jaki wybrac akumulator

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

krzysio76.1976

jaki wybrac akumulator

Post autor: krzysio76.1976 » 04 maja 2009, 20:04

witam jaki wybrac akumulator do poloneza 1.6 gle bo miałem centre future 50 i był zawsze niedoładowany oczywiscie się popsuł bo jest prąd a silnik nie reaguje wsadziłem stary 40 i jest dobrze

Awatar użytkownika
mati_lecha
Posty: 1115
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 02:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mati_lecha » 04 maja 2009, 20:12

A alternator ładuje jak trzeba?

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 04 maja 2009, 20:13

musisz mieć coś nie tak z ładowaniem, teraz mam założony tymczasowo 92Ahi na krótkich dystansach jest nie doładowany, a 50-62 Ah powinny śmigać
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Magic
Posty: 756
Rejestracja: 10 lutego 2008, 21:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Magic » 04 maja 2009, 20:18

W moim 1,6 GLE 62 Ah śmiga idealnie. Ładuje bardzo rzadko dla zasady :D
Był: Caro 1,6 GLE- 329 343 km
Był: Caro 1,5 GLI- 64 325 km

krzysio76.1976

Post autor: krzysio76.1976 » 04 maja 2009, 20:20

nie wiem jak sie sprawdza mam miernik jak nie ładuje co moze byc

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 04 maja 2009, 22:35

W PNach Plusach fabrycznie byly jakies wapniowe, bodajze Exide. W kazdym z 3 naszych Poldkow padly po ponad roku.
Teoretycznie sa bezobslugowe, bo maja o 80% mniejsze odparowanie wody, ale sa za to znacznie bardziej wrazliwe na
temperature. Powyzej 45 stopni Celsjusza padaja jak muchy, a ze w Poldkach nie ma zadnej oslony akumulatora od strony
wydechu, nawet glupiej blachy jak w DFach, skutek jest wiadomy.

Kupilem dwa razy CarJacka w Makro (polski producent - Centra) - pojemnosc 62Ah, prad rozruchowy 540A (EN)
i jestem bardzo zadowolony, bo byl tani a silnik swietnie kreci nawet przy -20 stopniach mrozu.
Ceny nie pamietam bo bylo to dawno, ale byla niska.

Moje zalecenia:

1. Pojemnosc ok. 60Ah i separacja kopertowa (juz chyba wszystkie akumulatory ja maja) - wystarczy z duzym zapasem,
mozna go krecic w zimie przez kilka minut i w przeciwienstwie do 50Ah nie zmeczy sie specjalnie. Szescdziesiatka to jest
optimum do alternatorow w PNach - wiekszy bedzie i drozszy i teoretycznie niedoladowany

2. Zadnych wynalazkow typu "wapniowy" etc. Sa zbyt wrazliwe na temperature, przeladowanie i z reguly sa fabrycznie
zamkniete - wiec pierwsza awaria regulatora napiecia lub upalne lato i mamy dodatkowy wydatek.

3. Koniecznie dajacy sie otworzyc! Wtedy niepotrzebne jest "oczko", mozna dolac wody i sprawdzic gestosc elektrolitu itd.
"Bezobslugowosc" to marketingowe naciaganie, a zwykly akumulator i tak pociagnie spokojnie ponad 6 lat bez zbytniej dbalosci.

4. Staram sie kupowac polskie produkty - raz ze sa tanie, dwa wiem ze to nie chinszczyzna jak np. wiekszosc produktow
Boscha obecnie, towar byl niedawno wyprodukowany, no i wspieram ekonomicznie polskie firmy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 05 maja 2009, 00:49

Ambrosios pisze:4. Staram sie kupowac polskie produkty...
No i zawsze się lepiej dogada z polskim alternatorem ;)
Alternator: "Ty, Aku, masz tu kurwa trochę elektronów, we no se tam reakcje porób."
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 00:52 przez Krasik, łącznie zmieniany 2 razy.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 05 maja 2009, 08:48

Ambrosios pisze:W PNach Plusach fabrycznie byly jakies wapniowe, bodajze Exide. W kazdym z 3 naszych Poldkow padly po ponad roku.
My mieliśmy w plusie fabrycznie Centre która po dwóch miesiącach padła i dali jakiś zielony aku daewoo który padł znowu po kilku miesiącach i na sam koniec gwarancji dali znowu jakąś centre która wytrzymała dość długo...
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 02 czerwca 2009, 13:00

Najlepiej to mi się sprawowały akumulatory Banner, 55Ah/460A minimum.
znalazłem gdzieś test akumulatorów w sieci, to wychodziło, że Exide nie trzymały tak dobrze parametrów, Piastów tez tak wypadł jak by chciał a nie mógł.
Ostatnio zmieniony 02 czerwca 2009, 13:00 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 02 czerwca 2009, 16:50

ZAPa nie polecam
Obrazek
Obrazek

Kojack
Posty: 409
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 13:26
Lokalizacja: Murowana Goślina/Poznań

Post autor: Kojack » 02 czerwca 2009, 19:59

Jenox też odpada.
BYŁ: Fiat 125p 1.5L 1983r.
przebieg: 83.000

Polonez Caro 1.4 GTI 16V 1995r.
przebieg: 165.200 km

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 02 czerwca 2009, 20:32

testy akumulatorów:
polski test, Varta, Banner itp
http://www.tab-polska.pl/tab/15.pdf

ADAC (część marek mniej znana na rynku polskim)
http://www.autocentrum.pl/go/338__Test_ ... 54228.html


ja w obu poldkach mam Banner i jest malina-malini perkele figofago :D
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Paganini
Posty: 1
Rejestracja: 27 grudnia 2019, 12:35
Lokalizacja: Michalin

Re:

Post autor: Paganini » 28 grudnia 2019, 14:07

Kojack pisze:
02 czerwca 2009, 19:59
Jenox też odpada.
Hej, Mocno odświeżę wątek - może się uda :) Szukam akumulatora dla mojego wujka. 1.4 GTI 16V 1997 - wolałem dopytać u źródła aczkolwiek słyszałem pozytywne opinie, że te nowe Jenoxy spokojnie dadzą radę. Jakieś sugestie? Będę wdzięczny.

OLO
Posty: 9138
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Re: jaki wybrac akumulator

Post autor: OLO » 30 grudnia 2019, 10:17

Wszystko co nowe daje radę. Ja ostatnio kupowałem aku sprowadzany z Ukrainy - cięższy od współczesnych. Na Radzymińskiej 129 w pawilonach pomiędzy Trocką a Gorzykowską.
O masz nawet:
https://www.google.com/maps/@52.2709009 ... 6656?hl=pl
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

PABLO
Posty: 1142
Rejestracja: 02 czerwca 2010, 14:07
Lokalizacja: Łódź

Re: jaki wybrac akumulator

Post autor: PABLO » 31 grudnia 2019, 09:12

OLO pisze:
30 grudnia 2019, 10:17
Wszystko co nowe daje radę. Ja ostatnio kupowałem aku sprowadzany z Ukrainy - cięższy od współczesnych. Na Radzymińskiej 129 w pawilonach pomiędzy Trocką a Gorzykowską.
O masz nawet:
https://www.google.com/maps/@52.2709009 ... 6656?hl=pl
To przypadkiem nie jakiś od ZIŁa?
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA

OLO
Posty: 9138
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Re: jaki wybrac akumulator

Post autor: OLO » 07 stycznia 2020, 09:27

Byle wlazł pod maskę.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ