PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

jacekes
Administrator
Posts: 9974
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

O moc się nie martw. Lepiej zainteresuj się kropkami i przecinkami w swoich postach. W przeciwnym wypadku posypią się punkty karne...
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Rusty
Posts: 70
Joined: 17 May 2012, 17:31
Location: Bielsko-Biała

Post by Rusty »

oki postaram sie ale jestem dyslektykiem dlatego mam problem z tym ;/
Last edited by Rusty on 02 June 2012, 17:38, edited 1 time in total.
Image

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Rusty wrote:dyslektykiem
Nie uznajemy tutaj takiego zjawiska. Znamy za to lenistwo i w-dupie-manie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Rusty
Posts: 70
Joined: 17 May 2012, 17:31
Location: Bielsko-Biała

Post by Rusty »

leon wrote:
Rusty wrote:dyslektykiem
Nie uznajemy tutaj takiego zjawiska. Znamy za to lenistwo i w-dupie-manie.
nie było to miłe a tym bardziej tolerancyjne, każdy ma wady
Image

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

Rusty, życie nie jest miłe i tolerancyjne.

W pracy też powiesz/mówisz że napiszesz do kontrahenta z błędami bo masz dysleksje?

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Zasadniczo napisałeś OK, tyle że ciurkiem. Przeczytaj to przed wysłaniem i tyle.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Rusty
Posts: 70
Joined: 17 May 2012, 17:31
Location: Bielsko-Biała

Post by Rusty »

ok spoko będę na to patrzył.

a co do pytań ktoś coś wie w sprawie mojego pytania o alarm??
Image

jacekes
Administrator
Posts: 9974
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Dobra dobra, Panowie, spokojnie, post Maciejowskiego poleciał, nie jesteśmy tu po to, żeby sobie takie wrzuty robić. Pan Zardzewiały się postara, a jak nie, to po prostu polecą ostrzeżenia.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Czy zestaw naprawczy łożyska tylnej półosi jest we wszystkich rocznikach poloneza taki sam?

radzio1975
Posts: 141
Joined: 15 May 2011, 16:00
Location: Elbląg

Post by radzio1975 »

Pytanie jest takie:dlaczego po ustawieniu zapłonu na ciepłym silniku na 10 stopni,po przejechaniu paru kilometrów po kolejnym pomiarze wychodzi 12-13 stopni.Czy to sprawka modułu?Chodzi o dohc.
radzio1975

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

jacekes wrote:Dobra dobra, Panowie, spokojnie, post Maciejowskiego poleciał, nie jesteśmy tu po to, żeby sobie takie wrzuty robić. Pan Zardzewiały się postara, a jak nie, to po prostu polecą ostrzeżenia.
ale jak to, dlaczego? to jest wzorcowy przykład. :P
Last edited by maciejowski on 03 June 2012, 16:03, edited 1 time in total.

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

Grizli wrote:Czy zestaw naprawczy łożyska tylnej półosi jest we wszystkich rocznikach poloneza taki sam?
na pewno truck i cargo miały inne

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Jeżeli klin uszczelki szyby w 125p pasuje, po przeróbce, od Łady, to kompletna uszczelka szyby z klinem od Łady pasuje do 125p bez przeróbek?

Edit: Już se znalazłem ;) http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=2420
Last edited by Marcin125p on 08 June 2012, 11:54, edited 1 time in total.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Toten
Posts: 1
Joined: 11 June 2012, 22:48
Location: Warszawa

Post by Toten »

Witam serdecznie ! Mam problem z uruchomieniem mojego Poloneza (Caro 1.9 GLD) po dłuższym okresie nieużytkowania. Problem prawdopodobnie dotyczy elektryki - żadna z kontrolek się nie świeci, również po zmianie akumulatora. Możliwe, że to stacyjka, zauważyłem że w module świec żarowych jest napięcie. Niestety nie mam wiedzy ani doświadczenia w zakresie własnoręcznych napraw, a bardzo zależy mi na przywróceniu tego auta do użytkowania, stąd moje poszukiwania fachowej pomocy.

centurion
Posts: 59
Joined: 27 October 2009, 20:49
Location: Gliwice

Post by centurion »

Podstawowa sprawa to sprawdx czy ci kabel masowy niezgnił nezasniedział. Przeczyśc styki na tych grubasach. Często gesto jak dlugo auto stoi to para z pod auta niszczy od dołu.

Moje pytanie w temacie klimy.
Panowie coraz bardziej się uswiadamiam że magiczne koło 3 pasowe do GLE(gaźnik) to nic innego jak surówka do zrobienia pod abisexa lub boscha plusowego.
Czemu? a poniewaz że to dziadostwo nawet niewłazi mi w otwór w osłonie. Wyglada na to ze wlasnie to tylko surowizna do ztoczenia i frezowania. Wiec ponawiam moje pytanie czy ktos widział w realu kombinacje na gaxniku pompa wspomy i klima? Czy to tylko mit internetowy i faktucznie 3 biezniowe koło jest tylko półproduktem.
Help.

Tak to u mnie wyglada na ori wsporniku z klimy wiec w miejscu gdzie ma byc pompa nie ma szans na jej instalacje.
Image

Gdzies na necie znalazłem tez taką rzeźbe coby to poupychać
Image

Wiec szukam namiaru na tego magika co to wystrugał. Lub info jakiegokolwiek foto czy ori było jakos upchane.
Podobno na chiny szły tylko z klima i wspoma "podobno" napisał mi to gosc z Fabryki naszych powozów.
Last edited by centurion on 12 June 2012, 19:17, edited 1 time in total.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

I ja mam szybkie pytanie :-)
Jaki alternator powinien znajdować się w Polonezie Atu Plus (wersja bez klimy): 55A czy 70A?

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Jak masz 70 A to wstawiaj. Nic nie zaszkodzi, a dodatkowo możesz sobie wtedy zapodać akumulator 70 Ah zamiast fabrycznego 55 Ah.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

Dlaczego pytam? Pomimo dzisiejszej wymiany klem i kabla akumulator-alternator nadal mam problem z ładowaniem.. Jest lepiej (samochód już mi nie gaśnie kiedy stoję na skrzyżowaniu :-) i obciążam go kierunkiem, stopem i co mi tam jeszcze do głowy przyjdzie) ale w pomiarach nie jest zadowalająco. W trakcie obciążeń pomiar spada do 13,6V.. a ja jeszcze nie podłączyłam radia (jeszcze nie zamontowane), a co dopiero gdy będę chciała w trasie naładować telefon, czy podłączyć nawigacje, nie mówiąc już o CB..

Na odpalonym silniku bez żadnych włączonych odbiorników miernik wskazuje 14-14,24V
Samo włączenie świateł mijania spowodowało spadek napięcia do 13,8V

W zeszłym tygodniu kupowałam szczotkotrzymacz. Człowiek, który mi go sprzedawał był bardzo zdziwiony, że w Atu Plusie szczotkotrzymacz występuje BEZ regulatora napięcia, nie jako jeden element, a dwa oddzielne (tak jest w zielonym). Stąd moje pytanie, może mam za słaby alternator, bo np.. gdzieś tam kiedyś ktoś go wymieniał i wymienił na słabszy, bo był tańszy, albo łatwiej dostępny (?)

Pytanie jak było fabrycznie z tym ALTERNATOREM? Alternator 55A czy 70A?

edit1:
A może macie jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?
edit2:
Klemy i kabel akumulator-alternator wymienialiśmy ponieważ ten kabel (AKU-ALT) był prawdopodobnie złamany. Ruszanie nim zmieniało napięcie. Czy w związku z tym (praca na różnym napięciu) akumulator mógł dostać w ucho i w tej chwili on powoduje problemy z ładowaniem?
Last edited by Crocodile on 12 June 2012, 23:33, edited 2 times in total.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posts: 9417
Joined: 11 January 2007, 10:59
Location: Lublin

Post by JOZEF_S »

Ja mam pomysł !!
Siekiera i podpalić !! :D

A tak serio, wymiana alternatora powinna być ostatnią rzeczą ktorą wymienisz :)
Potem to ty lko wymiana auta :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

Jezeli bez zadnych wlaczonych odbiornikow jest tak niskie napiecie, to cos jest nie tak z samym alternatorem... i nie dlatego ze jest za slaby, bo przy tak malym wydatku pradu kazdy poldkowski bedzie pracowal z duzym zapasem.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

Dwie edyty w poście powyżej.

Ambrosios
14-14,24V to niskie napięcie?
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

Teoretycznie bez wlaczonych odbiornikow pradu a jedynie przy pracujacym silniku, powinno to byc 14,4-14,8V. Pytanie, jaki powinien byc spadek napiecia przy wlaczonych kolejnych odbiornikach. Trzeba sprawdzic w sprawnym Plusie.
Last edited by Ambrosios on 12 June 2012, 23:54, edited 1 time in total.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Fabrycznei w plusach był 70A. 55 był z szerokim caro. I regulator powinien być dostosowany do altka. Pamiętam kiedyś miałem w 44A regler od 55A i ledwo ładował.
ALe faktycznie możesz mieć zmotę. Tylko poza napisami na obudowie to nie wiem jak to sprawdzić. 44 i 55 różniły się średnicą wirnika. Może dla 70 też tak będzie.
Generalnie 14-14,2 to nie jest źle.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

Dzięki Panowie :-)

Wolałabym, żeby wymiana alternatora była krokiem ostatecznym.. bo to nie jest kolejna część do Poldolota, która kosztuje 25zł ;-)

Dzisiaj rano odpalony, na biegu jałowym pokazał: 14,4V bez obciążeń i 14,2V ze światłami. Poprawiło mu się! g:okulary g:hmm
Trzeba będzie przemierzyć kable, sprawdzić masy, włącznik świateł i mikroprocesor.

A słowo zmota kojarzy mi się bardzo jednoznacznie :580:
Image

Krokodyl go nie przypomina :P ani odrobinkę :D
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

centurion
Posts: 59
Joined: 27 October 2009, 20:49
Location: Gliwice

Post by centurion »

Altki plusowe były 70Ah minusowe w szerokim Caro 55. Różnica taka ze w plusowym regulator z szczotkotrzymaczem jest i ma plastikowa zasłonke z tyłu w caro nie było takiej a regulator i szczotkotrzymacz był osobno. Patrzac od przodu to plusowe miały na ośce wgłebienie pod imbus dla łatwiejszego odkręcenia wiatraka i reszty.
Na fotach minusowy i plusowy.
ImageImage

Oba na 9 diodach wczesniej były 45 tak jak w kantach ale one miały 6 diod.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

centurion wrote:Oba na 9 diodach wczesniej były 45 tak jak w kantach ale one miały 6 diod.
Stawiaj przecinki.
45A występowały w obudowie poldkowej z 9d, fiatowskiej z 9d i fiatowskiej z 6d
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Slawek
Posts: 46
Joined: 23 June 2011, 22:26
Location: Biłgoraj

Post by Slawek »

Panowie, jaka jest grubość blach z których wykonane są podłużnice w Dużym Fiacie?

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Na śrubie od koła rozrządu podobno jest jakieś zabezpieczenie z cyklu zagięta podkładka, ja nic takiego nie widzę, ale śruba ani drgnie. Czegoś nie dostrzegam, czy po prostu wredna śruba?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

W fiacie jest. W podlku jest mocniejsza sruba i mocniej doje...na
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

pumex
Posts: 172
Joined: 13 August 2011, 11:52
Location: Gdańsk
Contact:

Post by pumex »

Który dokładnie bezpiecznik w abimexie spośród tych za schowkiem odpowiada za pracę pompy paliwa?

Post Reply