[elektryka] Niekontrolowane przełączanie lpg/benzyna

Moderator: Moderatorzy

prosportkarol

[elektryka] Niekontrolowane przełączanie lpg/benzyna

Post autor: prosportkarol » 26 stycznia 2007, 19:27

Mój problem to samoczynne przełączanie się w czasie jazdy lpg na benzynę i z powrotem (po przekroczeniu 2000 obr.). Mam tą "rakietę" (1999 GSI) od paru dni i zdarzyło mi się to 3 razy. Dwa w czasie jazdy i raz gdy stałem na światłach. Centralka z jedną diodą dotykową. Odpala normalnie na benzynie. Poprzedni właściciel twierdził, że odpalanie na gazie w tej instalacji jest niemożliwe. Mi jednak zdarzyło się (oczywiście bez kombinowania przy przycisku), że auto zapaliło od razu na gazie (dioda pali wtedy się światłem ciągłym). Może ktoś mądrzejszy poradzi zanim gazownik ze mnie zedrze.
Ostatnio zmieniony 28 stycznia 2007, 13:48 przez prosportkarol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 26 stycznia 2007, 23:56

jak instalka gazowa? jaka cendralka? i co to jest do wafla "dioda dotykowa" musze chyba sie na wolumen wybrać i oblukać :/
Obrazek
Obrazek

Sova
Posty: 160
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 12:12
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Sova » 27 stycznia 2007, 00:10

no juz nie róbcie z siebie blondynek że nie wiecie o co chodzi. pisze że GSI a że jedna dioda tzn rozumiem że przełącznik ma tylko jeden przycisk który wygląda jak małe wybrzuszenie na tym "panelu kontrolnym gazu :-p"
odpalić Ci sie udało bo pewnie w jakiś sposób włączyłeś tryb tzw awaryjny czyli odpalenie bezpośredni na gazie. u mnie to sie odbywa przez trzymanie przycisku ok 15 sekund, u kumpla przez kilkukrotne naciśnięcie, nie pamiętam ile razy.

problem który opisujesz też miałem przez chwile, zazwyczaj na zimnym silniku mi wskakiwał na benzyne z powrotem, do tego doszło strzelanie więc zmieniłem kable WN i od tamtej pory spokój, bez ingerencji gazownika.
SOVA - Synthetic Online Violence Android :-)

FSO MKP

prosportkarol

Post autor: prosportkarol » 27 stycznia 2007, 11:33

Dzięki za radę.Nie jest to jakiś szczególnie uciążliwy problem bo wspomniane niekontrolowane przełączanie zdarzyło się tylko parę razy. Jestem tylko trochę zagubiony w tej elektronice bo poprzedniego poldka miałem z gaźnikiem i lovato podciśnieniowym z cudownym czerwonym guziczkiem, który pozwalał na odpał na gazie w każdej temperaturze i nigdy nie zawiódł. W GSI trochę dużo jest tej elektroniki a nie jest to moja mocna strona. Z tego co napisaliście wnioskuję, że aby odpalić na gazie ten typ "rakiety" trzeba pokombinować przy tym jedynym przycisku tzn. albo ileś razy przycisnąć albo przytrzymać dłużej. Spróbuję.
Może ktoś ma w wersji elektronicznej (do przesłania) jakiś opis "nowinek" jakie zostały wprowadzone w GSI, wtrysk MULTEC, bo mam starsze "sam naprawiam" a nie chcę wywalać 86zł na książkę, w której jest wszystko to samo oprócz rozdziału o wtrysku i wspomaganiu. Wtedy nie zadawałbym pewnie głupich pytań.

Awatar użytkownika
AndrewS
Posty: 117
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 22:57
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: AndrewS » 27 stycznia 2007, 11:36

u ojca byl podobny problem

on ma gaz II generacji z trzypozycyjnym przelacznikiem
samochod tez przelaczal sie sam na benzyne wtedy gasla pomaranczowa dioda ,
pomagalo uderzanie w centralke, co swiadczyloby o tym ze gdzies nie ma styku
wymienilismy przelacznik benzyna-gaz poprawilismy wszystkie luty
problem dalej pozostal ostatecznie wymieniony zostal przekaznik (ten w centralce, co jest przelacznik B/G)
i to byl strzal w dziesiatke

niektore instalacje nie maja mozliwosci odpalenia na gazie
taka np. ma Senn, komp to jak dobrze pamietam Bingo-S sterownie tez jednoprzyciskowe
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Obrazek
Rover 800 2.0 16V MPI Obrazek
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

prosportkarol

Post autor: prosportkarol » 27 stycznia 2007, 11:48

Sprawdzę co to za instalacja z tego co rzuciło mi się w oczy to parownik chyba EMMGAS, zbiornik STAKO. Resztę danych rzucę po południu bo muszę teraz spełnić ojcowski obowiązek saneczkarski a to nie może czekać bo grozi wywierceniem dziury w brzuchu. Pozdrawiam Karol.

[ Dodano: Sob 27 Sty, 2007 19:27 ]
Pod maską mam parownik EMMEGAS 67R-0194015, class 1(tyle na nim pisze). Centralka jest pod deską rozdzielczą gdzieś w okolicy wyłącznika świateł i wycieraczki tylnej szyby i nie ma szans dojrzeć co to za cudo. Jedyne co widać to wspomniana zielona dioda umieszczona centralnie w fabrycznej zaślepce na wyłącznik obok wyłącznika wycieraczki tylnej. Po uruchomieniu silnika dioda mruga. Po przekroczeniu 2000rpm przełącza się na gaz i dioda świeci ciągle. Żeby w czasie jazdy przejść na benzynę wystarczy ją nacisnąć (wtedy przestaje świecić) a ponowne naciśnięcie uruchamia lpg. Jakie jeszcze mogą być funkcje tego przycisku.

prosportkarol

Post autor: prosportkarol » 29 stycznia 2007, 07:56

Dzięki, nie jestem taki znowu niekumaty, liczyłem tylko, że jakiś bardziej doświadczony oblatywacz "rakiety" zwanej czasem poldkiem miał podobny problem i da znać jak sobie poradził a ja uniknę idoitycznej gimnastyki na mrozie i nie będę musiał wpychać łba między zespół pedałów i kolumnę kierownicy a przynajmniej nie póki nie zrobi się nieco cieplej. Pozdrawiam Karol

marcinbawor

Post autor: marcinbawor » 07 lutego 2007, 18:07

Ja tak miałem w moim 1,6 GSI tylko czejściej mi to się działo
wymontowałem centralkę psik WD -40 na przełącznik i jak narazie jest ok

jackers_ea
Posty: 106
Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
Lokalizacja: krakow

Polonez nie przechodzi na gaz

Post autor: jackers_ea » 14 maja 2009, 16:36

Przy wymianie filterka gazu przyciąłem uszczelkę.Uchodził gaz.Poprawiłem to i od tego czasu nie przełącza sie na gaz po uzyskaniu obr. i temp.Czasem włączy się gaz,ale po powtórnym uruchomieniu znowu to samo.TYdzień temu wymieniłem też reduktor na taki sam jak był czyli LOVATO RG 92 E/tzw elektroniczny/.Mam inst.II gen sterownik DT Gaz system/Lubelska/.To co mogłem sprawdzić to sprawdziłem,nic nie zauważyłem.Centralkę mam taka jak koledzy w poprzednich postach.4 diody na przycisku,piata na dole miga tznjestem na benzynie,dodam gazu przechodzi na lpg i nie miga,druga dioda z prawej str.przycisku jest czerwona i zaświeca sie po przejściu na benzynę,kiedy przyciśniemy przycisk.Auto Polonez caro +1600 GSI 1999 r.Może ktoś co doradzi.

WFO
Posty: 144
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 07:27
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: WFO » 15 maja 2009, 20:06

Albo czujnik temperatury w parowniku, albo komputerek głupieje, albo nie dochodzą impulsy informujące o obrotach, albo gdzieś kabelek jakiś nie styka, albo przeprogramował -eś(- o się) coś na komputerku gazowym.
Caro+GSI '98

pitterpan
Posty: 1
Rejestracja: 29 grudnia 2011, 18:37
Lokalizacja: Łochów

Post autor: pitterpan » 29 grudnia 2011, 20:10

Witam
Jestem tu nowy, i przychodze z konkretnym problemem.
Mój tat postanowił wymienić w polonezie przewody WN. No i do starych był jakoś podłączony jakiś przewodzik, i myśląc że to od starego alarmu, który nie działa, ten przewodzik został ucięty...
No ale jak się okazało, kiedy został ucięty, samochód nie chce sie przełączać na gaz...
I tu moje pytanie, w jaki sposób należy ten przewodzik poprawnie podłączyć. Z tego co mi się wydaje to jest on od obrotów, a z tego co pamiętam to był on podłączony jakoś do dwóch przewodów...
Tylko niestety, nie wiem konkretnie jak :/

Prosze o pomoc

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 29 grudnia 2011, 20:26

Owiń ten przewód wokół jednego z przewodów WN.

Będzie działać.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

drboczek
Posty: 48
Rejestracja: 30 stycznia 2010, 08:39
Lokalizacja: Konin

Post autor: drboczek » 28 października 2012, 07:50

mam od piatku podobne jazdy z lpg

jade sobie normalnie i nagle jebs przelacza na benzyne, tak jakby prad nie dochodzil do koomputera od lpg, poruszalem w piatek kablami, zmienilem przekaznik i bezpiecznik i bylo ok. pojechalem wczoraj do poznania i na gazie ladnie szedł, z tym ze po przelaczeniu podczas jazdy na benzyne silnik zachowywal sie tak jakby nie dostawal paliwa albo cos z zaplonem sie dzialo, no ale dojechalem, wrocilem normalnie, raz po przelaczeniu słabł a za chwile bylo ok i sobie normalni przyspieszal, pomyslalem ze moze jakie paliwo kiepskie zalałem albo filtr paliwa brudny no ale to jest ruletka, raz chodzi raz nie - no ale ok, moze przekaźnik od pompy paliwa szwankuje. wrocilem do konina na lpg i znowu to samo-gaz głupije, z tym ze potrafi mi podczas jazdy co sekunde sie przelaczać, wylaczylem odpalilem i jest ok

kolejny raz probuje odpalic i zaraz po przekreceniu kluczyka (silnik cieply) przelacza mi sie na lpg i odpala na gazie (chyba ze na gazie i benzynie ale to by bylo dziwne)

Ktos mial takie jazdy? usterka pojawila sie po wymianie silnika ale przejezdzilem nim od wymiany 2 tygodnie i bylo ok.
Caro Plus 1997 Bosch

ODPOWIEDZ