PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

diodalodz
Posty: 765
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: diodalodz » 07 czerwca 2018, 15:23

zazwyczaj to efekt złych styków w skrzynce albo uszkodzonych pól lutowniczych w samym kontrolerze. Jak będziesz tak jeździł to wypali ci dziurę w skrzynce.
na początek trzeba rozebrać kontroler i zobaczyć jak wygląda w środku. Prześledzić cały tor wysoko prądowy.

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 305
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: piotrek33 » 08 czerwca 2018, 14:45

no jest jeden styk aż nadpalony, poprawiałem już końcówki w skrzynce, wymieniałem kontroler na inny i dalej to samo. Prześledziłem instalację, czy zwarcia nie ma- nie ma zwarcia. chciałem znaleźć rozsądne rozwiazanie na ten problem i dlatego pytam, czy może ktoś już to przerabiał. Myślałem, że może przerobić instalację na przekazniki, które załączałyby prąd bezpośrednio z końcówki akumulatora na żarówki, czy coś w tym rodzaju...
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 305
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: piotrek33 » 08 czerwca 2018, 14:53

diodalodz pisze:
07 czerwca 2018, 15:23
na początek trzeba rozebrać kontroler i zobaczyć jak wygląda w środku. Prześledzić cały tor wysoko prądowy.
Dzieki, dzisiaj rozbiore to ustrojstwo i sprawdzę,
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

OLO
Posty: 9079
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: OLO » 14 czerwca 2018, 10:03

Podejrzewam że znajdziesz tam jakiś przekaźnik z nadwątlonymi stykami.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posty: 225
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Bomber » 16 czerwca 2018, 13:39

Ma ktoś namiar na plastikowe gniazda gwintów do przymocowania nosków w borewiczu? Pytałem w kilku sklepach i susza.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3830
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: maciejowski » 21 czerwca 2018, 22:31

w caro są chyba takie same, a jak masz cierpliwość, to poszukaj tu http://auto-spinka.pl

Awatar użytkownika
zygmunt
Posty: 264
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: SLOUGH,UK.

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: zygmunt » 27 lipca 2018, 08:01

Witam!
Zmieniam gaźnik w Polonezie 90 1.5 na Weber bez powrotu paliwa do baku. Czy pompka paliwa Poloneza bedzie na tym cierpiała? Istnieje możliwość podłączenia powrotu na trójniku do przewodów paliwowych dołączonym do gaźnika, ale nie wiem czy to ma sens, bo w Fiacie ten sam gaźnik pracuje bez powrotu do baku.
Chyba, ze jest jakaś różnica między pompka paliwa Fiata’70 i Poloneza 90 ?
125p'70-Anglia

hasky
Posty: 46
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: hasky » 27 lipca 2018, 22:24

Były też polonezowskie pompki z wbudowanym powrotem do baku. Mialy trzy zamiast dwuch wyjść. Gaźnik do takiej pompki też miał tylko wejście paliwa zamiast zaworu przelewowego(czyli jedno zamiast dwóch wejść).

Szymon
Posty: 3266
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Szymon » 28 lipca 2018, 01:03

W tym roczniku są takie same, pompki z powrotem to dopiero szerokie caro.

Awatar użytkownika
zygmunt
Posty: 264
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: SLOUGH,UK.

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: zygmunt » 28 lipca 2018, 12:38

Dzięki za odpowiedz.
Podłączyłem powrót do baku na trójniku dołączonym do gaźnika i jest ok.
Teraz inny problem przerabiam. Zgubiłem tulejkę centrująca wał napędowy i nie mogę tego nigdzie kupić.
To jest podobno mosiężna tulejka która wchodzi w końcówkę wału napędowego przy skrzyni biegów. Jakby ktoś miał lub wiedział gdzie można kupić, to podpowiedz/pomoc.
125p'70-Anglia

diodalodz
Posty: 765
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: diodalodz » 28 lipca 2018, 17:23

https://allegro.pl/pierscien-centrujacy ... 54412.html
do tego chyba jest sprężyna, uszczelniacz i pierścień osadczy.

jurek_j
Posty: 1464
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: jurek_j » 28 lipca 2018, 20:28

W fiacie miałem tylko ten pierścień, gumową osłonę przeciwkurzową i jako zabezpieczenie pierścień segera.

Awatar użytkownika
zygmunt
Posty: 264
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: SLOUGH,UK.

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: zygmunt » 28 lipca 2018, 22:14

Pierścień srodkujacy jest przykręcony do walka od skrzyni i jego nie zgubiłem. Pierścień ten porusza się w tuleji srodkujacej która znajduje się wewnątrz końcówki przesuwnej wału napędowego. Nie wiem tylko czy ta tuleja srodkujaca występuje osobno czy jako komplet z końcówka wału napędowego.
Wydaje mnie się, ze ta tuleja wypadła z wału jak wymieniałem sprzęgło i stad mam wibracje pochodzące od walu, bo nie jest on równo ustawiony. Sam przegub elastyczny nie wycentruje przecież walu.
125p'70-Anglia

ODPOWIEDZ