Ustawianie zapłonu FSO 125p C 1987 platyny

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Głuchman
Posts: 2
Joined: 04 January 2016, 21:15
Location: łódź

Ustawianie zapłonu FSO 125p C 1987 platyny

Post by Głuchman »

Witam, pytanie z pozoru banalne ale...
Wymieniałem ostatnio świece i przewody bo auto nie chodziło na wszystkich cylindrach. Po wymianie problem nie ustał więc stwierdziłem że to prawdopodobnie aparat więc postanowiłem go wymienić. Pytanie brzmi: jak prawidłowo ustawić to cholerstwo? kolejność zapłonów to 1-3-4-2 tylko że jak podłączałem przewody WN zgodnie z numerami cylindrów na głowicy (pierwszy cylinder od strony chłodnicy) to tylko kichał, a jak kiedy podłączyłem pierwszy od strony kabiny to zapalił (przed wymianą aparatu). I teraz nie wiem, który jest w końcu pierwszy a który czwarty :558: z góry dziękuje i pozdrawiam

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

Pierwszy jest od strony chłodnicy. Pewnie zapłon masz do ustawienia.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1650
Joined: 10 January 2007, 09:27
Location: Czapelki, gm. Świecie
Contact:

Post by autowidol »

Jest na forum. Ustaw to jak Kaovietz opisywał lub weź byle Morawskiego lub Trzeciaka. Procedura jest ładnie opisana. Następnym razem pamiętaj w jakiej pozycji wyjmowałeś aparat zapłonowy.

Głuchman
Posts: 2
Joined: 04 January 2016, 21:15
Location: łódź

Post by Głuchman »

Panowie, powiedzcie co robię źle:
1) ustawiam wał korbowy na pierwszym znaku od strony alternatora (na pokrywie rozrządu są trzy znaki)
2) sprawdzam czy zawory na pierwszym cylindrze od strony chłodnicy mają luz
3) wkładam aparat zapłonowy z palcem rozdzielacza ustawionym na elektrodzie pierwszego cylindra na kopułce, styki rozwarte
4) lekko przykręcam aparat i podłączam żarówkę: jeden przewód do masy, drugi do przewodu zamykającego obrót
5) cofam wał korbowy i sprawdzam, czy włączenie żarówki=rozwarcie platynek następuje po minięciu pierwszego znaku na obudowie rozrządu
6) wszystko niby jest jak należy i... figa. Ma ktoś jakiś pomysł? auto nie odpala po mimo prawidłowego podłączenia wszelakich przewodów. Proszę o pomoc

efeso
Posts: 81
Joined: 20 May 2012, 17:22
Location: Szczecin

Post by efeso »

Odkręć pokrywę zaworów, kręć wałem korbowym do momentu gdy na pierwszym cylindrze oba zawory będą zamknięte( mają luz) a na trzecim cylindrze będzie mijanka tzn. zawór ssący i wydechowy będą ruszać się na zmianę (jeden się domyka a drugi otwiera), zobacz czy znaki na pokrywie rozrządu się mniej więcej pokrywają, jeśli jest ok wkładamy aparat zapłonowy skierowany palcem rozdzielacza na pierwszy cylinder(względem kopułki) i silnik musi odpalić. Jak już odpali zostaje wyregulowanie kąta wyprzedzenia zapłonu a tu przydała by się lampa stroboskopowa, ja osobiście ustawiam bez lampy i zawsze jest ok. Powodzenia!! :)

jacekes
Administrator
Posts: 9974
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Ja myślę, że rok i dwa dni wystarczyło, żeby kolega sobie ustawił zapłon, ale i tak dzięki za opis, przyda się na przyszłość. ;)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

efeso wrote:gdy na pierwszym cylindrze oba zawory będą zamknięte( mają luz) a na trzecim cylindrze będzie mijanka tzn. zawór ssący i wydechowy będą ruszać się na zmianę (jeden się domyka a drugi otwiera),
na czwartym, nie trzecim.

efeso
Posts: 81
Joined: 20 May 2012, 17:22
Location: Szczecin

Post by efeso »

Ups.. Faktycznie 5 stycznia 2016 r. Trochę się zakręciłem :D

Mateoos
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1129
Joined: 24 December 2006, 12:05
Location: Szczecin

Post by Mateoos »

Spoko. Za dwa lata ktoś odkopie temat i wskaże jakiś błąd, może literówkę znajdzie.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Złota szufla czeka :)
Na wszelki wypadek przypomnę. Iskra przeskakuje w momencie ROZWARCIA styków.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Post Reply