LPG - spalanie.

Moderator: Moderatorzy

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

LPG - spalanie.

Post autor: Piotr » 21 listopada 2011, 17:50

Witam jak można obniżyć spalanie w Polonezie 1,5 GLE ? Moje auto ma instalacje LPG i poniżej 10,5 l / 100 km nie schodzi ;/ . Dodam że 2/3 przebiegu robione jest w trasie...

GAD
Posty: 603
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 18:49
Lokalizacja: 3CiTy

Post autor: GAD » 21 listopada 2011, 17:53

masz bardzo dobry wynik

wez pod uwage ze to bardzo ciezkie auto wyposazone w bardzo slaby silnik

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Piotr » 21 listopada 2011, 17:57

No tak, ale w Fiacie 125p, którego miałem wcześniej spalanie LPG w podobnych warunkach wynosiło 8,5 - 9,5 l.

GAD
Posty: 603
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 18:49
Lokalizacja: 3CiTy

Post autor: GAD » 21 listopada 2011, 18:03

nie chce mi sie wierzyc w takie wyniki
moj fiat co prawda tez palil 8,5 l w trasie ale paliwa dodaj 20% i wyjdzie lpg

ale ok skoro tak piszesz to tak jest ale porownaj sobie masy tych dwoch aut i to jest efekt wiekszego zuzycia
Ostatnio zmieniony 21 listopada 2011, 18:05 przez GAD, łącznie zmieniany 1 raz.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 21 listopada 2011, 18:07

GAD, jak na wspolczesne auta, to nie jest ciezki. Spalanie w normie, ale powalczyc mozna ustawieniami, stylem jazdy - ja tez mam 10,5 gazu ale z zabudowa

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Piotr » 21 listopada 2011, 18:12

W sumie ten Fiat miał bardzo dobry silnik - (lepszy niż w Polonezie którego teraz mam )zrobiłem na nim 329 000 km bez remontu. Możliwe ,że większa masa podwyższa spalanie w Polonezie...

GAD
Posty: 603
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 18:49
Lokalizacja: 3CiTy

Post autor: GAD » 21 listopada 2011, 18:13

ale tu nie chodzi o porownanie ciezarow do innych aut
tylko fakt ze przestarzalej konstrukcji silnik ma za mala moc do takiej masy i swoje musi spalic

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 21 listopada 2011, 18:19

Mozesz dopompowac opony, sprawdzic zbieznosc itd, ale ponizej 10 nie zejdziesz. Nie z tym silnikiem i nie w Poldku. Chyba ze chcesz jezdzic na ubogiej mieszance i wypalic zawory.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Piotr » 21 listopada 2011, 18:19

Czyli spalanie w moim Polonezie jest w normie... I niewiele da się je obniżyć?

GAD
Posty: 603
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 18:49
Lokalizacja: 3CiTy

Post autor: GAD » 21 listopada 2011, 18:22

spalanie masz idealne
kazdy wynik ponizej 12 jest wynikiem rewelacyjnym

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Piotr » 21 listopada 2011, 18:22

Nie no wypalić zawory nie mam zamiaru, a ciśnienie i zbieżność jest ok...

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Piotr » 21 listopada 2011, 18:27

No to nie pozostaje nic innego jak się przyzwyczaic do tego spalania. W końcu to Polonez i swoje spalic musi :) Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 21 listopada 2011, 18:59

Ambrosios pisze:Chyba ze chcesz jezdzic na ubogiej mieszance i wypalic zawory.
No coś ty, przecież to nie wypala zaworów :570:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
efendi
Posty: 71
Rejestracja: 07 listopada 2009, 13:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: efendi » 21 listopada 2011, 22:51

kurde ale wy to macie zmartwienia :)

mój Atu+ 1.6 jednopunktowy na Bosch'u (po regeneracji parownika - nic nie warty zabieg, lepiej kupić nówkę) pali eLPiGi:

- godziny porannego szczytu przed 8 i popołudniowego szczytu 16 we Wrocławiu (12 km z pracy do domu robię w jakieś 40-45 min) - 13,5L

- trasa bez autostrad przy obecnej temp. i prędkości licznikowej 100km/h - 9L +/- 0,5L
- trasa autostradą i prędkość licznikowa 90km/h - 8L (raz udało mi się uzyskać jadąc z taką prędkością do Katowic równe 7,5L/100km zerując licznik po zatankowaniu we Wrocławiu i zajeżdżając na stację w Katowicach po 200km - ale wtedy czyli z 1,5 roku temu gazik był po 2,00 PLN i cieszyłem się jak głupi że mój Poluś zawiózł 2 osoby do Katowic w jedną stronę za 30 zł :D )
- trasa autostradą przy prędkości licznikowej 140km/h - 11L.
Ostatnio zmieniony 21 listopada 2011, 22:51 przez efendi, łącznie zmieniany 1 raz.
__________________________________
BMW E34 525i Touring '92 Lazurblau
Polonez Atu Plus 1.6 GLi 1998 -był
YZF 1000R Thunderace

Obrazek

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 22 listopada 2011, 06:54

efendi, nie mow takich niskich wynikow, bo sie skrzycza ze spalasz zawory ;)

Awatar użytkownika
efendi
Posty: 71
Rejestracja: 07 listopada 2009, 13:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: efendi » 22 listopada 2011, 12:34

qdlaty, niskie wyniki ? 13,5L nazywasz małym :D to dla umiarkowanej jazdy jak się bardziej śpieszę to i 14 z groszem siorbnie :) - ale z reguły się nie śpieszę, jadę dynamicznie i hamuję silnikiem to 13,5L :)

a zaworów nie wypalam bo sobie zlutowałem komputerek do LPG i po podłączeniu widzę na programiku że skład mieszanki mam w normie :)))) - dla oszczędności jeszcze Cut-Off'ik sobie włączyłem a to znacznie zbija spalanie :)
__________________________________
BMW E34 525i Touring '92 Lazurblau
Polonez Atu Plus 1.6 GLi 1998 -był
YZF 1000R Thunderace

Obrazek

marko
Posty: 247
Rejestracja: 27 stycznia 2008, 19:02
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: marko » 24 listopada 2011, 20:29

Panowie mój Bosch też tyle spala po m.st.W-wa, z reguły 14L/100km nie przekraczam. Teraz wydaje się że ma mniejsze spalanie, ale to złudzenie. Rano zimno to z 1-2km jadę na benzynie zanim temperatury nie osiągnie. Co do silników poloneza 1,5, miałem w caro 1,5GLE z roku 93 układ tak wyregulowany, że spalanie wychodziło w jeździe miejskiej 10-11L/100km. Widocznie caroplusy tak mają, mój poprzedni pluszak również z układem Bosch spalał LPG około 13,5L/100km. Wszelkie regulacje poza pogorszeniem osiągów, elastyczności silnika czy dynamiki nie powodowały wyraźnego zmniejszenia apetytu. Zatem kosztem 3zł na 100km więcej nie warto ograniczać zbytnio możliwości tego wymiatacza polskich dróg :D .
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

jackers_ea
Posty: 106
Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
Lokalizacja: krakow

spalanie w Polonezie

Post autor: jackers_ea » 02 grudnia 2011, 13:29

Czytam te posty o spalaniu i nie wiem komu wierzyć.Z kimkolwiek rozmawiam to każdy mówi,że zejść poniżej 14 nie jest w stanie.Mój, rocznik 2000 Caro Plus GSI pali na krótkich wyjazdach i po mieście między 15,5 a 16,5.Chciałbym sie zbliżyć do 14-tu,ale jak go trochę na reduktorze podreguluję to słabnie i jazda jest nie przyjemna.Muszę przyznać,że silnik chodzi idealnie na każdych obrotach;.Być może "klima" też trochę powoduje większe spalanie.

GAD
Posty: 603
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 18:49
Lokalizacja: 3CiTy

Re: spalanie w Polonezie

Post autor: GAD » 02 grudnia 2011, 13:54

jackers_ea pisze:Czytam te posty o spalaniu i nie wiem komu wierzyć.
Wierz w to co widzisz :)

każdy kto twierdzi że polonez pali mniej niż 12 litrów, po prostu tak twierdzi aby poprawić sobie samopoczucie przed dystrybutorem :P

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 grudnia 2011, 16:14

GAD pisze:każdy kto twierdzi że polonez pali mniej niż 12 litrów, po prostu tak twierdzi aby poprawić sobie samopoczucie przed dystrybutorem :P
Mylisz się, a gdy się mylisz to nie masz racji.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 02 grudnia 2011, 18:22

Muszę się tu zgodzić z GADem, co byście nie pisali/mówili ohapałka musi zeżrec albo nie jedzie :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 02 grudnia 2011, 18:32

NA gazie najfajniej chodziły GLE. Mikser na 2 palniki i nie ma zmulenia.
Pamiętam evo IV palił w szybkiej trasie 10,5l. Predkośc podróżna do 140 - czyli tyle szedł bez otwierania II przelotu.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 02 grudnia 2011, 18:35

Faktycznie, platynką roadową jeździłem parę tygodni i w takich samych warunkach paliła mniej niż abimex, jednakże elastyczność=zero.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Piotr » 02 grudnia 2011, 18:52

leon pisze:
GAD pisze:każdy kto twierdzi że polonez pali mniej niż 12 litrów, po prostu tak twierdzi aby poprawić sobie samopoczucie przed dystrybutorem :P
Mylisz się, a gdy się mylisz to nie masz racji.
Nie zgodzę się z tym, bo jeżeli tankuje LPG do pełna i spalone litry podziele przez przejechane kilometry to wynik raczej jest prawdziwy 10,5 - 13,5 l/ 100. Zwłaszcza ,że sprawdziłem to na dystansie 10 000 km...

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 grudnia 2011, 18:54

Średnia z 66445km przejechanych GLizdą 10,29 ltr/100km.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Piotr » 02 grudnia 2011, 18:58

Moja odpowiedź miała być do GADa, ale coś źle klikonołem...

Piotr
Posty: 25
Rejestracja: 18 listopada 2011, 22:38
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Piotr » 02 grudnia 2011, 19:02

A co do wcześniej wspomnianego przeze mnie FSO 125p, to na początku spalał 8,5 - 9,5 l/100 LPG. Jednak po przejechaniu 200 000 km wzrosło do 10,5 - 11,5. A po przekroczeniu 300 000 km to spalał niezliczoną ilość oleju i jakieś 16 do 18 litrów...

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 02 grudnia 2011, 19:27

leon pisze:Średnia z 66445km przejechanych GLizdą 10,29 ltr/100km.
Moja z GLIzdy 13,8 na przestrzeni 10 lat i ponad 200kkm.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 08 grudnia 2011, 13:12

Mi fiat na trasie ssał równą dychę . V max 120km/h . Po mieście to i 14 wypił. Ale Julo twierdził, że jakbym jechał 90 to by spalił 8...

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 08 grudnia 2011, 13:16

danielewicz pisze:
leon pisze:Średnia z 66445km przejechanych GLizdą 10,29 ltr/100km.
Moja z GLIzdy 13,8 na przestrzeni 10 lat i ponad 200kkm.
Wynika z tego, że każdy egzemplarz jest wyjątkowy. Hand-made można rzec.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

ODPOWIEDZ