Jak dbać o instalcje LPG a tym samym o silnik?

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Jak dbać o instalcje LPG a tym samym o silnik?

Post by Pavel »

Jak dbać o instalcje LPG a tym samym o silnik? :564:

Czyli co ile km/miesięcy/sezonów/lat/Bóg wie jeszcze jakie jednostki sprawdzać stan instalacji LPG, filtry gazu, powietrza, parowniki. Co ile wymieniać świece, kable zapłonowe. I wszystko inne co jest związane z instalację LPG i ma na nią wpływ a także na silnik.

Czyli vademecum aby wszystko działało jak najdłużej i sprawnie.
Aby sama jazda jak i myśl o niej była przyjemnością a nie koszmarem :570: i serią misternych planów jak dojechać do celu bez awarii po drodze :D
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

Chcesz zadbać o silnik? Moja rada wywal LPG :D
A świece i przewody to co rok na jesień wymieniam razem z innymi płynami eksploatacyjnymi

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

Chcesz zadbać o silnik? Moja rada wywal LPG
Brednie, brednie i jeszcze raz brednie ....



A co do dbania o instalację gazową - czynności obsługowe zależą od tego jaką masz instalację - trzeba było napisać.
Co do świec i przewodów zgadzam się z przedmówcą.
Caro+GSI '98

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

I generacji, bo silniczek gaźnikowy
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Multec
Posts: 724
Joined: 08 March 2008, 19:26
Location: Radom

Post by Multec »

Serocki wrote:Chcesz zadbać o silnik? Moja rada wywal LPG :D
Racja, polać mu ! :P :P
Last edited by Multec on 07 January 2009, 20:13, edited 2 times in total.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

Multec wrote:
Serocki wrote:Chcesz zadbać o silnik? Moja rada wywal LPG :D
Racja, polać mu ! :P :P
Swój chłop :D :564:

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

No to powinneś rownież raz w roku obejrzeć filtr gazu- w razie potrzeby wymienić, a jak jest dobry to tylko wysypać grafit, który się nazbierał i oczyścić z grafitu taki mały magnesik który jest w środku filtra. Swoją drogą, filterek gazu kosztuje kilkanaście złotych - można zainwestować w nowy przy każdym przeglądzie.
Więcej nic się nie robi - ja jeżdżę na zagazowanym gaźnikowcu ponad 14 lat, zrobiłem ponad 200tys. kilometrów bez większych problemów. Co 3-4 lata wymieniam przepony w parowniku i regularnie reguluję zawory - na gazie trzeba nieco częściej - co ok. 8tys.km.
Wizyta u gazownika raz na jakiś czas, profilaktycznie nie zaszkodzi - wyreguluje w razie potrzeby gaźnik i posłucha pracy silnika na gazie i to tyle i .... tylko tyle.
Acha, byłbym zapomniał - całkiem zimny silnik lepiej uruchamiać na benzynie i na gaz przełączać jak już złapie nieco temperaturę, wystarczy kilka minut - tyle , żeby płyn chłodniczy podgrzał się do kilkudziesięciu stopni - przedłuża się wtedy znacznie żywotność przepon (gum) w parowniku.
Oczywiście jak w każdej technice wszystko się może popsuć np. elektrozawór ...ale to rzadkie przypadki.
I jeszcze jedno, wskaźnikiem poziomu gazu w zbiorniku nie zawracaj sobie głowy - przeważnie wskazuje to co chce :D .
To by było na tyle, życzę niezłej jazdy :572: i zadowolenia przy tankowaniu :P .
Caro+GSI '98

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

Dzięki za info.
Wiem, że się odpala z benzyny nie tyle co z uwagi na przepony (gumy) parownika co na łatwość odpalania silnika, no i żeby na jakiś czas przez przewody popłynęła benzynka a nie tylko gaz, filtr paliwa wtedy nie "stoi" bez użytecznie i też czasem popracuje i "poflirtuje"

oj w planie się szykuje poważny przegląd i wymiany, jak na razie w planie, głównym winowajcą są fundusze ;/
Last edited by Pavel on 07 January 2009, 21:11, edited 1 time in total.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

utek
Posts: 480
Joined: 20 March 2007, 16:24
Location: Ciechocinek / Radziejów

Post by utek »

Serocki wrote:
Multec wrote:
Serocki wrote:Chcesz zadbać o silnik? Moja rada wywal LPG :D
Racja, polać mu ! :P :P
Swój chłop :D :564:
No to jak macie takie zdanie, to może przytoczycie jakieś fakty, odnośnie tego jak bardzo LPG szkodzi silnikowi OHV.

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

a co działa na niego dobroczynnie? Miałem w starym polonezie gaz i więcej nie będę miał ale to moje zdanie. :570:

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

Filterek wymieniam sam co jakis czas -koszt 3zł
membrany w parowniku niedawno mialem wymieniane- tez jakies groszowe sprawy,robi sie to co jakies 30-40tys km bodajze.
Parownik mam z system samoczyszczacym wiec niemusze sie o niego martwic
i krokowiec tez niedawno czyscilem (co 10tys km-mozna spojrzec) i niema lewara zeby sie cos dzialo.Czesto jezdze tez na benzynie. Gdy odpalany jest rano i po dlugim postoju na zimnym to przy osiagnieciu ok 70stopni przelaczany na gaz- fakt faktem ze jest roznica w jezdzie no ale ta przyjemnosc z mowienia "do pelna " przy tankowniu bezcenna :D Spalanie w normie jak na 1.6 czyli 8-10 nigdy wiecej nie spalił -obroty trzyma rowno nie falują . Instalacja Bedini II gen
Jedyna usterką odkad go mamy zwiazana z LPG byla mala awaria elektrozaworu -pekla jakas sprezynka i niechcial sie przelaczac-koszt piwo dla gazownika ;)
Jak dbasz tak masz :)
Last edited by SeBa on 07 January 2009, 21:53, edited 2 times in total.
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

instalacje LPG

Post by jackers_ea »

Jaka może byc przyczyna ,że Polonez 1,6 caro + GSI pali gazu w granicach 15 - 17 l. po mieście, co prawda na trasie nie przekracza 10.No ,ale przeważnie jeżdżę po mieście.Instalacja II gen z krokowcem ,sondą Lambda.Mam takie 2, jeden z 1998 r. drugi z 2000 r..Są co prawda niezawodne i hulają nieżle,ale powinny trochę mniej palić.Ja jeżdżę spokojnie ,pocisnę tylko wtedy jak mam wolną przestrzeń,bo w końcu jestem po 70-tce więc nie wypada wariować.Regulacja na spaliny nie wiele daje .Na diagnozie komputerowej mechanicy nie za bardzo się znają.Czy przejść na "śrubę" da to coś? Możę SE-BA coś wyjaśni. Pozdrawiam z Krakowa

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

wydaje mi sie ze to jest kwestia niedogrzanego silnika zimny zawsze spali wiecej na krotkich odcinkach -zwlaszcza w taka pogode jaka mamy teraz
jackers_ea wrote:Czy przejść na "śrubę" da to coś
watpie-lepiej nie cudowac
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

Obawiam się, że wynik 15-17 litrów na krótkich trasach, zimą po mieście to norma.
Też mam C+ w takiej samej konfiguracji i też mi wychodzi ok.15 po mieście teraz, latem 12-13, na trasie 10-10,5.
Caro+GSI '98

JACU6X6
Posts: 326
Joined: 10 January 2007, 10:05
Location: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Contact:

Post by JACU6X6 »

Co za sterownik masz do tego krokowca? Jak rozbierałem rovera to był tam stag xl który reguluje krokowcem w zależności od lambdy i tps. Z racji że wakładalem staga 100 do fiata to wypinałem xl i co sie okazało a to że panowie gazownicy zawineli tylko kable przy lambdzie i tps -ie nie podpinajac. Krokowiec był zblokowany na sztywnotak jak by śruba była a gość pewnie zapłacił za "pełną elektronikę" szkoda gadać

marko
Posts: 247
Joined: 27 January 2008, 19:02
Location: Mazowsze

Post by marko »

Bo się barany nieznają na robocie. :560:
W moim tak instalkę II gen. do plusa z monowtryskiem założyli że wreszcie mam samoprzeróbkę na I gen z pozostawioną dla picu elektroniką minilambda. Spalanie po mieście ok.11-12 L/100km. Pozdrawiam.
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

instalacje LPG

Post by jackers_ea »

W jednym mam sterownik bez oznaczeń f-my Tomaszwscy z Lublina Detec Bazic wdrugim jest instalacja firmy "Irene" ze Słupska i ma sterownik Stag 200 i on ma krokowca,który ma na przelocie /tem gdzie wlot i wylot/ śrube regulacyjną,czyli jakby odłączyć silnik krokowy to można regulować srubą /dziwne to/.Oba podczas kontroli spalin miały dobre wyniki ,sonda Lambda miała napięcie 0,8 - 1,0 , ale spalanie na mieście takie jak wyżej pisałem. jak czasami pytam się innych użytkowników o spalanie to przewążnie mówią : nie przekracza 10 lub nawet ok.8 niektórzy ??

JACU6X6
Posts: 326
Joined: 10 January 2007, 10:05
Location: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Contact:

Post by JACU6X6 »

Stag 200 to sekwencja i żadnej śruby tam nie może być możesz misc stag XL, 2L, 2L+, lub stag 50 przeczytaj. Na zmniejszenie zużycia gazu ma wpływ kilka ustawien sterownika u mni eopcja cut-off zmniejszyła zużycie w miescie o 1.5 do 2 l w passacie działa to tak że jak jedziesz i zdejmiesz noge z gazu to zamyka dopływ gazu a jak silnik zejdzie poniżej zadanych obrotów u mnie 1200 to wraca silnik krokowy na zadaną pozycje biegu jałowego.

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

15 -17 litrow to na pewno za duzo. Sprawdz dzialanie sondy lambda, oraz konfiguracje sterownika gazowego. Od staga duzo lepszy bedzie zestwa AL 700 (Autronic). Oczywiscie musi to byc dobrze skonfigurowane (np. cut-off jak napisaj Jacu). Doprowadz tez do porzadku (jezeli trzeba) uklad zaplonowy (swiece przewody - i nie iskre "do gazu" tylko np. ngk v-line) oraz stan reduktora (spuszczenie szlamu, wymiana membran) oraz filtr powierza - nowy przed regulacja i czesta wymiana. Kompleksowe podejscie to tematu powinno rozwiazac problem.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

Re: Jak dbać o instalcje LPG a tym samym o silnik?

Post by jackers_ea »

Pavel wrote:Jak dbać o instalcje LPG a tym samym o silnik? :564:

Czyli co ile km/miesięcy/sezonów/lat/Bóg wie jeszcze jakie jednostki sprawdzać stan instalacji LPG, filtry gazu, powietrza, parowniki. Co ile wymieniać świece, kable zapłonowe. I wszystko inne co jest związane z instalację LPG i ma na nią wpływ a także na silnik.

Czyli vademecum aby wszystko działało jak najdłużej i sprawnie.
Aby sama jazda jak i myśl o niej była przyjemnością a nie koszmarem :570: i serią m isternych planów jak dojechać do celu bez awarii po drodze :D
Tak jak napisał Witold B ,ale ja bym podkreślil.O samą instalację nie trzeba dbać/no chyba ,że wąż jakiś pęknie/. Natomiast raz na rok należy wymienic filtry gaz i powietrze,świece,kable WN,spuścić z reduktora szlam , przepony reduktora wymienić po uwazaniu /w razie potrzeby/. W caro + GSI nie regulujemy zaworów.

Skellen

Post by Skellen »

Ja tam co rok jakos kupuje sobie zestaw naprawczy za 20 pln do parownika i wymieniam wszystko, gumys trasznie sie rozciagaja w parowniku zimą kiedy stoi w nocy na dworze :) Poza tym filterki tak co pol roku no i ten kondensat, ktory sie zbiera spuszczam co trzy miesiace :) A teraz mam pytanie w tym temacie, jestem po wymianie silnika, ktory dzialal na benzyne i zastanawiam sie gdzie podlaczyc parownik (przewody wodne) bo w poprzednim silniku mialem ladnie wywiercona w bloku dziure i koncowke nakrecana tam, a teraz nie chce mi sie tyle rzezbic.

Post Reply