jaki olej do poloneza.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

adylski

jaki olej do poloneza.

Post autor: adylski » 27 marca 2008, 22:37

Witam. Od kilku dni jestem szczęśliwym właścicielem Poloneza atu 1,6 GLI z 97 roku. Na liczniku ma 110kkm ale myślę że wynik ten jest "lekko" zaniżony. Aktualnie jest zalany olejem mineralnym. W silniku słychać stuki dlatego rozważam czy słuszną byłaby decyzja przejścia na półsyntetyk VALVOLINE MAX LIFE 10w-40 ? Czy miał Ktoś już do czynienia z tym olejem ? Jeśli uważacie że to zły wybór to polećcie mi jakiś inny specyfik do mojego wehikułu :)

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 marca 2008, 22:39 przez adylski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 27 marca 2008, 22:40

Pozostałbym raczej przy mineralnym, a jeśli ma to być olej do silników z dużymi przebiegami to np. Castrol GTX High Mileage.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 27 marca 2008, 22:44

Buton pisze: Castrol GTX High Mileage.
Unikać.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 27 marca 2008, 22:46

Coś z nim nie tak?
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

adylski

Post autor: adylski » 27 marca 2008, 22:48

Widzę że dość szybko doczekałem się odpowiedzi :) a co powiecie na VALVOLINE 15w-40 TURBO taki jak tutaj http://moto.allegro.pl/item337023673_va ... litry.html ?

Dlaczego uparłem się na valvoline ? Bo na wszystkich forach wychwalają ten olej czyli cośw tym musi być:)

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 27 marca 2008, 22:55

Pytanie czy to Plus? Jak nie to wyreguluj zawory, przestanie stukać. Jak nie przestanie to kiła.

Buton, nie słyszałem ani jednej dobrej opinii o Castrolu. Z wyjątkiem TWS.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: jaki olej do poloneza.

Post autor: LifeGuard » 27 marca 2008, 23:05

adylski pisze:Witam. Od kilku dni jestem szczęśliwym właścicielem Poloneza atu 1,6 GLI z 97 roku. Na liczniku ma 110kkm ale myślę że wynik ten jest "lekko" zaniżony. Aktualnie jest zalany olejem mineralnym. W silniku słychać stuki dlatego rozważam czy słuszną byłaby decyzja przejścia na półsyntetyk VALVOLINE MAX LIFE 10w-40 ? Czy miał Ktoś już do czynienia z tym olejem ? Jeśli uważacie że to zły wybór to polećcie mi jakiś inny specyfik do mojego wehikułu :)

pozdrawiam
używam go chwalę sobie, silnik jest czyściutki w środku, olej też, polecam
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 27 marca 2008, 23:46

Pitolicie. Kazdy markowy olej bedzie dobry, pod warunkiem wymiany w odpowiednim terminie... Kia w Polsce zaleca olej Lotos :) - tak jest napisane na naklejce na tylne szybie nowej Cee'd
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

WFO
Posty: 144
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 07:27
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: WFO » 28 marca 2008, 07:05

Z olejami jest generalnie tak jak z wódką - im droższy tym lepszy.
Cudów nie ma :D
Caro+GSI '98

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 28 marca 2008, 09:27

:564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

adylski

Post autor: adylski » 28 marca 2008, 10:57

To jest zwykły ATU. Oczywiście w tym samochodzie jest dużo rzeczy do regulacji nie wspominając o elektryce, która była przez kogoś nieźle pokopana.

Wiem, że valvoline 10w-40 utrzymuje silnik w czystości ale chodzi mi o to czy nie usunie mi zbyt dużo osadu z silnika żeby potem nie było problemów z ciśnieniem oleju. No i żeby nagle nie zaczął brać oleju :)

Aha jeszcze jedno. Nie znacie jakiegoś porządnego warsztatu w krakowie, w którym wyregulowaliby mi zawory i ustawili zapłon ? I ewentualnie ile taka usługa może kosztować :)
Ostatnio zmieniony 28 marca 2008, 11:11 przez adylski, łącznie zmieniany 1 raz.

Rafał 7R
Posty: 362
Rejestracja: 27 stycznia 2007, 11:07
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Rafał 7R » 28 marca 2008, 14:33

leon pisze:
Buton pisze: Castrol GTX High Mileage.
Unikać.
dlaczego? Ja używam go w Maluchu, jeździ już na nim ok.5tys i chodzi cicho, żadnych stuków i problemów..
Skoda 110
"Koperek z jajecznicą" ;)

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 28 marca 2008, 14:41

Ja na Castrolu jeżdżę od kiedy mam poldka (90 kkm prawie). Na High Mileage już druga wymiana oleju. Nic złego nie zaobserwowałem.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

Jojo
Posty: 529
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:33
Lokalizacja: Bronisze

Post autor: Jojo » 28 marca 2008, 16:30

leon pisze: Buton, nie słyszałem ani jednej dobrej opinii o Castrolu. Z wyjątkiem TWS.
Leon, to nie subaru :).

Najważniejsze aby zawsze był olej w silniku i żeby go wymieniac oczywiście z filtrem
Ja jezdziłem na lotosie mineralnym i było wszystko ok
"... Dobra, jedziemy fiaciorem dalej na łowy, kaman ..." :)

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 28 marca 2008, 17:06

Jojo, wiem ;)

Z drugiej strony wszystkie silniki pracują na tej samej zasadzie, zachodzą w nich takie same procesy. To, że OHV-ki lepiej tolerują gorszy olej nie oznacza że mamy do czynienia z kolejnym cudem nad Wisłą.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 28 marca 2008, 23:10

Dla mnie gorszy olej to Selektol.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 29 marca 2008, 14:14

ale bardzo skutecznie niweluje luzy na panewkach.
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick » 29 marca 2008, 15:28

ja juz drugi raz zalewam Shellem Helix Super 15W-40 ale nie high mileage i różnica między Lotosem jest taka że nie mam majonezu pod korkiem zimą
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 30 marca 2008, 01:33

Julo pisze:ale bardzo skutecznie niweluje luzy na panewkach.
Prędzej w kanałach olejowych.
z życia wzięte:
Kolega miał wąskie caro z przebiegiem podna 250kkm. Silnik brał 1 litr na 100km. Jak sie domyślacie silnik jeździł na czym sie dało (kryterium ceny). Po zalaniu silnika olejem do diesli - Superol silnik zaczął brać litr na 300km :) To sie nazywa technologia przyszlosci!
BTW silnik nie miał już panewek.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 30 marca 2008, 02:36

OLO pisze: Po zalaniu silnika olejem do diesli - Superol silnik zaczął brać litr na 300km To sie nazywa technologia przyszlosci!
BTW silnik nie miał już panewek.
łooo stary :570: Ja w swoim poprzednim borewiczu, opóźniłem zapłon żeby panewki nie stukały, a do silnika lałem pół na pół z olejem takie zagęszczacze oleju.
Oczywiście olej 15w40 LOTOS :570:
W zime dochodziło do tego że rozrusznik nie był w stanie przekręcić silnikiem bo sie zamiast oleju robił towot :570:
Ostatnio zmieniony 30 marca 2008, 02:36 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 30 marca 2008, 02:38

leon pisze:nie słyszałem ani jednej dobrej opinii o Castrolu. Z wyjątkiem TWS
A co powiesz na CASTROL EDGE SPORT 10W60 ? :546:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 30 marca 2008, 03:17

Ze strony Castrol UK:
CASTROL EDGE SPORT 10W-60

Replaces Castrol Formula RS 10W-60
Z innego forum:
W spkrócie polega natym ż jest do hydrokrakowany olej na bazie grupy III i nazwany syntetykiem tylko przez wyrok sądu w USA na to pozwalający - taki ordynarny podpudrowany mineral, nie warty tych pieniędzy. Kiedyś RSbył prawdziwym syntetykiem na bazie ESTRY/PAO, ale Castrol postanowił odciąc trochę kuponów od marki.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

adylski

Post autor: adylski » 30 marca 2008, 10:47

Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanie o ustawianie zapłonu. Jak wygląda taka procedura ? Wszystko odbywa się przez wpięcie się do komputera czy coś więcej ? I jeszcze jedno. Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o to jaki mam typ komputera a są ponoć dwa. Jak rozpoznać jaki mam typ tego komputera i czy wynikają w związku z tym jakieś różnice przy regulacji zapłonu?

wiciu

Post autor: wiciu » 30 marca 2008, 13:18

skoro to nie plus to pewnie masz komputer abimex (1,6GLI) i tutaj zapłonu się nie ustawia

w plusach z wtryskiem jednopunktowym jest komputer bosh

marko
Posty: 247
Rejestracja: 27 stycznia 2008, 19:02
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: marko » 30 marca 2008, 17:10

Witam serdecznie Polonezowców w spadku mam plusa 1.6 bosh, od 20 tyś pracuje na LOTOSIE półsyntetyku. Problemów nie stwierdziłem, żadziej niż 10 tyś nie wymieniam i oczywiście niż rok. Poprzedniej karówce 93' olej zmieniałem 2x w roku (mineralny). A co do przebiegów na oleju, Tata swego czasu po złożeniu silnika zalagał go zwykłym SUPEROLEM, silnik obecnie jeździ w "leprzej budzie", po 17 tyś pracy na superolu (jak w reklamie) silnik wyglądał jak po złożeniu ubytków niebyło.
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 30 marca 2008, 17:56

Co sądzicie o oleju silnikowy Shell w białych butelkach 15w40. Osobiście używam takiego shella ale w tradycyjnej żółtej butelce i bardzo chwalę (mój poldek podobno od nowości na nim jeździ). Jak narazie jedyną różnice jaką widzę to cena, ten w białej butelce jest tańszy ale czy dobry?? Tak mnie ostatnio naszło jak byłem w Tesco bo powoli musze myśleć nad wymianą oleju w silniku.
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Karol

Post autor: Karol » 03 kwietnia 2008, 10:51

Właśnie takiego castrola zalałem d oswojego PF125p..ozbaczymy co z tego wyjdzie...podobno zostawia sporo szlamu, ale mysle, ze ze bedzie lepszy niz otosy itd.. choć zamierzam na tym oleju zrobić nie wiecej niż 3-4 000 km, bo to samochód tylko na wycieczki:)

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 04 kwietnia 2008, 19:33

Proszę o stałe relacje.
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 04 kwietnia 2008, 20:09

Karol pisze:Właśnie takiego castrola zalałem d oswojego PF125p..ozbaczymy co z tego wyjdzie...podobno zostawia sporo szlamu, ale mysle, ze ze bedzie lepszy niz otosy itd
W polszu dla castrola robi lotos

adylski

Post autor: adylski » 05 kwietnia 2008, 20:11

Witam.

Tak więc zalałem silniczek olejem VALVOLINE TURBO 15w-40. Koszt 4L tego oleju to ok. 80zł.

Wrażenia ? Hmm zapewne byłyby takie same gdybym zalał każdym innym olejem bo ten co był to był po prostu wielki syf. Autko po zalaniu olejem zaczęło ładniej odpalać, silnik troszkę przycichł, mniej skakal po obrotach na biegu jałowym. Stał się też trochę bardziej dynamiczny. Dzisiaj wymieniłem świece na ISKRA FE55PRS-11 i jedyne co mogę powiedzieć, to to że są genialne. Teraz to jest praktycznie inny samochód. Dynamika bez porównania, auto nie trzepie się na niskich obrotach, praktycznie przestał skakać po obrotach a co najważniejsze dla mnie zaczął palić od kopa (wcześniej musiałem zakręcić 2-3 razy) i nie gaśnie na benzynie przy zimnym silniku (wcześniej musiałem parę sekund potrzymać nogę na gazie na 2tys. obrotów).

Jak na razie to wszystko chociaż niedługo zacznę eksperymentować z dodatkiem do oleju (Xeramic). Brat stosuje to w jego samochodzie i widać rezultaty (mogłem porównać osiągi przed zastosowaniem preparatu i po).

pozdrawiam

ODPOWIEDZ