Polonez 1991r kłopoty z zapłonem elektronicznym

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Polonez 1991r kłopoty z zapłonem elektronicznym

Post autor: Par_Dez » 06 stycznia 2014, 12:18

Witam !
Od pewnego czasu mam kłopoty z moim polonezem a konkretnie z zapłonem.Ponieważ te kłopoty zaczęły się od wadliwie działającego gaźnika uszkodzony był zaworek ssania oraz dysza wkręcana w zaworze ZHS założyłem pokrywę komory pływakowej od drugiego gaźnika z dobrym sprawnym zaworkiem oraz wymieniłem dyszę od zaworu ZHS nie ruszając ustawienia śruby regulującej zawór,oczyściłem gaźnik.Teraz zaczęły się problemy z zapłonem.Gdy samochód stoi 3-4 dni i jest mokro tak jak w tych dniach,to nie mogłem uruchomić silnika.Po wykręceniu świec stwierdziłem brak iskry na świecy.O dziwo przy następnej próbie silnik zaskoczył ale jakoś dziwnie pracuje dopóki się trochę nie rozgrzeje.Potem w czasie jazdy zdarzają się lekkie szarpania ustający gdy zmniejszam a potem dodaję gazu.
Znalazłem opis i sposób w jaki można sprawdzić czy winą jest moduł czy cewka w aparacie lub sam aparat i sobie wydrukowałem.Ciekawe dlaczego gdy wpuściłem trochę preparatu W-40 to na drugi dzień silnik zapalił bez problemów.Czy wyjęcie całego aparatu,rozebranie go jest na tyle skomplikowane że potem po złożeniu i ewentualnej wymianie cewki w aparacie lub założenie drugiego będzie wymagało specjalnych przyrządów pomiarowych do elektroniki ?
ParDez

jureczek
Posty: 170
Rejestracja: 26 listopada 2009, 19:49
Lokalizacja: Przemyśl - Kraków
Kontakt:

Post autor: jureczek » 06 stycznia 2014, 15:46

Na start masz bana za pisownie. Zobaczysz co sie będzie działo za chwile

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Par_Dez » 06 stycznia 2014, 16:32

jureczek pisze:Na start masz bana za pisownie. Zobaczysz co sie będzie działo za chwile
Czy mogę dowiedzieć się co w mojej pisowni jest nie tak ?
ParDez

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2829
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 06 stycznia 2014, 16:33

Interpunkcja jest niepoprawna.

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Par_Dez » 06 stycznia 2014, 16:46

klysek1 pisze:Interpunkcja jest niepoprawna.
Przykro mi,ale interpunkcja zawsze była moją słabą stroną.To nie wypracowanie ani zadanie domowe.Rozumiem błędy ortograficzne.
W takim razie dziękuję sam sobie poradzę.To nie jest forum z języka polskiego.
ParDez

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 06 stycznia 2014, 18:15

Cewkę to się wymienia plug&play. Moduł też. Trzeciak twierdzi, że są nierozbieralne, więc nie sądzę by coś się z nimi dało zrobić innego niż wymiana.

Rozdzielacz (kopułka+palec) po wymianie wypada ustawić, by dawał iskrę w odpowiednim momencie, ale też z grubsza da się to zrobić bez jakichś specjalnych przyrządów, stroboskopów i innych, a tylko dokładnie pilnując by wszystko poskładać w takiej pozycji, w jakiej się rozłożyło. Czasem wystarczy tylko oczyścić styki, wymiana nie zawsze jest konieczna.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Par_Dez » 06 stycznia 2014, 20:27

Serdecznie dziękuję.Jutro zabieram się do roboty.
ParDez

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 07 stycznia 2014, 11:05

Wydaje mi się że trzeba przyjrzeć się też mitycznemu przewodowi.


A co do wypracowania. Napisałeś długi tekst, źle stawiasz spacje po znakach interpunkcyjnych. Wiedziałbyś o czym mowa gdybyś porównał swój tekst z jakimkolwiek artykułem w gazecie lub sieci.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
Endi
Posty: 200
Rejestracja: 04 listopada 2007, 17:25
Lokalizacja: Świdnik

Re: Polonez 1991r kłopoty z zapłonem elektronicznym

Post autor: Endi » 17 września 2019, 20:57

Pozwolę sobie odgrzebać temat żeby nie zakładać nowego. Od jakiegoś czasu walczę w moim Borewiczu z nieregularną pracą silnika. Wielokrotne regulację gaźnika czy zapłonu nie przynoszą skutków, więc postanowiłem bardziej zagłębić się w temat. Rozebrałem aparat zapłonowy i zobaczyłem że palec ściną 2 styki w kopułce wygląda to tak:
Obrazek
Ma ktoś może pomysł co może być przyczyną takiej sytuacji :638: Na palcu również widać wyraźnie ślady "szlifowania". Dodam tylko że pacjent to Borewicz z przeszczepionym silnikiem z plusa na gaźniku i elektronicznym zapłonie. Wymieniłem palec i kopułkę i po chwili pracy widać że sytuacja powtarza się na nowych elementach.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

ODPOWIEDZ