regulacja świateł

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

manio
Posty: 11
Rejestracja: 14 lipca 2016, 21:51
Lokalizacja: studzianki

regulacja świateł

Post autor: manio » 14 sierpnia 2016, 13:49

witam,kupiłem atu 96 rok 1,6 gli :)
niestety jest parę rzeczy do poprawek,między innymi nie działa opuszczanie przednich świateł
proszę o informację jak to działa?

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 14 sierpnia 2016, 16:22

Jeśli jest hydrauliczne, a tak było chyba w większości polonezów, to nie działa. :D
Chociaż czytałem kiedyś na jakimś innym forum, że ktoś to naprawił w swoim aucie, sporym nakładem sił i środków. I nawet chyba z miesiąc podziałało.
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2016, 16:22 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 16 sierpnia 2016, 08:29

Z tą hydrauliką nie ma co walczyć. Te rurki i końcówki przy reflektorach są z takiego plastyku, ze pękają bez powodu. A wystarczy mały wyciek i już regulacji nie będzie.

U siebie próbowałem z tym walczyc, nowe reflektory kupiłem, w oryginale, porobiłem wszystko i... chwilę to nawet podziałało, aż jedna z rurek pękła przy reflektorze i płyn poszedł w świat.

Żeby to działało dobrze, trzebaby chyba wymienić wszystkie rurki z tym płynem, na jakieś lepsze, wykonane z lepszego materiału. I końcóweczki przy reflektorach tez lubią pękać. Słowem - za dużo roboty jak na mało istotny element.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 16 sierpnia 2016, 08:43

Jak już ktoś chce, żeby mu to działało to do polonezowskich reflektorów pasują silniczki z lamp od pierwszego seata toledo. Pokrętełko do regulacji też pasuje w miejsce na przełącznik. Wystarczy dorobić instalacje.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 16 sierpnia 2016, 08:56

Oprócz silniczków z seata pasują również z Daewoo (Lanos, Nubira, Leganza). Zestaw 2 silniczków z Lanosa + sterownik (regulator) z Leganzy mam zamontowany u siebie od 4 lat.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 16 sierpnia 2016, 18:41

I to jest słuszna koncepcja! Pamiętam, że w żadnym aucie w którym miałem hydrauliczną regulacje, ona nie działała. A w moim byłym saxo, które było struclem jak stąd do Władywostoku, elektryczna regulacja działała prawidłowo.

A jak w przypadku zastosowania elektrycznych silniczków wygląda skala na regulatorze? W sensie czy zero na regulatorze odpowiada jakiejś sensownej pozycji zerowej (przy niezaładowanym aucie) w reflektorach poloneza?
jacekes pisze:Chociaż czytałem kiedyś na jakimś innym forum, że ktoś to naprawił w swoim aucie, sporym nakładem sił i środków. I nawet chyba z miesiąc podziałało.
raffi pisze:U siebie próbowałem z tym walczyc, nowe reflektory kupiłem, w oryginale, porobiłem wszystko i... chwilę to nawet podziałało, aż jedna z rurek pękła przy reflektorze i płyn poszedł w świat.
LOL czyli nawet nie na innym forum, tylko tutaj to czytałem. :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 17 sierpnia 2016, 11:03

Zero na regulatorze to na maksa wysunięta kulka. Po montażu i uruchomieniu siłowników trzeba ustawić światła ręcznie przy reflektorze.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

manio
Posty: 11
Rejestracja: 14 lipca 2016, 21:51
Lokalizacja: studzianki

Post autor: manio » 24 sierpnia 2016, 19:04

dzięki za odpowiedzi, chyba przejdę na te sterowanie elektryczne. teraz walczę z oświetleniem kabiny, jeden przewód był ucięty i zaizolowany, po podłączeniu świeci cały czas, zero reakcji na przełącznik

ODPOWIEDZ