PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Głupie pytanie: Jak należy prawidłowo zakładać pasek rozrządu, tzn wsuwać go na koła do końca, czy nie do końca, tylko tak, żeby z drugiej strony nie wystawał?:)
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

mardom89
Posts: 98
Joined: 14 May 2009, 08:53
Location: warszawa

Post by mardom89 »

mam pytanie w sprawie modułów zapłonowych z fiatów 132 do silnikow 2.0 DOHC gaznikowy - poszukuje oryginalnego Magnetti Marelli, natomiast znalazlem goscia ktory posiada moduł Bosha. Czy te dwa moduły roznia sie czyms specjalnie? Chodzi mi o to zeby był konkretnie od tego modelu, a nie polonezowski.
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

WRB
Posts: 356
Joined: 16 January 2007, 06:46
Location: Lublin

Post by WRB »

są na jebaju :
http://www.ebay.de/itm/ZUNDMODUL-FIAT-1 ... 588b7fbaed
jeżdżę na M- M już kilka lat. myślę że nie różnią się jakością.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

mardom89
Posts: 98
Joined: 14 May 2009, 08:53
Location: warszawa

Post by mardom89 »

nie o taki sie rozchodzi, ten to chyba nowszy typ, mi chodzi o taki przypominajacy wygladem moduly ładowane do ostatnich 125p. Byl jeszcze w sobote na allegro taki, cewka jest mocowana na nim, ale sie zlisilem, powiedzialem ze załatwie taniej, a tu sie okazuje ze jest ciezko.
Last edited by mardom89 on 05 July 2012, 00:06, edited 1 time in total.
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

WRB
Posts: 356
Joined: 16 January 2007, 06:46
Location: Lublin

Post by WRB »

http://moto.allegro.pl/fiat-125-131-132 ... 55414.html
oto Ci chodzi? pod cewką siedzi ten moduł. spod tylnej części cewki jest widoczny jego fragment.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

mardom89
Posts: 98
Joined: 14 May 2009, 08:53
Location: warszawa

Post by mardom89 »

O widzisz, tym linkiem rozjasniles sytuacje. Wlasnie ta aukcje znalazlem i nie zdecydowalem sie odrazu, tylko ogladalem ja na telefonie, nie dojrzalem wszystkich szczegołow, a na zywo tego nie widzialem. czyli o cos takiego mi sie rozchodzi.

W kazdym badz razie nie posiadamy do tego radiatora, wiec sam modul pewnie odpada?
Chwilowo bede sie starał podpiac to na polonezowskim module, bedzie to wspoldzialac ze sobą?
Last edited by mardom89 on 05 July 2012, 00:58, edited 1 time in total.
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

mardom89
Posts: 98
Joined: 14 May 2009, 08:53
Location: warszawa

Post by mardom89 »

Niestety, edytowac juz nie moge, cały czas mam jakies watpliwosci co do tego modułu. Tak to jest jak sie nie widzialo nigdy tego czego sie szuka. Mam przed sobą aparat i przewod (czujnik - moduł) konkretnie od tego silnika ktory mam, jak juz wiadomo brakuje mi modułu. Niestety patrzac na ten moduł ktory pokazał mi kolega WRB ni cholery mi to do siebie nie pasuje. Moze jak pokaze fotki tego co mam to jakos mi pomozecie dojsc do odpowiedzi, byłbym wdzieczny

Aparat:

Image

Image

Przewod czujnik-moduł:

Image

i sam pin z przewodu, przez ktory to cale zamieszanie:

Image

Image


WRB, dzieki za dotychczasowe odpowiedzi!
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

WRB
Posts: 356
Joined: 16 January 2007, 06:46
Location: Lublin

Post by WRB »

dziękując za dotychczasowe odpowiedzi, domagasz się następnych :) ale ja taki silny nie jestem. na zdjęciu to rozdzielacz zapłonu (do mocowania w głowicy)- nie aparat zapłonowy. działania aparatu przejął układ elektroniczny- komputer. w takim układzie też występuje ta cewka z modułem i radiatorem, choć u mnie współpracuje z układem klasycznym. przewód z czujnikiem położenia wału korbowego, podejrzewam że z jakiejś przednio- napędówki.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

mardom89
Posts: 98
Joined: 14 May 2009, 08:53
Location: warszawa

Post by mardom89 »

faktycznie, moglem cos pochrzanic, nie zabardzo sie na tym znam. Dzieki za checi w kazdym razie. I tak jestem do przodu z wiedza. Bede dalej drazyl temat z tata, troche bardziej sie na tym zna niz ja. Pozdrawiam
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Marcin z jakiego powodu kombinujesz z tym zapłonem?
To ja dowcipas. Salve!

mardom89
Posts: 98
Joined: 14 May 2009, 08:53
Location: warszawa

Post by mardom89 »

tak w sumie to nie ja kombinuje tylko ojciec, bo mu tak wygodniej bedzie mowi. Ja bym wolal pozostac przy klasycznym rozwiazaniu, ale z drugiej strony ktos to wymyslil chyba po to bo jest lepsze nie?
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Chcesz to wrzucić do twojego silnika? No to pracowałbym z aparatem z poloneza i ewentualnie z zespołem cewka-moduł. Samych wariacji na temat zapłonu w Polonezie też było sporo. M-M do Poloneza robił SM 800 AX.
Last edited by arnold on 05 July 2012, 15:35, edited 1 time in total.
To ja dowcipas. Salve!

mardom89
Posts: 98
Joined: 14 May 2009, 08:53
Location: warszawa

Post by mardom89 »

do 2.0 DOHC łódkowego, gdzie tam do mojego takie wygibasy, Panie :P
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

Ambrosios wrote:Widok weza sikajacego benzyna jeszcze lepszy :)
Wcale mi się to nie podobało :P
Dzisiaj w trasie, na szczęście już niedaleko domu! na jednym ze skrzyżowań, podjechał do nas miły człowiek i poinformował nas, że leje nam się z auta paliwo!
Jak widać DRUCIARSTWO nie popłaca! Wężyk gumowy (elastyczny, dosztukowany) zaczął przepuszczać na połączeniu z tym sztywnym.. Sprawdziliśmy to gdy tylko udało nam się znaleźć miejsce do zatrzymania się. W wyniku tego spalanie w Krokodylu znacząco wzrosło ;) Straciliśmy dobre 3/4 baku paliwa.... :571:

Koleżanki i Koledzy jeśli wiecie GDZIE kupić NOWY przewód paliwowy (ten centralny, sztywny idący wzdłuż całego samochodu który u mnie był "drutowany").. to proszę dajcie mi pilnie znać.

PS: Mężczyzna wku%#$*ny bo to on zanurkował pod auto dokręcać wężyk. Całe ręce miał uwalone od bitexu rozpuszczonego dużą ilością benzyny..

Ratunku!

edit:
Image

Taki widok ukazał nam się po zdjęciu koła.
Wystarczyło dotknąć i połączenie przestało istnieć! Mieliśmy w ręku dwa oddzielone od siebie przewody!
Jeszcze szanowny pan mechanik naskoczył na mnie i prawie się obraził gdy w rozmowie telefonicznej nazwałam rzeczy po imieniu..
Last edited by Crocodile on 05 July 2012, 19:13, edited 1 time in total.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Gdyby nadłożył coś tego przewodu i użył ściągacza który się nie przekręca to miałoby to jakiś sens. Ale tak jak te zdjęcie prezentuje, to chyba ciśnienie paliwa normalnie od środka "zdejmowało" przewód.
To ja dowcipas. Salve!

philips
Posts: 960
Joined: 09 January 2007, 19:07
Location: Mikołów, k. Katowic
Contact:

Post by philips »

Zrobić teraz mechanikowi taką naprawę, odpalić papierosa jak odjedzie po czym rzucić zapalniczkę na strumień benzyny i "yupikayey mother fucker" :D :D :D
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

Spokojnie spokojnie :-)
To jest Krokodyl. On ma w tym roku dojechać do Grecji i wrócić! :-)

Wystarczyło dotknąć tego połączenia i jedna z rurek zjechała z drugiej. Jestem załamana..
Jak można tak podchodzić do tematu? Dawał dwie głowy (swoją i swojego guru), że my na tym połączeniu do Grecji i z powrotem obrócimy, a padło po 50km..

Odbierając auto zapowiedzieliśmy, że gdy tylko uda nam się kupić ten wąż to go wymienimy.. ale nie spodziewałam się, że będzie aż tak źle.. :567: :567: :567:
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Crocodile wrote:Odbierając auto zapowiedzieliśmy, że gdy tylko uda nam się kupić ten wąż to go wymienimy.
Oby u innego szpeca.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

pumex
Posts: 172
Joined: 13 August 2011, 11:52
Location: Gdańsk
Contact:

Post by pumex »

Jak wygląda wymiana panewek wałka rozrządu? Czy da się do wykonać samemu bez specjalnych narzędzi, czy potrzebna jest prasa żeby wcisnąć nowe na miejsce? Czy trzeba rozbierać cały silnik, czy wał i korby mogą zostać na miejscu?
Last edited by pumex on 05 July 2012, 21:16, edited 1 time in total.

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

leon wrote:
Crocodile wrote:Odbierając auto zapowiedzieliśmy, że gdy tylko uda nam się kupić ten wąż to go wymienimy.
Oby u innego szpeca.
Spokojnie. Auto odbieraliśmy 50km temu.
Mechanika zmienimy.

edit:
Macie pomysł gdzie szukać tego przewodu paliwowego (pn: 066308)?
Last edited by Crocodile on 05 July 2012, 22:16, edited 1 time in total.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Polparts (Gorzysława)? Motohurt (Milczańska)?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

a nie mówiłem ,że może nie wytrzymać :) :570:
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

SeBa89 :-)
Nam też się to bardzo nie podobało.
Dobre kilka razy głośno i wyraźnie wyraziłam swoją wątpliwość przed panem mechanikiem. Mężczyzna też.

Opinie wśród Was były podzielone, a mechanik zapierał się na wszystko, że to co zrobił wytrzyma wyjazd do Grecji. Postanowiliśmy zaryzykować, i pojeździć na tym super połączeniu (TYLKO) do czasu aż uda nam się kupić właściwy przewód paliwowy.

Naraził nas bardzo. My nie kapaliśmy, my zostawialiśmy za sobą linie paliwa. Dobrze, że jakiś miły człowiek stojący za nami na światłach to zobaczył i nas oświecił.
Ciekawa jestem jak ta sprawa się zakończy.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

philips
Posts: 960
Joined: 09 January 2007, 19:07
Location: Mikołów, k. Katowic
Contact:

Post by philips »

pumex wrote:Jak wygląda wymiana panewek wałka rozrządu? Czy da się do wykonać samemu bez specjalnych narzędzi, czy potrzebna jest prasa żeby wcisnąć nowe na miejsce? Czy trzeba rozbierać cały silnik, czy wał i korby mogą zostać na miejscu?
Panewki trzeba po założeniu rozwiercić - droga sprawa, u mnie wołali kiedyś za wymianę z rozwiertem 400zł. Dobrze byłoby mieć blok "w ręce".
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Bomber
Posts: 227
Joined: 15 December 2008, 18:15
Location: Warszawa

Post by Bomber »

Jest jakiś sprawdzony sposób na założenie wałka kolumny kierowniczej na przekładnie kierowniczą?

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Po wciśnięciu sprzęgła pojawia się taki szum jakby coś co sekundę przycierało.Czego to może być objaw.

Slawek
Posts: 46
Joined: 23 June 2011, 22:26
Location: Biłgoraj

Post by Slawek »

Łożysko wyciskowe? Jak podniesiesz pedał sprzęgła powyżej pozycji neutralnej to ucicha?

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Słychać tylko jak się wciśnie sprzęgło takie regularne dźwięki tarcia przy każdym obrocie.

pumex
Posts: 172
Joined: 13 August 2011, 11:52
Location: Gdańsk
Contact:

Post by pumex »

philips wrote:
pumex wrote:Jak wygląda wymiana panewek wałka rozrządu? Czy da się do wykonać samemu bez specjalnych narzędzi, czy potrzebna jest prasa żeby wcisnąć nowe na miejsce? Czy trzeba rozbierać cały silnik, czy wał i korby mogą zostać na miejscu?
Panewki trzeba po założeniu rozwiercić - droga sprawa, u mnie wołali kiedyś za wymianę z rozwiertem 400zł. Dobrze byłoby mieć blok "w ręce".
Dzięki :) Już oddałem goły blok razem z panewkami i nowym wałkiem do szlifierni - 120 zł :)

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

Grizli, łożysko wyciskowe

Post Reply