PROSTE PYTANIA
Moderator: Moderatorzy
Nie uznajemy tutaj takiego zjawiska. Znamy za to lenistwo i w-dupie-manie.Rusty pisze:dyslektykiem
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

-
- Posty: 141
- Rejestracja: 15 maja 2011, 16:00
- Lokalizacja: Elbląg
- maciejowski
- Posty: 3832
- Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
- Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
- Auto: gromadka gruzów
ale jak to, dlaczego? to jest wzorcowy przykład.jacekes pisze:Dobra dobra, Panowie, spokojnie, post Maciejowskiego poleciał, nie jesteśmy tu po to, żeby sobie takie wrzuty robić. Pan Zardzewiały się postara, a jak nie, to po prostu polecą ostrzeżenia.

Ostatnio zmieniony 03 czerwca 2012, 16:03 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin125p
- Posty: 3647
- Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
- Lokalizacja: Żukowo
Jeżeli klin uszczelki szyby w 125p pasuje, po przeróbce, od Łady, to kompletna uszczelka szyby z klinem od Łady pasuje do 125p bez przeróbek?
Edit: Już se znalazłem
http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=2420
Edit: Już se znalazłem

Ostatnio zmieniony 08 czerwca 2012, 11:54 przez Marcin125p, łącznie zmieniany 1 raz.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek

Witam serdecznie ! Mam problem z uruchomieniem mojego Poloneza (Caro 1.9 GLD) po dłuższym okresie nieużytkowania. Problem prawdopodobnie dotyczy elektryki - żadna z kontrolek się nie świeci, również po zmianie akumulatora. Możliwe, że to stacyjka, zauważyłem że w module świec żarowych jest napięcie. Niestety nie mam wiedzy ani doświadczenia w zakresie własnoręcznych napraw, a bardzo zależy mi na przywróceniu tego auta do użytkowania, stąd moje poszukiwania fachowej pomocy.
Podstawowa sprawa to sprawdx czy ci kabel masowy niezgnił nezasniedział. Przeczyśc styki na tych grubasach. Często gesto jak dlugo auto stoi to para z pod auta niszczy od dołu.
Moje pytanie w temacie klimy.
Panowie coraz bardziej się uswiadamiam że magiczne koło 3 pasowe do GLE(gaźnik) to nic innego jak surówka do zrobienia pod abisexa lub boscha plusowego.
Czemu? a poniewaz że to dziadostwo nawet niewłazi mi w otwór w osłonie. Wyglada na to ze wlasnie to tylko surowizna do ztoczenia i frezowania. Wiec ponawiam moje pytanie czy ktos widział w realu kombinacje na gaxniku pompa wspomy i klima? Czy to tylko mit internetowy i faktucznie 3 biezniowe koło jest tylko półproduktem.
Help.
Tak to u mnie wyglada na ori wsporniku z klimy wiec w miejscu gdzie ma byc pompa nie ma szans na jej instalacje.

Gdzies na necie znalazłem tez taką rzeźbe coby to poupychać

Wiec szukam namiaru na tego magika co to wystrugał. Lub info jakiegokolwiek foto czy ori było jakos upchane.
Podobno na chiny szły tylko z klima i wspoma "podobno" napisał mi to gosc z Fabryki naszych powozów.
Moje pytanie w temacie klimy.
Panowie coraz bardziej się uswiadamiam że magiczne koło 3 pasowe do GLE(gaźnik) to nic innego jak surówka do zrobienia pod abisexa lub boscha plusowego.
Czemu? a poniewaz że to dziadostwo nawet niewłazi mi w otwór w osłonie. Wyglada na to ze wlasnie to tylko surowizna do ztoczenia i frezowania. Wiec ponawiam moje pytanie czy ktos widział w realu kombinacje na gaxniku pompa wspomy i klima? Czy to tylko mit internetowy i faktucznie 3 biezniowe koło jest tylko półproduktem.
Help.
Tak to u mnie wyglada na ori wsporniku z klimy wiec w miejscu gdzie ma byc pompa nie ma szans na jej instalacje.

Gdzies na necie znalazłem tez taką rzeźbe coby to poupychać

Wiec szukam namiaru na tego magika co to wystrugał. Lub info jakiegokolwiek foto czy ori było jakos upchane.
Podobno na chiny szły tylko z klima i wspoma "podobno" napisał mi to gosc z Fabryki naszych powozów.
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2012, 19:17 przez centurion, łącznie zmieniany 1 raz.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.
Jak masz 70 A to wstawiaj. Nic nie zaszkodzi, a dodatkowo możesz sobie wtedy zapodać akumulator 70 Ah zamiast fabrycznego 55 Ah.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.
www.uzyjwyobrazni.pl
www.uzyjwyobrazni.pl
Dlaczego pytam? Pomimo dzisiejszej wymiany klem i kabla akumulator-alternator nadal mam problem z ładowaniem.. Jest lepiej (samochód już mi nie gaśnie kiedy stoję na skrzyżowaniu
i obciążam go kierunkiem, stopem i co mi tam jeszcze do głowy przyjdzie) ale w pomiarach nie jest zadowalająco. W trakcie obciążeń pomiar spada do 13,6V.. a ja jeszcze nie podłączyłam radia (jeszcze nie zamontowane), a co dopiero gdy będę chciała w trasie naładować telefon, czy podłączyć nawigacje, nie mówiąc już o CB..
Na odpalonym silniku bez żadnych włączonych odbiorników miernik wskazuje 14-14,24V
Samo włączenie świateł mijania spowodowało spadek napięcia do 13,8V
W zeszłym tygodniu kupowałam szczotkotrzymacz. Człowiek, który mi go sprzedawał był bardzo zdziwiony, że w Atu Plusie szczotkotrzymacz występuje BEZ regulatora napięcia, nie jako jeden element, a dwa oddzielne (tak jest w zielonym). Stąd moje pytanie, może mam za słaby alternator, bo np.. gdzieś tam kiedyś ktoś go wymieniał i wymienił na słabszy, bo był tańszy, albo łatwiej dostępny (?)
Pytanie jak było fabrycznie z tym ALTERNATOREM? Alternator 55A czy 70A?
edit1:
A może macie jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?
edit2:
Klemy i kabel akumulator-alternator wymienialiśmy ponieważ ten kabel (AKU-ALT) był prawdopodobnie złamany. Ruszanie nim zmieniało napięcie. Czy w związku z tym (praca na różnym napięciu) akumulator mógł dostać w ucho i w tej chwili on powoduje problemy z ładowaniem?

Na odpalonym silniku bez żadnych włączonych odbiorników miernik wskazuje 14-14,24V
Samo włączenie świateł mijania spowodowało spadek napięcia do 13,8V
W zeszłym tygodniu kupowałam szczotkotrzymacz. Człowiek, który mi go sprzedawał był bardzo zdziwiony, że w Atu Plusie szczotkotrzymacz występuje BEZ regulatora napięcia, nie jako jeden element, a dwa oddzielne (tak jest w zielonym). Stąd moje pytanie, może mam za słaby alternator, bo np.. gdzieś tam kiedyś ktoś go wymieniał i wymienił na słabszy, bo był tańszy, albo łatwiej dostępny (?)
Pytanie jak było fabrycznie z tym ALTERNATOREM? Alternator 55A czy 70A?
edit1:
A może macie jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?
edit2:
Klemy i kabel akumulator-alternator wymienialiśmy ponieważ ten kabel (AKU-ALT) był prawdopodobnie złamany. Ruszanie nim zmieniało napięcie. Czy w związku z tym (praca na różnym napięciu) akumulator mógł dostać w ucho i w tej chwili on powoduje problemy z ładowaniem?
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2012, 23:33 przez Crocodile, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja mam pomysł !!
Siekiera i podpalić !!
A tak serio, wymiana alternatora powinna być ostatnią rzeczą ktorą wymienisz
Potem to ty lko wymiana auta
Siekiera i podpalić !!

A tak serio, wymiana alternatora powinna być ostatnią rzeczą ktorą wymienisz

Potem to ty lko wymiana auta

Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień 
SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych
Jezeli bez zadnych wlaczonych odbiornikow jest tak niskie napiecie, to cos jest nie tak z samym alternatorem... i nie dlatego ze jest za slaby, bo przy tak malym wydatku pradu kazdy poldkowski bedzie pracowal z duzym zapasem.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Teoretycznie bez wlaczonych odbiornikow pradu a jedynie przy pracujacym silniku, powinno to byc 14,4-14,8V. Pytanie, jaki powinien byc spadek napiecia przy wlaczonych kolejnych odbiornikach. Trzeba sprawdzic w sprawnym Plusie.
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2012, 23:54 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Fabrycznei w plusach był 70A. 55 był z szerokim caro. I regulator powinien być dostosowany do altka. Pamiętam kiedyś miałem w 44A regler od 55A i ledwo ładował.
ALe faktycznie możesz mieć zmotę. Tylko poza napisami na obudowie to nie wiem jak to sprawdzić. 44 i 55 różniły się średnicą wirnika. Może dla 70 też tak będzie.
Generalnie 14-14,2 to nie jest źle.
ALe faktycznie możesz mieć zmotę. Tylko poza napisami na obudowie to nie wiem jak to sprawdzić. 44 i 55 różniły się średnicą wirnika. Może dla 70 też tak będzie.
Generalnie 14-14,2 to nie jest źle.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE
Dzięki Panowie 
Wolałabym, żeby wymiana alternatora była krokiem ostatecznym.. bo to nie jest kolejna część do Poldolota, która kosztuje 25zł ;-)
Dzisiaj rano odpalony, na biegu jałowym pokazał: 14,4V bez obciążeń i 14,2V ze światłami. Poprawiło mu się!
Trzeba będzie przemierzyć kable, sprawdzić masy, włącznik świateł i mikroprocesor.
A słowo zmota kojarzy mi się bardzo jednoznacznie

Krokodyl go nie przypomina
ani odrobinkę 

Wolałabym, żeby wymiana alternatora była krokiem ostatecznym.. bo to nie jest kolejna część do Poldolota, która kosztuje 25zł ;-)
Dzisiaj rano odpalony, na biegu jałowym pokazał: 14,4V bez obciążeń i 14,2V ze światłami. Poprawiło mu się!


Trzeba będzie przemierzyć kable, sprawdzić masy, włącznik świateł i mikroprocesor.
A słowo zmota kojarzy mi się bardzo jednoznacznie


Krokodyl go nie przypomina


Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com
krokodylteam.blogspot.com
Altki plusowe były 70Ah minusowe w szerokim Caro 55. Różnica taka ze w plusowym regulator z szczotkotrzymaczem jest i ma plastikowa zasłonke z tyłu w caro nie było takiej a regulator i szczotkotrzymacz był osobno. Patrzac od przodu to plusowe miały na ośce wgłebienie pod imbus dla łatwiejszego odkręcenia wiatraka i reszty.
Na fotach minusowy i plusowy.


Oba na 9 diodach wczesniej były 45 tak jak w kantach ale one miały 6 diod.
Na fotach minusowy i plusowy.


Oba na 9 diodach wczesniej były 45 tak jak w kantach ale one miały 6 diod.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.