Awaryjne LPG, funkca klawisza.

Moderator: Moderatorzy

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Awaryjne LPG, funkca klawisza.

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 17:20

Witam. w Polonezie posiadam instalacje gazową firmy Landi (tak jest napisane na przełączniku który jest wbudowany koło włącznika świateł). Nie wiem czy to jest fabryczna instalacja czy jakaś inna lecz problem dotyczy tego iż chciałem się dowiedzieć czy jest możliwość uruchomienia pojazdu awaryjnie tylko na gazie? Druga sprawa to taka że dzisiaj auto nie chciało odpalić (odpala wpierw na benzynie) problemem okazał się bezpiecznik od pompy paliwowej. W przyszłości jednak gdy stanie się to samo lub awarii ulegnie układ paliwowy PB chciałbym mieć możliwość uruchomienia pojazdu tylko na LPG.
Trzecie pytanie mam dotyczące samego przełącznika który jest 3 pozycyjny i z jedną zieloną diodą. Przełącznik który znajduję się na dole to funkcja odpalania na benzynie i przełączania się na gaz zależnie od obrotów, środkowa pozycja nie wiem co oznacza ponieważ po przełączeniu auto normalnie jedzie jak na lpg a pozycja górna to przełączenie na samą benzynę. Prosiłbym o wyjaśnienia poprawnego działania tego przełącznika.
Ostatnio zmieniony 03 sierpnia 2013, 17:24 przez Maciej-FSO, łącznie zmieniany 3 razy.

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 03 sierpnia 2013, 17:41

Czy to instalacja sekwencyjna ? Jeśli zwykła to na środku masz właśnie odpalanie na samym LPG.Zgaś samochód,przełącz na pozycję środkową i odpal,w lecie nie będzie problemów z odpaleniem.W zimie nie polecam takich zabiegów.

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 17:53

Właśnie gdy auto nie odpalało na benzynie to przełącznik przełączałem we wszystkie 3 pozycje i nie chciał odpalić. Dopiero spojrzałem w skrzynkę bezpieczników i awarii uległ bezpiecznik a raczej zaśniedziałe styki. Lecz chodzi o to że nie odpalił na samym gazie, dopiero jak uruchomił się na benzynie, po przekroczeniu 2tys obrotów przełączył na gaz.

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 03 sierpnia 2013, 18:51

Ten bezpiecznik odpowiada również za iskrę

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 19:11

Ahaaaaa. To rozumiem że teraz jeśli ustawię przełącznik w pozycji środkowej powinien odpalić tylko na lpg tak ?

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 03 sierpnia 2013, 19:13

No raczej,jaki to model Poloneza ?

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 19:16

Atu Plus 98r 1.6 GSI

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 03 sierpnia 2013, 19:23

Myślałem że abimex :570: , nie masz tam czasem sekwencji ?

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 19:33

Z taka instalacja już go kupiłem tak jak pisałem chyba oryginalna. Nie wiem nawet bo się nie przyglądałem i nawet nie znam się na LPG ale podejrzewam że tak bo miksera nie widziałem.

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 03 sierpnia 2013, 19:35

Jeśli sekwencja to na samym gazie nie odpali,zrób fotkę z pod maski będzie wiadomo

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 19:39

OK. Lecz dziwi mnie to iż ta centralka posiada tylko jedną diodę i gdy jest mało gazu to ona miga wolno, gdy np odpalam auto to chodzi szybko i jak się przełączy na gaz to w tedy świeci światłem ciągłym. Gdy przełączam na pozycję górną lampka gaśnie jak chodzi na benzynie. Dzwoniłem do gazownika i powiedział że nie obsługują tego typu instalacji mowa o Landi.

http://tablica.pl/oferta/super-zadbany- ... 35PtL.html

To link Poloneza który kupiłem jakiś czas temu. Dokładnie ten.
Ostatnio zmieniony 03 sierpnia 2013, 19:45 przez Maciej-FSO, łącznie zmieniany 1 raz.

Kowal
Posty: 86
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 23:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Kowal » 03 sierpnia 2013, 20:20

Instalacja prawd. II generacji, a więc nie wtrysk gazu. Po prosty trzeba trochę piłować w tym środkowym położeniu przełącznika, powinien chyba załapać.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 20:30

Ale co mam piłować bo nierozumiem :566:

Kowal
Posty: 86
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 23:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Kowal » 03 sierpnia 2013, 20:36

Ustawiasz na środkowe położenie (prawdopodobnie) przełącznik gazu Jeśli nie wiesz które to, trzeba w trakcie pracy na benzynie z opcją przełączenia na gaz spróbować przełączyć na takie, gdzie silnik od razu zacznie na gazie pracować (prawd. 0). Piłujesz rozrusznikiem!
Dodatkową wskazówką, że znalazłeś to właśnie awaryjne ustawienie, będą puknięcia cewek od elektrozaworów.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 20:50

Próbowałem w ten sposób że przycisk był ustawiony w położeniu dolnym to odpalił na gazie i jak już jechałem przekroczyłem 2tyś obrotów to przełączył się na gaz i zainteresowały mnie położenia tego przycisku więc ustawiłem go na środku (jadąc na gazie) i zero reakcji, auto jedzie normalnie jak przed przełączeniem a gdy przełączyłem po chwili na górne, lampka zielona zgasła i było czuć że się przełączył na PB, gdy przełączyłem z powrotem na środek też zero reakcji. Sam nie wiem jak ta centralka działa może jest popsuta. Po prostu efekt jest taki że środkowe położenie nie robi nic. :566:

Kowal
Posty: 86
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 23:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Kowal » 03 sierpnia 2013, 22:00

Tzn z pracy na benzynie po przełączeniu przycisku nie przeszedł na gaz, tylko dalej jechał na benzynie? Jesteś tego pewien? MOże zadziałał tak delikatnie, że nie zauważyłeś?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 03 sierpnia 2013, 22:32

W czasie jazdy na benzynie (położenie górne) przełączyłem na środek i też zero reakcji tak samo jak z położenia dolnego przełączę na środek zero reakcji. I nawet gdy chcę odpalić na tym środkowym to ani rusz. Może jest coś uszkodzone, centralka... :566:

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 04 sierpnia 2013, 09:30

Czy instalacja w Polonezie LPG Landi to jest Landi Renzo czy to są dwie inne marki?

Maciej-FSO
Posty: 43
Rejestracja: 27 lipca 2013, 21:50
Lokalizacja: Nekla

Post autor: Maciej-FSO » 04 sierpnia 2013, 15:45

Próbowałem odpalić z przełącznikiem ustawionym na środku (auto nie odpalane od wczoraj, pierwszy rozruch), kręciłem rozrusznikiem, gazo dodawałem i zero efektu. Natomiast odpaliłem auto na benzynie i po przejechaniu się kilka kilometrów auto zgasiłem, ponownie ustawiłem włącznik na środku i kręciłem, kręciłem potem gazu dodałem i w końcu zapalił na samym gazie. Dlaczego ma takie trudności z zapaleniem na gazie?

Dlatego wcześniej myślałem ze nie działa ten przełącznik ponieważ nigdy nie chciał odpalić w ten sposób, dopiero dzisiaj (i tu dziękuje Kowalowi) za podpowiedź lecz dlaczego tak trzeba dłuuugo kręcić?

ODPOWIEDZ