125p wentylator na elektromagnesie, kontrolka i włącznik.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

125p wentylator na elektromagnesie, kontrolka i włącznik.

Post autor: arnold » 23 września 2012, 16:04

Mam taką koncepcję.

Jak zrobić ręczne sprzęganie elektromagnesu, ale z zachowaniem trybu automatycznego, oraz dla sprawdzenia czy włącznik termiczny działa, czyli zrobienie kontrolki czy włączony jest wentylator? W 115C samego wentylatora nie słychać więc to jest dość przydatne.
Pomysł jest taki. Dlatego wszystkie zmiany są łatwo odwracalne.
Obrazek

Przejściówki wyglądają tak. Brązowa to wejście zasilania, niebieskie to wyjście na elektromagnes. Rysunek ma takie same kolory.
Obrazek

Do damskiego konektora myślałem żeby podłączyć powrót z przełącznika. Taka koncepcja daje też możliwość podłączenia na stałe wentylatora z pominięciem przełącznika. Teraz szukam oprawki na żaróweczkę.
Nie trzeba się o nic martwić bo wentylator w 115C nie jest zasilany jakimiś wielkim prądem.

No i zrobiłem taką elegancką kontrolkę:
Stan wolny:
Obrazek

No i na aucie:
Obrazek
Obrazek
To ja dowcipas. Salve!

OLO
Posty: 9101
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 24 września 2012, 09:40

Jak sie zepnie to słychać.
Też tak miałem w Oliwce, ale bardzo rzadko to sie załączało. Na tyle rzadko że drugi raz bym tego nie montował.
Zaznaczę że miałem chłodnicę z pionowym radiatorem i bardzo luźno chodzące łożysko od wentylatora.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 24 września 2012, 09:55

Szczerze to u mnie rzadko w ogóle się wentylator włączał, i dalej tak ma. Ogólnie moje auto nie ma zbytnio tendencji do przegrzewania się, nie pamiętam tylko jaki teraz mam termostat, bo kiedyś się nie dogrzewało.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2826
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 24 września 2012, 18:34

Też mam taki patent, ale bez kontrolki :)
Odkąd wymieniłem termostat i czujnik temperatury jeszcze tego nie używałem, ale awaryjnie zostawiam na upały ;)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 24 września 2012, 18:55

W tym roku 17 sierpnia jechałem do szczyrku, nie użyłem tego nawet bo przełącznika nie zrobiłem jeszcze, dość upalnie było. Kable pod przełącznik tak rozwiązałem żeby szło zewrzeć jest (wsuwki męskie i żeńskie). To jest w moim przypadku sztuka dla sztuki. Ale lepsze to niż zwieranie wentylatora lub regulowanie przerwy na 0. Tylko jak jest chłodniej od razu auto się nie dogrzewa.

A w jeśli chce się rezygnować z kontrolki i przełącznika w kabinie można zrobić tylko 2 kablowe przejścia do spięcia w komorze.
To ja dowcipas. Salve!

ODPOWIEDZ