1.6 GSI - Stukanie...

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Norbinis
Posts: 75
Joined: 19 October 2014, 12:27
Location: Giżycko

1.6 GSI - Stukanie...

Post by Norbinis »

Witajcie. Mam taki problem - coś mi stuka, robi puk puk, poradźcie.



A tak serio. Stuka mi coś i nie wiem co. Nie zawsze to słychać mocno, czasami jest a czasami nie ma. Nagrałem film na tą okoliczność:

https://www.youtube.com/watch?v=2c-RsHe ... e=youtu.be

Obejrzyjcie cały i się wsłuchajcie. Przy końcu dobrze słychać. Mam swój typ ale czekam na wasze podpowiedzi.

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

Ja obstawiam klawiaturę. U moim też tak jest że czasem stuka mniej a czasem bardziej.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Norbinis
Posts: 75
Joined: 19 October 2014, 12:27
Location: Giżycko

Post by Norbinis »

Może jeszcze jakiś pomysł? Wiem, że tak przez neta trudno powiedzieć co to bez oględzin i z marnym filmikiem no ale może komuś jeszcze podobnie stukało... Hydropopychacz, może być on winny?

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

hydro ma wyższy dźwięk i zwykle klepie po odpaleniu, później cichnie.

Norbinis
Posts: 75
Joined: 19 October 2014, 12:27
Location: Giżycko

Post by Norbinis »

Drogą dedukcji obwiniam coś z 1 cylindrem. Po ściągnięciu przewodu w/n z 1 cylindra silnik zaczyna kuleć i nie słychać tego stukania, po ściąganiu z reszty cylindrów silnik zaczyna nie równo pracować ale te stukanie jest. :/

piotrek33
Posts: 304
Joined: 03 February 2016, 23:48
Location: opoczno

Post by piotrek33 »

ja uważam ze to coś w górnej części silnika np. zawory w gniazdach, albo sworznie tłokowe. Widze, że silnik zimny, a jak jest na ciepłym?
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Norbinis
Posts: 75
Joined: 19 October 2014, 12:27
Location: Giżycko

Post by Norbinis »

piotrek33 wrote:ja uważam ze to coś w górnej części silnika np. zawory w gniazdach, albo sworznie tłokowe. Widze, że silnik zimny, a jak jest na ciepłym?
Tak samo praktycznie.

piotrek33
Posts: 304
Joined: 03 February 2016, 23:48
Location: opoczno

Post by piotrek33 »

trudno ocenić bez oglądnięcia na żywo, przez internet to tak jakby kardiolog słuchał twojego serca przez telefon... tak jak napisałem wyżej- moje zdanie to górna część silnika. Nie pamiętam w której książce, ale chyba o 125p były opisane te hałasy, tzn typowe niedomagania silnika, może tam znajdziesz.

Kowal
Posts: 87
Joined: 25 June 2007, 23:45
Location: Wałbrzych

Post by Kowal »

Oddam swój głos na pusty (niezbyt pełen) hydropopychacz. W każdym razie luz na zaworze - przyczyn może być wiele.
Last edited by Kowal on 14 February 2016, 19:47, edited 1 time in total.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

piotrek33 wrote:Nie pamiętam w której książce, ale chyba o 125p były opisane te hałasy, tzn typowe niedomagania silnika, może tam znajdziesz.
Silnik od 125p to jest dźwiękowo jednak trochę inna historia. :)

strowger
Posts: 188
Joined: 14 February 2007, 13:15
Location: Świebodzin

Post by strowger »

Powtórzę się:

Klekotanie na zimno to objaw, który możecie sobie olać. Mam 2 GSI - z porównań:

1. Z przebiegiem 417 tysięcy - olej mineralny ELF Sporti 15W40, od nowości. Mam go od przebiegu 188 tysięcy i wtedy już klekotał na zimnym i klekocze do dziś. Minęło 10 lat. Silnik nigdy nie miał remontu i w dalszym ciągu nie zanosi się na niego.

2. Z przebiegiem 160 tysięcy, klekocze sobie lekko, od nowości mineral, od 100kkm dałem półsyntetycznego Elfa 10W40, zmian w pracy silnika BRAK.

Wnioski: dać sobie spokój z wymianą oleju na inny czy wymianą czegokolwiek - ten typ tak ma i tyle.
Last edited by strowger on 15 February 2016, 09:10, edited 1 time in total.
Polonez Caro Plus 1.6GSI '99 - 410kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/69918
Polonez Caro Plus 1.6GSI '01/02 - 140kkm
Chevrolet Nubira '07, 77kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79/ - Polonez daje radę ;)

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

Najczęściej to stukają tłoki w cylindrach. Zmodernizowane tłoki mają krótkie prowadzenie i tłok giba się w cylindrze.

Norbinis
Posts: 75
Joined: 19 October 2014, 12:27
Location: Giżycko

Post by Norbinis »

Dzisiaj po zrobieniu kilkunastu kilometrów i rozgrzaniu go nie klepie tak mocno jak klepie na filmiku... Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Chyba i tak rozbiorę i zobaczę czy coś złego tam nie siedzi, co jak co ale silnik muszę mieć pewny.

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

Jak nie klepie po rozgrzaniu to ewidentnie hydropopychacz któryś.
Olej jaki ma wlany ? Zmieniany regularnie ?
Last edited by SeBa on 15 February 2016, 20:34, edited 1 time in total.
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Norbinis
Posts: 75
Joined: 19 October 2014, 12:27
Location: Giżycko

Post by Norbinis »

SeBa89 wrote:Jak nie klepie po rozgrzaniu to ewidentnie hydropopychacz któryś.
Olej jaki ma wlany ? Zmieniany regularnie ?
Ostatni miał lany w 2013 roku elf 10w40, taki też miał w książce serwisowej po kupnie auta lany. Klepania się zdarzały po kupieniu, wymieniłem olej po kilkunastu kilometrach ( maks 40km zrobiłem) i wymieniłem na elf evolution 10w40.

EditL Ehh napisałem jakoś dziwnie.

W '99 roku mam wpis że miał lany elf competition 10w40. Jak kupowałem atu 4 lutego miał na karteczce ostatnią wymianę oleju w 2013 na elfa 10w40. Przebieg na tym oleju miał ok 3 tysiące kilometrów. Zrobiłem nim z 40km i zmieniłem na elfa evolution 10w40.
Last edited by Norbinis on 15 February 2016, 20:39, edited 1 time in total.

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

Ładnie, na jednym oleju po 3 lata bez wymiany... nie, olej się przecież nie starzeje, ależ skąd, to spisek producentów :P

A potem klepie zaworami, których hydropopychacze na jakość oleju są dość czułe...
Last edited by raffi on 16 February 2016, 10:34, edited 1 time in total.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Norbinis
Posts: 75
Joined: 19 October 2014, 12:27
Location: Giżycko

Post by Norbinis »

Jeździł nim Pan 86 letni, przecież jeszcze 10 tysięcy nie zrobił to nie trzeba wymieniać. :|

Dzisiaj znowu rozgrzałem go i nie klepie. Poczekam na razie z rozbieraniem, może się rozjeździ...
Last edited by Norbinis on 16 February 2016, 14:30, edited 1 time in total.

KropaT
Posts: 4
Joined: 09 May 2016, 08:52
Location: Łódź
Contact:

Post by KropaT »

Ja obstawiam tłoki w cylindrach o których zresztą wcześniej była mowa. To dość prosta i bardzo częsta usterka która ma miejsce. Nic nie na to nie poradzi.

jama
Posts: 189
Joined: 01 June 2012, 12:37
Location: ściana wschodnia

Post by jama »

mi też to ewidentnie brzmi jak tłok.

Hydro może mieć podobną częstotliwość, ale dzwięk zupełnie inny.

tłok klepie :/

vper
Posts: 6
Joined: 27 February 2007, 21:01
Location: Sokoły

Post by vper »

Witam,

Nie wiem czy uporałeś się z tym uszkodzeniem; chętnie dowiedziałbym się co było przyczyną.

Wg mnie klepie Ci jeden z zaworów na skutek uszkodzenia hydropoychacza, który nie trzyma ciśnienia. Prawdopodobnie na pierwszym cylindrze. Przez korek wlewu oleju będziesz to widział - jedna z dźwigienek będzie miała wyraźnie większy luz w porównaniu do pozostałych.

U mnie było tak, że wałek rozrządu przetarł denko hydropopychacza. Skończyło się na wymianie silnika na inny, używany.

Pozdrawiam
vper

Post Reply