 2 tłoki. Ewentualnie zna ktoś jakiegoś speca nieopodal Częstochowy, który zna sie na takowych pojazdach?

We wtorek jade jeszcze sprawdzić zawory, chociaż już raz ponoć je ustawiał mechanior.

Pozdrawiam :)

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Pomiar kompresji trzeba zrobić, będzie coś więcej wiadomo.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

ziemus
Posts: 4
Joined: 01 July 2016, 20:34
Location: Częstochowa

Post by ziemus »

Dziś u Dziadzia badaliśmy pomiar kompresji, tylko miał nieco stary sprzęt, i wyszło cos takiego:

1 - 12
2 - 12.7
3 - 13
4 - 13

Czyli, by było chyba w normie?

sobekŁDZ
Posts: 85
Joined: 19 July 2009, 12:27
Location: Łódź

Post by sobekŁDZ »

Może wałek rozrządu wytarty.

ziemus
Posts: 4
Joined: 01 July 2016, 20:34
Location: Częstochowa

Post by ziemus »

tez jakas mysl, ale bralismy i manualnie wprawilismy wal w ruch przy czym sprawdzalismy czy tamte 2 tloki chodza, i chodzily.

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Wałek rozrządu, nie wał korbowy.
Czyli chodzi o to, czy się zawory w głowicy otwierają odpowiednio.

Kompresja jest ok, ale po tym nie można wnioskować otwierania się zaworów.
Last edited by jacekes on 13 August 2016, 21:18, edited 2 times in total.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

ziemus
Posts: 4
Joined: 01 July 2016, 20:34
Location: Częstochowa

Post by ziemus »

Wybaczcie za pomylke :) we wtorek powiem mechanikowi, aby sprawdzil

michal939
Posts: 519
Joined: 01 August 2011, 13:15
Location: Częstochowa

Post by michal939 »

ziemus wrote:Ewentualnie zna ktoś jakiegoś speca nieopodal Częstochowy, który zna sie na takowych pojazdach?
Na zaciszańskiej jest mechanika samochodowa,jeden z mechaników wozi się caro gaźnikowym,które odpala dosłownie lepiej niż rover ;) spróbuj tam zapytac.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Image

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

michal939 wrote:jeden z mechaników wozi się caro gaźnikowym,które odpala dosłownie lepiej niż rover
ciepły, lub chociaż letni silnik na gaźniku, zawsze odpali lepiej niż wtrysk. a i na zimnym tak się zdarza.

piotrek33
Posts: 304
Joined: 03 February 2016, 23:48
Location: opoczno

Post by piotrek33 »

pamiętam, jak miałem 125p, to zapalał od strzała nawet zimny, ale przed zapaleniem zimnego silnika musiałem tak dwa trzy razy nacisnąć pedał gazu "podpompować"

Post Reply