PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 02 czerwca 2012, 17:04

O moc się nie martw. Lepiej zainteresuj się kropkami i przecinkami w swoich postach. W przeciwnym wypadku posypią się punkty karne...
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Rusty
Posty: 70
Rejestracja: 17 maja 2012, 17:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rusty » 02 czerwca 2012, 17:38

oki postaram sie ale jestem dyslektykiem dlatego mam problem z tym ;/
Ostatnio zmieniony 02 czerwca 2012, 17:38 przez Rusty, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 czerwca 2012, 17:52

Rusty pisze:dyslektykiem
Nie uznajemy tutaj takiego zjawiska. Znamy za to lenistwo i w-dupie-manie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Rusty
Posty: 70
Rejestracja: 17 maja 2012, 17:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rusty » 02 czerwca 2012, 19:23

leon pisze:
Rusty pisze:dyslektykiem
Nie uznajemy tutaj takiego zjawiska. Znamy za to lenistwo i w-dupie-manie.
nie było to miłe a tym bardziej tolerancyjne, każdy ma wady
Obrazek

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 02 czerwca 2012, 19:46

Rusty, życie nie jest miłe i tolerancyjne.

W pracy też powiesz/mówisz że napiszesz do kontrahenta z błędami bo masz dysleksje?

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 02 czerwca 2012, 19:51

Zasadniczo napisałeś OK, tyle że ciurkiem. Przeczytaj to przed wysłaniem i tyle.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Rusty
Posty: 70
Rejestracja: 17 maja 2012, 17:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rusty » 02 czerwca 2012, 21:27

ok spoko będę na to patrzył.

a co do pytań ktoś coś wie w sprawie mojego pytania o alarm??
Obrazek

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 czerwca 2012, 11:00

Dobra dobra, Panowie, spokojnie, post Maciejowskiego poleciał, nie jesteśmy tu po to, żeby sobie takie wrzuty robić. Pan Zardzewiały się postara, a jak nie, to po prostu polecą ostrzeżenia.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 03 czerwca 2012, 12:35

Czy zestaw naprawczy łożyska tylnej półosi jest we wszystkich rocznikach poloneza taki sam?

radzio1975
Posty: 141
Rejestracja: 15 maja 2011, 16:00
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: radzio1975 » 03 czerwca 2012, 14:20

Pytanie jest takie:dlaczego po ustawieniu zapłonu na ciepłym silniku na 10 stopni,po przejechaniu paru kilometrów po kolejnym pomiarze wychodzi 12-13 stopni.Czy to sprawka modułu?Chodzi o dohc.
radzio1975

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 03 czerwca 2012, 16:03

jacekes pisze:Dobra dobra, Panowie, spokojnie, post Maciejowskiego poleciał, nie jesteśmy tu po to, żeby sobie takie wrzuty robić. Pan Zardzewiały się postara, a jak nie, to po prostu polecą ostrzeżenia.
ale jak to, dlaczego? to jest wzorcowy przykład. :P
Ostatnio zmieniony 03 czerwca 2012, 16:03 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 03 czerwca 2012, 18:36

Grizli pisze:Czy zestaw naprawczy łożyska tylnej półosi jest we wszystkich rocznikach poloneza taki sam?
na pewno truck i cargo miały inne

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 08 czerwca 2012, 11:49

Jeżeli klin uszczelki szyby w 125p pasuje, po przeróbce, od Łady, to kompletna uszczelka szyby z klinem od Łady pasuje do 125p bez przeróbek?

Edit: Już se znalazłem ;) http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=2420
Ostatnio zmieniony 08 czerwca 2012, 11:54 przez Marcin125p, łącznie zmieniany 1 raz.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Toten
Posty: 1
Rejestracja: 11 czerwca 2012, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Toten » 12 czerwca 2012, 17:59

Witam serdecznie ! Mam problem z uruchomieniem mojego Poloneza (Caro 1.9 GLD) po dłuższym okresie nieużytkowania. Problem prawdopodobnie dotyczy elektryki - żadna z kontrolek się nie świeci, również po zmianie akumulatora. Możliwe, że to stacyjka, zauważyłem że w module świec żarowych jest napięcie. Niestety nie mam wiedzy ani doświadczenia w zakresie własnoręcznych napraw, a bardzo zależy mi na przywróceniu tego auta do użytkowania, stąd moje poszukiwania fachowej pomocy.

centurion
Posty: 59
Rejestracja: 27 października 2009, 20:49
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: centurion » 12 czerwca 2012, 19:14

Podstawowa sprawa to sprawdx czy ci kabel masowy niezgnił nezasniedział. Przeczyśc styki na tych grubasach. Często gesto jak dlugo auto stoi to para z pod auta niszczy od dołu.

Moje pytanie w temacie klimy.
Panowie coraz bardziej się uswiadamiam że magiczne koło 3 pasowe do GLE(gaźnik) to nic innego jak surówka do zrobienia pod abisexa lub boscha plusowego.
Czemu? a poniewaz że to dziadostwo nawet niewłazi mi w otwór w osłonie. Wyglada na to ze wlasnie to tylko surowizna do ztoczenia i frezowania. Wiec ponawiam moje pytanie czy ktos widział w realu kombinacje na gaxniku pompa wspomy i klima? Czy to tylko mit internetowy i faktucznie 3 biezniowe koło jest tylko półproduktem.
Help.

Tak to u mnie wyglada na ori wsporniku z klimy wiec w miejscu gdzie ma byc pompa nie ma szans na jej instalacje.
Obrazek

Gdzies na necie znalazłem tez taką rzeźbe coby to poupychać
Obrazek

Wiec szukam namiaru na tego magika co to wystrugał. Lub info jakiegokolwiek foto czy ori było jakos upchane.
Podobno na chiny szły tylko z klima i wspoma "podobno" napisał mi to gosc z Fabryki naszych powozów.
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2012, 19:17 przez centurion, łącznie zmieniany 1 raz.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.

Awatar użytkownika
Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile » 12 czerwca 2012, 22:29

I ja mam szybkie pytanie :-)
Jaki alternator powinien znajdować się w Polonezie Atu Plus (wersja bez klimy): 55A czy 70A?

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 12 czerwca 2012, 22:58

Jak masz 70 A to wstawiaj. Nic nie zaszkodzi, a dodatkowo możesz sobie wtedy zapodać akumulator 70 Ah zamiast fabrycznego 55 Ah.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile » 12 czerwca 2012, 23:26

Dlaczego pytam? Pomimo dzisiejszej wymiany klem i kabla akumulator-alternator nadal mam problem z ładowaniem.. Jest lepiej (samochód już mi nie gaśnie kiedy stoję na skrzyżowaniu :-) i obciążam go kierunkiem, stopem i co mi tam jeszcze do głowy przyjdzie) ale w pomiarach nie jest zadowalająco. W trakcie obciążeń pomiar spada do 13,6V.. a ja jeszcze nie podłączyłam radia (jeszcze nie zamontowane), a co dopiero gdy będę chciała w trasie naładować telefon, czy podłączyć nawigacje, nie mówiąc już o CB..

Na odpalonym silniku bez żadnych włączonych odbiorników miernik wskazuje 14-14,24V
Samo włączenie świateł mijania spowodowało spadek napięcia do 13,8V

W zeszłym tygodniu kupowałam szczotkotrzymacz. Człowiek, który mi go sprzedawał był bardzo zdziwiony, że w Atu Plusie szczotkotrzymacz występuje BEZ regulatora napięcia, nie jako jeden element, a dwa oddzielne (tak jest w zielonym). Stąd moje pytanie, może mam za słaby alternator, bo np.. gdzieś tam kiedyś ktoś go wymieniał i wymienił na słabszy, bo był tańszy, albo łatwiej dostępny (?)

Pytanie jak było fabrycznie z tym ALTERNATOREM? Alternator 55A czy 70A?

edit1:
A może macie jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?
edit2:
Klemy i kabel akumulator-alternator wymienialiśmy ponieważ ten kabel (AKU-ALT) był prawdopodobnie złamany. Ruszanie nim zmieniało napięcie. Czy w związku z tym (praca na różnym napięciu) akumulator mógł dostać w ucho i w tej chwili on powoduje problemy z ładowaniem?
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2012, 23:33 przez Crocodile, łącznie zmieniany 2 razy.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 12 czerwca 2012, 23:31

Ja mam pomysł !!
Siekiera i podpalić !! :D

A tak serio, wymiana alternatora powinna być ostatnią rzeczą ktorą wymienisz :)
Potem to ty lko wymiana auta :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 12 czerwca 2012, 23:32

Jezeli bez zadnych wlaczonych odbiornikow jest tak niskie napiecie, to cos jest nie tak z samym alternatorem... i nie dlatego ze jest za slaby, bo przy tak malym wydatku pradu kazdy poldkowski bedzie pracowal z duzym zapasem.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile » 12 czerwca 2012, 23:34

Dwie edyty w poście powyżej.

Ambrosios
14-14,24V to niskie napięcie?
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 12 czerwca 2012, 23:49

Teoretycznie bez wlaczonych odbiornikow pradu a jedynie przy pracujacym silniku, powinno to byc 14,4-14,8V. Pytanie, jaki powinien byc spadek napiecia przy wlaczonych kolejnych odbiornikach. Trzeba sprawdzic w sprawnym Plusie.
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2012, 23:54 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 13 czerwca 2012, 06:13

Fabrycznei w plusach był 70A. 55 był z szerokim caro. I regulator powinien być dostosowany do altka. Pamiętam kiedyś miałem w 44A regler od 55A i ledwo ładował.
ALe faktycznie możesz mieć zmotę. Tylko poza napisami na obudowie to nie wiem jak to sprawdzić. 44 i 55 różniły się średnicą wirnika. Może dla 70 też tak będzie.
Generalnie 14-14,2 to nie jest źle.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile » 13 czerwca 2012, 10:58

Dzięki Panowie :-)

Wolałabym, żeby wymiana alternatora była krokiem ostatecznym.. bo to nie jest kolejna część do Poldolota, która kosztuje 25zł ;-)

Dzisiaj rano odpalony, na biegu jałowym pokazał: 14,4V bez obciążeń i 14,2V ze światłami. Poprawiło mu się! g:okulary g:hmm
Trzeba będzie przemierzyć kable, sprawdzić masy, włącznik świateł i mikroprocesor.

A słowo zmota kojarzy mi się bardzo jednoznacznie :580:
Obrazek

Krokodyl go nie przypomina :P ani odrobinkę :D
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

centurion
Posty: 59
Rejestracja: 27 października 2009, 20:49
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: centurion » 14 czerwca 2012, 20:30

Altki plusowe były 70Ah minusowe w szerokim Caro 55. Różnica taka ze w plusowym regulator z szczotkotrzymaczem jest i ma plastikowa zasłonke z tyłu w caro nie było takiej a regulator i szczotkotrzymacz był osobno. Patrzac od przodu to plusowe miały na ośce wgłebienie pod imbus dla łatwiejszego odkręcenia wiatraka i reszty.
Na fotach minusowy i plusowy.
ObrazekObrazek

Oba na 9 diodach wczesniej były 45 tak jak w kantach ale one miały 6 diod.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 15 czerwca 2012, 06:24

centurion pisze:Oba na 9 diodach wczesniej były 45 tak jak w kantach ale one miały 6 diod.
Stawiaj przecinki.
45A występowały w obudowie poldkowej z 9d, fiatowskiej z 9d i fiatowskiej z 6d
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Slawek
Posty: 46
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 22:26
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Slawek » 15 czerwca 2012, 09:16

Panowie, jaka jest grubość blach z których wykonane są podłużnice w Dużym Fiacie?

Nabauab
Posty: 567
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 16 czerwca 2012, 20:17

Na śrubie od koła rozrządu podobno jest jakieś zabezpieczenie z cyklu zagięta podkładka, ja nic takiego nie widzę, ale śruba ani drgnie. Czegoś nie dostrzegam, czy po prostu wredna śruba?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo - FSO Polonez Caro Plus - 1.6 GSI 1999
Daewoo EroTico DLX 2000

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 16 czerwca 2012, 22:34

W fiacie jest. W podlku jest mocniejsza sruba i mocniej doje...na
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 18 czerwca 2012, 20:09

Który dokładnie bezpiecznik w abimexie spośród tych za schowkiem odpowiada za pracę pompy paliwa?

ODPOWIEDZ