PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 21 czerwca 2011, 14:46

Śruba 6 nagwintowana do końca, przeciw nakrętka i dobrze wycięte podkładki z grubej blachy. Jedna taka żeby weszła w otwór i po obróceniu się zablokowała. Może być przypawana do główki. Zakładasz drugą podkładkę i skręcasz. Na to zakładasz obudowę.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 21 czerwca 2011, 19:41

Wpadłem na to. Dziękuję.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 23 czerwca 2011, 09:55

Na korku chłodnicy czasem jest naklejka z oznaczeniem typu, np. "Typ C". Różnica podobno jest w ciśnieniach otwarcia zaworów w korku. Który typ powinien być w 125p 115C?
Ostatnio zmieniony 01 stycznia 1970, 01:00 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 23 czerwca 2011, 11:59

Podobna okolica, czy do wymiany czujnika temperatury załączającego wiatrak na chłodnicy trzeba spuscic z niej plyn?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 23 czerwca 2011, 12:01

Maurer pisze:Podobna okolica, czy do wymiany czujnika temperatury załączającego wiatrak na chłodnicy trzeba spuscic z niej plyn?
Tak, ale po co, jak można spiąć na stałe :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :D
Ostatnio zmieniony 23 czerwca 2011, 12:02 przez Berek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 23 czerwca 2011, 12:14

Maurer, jak nie spuścisz płynu, to przynajmniej jego część wyleci sama podczas wymiany czujnika. ;)

Spinać na stałe elektrowiatraka nie polecam. Niedogrzanie murowane, poza tym można spalić silnik wentylatora.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 23 czerwca 2011, 22:07

jak szybki jesteś, to nie trzeba. Ze dwa razy już tak czujnik wymieniałem - straty płynu minimalne (w granicach rozsądku)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 23 czerwca 2011, 23:22

A jak jesteś bardzo szybki, to nawet możesz to robić na gorącym silniku ;)

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 23 czerwca 2011, 23:26

Ha :!: W tamtym roku wymieniałem, podczas drogi na zlot do Łodzi, czujnik na ciepłym silniku :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 24 czerwca 2011, 09:50

jak się ma rękawiczki jakieś takie lepsiejsze. Ja jednak osobiście wolę na zimnym wymieniać czujnik. Cenię sobie swoją skórę, zbyt dużo mam znajomych poparzonych z brzydkimi bliznami.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 24 czerwca 2011, 16:25

No, prawie całe wiaderko spłyneło:) jakby nie mogli tuż przy tym czujniku dać w chlodnicy cienkiej ścianki.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

sem
Posty: 127
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 07:28
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd

Post autor: sem » 27 czerwca 2011, 19:56

Czy pompa paliwa w 115c jest inna niż w silniku polonezowskim?
Patrzę i milczę, to wystarczy za komentarz.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 28 czerwca 2011, 07:21

Taka sama.

sem
Posty: 127
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 07:28
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd

Post autor: sem » 28 czerwca 2011, 14:33

Dzięki :) Pokazywałem tacie pompę z Poldka i twierdził, że we fiacie miał inną. Ale fiata miał ponad 20 lat temu i miłośnikiem nie był, więc mógł coś pokręcić ;)
Patrzę i milczę, to wystarczy za komentarz.

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 28 czerwca 2011, 14:39

Może miał pompę z łady. Z ręcznym pod pompowaniem. Bardzo dobra rzecz taka pompka.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 28 czerwca 2011, 14:39

Mogła się różnić lokalizacją wejścia/wyjścia.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 28 czerwca 2011, 15:57

Witam, montuje sprężyny we fiacie i tak mnie coś zdziwiło . Czy we fiacie nie ma fabrycznie podkładek metalowych między sprężyną a gumą przy gnieździe w karoserii ?

Mam w garażu zawieszenie z poloneza i tam są metalowe podkładki. Czy to u mnie we fiacie brakowało czy nie było normalnie ?
Ostatnio zmieniony 28 czerwca 2011, 15:57 przez Wegorz91, łącznie zmieniany 2 razy.

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 30 czerwca 2011, 14:18

jakieś sugestie dlaczego płyn chłodzący szybko się grzeje (dot. Trucka); w Caro zanim płyn się nagrzeje minie z jakieś 15 km, w Trucku jest to po 3-4km.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 30 czerwca 2011, 14:20

sprawny termostat?

Slawek
Posty: 46
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 22:26
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Slawek » 30 czerwca 2011, 14:38

Panowie, co ten Pold tak ryczy? Hydro,panewki?? http://www.youtube.com/watch?v=7JdgcxsqVh0

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 30 czerwca 2011, 16:46

maciejowski pisze:sprawny termostat?
W sensie który jest dobry, ten w którym płyn grzeje się szybciej czy wolniej ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3643
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 30 czerwca 2011, 17:08

Jasne że szybciej, byle trzymał właściwą temperaturę i nie gotował.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 01 lipca 2011, 17:52

od czego to może być przewód masowy ? Leżał tam gdzie zwykle staje Truckiem.
Obrazek
dla porównania wielkości - obok spryskiwacz ;)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 01 lipca 2011, 18:03

jeśli w ogóle to jest z samochodu, to obstawiam gazownię, bo fabrycznie nie było przewodów w takim kolorze.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 01 lipca 2011, 18:05

Od poloneza :D

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3643
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 01 lipca 2011, 18:58

Od elementu który nie działa ;)
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 01 lipca 2011, 19:01

duza fotka sie nie otwiera, a z miniatury sadze ze to umasienie reduktora albo elektrozaworu

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 01 lipca 2011, 19:03

Marcin125p, niekoniecznie, np. idac zaproponowanym przeze mnie tropem to parownik bez masy bedzie chodzic, elektrozawor tez moze, zalezy jak jest zamontowany

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3643
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 01 lipca 2011, 19:09

No dobra, to od elementu od którego odpadł kabel :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 01 lipca 2011, 20:06

Z tym czy masowy to bym nie przesądzał, ta koncówka nizej na zdjeciu to nie jest taka jak w skrzynce bezpieczników?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

ODPOWIEDZ