Wskazania sondy lambda Polonez GSI

Moderator: Moderatorzy

Bartek_86
Posty: 55
Rejestracja: 13 grudnia 2008, 21:35
Lokalizacja: Radom

Wskazania sondy lambda Polonez GSI

Post autor: Bartek_86 » 21 maja 2010, 08:11

Witam. Posiadam poloneza gsi z zamontowanym sterownikiem lpg Stag-XL (w pełni programowalny bez śruby na krokowcu). Ustawiłem go na laptopie i silnik krokowy startował z pozycji 70krokow i działał w zakresie +- 5 kroków w pełnym zakresie obrotów i podczas szybkiego przyspieszania - więc obstawiam że było dobrze ustawione. Mieszanka była cały czas w normie a dokładnie oscylowała od 0.4 do 0.6. Po podłączeniu miernika bezpośrednio do sondy miernik podczas jazdy wskazywał jakieś dziwne wartości z minusem z przodu, po wyrzuceniu na luz odczyt z miernika jest prawidłowy. Dlaczego tak się dzieję? Na laptopie pokazuje że mieszanka jest dobra, a na mierniku jakiś minus. Do pomiaru z którego urządzenia mam się odnieść? Dodam, że jak wstawiłem śrubę zamiast krokowca i był ustawiony na 3000obr (dalsze skręcania powodowało schodzenie z obrotów - i tak zostawiłem), miernik pokazywał dobre wartości bez żadnych minusów. Proszę o pomoc dlaczego tak się dzieje.

Pozdrawiam

OLO
Posty: 9085
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 21 maja 2010, 08:45

Sonda w GSI psuje się w specyficzny sposób. Daje stały odczyt 0.4-0.5-0.6V
Jak podepniesz sie woltomierzem do samej sondy to sprawdź ją na benie. POwinna dawać 0-0.8V. ) Powiedzmy do 0.8 przy wzbogaceniu przy depnieciu i 0 przy schodzeniu z obrotów (hamowanie silnikiem). Zdefiniuj "odczyt prawidłowy".
Może gdzieś zagineła masa? Moze być inne napiecie między kolektorem wydechowym, kompem gazu i kompem benzyny. Tu 0,5 V stracone na masie silnika daj kosmiczne zmiany mieszanki
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ