PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kz
Posty: 18
Rejestracja: 17 stycznia 2016, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Kz » 21 września 2018, 12:57

Proszę :) (nie zwracaj proszę uwagi na zaznaczenie, wrzucałem tą fotę w innym temacie i zaznaczenie dotyczyło tamtej sprawy)

Obrazek

danielewicz
Posty: 765
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: danielewicz » 22 września 2018, 02:24

Na całe szczęście to abimex...
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: leon » 23 września 2018, 16:07

Endi pisze:
21 września 2018, 09:00
Heh to najgorszy rocznik
Bzdura.

No, może oprócz kiepsko przyklejanej tylnej szyby, najlepszy model z najlepszego rocznika. :D
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Daniel22 » 29 września 2018, 12:19

Głowice w silnikach 1300 są zamienne z głowicami od AB? Dobrze pamiętam, że AB miało twardsze sprężyny?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Daniel22 » 30 września 2018, 22:43

Dzięki za odpowiedzi :). Tak, są.
Pozdrawiam

BORYS
Posty: 2670
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: BORYS » 04 października 2018, 09:34

Jeszcze nie odpowiedziales na pytanie czy dobrze pamietasz ze AB mialo twardsze sprezyny! :)
Ura Bura Szef Podwóra

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Daniel22 » 05 października 2018, 10:49

Podobno są, ale wałkowi to ma nie zaszkodzić :) Zresztą, jakby zaszkodziło, wreszcie bym miał kopa, żeby odłożyć to 1300 na "lepsze czasy" i zamontować CB :P.
Pozdrawiam

Maciek
Posty: 14
Rejestracja: 02 marca 2010, 20:16
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki/Opole

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Maciek » 03 czerwca 2019, 22:15

Panowie, taka sprawa.
Polonez Caro 1996r. Z tyłu bębny. Przy hamowaniu, np. podczas dojeżdżania pod skrzyżowanie słychać takie rytmiczne stukanie z tyłu.
Nie zawsze, bo jak obciąży się tył to już tego nie ma.
Będę to rozbierał ale może naprowadzicie czego szukać :)
Let's go with FSO.

MARIUSZ
Posty: 188
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:18
Lokalizacja: LUBLIN
Auto: PN ATU+ 1.6GSI

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: MARIUSZ » 04 czerwca 2019, 10:50

łożysko na półosi

diodalodz
Posty: 801
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: diodalodz » 04 czerwca 2019, 16:50

albo za długie śruby kół jeśli było dłubane

sziszin
Posty: 53
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 20:52
Lokalizacja: Lublin

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: sziszin » 07 marca 2020, 16:50

Czy to jest uszczelka do 125p? Zwróćcie uwagę na tę część uszczelki, która zamyka komory popychaczy.
Obrazek

hasky
Posty: 58
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: hasky » 08 marca 2020, 09:41

Koledzy potrzebuje porady.
Mój polonez rok 1988 siedzi już dosyć mocno tyłem. Chce wymienić resory na nowe. Pytanie: czy założyć nowe dwu piórowe tak jak wyposażyła go fabryka, czy założyć trzy piórowe jak miały wcześniejsze modele?
Tu nasuwa się kolejne pytanie o znaczenie "nowe". Na popularnym portalu są :
-NOWE z zapasów PRL i
-NOWE z gwarancją wyprodukowane przez obecnie istniejące firmy.
Które mogą być leprze/trwalsze.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestie.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9970
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: jacekes » 08 marca 2020, 19:16

Nie wiem, jak w Polonezie, ale we fiacie 3 pióra to niewypał.
No chyba że wozisz dużo towaru, np. jedziesz załadowany na Złombol.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

hasky
Posty: 58
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: hasky » 08 marca 2020, 20:32

Głównie jeżdżę sam, ewentualnie z synem. W bagażniku tylko butla z gazem, ale z czasem będzie wyjęta. Generalnie chciałbym żeby za dwa lata nie usiadł znowu.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: maciejowski » 08 marca 2020, 21:10

hasky pisze:
08 marca 2020, 20:32
Generalnie chciałbym żeby za dwa lata nie usiadł znowu.
to omijaj rzemieślnicze resory szerokim łukiem.

btw. z tego co pamiętam, starsze polonezy miały właśnie resory 3 piórowe, dopiero później weszły 2.

hasky
Posty: 58
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: hasky » 08 marca 2020, 21:51

Czyli jednak szukać zapasów z dawnych lat.
Skoro fabryka wyposażyła go w resory dwu piórowe to nie będę zmieniał na twardsze.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Daniel22 » 09 marca 2020, 11:18

3 pióra są dobre, ale jak ktoś lubi resorowanie furmanki na drewnianych kołach i latanie bokiem na każdym zakręcie po deszczu :)
Pozdrawiam

hasky
Posty: 58
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: hasky » 09 marca 2020, 12:58

Latanie bokiem to mi się podoba😁😁😁.
Kolejna sprawa czy lepsze nowe z gwarancją czy nowe leżące z lat '80 -'90 ?

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Daniel22 » 09 marca 2020, 16:21

Nowe leżące, byle nie jakieś chamskie rzemiosło. I 3-piórówki bym omijał, bo to naprawdę syf :)
Pozdrawiam

Długi
Posty: 217
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:36
Lokalizacja: Białuń
Auto: Polonez C+ 1.6 GSI

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Długi » 24 marca 2020, 21:40

W plusie jak jest niski stan płynu hamulcowego to która kontrolka powinna się zaświecić? Bo ta czerwona od hamulców pomimo sprawnej żarówki nie świeci...

diodalodz
Posty: 801
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: diodalodz » 25 marca 2020, 00:11

czasami śniedzieją styki w pływaku. Trzeba go wyjąć i postukać nim

Długi
Posty: 217
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:36
Lokalizacja: Białuń
Auto: Polonez C+ 1.6 GSI

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Długi » 26 marca 2020, 20:07

postukam w sobotę, zobaczymy...

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Daniel22 » 27 marca 2020, 00:49

Ktoś może wie, kiedy zmienili pająk kierunkowskazów w 125p na nowszy typ z dwoma kostkami ze starego typu na trzy? Mój w fiacie jest kompletnie rozwalony i chciałem go podmienić, mam ideał z wąskiego caro, ale jest przeszkoda w postraci dwóch kostek. Mógłbym ciąć i rzeźbić, ale wolałbym znaleźć właściwy, stąd pytanie: borewicze i 125p miały te same pająki, czy tylko 125p miały na dwie kostki, do jakiego rocznika szukać starego typu na trzy?
Pozdrawiam

OLO
Posty: 9155
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: OLO » 27 marca 2020, 09:58

Weź śrubokręt zegarmistrzowski do języczków, powyjmuj piny. Potem kolorami przełóż na miejsce kostek jakie Ci potrzebne. Względnie sprawdź ilość przewodów przed tą operacją i jak czegoś brakuje czy bedize w nadmiarze to zidentyfikuj do czego służy. Może być do wspólnego/osobnego zasilania na któryś z przełączników
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

hasky
Posty: 58
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: hasky » 13 kwietnia 2020, 10:19

Koledzy takie techniczne pytanie: mam w poldku słabą chłodnicę, (była już uszczelniana płynem) marzy mi się nowa, ale stary typ chłodnicy jest wart tyle co cały polonez. Myślałem nad założeniem szerokiej chłodnicy z innym zbiorniczkiem wyrównawczym. Czy to będzie bardzo skomplikowana operacja?

OLO
Posty: 9155
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: OLO » 14 kwietnia 2020, 10:59

Obodowa termostatu z poziomym wyjściem na chłodnice i to właściwie tyle. Do tego chłodnica z kpl wężami i zborniczkiem.
Możesz założyc chłodnicę z łady 2105. Są dostępne nowe - wymiary zbliżone do starej chłodnicy. Do przerobienia górne wsporniki.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

danielewicz
Posty: 765
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: danielewicz » 14 kwietnia 2020, 17:10

Obudowa
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Daniel22 » 22 kwietnia 2020, 20:30

Jak napisał OLO, prosta robota, wstawiasz chłodnicę wytarganą za grosze z jakiegoś plusa + zbiorniczek i jest najmniej roboty. Do tego lepiej wtedy zmienić termostat na 85 lub 88 stopni, bo szeroka chłodnica ma lepszą wydajność. A co się ze starą dzieje? Cieknie, czy rdza w środku?
Pozdrawiam

hasky
Posty: 58
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: hasky » 24 kwietnia 2020, 21:00

Generalnie to chłodnica do plusa jest dostępna jako nowa w sklepie za nieduże pieniądze. Nawet jako zamiennik, nowa to zawsze nowa. Ileś lat powinna posłużyć. Moja pierwsza oryginalna chłodnica zaczęła cieknąć, więc zapakowałem drugą z mojego zapasowego "poloneza dawcy". Mam tylko wrażenie że nie wyrabia w ciepłe dni i na postoju, na światłach szybko temperatura idzie w górę. Pewnie w środku kamień albo rdza.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post autor: Daniel22 » 07 maja 2020, 22:41

hasky pisze:
24 kwietnia 2020, 21:00
Generalnie to chłodnica do plusa jest dostępna jako nowa w sklepie za nieduże pieniądze. Nawet jako zamiennik, nowa to zawsze nowa. Ileś lat powinna posłużyć. Moja pierwsza oryginalna chłodnica zaczęła cieknąć, więc zapakowałem drugą z mojego zapasowego "poloneza dawcy". Mam tylko wrażenie że nie wyrabia w ciepłe dni i na postoju, na światłach szybko temperatura idzie w górę. Pewnie w środku kamień albo rdza.
Albo termowłącznik źle dobrany. To, że temperatura idzie szybko w górę na postoju jest normalne w większości aut.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ