[OGRZEWANIE] Nie grzejąca nagrzewnica

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

R-said
Posty: 82
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:25
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

[OGRZEWANIE] Nie grzejąca nagrzewnica

Post autor: R-said » 14 stycznia 2007, 21:57

Jesienią wymieniłem borygo na petrygo i troche poprawiła się sprawność nagrzewnicy. W niskich temperaturach silnika tj. wskaźnik jest na linii pokazująca min. temperaturę pracy podczas jazdy i przy max. otwarciu suwaka czuć lekki podmuch ciepłego powietrza. Gdy silnik osiąga temperaturę, że wskazówka jest w połowie czuć już wrzątek, jednak gdy włączę wentylator po chwili leci chłodne powietrze, gdy go wyłączę to leci ciepłe. Co może być tego przyczyną?
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2007, 15:45 przez R-said, łącznie zmieniany 1 raz.

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 14 stycznia 2007, 22:04

wyszukiwarka....
spajki

MaciejFSO-PTK
Posty: 198
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MaciejFSO-PTK » 14 stycznia 2007, 22:09

Ostatnio, takie coś u siebie przerabiałem - zapchana nagrzewnica i zepsuty zaworek nagrzewnicy. Po wyczyszczeniu, jest tak cieplo w aucie, że aż milo i to nawet kiedy silnik nie jest dobrze rozgrzany! :D
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
Łada brake system! :)

Awatar użytkownika
Bambek
Posty: 14
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 12:12
Lokalizacja: Ozorów/Iganie

Post autor: Bambek » 15 stycznia 2007, 08:29

Na temat ogrzewania chyba wszystko zostało powiedziane tutaj:
Szukaj tutaj>>>
1) Kupię moduł zapłonowy abimex, tylko oryginalny, używany, może być z cewkami.
2) Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać,niż Altzheimera i zapomnieć wypić.
3) Zanim zapytam...

WFO
Posty: 144
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 07:27
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: WFO » 15 stycznia 2007, 19:17

A propopo petryga w układzie chłodzenia - nie polecam absolutnie - po wymianie jakiegoś płynu Szhell'a (nie pamiętam jakiego) na Petrygo w przeciągu roku wymieniałem w moim Plusie nagrzewnicę i chłodnicę oraz miałem wydmuchaną uszczelkę pod głowicą - w głowicy widoczne były lekkie wżery od chłodziwa.
Caro+GSI '98

JACEK94
Posty: 202
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: JACEK94 » 19 stycznia 2007, 23:10

Info dla leniwych. Wsypać 3-4 torebki kwasku cytrynowego do chłodnicy, polatać tak ok. 2 tygodnie. Nastepnie spuścić płyn, przepłukać układ chłodzenia woda. Zalać nowy płyn i cieszyć się lepszym wydatkiem ciepła z nagrzewnicy. Oczywiście nie jest to porównywalne z wymianą zakamienionej nagrzewnicy na nową.
Nie ma Pchełki... nie ma Bandziora...teraz Bokiem Mogę Wszędzie ;)

berecik

Post autor: berecik » 20 stycznia 2007, 14:06

JACEK94 pisze:Info dla leniwych. Wsypać 3-4 torebki kwasku cytrynowego do chłodnicy, polatać tak ok. 2 tygodnie. Nastepnie spuścić płyn, przepłukać układ chłodzenia woda. Zalać nowy płyn i cieszyć się lepszym wydatkiem ciepła z nagrzewnicy. Oczywiście nie jest to porównywalne z wymianą zakamienionej nagrzewnicy na nową.
Co może nastąpić bo zastosowanie różnego rodzaju specyfików może zrobić z zakamienionej (zapchanej) nagrzewnicy lub (i) chłodnicy sito. Dobrze by było mieć wtedy dostęp do palnika i lutu i połatać powstałe dziury.

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 20 stycznia 2007, 15:31

W kontekscie wymiany zaworka podpowiem, ze podobno pasują też od Lublinów i są lepsze od polonezowskich.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 20 stycznia 2007, 16:07

Pasują to może źle powiedziane. Mam zamontowany zawór kulowy od Lublina 3 we fiacie, stary został na swoim miejscu w pozycji otwartej, a nowy jest zamontowany w komorze silnika na wężu z głowicy do starego zaworu. Do sterowania trzeba dociąć pancerz na wymiar, kawał druta i gotowe.
A że jest lepszy, to bez dwóch zdań.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Felipewp

Post autor: Felipewp » 29 stycznia 2007, 10:40

mam pytanie gdzie znajduje sie ta nagrzewnica i jak sie do niej dostac mam poloneza caro 1.6 gle bym bym wdzieczny bo ciezko bez ogrzewania

Felipewp

Post autor: Felipewp » 29 stycznia 2007, 20:39

zawor nie bo zmienilem go na zwykla rure zeby bezposrednio szła ciepła woda i nadal nie grzeje nic :( a trzeba cala deske rozdzielcza sciagac?

elektrokiler

Post autor: elektrokiler » 16 marca 2007, 10:57

Hej mam problem:
Dzisiaj zauważyłem, że cieknie nagrzewnica ale tylko wtedy gdy zamkne zawór. Miał ktoś z czymś takim do czynienia? Możliwe, że to zaworek cieknie ? Da sie go wymontować i jakoś naprawić ?

[ Dodano: Pią 16 Mar, 2007 10:58 ]
Caro z 92 roku, zaworek przy nagrzewnicy.

e_gregor

Post autor: e_gregor » 16 marca 2007, 11:16

elektrokiler, to zawrek cieknie na 99%

e_gregor

Post autor: e_gregor » 16 marca 2007, 13:57

Robert Reguła pisze:elektrokiler, w Twoim aucie, o ile mnie pamięć nie myli zaworek jest przykręcony dwiema nakrętkami M6 do korpusu nagrzwnicy poprzez jakąś tam uszczelkę. Prawdopodobnie da się go wymienić nie wyrywając nagrzewnicy z auta.
Da sie ale lepiej ją wyjąć bo niema z tym wiele zabaway a można przepłukac i wyczyścić z suchych lisci, kurzu i robactwa. Najlepiej roznitowac schowek - jest wtedy piękny dostęp do zaworka. Żeby wyjac cała nagrzewnice wystarczy tylko zdjac spinki z jej obudowy. Robiłem to kilkakrotnie

elektrokiler

Post autor: elektrokiler » 16 marca 2007, 14:05

A dokupie wogóle taki zaworek ? Czym roznitować schowek ? Wiertarką rozwiercić nity czy jak ?

e_gregor

Post autor: e_gregor » 19 marca 2007, 00:49

elektrokiler pisze:A dokupie wogóle taki zaworek ? Czym roznitować schowek ? Wiertarką rozwiercić nity czy jak ?
Tak jak piszesz. Wiertarka rulez :)

HEMIGTX
Posty: 254
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 20:48
Lokalizacja: Większyce

Post autor: HEMIGTX » 26 marca 2007, 20:08

Małe odświeżenie.
Dziś wyciągnąłem wszystkie wykładziny w moim borewiczu ponieważ już miałem dość parujących szyb a zauważyłem,że wykładziny są mokre od przepuszczającej nagrzewnicy lub zaworku.Auto po stronie pasażera było wyposażone w basen płynu chłodniczego...ale przejdę do sedna-czy nagrzewnica z poloneza caro 94r. jest taka sama jak w borewiczu? Nie mam możliwości sprawdzenia różnic między nimi a jedyną dostępną od ręki nagrzewnica z używek jest właśnie ta z carówki.
Na domiar złego nie zdążyłem już dziś wymontować mojej nagrzewnicy i niewiem czy zaworek padł czy też sama nagrzewnica,dodam,że ogrzewania nie było a jedyne co się działo po jej otwarciu to chmury siwego dymu w samochodzie.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 27 marca 2007, 08:24

Caro szerokie miało zaworek w komorze - więc ma 2 zwykłe króćce. Starsze poldki i DFy miały zaworek przykręcany do nagrzewnicy. Załóż tą z 1994 i wrzuć zaworek pod maskę. Tylko zaopatrz sie w linke do zaworka od carówki - jest dłuższa niż w starych.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HEMIGTX
Posty: 254
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 20:48
Lokalizacja: Większyce

Post autor: HEMIGTX » 27 marca 2007, 21:28

Jeszcze mam jedno krótkie pytanie-czy nagrzewnica i obudowa wentylatora wraz z wiatrakiem z PFiata 125p MR są identyczne jak w borewiczach? Przepraszam za mój brak wiedzy w tym przypadku.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 28 marca 2007, 05:55

uhm.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Tomke

Post autor: Tomke » 10 kwietnia 2007, 23:27

Ja się tu podepne
Czy sławny zawór z lublina do nagrzewnicy to chodzi o ten bo nie jestem pewny:
http://www.allegro.pl/item184040857_zaw ... ublin.html

Pozdrawiam

jackers_ea
Posty: 106
Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
Lokalizacja: krakow

ogrzewanie

Post autor: jackers_ea » 19 stycznia 2008, 17:02

W Poldziu GSI 1,6 z 1999 roku wszystkie elementy nagrzewnicy działają ,ale powietrze leci letnie.Ciepłe jest tylko jak sie przyłoży rękę do wylotu.Co radzicie koledzy na to? Oprócz tego nie z wszystkich wylotów leci powietrze jednakowo.Może ktoś mi coś podpowie.

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 25 czerwca 2009, 20:31

Jeżeli mogę to odświeżę, ile wchodzi płynu do ukł. chłodzacego w GSI?

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 25 czerwca 2009, 20:36

Powinno coś około 7 litrów ale mi więcej niż 5 i pół litra się nie udało wlać. Po spuszczeniu z bloku oczywiście

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 25 czerwca 2009, 20:47

OK, dzięki :)

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 25 czerwca 2009, 21:36

w instrukcji na jednej z ostatnich stron masz wypisane ile, co do czego wlac :) tak na przyszlosc ;)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 25 czerwca 2009, 22:00

Serocki pisze:mi więcej niż 5 i pół litra się nie udało wlać.

Bo resztę, czyli 1,5 litra wypił !!! Informuję tu obecnych :551: A potem ściemniał że to PREMIUM BRZOSKWINIOWA :570: o barwie zblizonej do Borygo czerwonego :570:
Ostatnio zmieniony 25 czerwca 2009, 22:01 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 25 czerwca 2009, 22:04

Po normalnym spuszczeniu płynu z chłodnicy i bloku, w 125p zawsze właziło mi 7l jak nic. Trzeba mieć zawór nagrzewnicy otwarty przy tej akcji.
Pojemność "książkowa" to chyba 7.5l.
Do DOHC wlałem równe 8l.
Друзья познабтся в беде.

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 26 czerwca 2009, 13:25

a propo nagrzewnicy w 125p, ostatnio rozbieralem i nie stwierdzilem obecności zaworka, przepływ przez nagrzewnice jest staly a cieplote reguluje tylko zaluzja, u kolegi jest tak samo oba kanty sa z 86 roku

wie ktos jak wygladala sytuacja z zaworkami? czy we fiacie powinny byc czy tez pojawily sie dopiero w polonezach

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 26 czerwca 2009, 13:56

oczywiście, że powinny być. nie masz zaworka pod maską, tudzież innej rzeźby poprzedniego właściciela?

ODPOWIEDZ