Panewki Caro 1.6 GLI

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

Szymon pisze:w tym roku nakręciłem 6000 km, z czego co najmniej połowę ze stanem oleju poniżej minimum a i tak trzymał książkowe wartości ciśnienia
jeśli kontrolka nie świeciła się na zakrętach, to poziom był odpowiedni.

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Jak się "odpowiednio" weźmie zakręt, to i przy połowie stanu na bagnecie kontrolka potrafi się zapalić i jeszcze długo nie zgasnąć. ;)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi »

jacekes pisze:Jak się "odpowiednio" weźmie zakręt, to i przy połowie stanu na bagnecie kontrolka potrafi się zapalić i jeszcze długo nie zgasnąć. ;)
Dlatego do sportu stosuje się suche miski olejowe. Tam problem nie występuje, że olej odpłynie od przeciążeń.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

jacekes pisze:Jak się "odpowiednio" weźmie zakręt, to i przy połowie stanu na bagnecie kontrolka potrafi się zapalić i jeszcze długo nie zgasnąć. ;)
Niewydajemniesie :/
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Moge udowodnic. Ale nie moim fiatem.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec »

raffi pisze:
jacekes pisze:Jak się "odpowiednio" weźmie zakręt, to i przy połowie stanu na bagnecie kontrolka potrafi się zapalić i jeszcze długo nie zgasnąć. ;)
Dlatego do sportu stosuje się suche miski olejowe. Tam problem nie występuje, że olej odpłynie od przeciążeń.
W cywilnych autach sportowych z reguły wystarczą przegrody albo np. dwa smoki (przykładowo S50B32 z M3). :)
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

jose
Posty: 4344
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose »

Multec pisze:rzykładowo S50B32
To akurat bardzo zły przykład :D

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec »

jose pisze:
Multec pisze:rzykładowo S50B32
To akurat bardzo zły przykład :D
W sumie fakt, jak większość Mkowych silników, które lubią obrócić panewy na korbie... :P
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Podepnę się pod temat.
Dostalem torebkę z kupką panewek luzem (w sensie niezafoliowanych). Próbuję pogrupować je w komplety.
Mam pytanie

Jakie będą numery na poszczególnych panewkach (pierwsza i druga/trzecia) dla nominału, 1 i 2 podwymiaru? Chodzi mi o oznaczenia poszczególnych panewek a nie "kompletu na wał"

Wziąłem trzy katalogi (125p, PN88, PNplus) i ciągle jestem głupi. W tabeli na stronie katalogi panewki maja ten sam numer, jedynie obok rysunku są podane podwymiary oznaczane literami C,D,E,F,G. Plusowy katalog ma już inne oznaczenia zaczynające się od 0622xx identyfikujące poszczególne sztuki i ich wymiary.

Na jednej parze pierwszych panewek jest numer: "4397894 45 1" a wyżej "(B) 5H" (podejrzewam nominał)
Podobny układ jest "4397897 30", "(B) 7D" (podejrzewam 2 lub 3 podwymiar)
Albo panewka "4397901" - 2/3 podwymiar???

Czy ktoś ogarnia temat? Bo warto by było to usystematyzować
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ