Licznik caro gsi

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Licznik caro gsi

Post autor: EGON » 23 grudnia 2014, 19:42

Mam pytanko jaki typ żarówek jest do podświetlenia licznika ? Słyszałem ze auto ma czujnik prędkości w skrzyni ? W moim licznik nie działa i auto gaśnie jak dojeżdżam bez gazu do skrzyżowania (na lpg i benzynie) albo padła linka i czujnik albo ślimak, czy jest w GSI taki sam jak w innych polonezach ? czy może jest jakaś inna cześć co się psuje odpowiadająca za napęd linki
Ostatnio zmieniony 23 grudnia 2014, 20:03 przez EGON, łącznie zmieniany 2 razy.
Fiat 125p L 1988

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 23 grudnia 2014, 20:59

Żarówki T5 1,2W.

Czujnik prędkości jeśli jest, to nie w skrzyni. Ale w GSI go chyba nie było, tylko w abimexie.
Ostatnio zmieniony 23 grudnia 2014, 20:59 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 23 grudnia 2014, 21:11

T5 to są same żaróweczki bez oprawek ? czy podświetlanie konsoli od nawiewów jest również na tych żarówkach ?
Fiat 125p L 1988

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 23 grudnia 2014, 21:23

EGON pisze:T5 to są same żaróweczki bez oprawek ? czy podświetlanie konsoli od nawiewów jest również na tych żarówkach ?
Tak, wyglądają jak same szkiełka z wystającymi dwoma zawiniętymi drucikami. Nie ma żadnego gwintu, ani nic takiego. Instalacja to wciśnięcie żarówki w oprawkę.

W konsoli o ile pamiętam były takie same. Ale jak Ci nie świeci ich aż tyle, to szukaj dlaczego, bo to nie jest normalne. One się tak często nie przepalają. Mnie na 100 tys km w moim pierszym dieslu (5 latek jeżdzenia) poszły dwie.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 23 grudnia 2014, 21:37

u mnie licznik podświetla w połowie, konsola wcale najpierw muszę ogarnąć hamulce bo ledwo co działają potem ten licznik oświetlenie deski.
Żeby dostać się do licznika muszę zdemontować kratki nawiewu po obu stronach licznika i tam są śruby do licznika ?
Jak się dostać do żarówek od panelu nawiewu ?
Fiat 125p L 1988

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 23 grudnia 2014, 21:44

raffi pisze:Ale jak Ci nie świeci ich aż tyle, to szukaj dlaczego, bo to nie jest normalne. One się tak często nie przepalają. Mnie na 100 tys km w moim pierszym dieslu (5 latek jeżdzenia) poszły dwie.
5 lat ok. Ale tu mamy do czynienia z kilkunastoletnim autem, w którym prawdopodobnie nikt do tych żarówek w ogóle nie zaglądał.
Jak kupiłem skodę (14 lat miała w momencie zakupu), świeciła jedna żarówka podświetlenia z chyba 10 sztuk (zegary + panel ogrzewania). W cytrynie (15 lat) świeciły dwie.
W polonezie (12 lat) było lepiej, ale tam pewnie Bolima wcześniej już sporo powymieniał.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 23 grudnia 2014, 21:50

jacekes pisze:Czujnik prędkości jeśli jest, to nie w skrzyni. Ale w GSI go chyba nie było, tylko w abimexie
Jest w gsi i abimexie. Przykręcony jest do napędu prędkościomierza przy skrzyni.

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 23 grudnia 2014, 21:52

EGON pisze:czy jest w GSI taki sam jak w innych polonezach ? czy może jest jakaś inna cześć co się psuje odpowiadająca za napęd linki
Czujnik prędkości w GSI nie odpowiada za wskazania licznika tylko,prekazuje dane do komputera wtrysku,a z licznikiem to najprawdopodobniej linka pękła.
Licznik,sterowanie nawiewem wszystko jest na T5,w przełącznikach masz diody (zwykłe jakbyś kupił w sklepie na sztuki),w przełącznikach po lewej stronie kierownicy sa lutowane,a w przełacznikach na konsoli środkowej występują i z lutowanymi diodami jak i wciskanymi,ale z lutowanymi rzadko kiedy.
EGON pisze:Jak się dostać do żarówek od panelu nawiewu ?
najlepiej wyjąć radio,odpiąć linke od strowania ogrzewaniem i wypchnać ręką panel-trzyma się na zatrzaskach,w dolnej cześci panelu masz opraweczki które wykręcasz i w nich znajdują sie żarówki.
EGON pisze:Żeby dostać się do licznika muszę zdemontować kratki nawiewu po obu stronach licznika i tam są śruby do licznika ?
demontujesz wszystkie kratki dookoła licznika,i w tych dziurach są śrubki na górnych krawędziach,odkręcasz je,2 śrubki pod zaślepkami obok licznika i 2 śrubki nad licznikiem.Później pozostaje walka aby wyciągnąć ten plastik w który otacza licznik.(ten punkt z wyciąganiem licznika może opisze ci ktoś jaśniej,bo ja jestem słaby polonista)
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Kowal
Posty: 87
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 23:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Kowal » 23 grudnia 2014, 22:22

michal939 pisze:
EGON pisze:czy jest w GSI taki sam jak w innych polonezach ? czy może jest jakaś inna cześć co się psuje odpowiadająca za napęd linki
Czujnik prędkości w GSI nie odpowiada za wskazania licznika tylko,prekazuje dane do komputera wtrysku,a z licznikiem to najprawdopodobniej linka pękła.
Albo skończył się napęd prędkościomierza w skrzyni biegów - nie napędza ani linki prędkościomierza, ani czujnika prędkości.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 02 stycznia 2015, 09:56

temat z licznikiem się okazało że wszystko jest sprawne a licznik nie działa nie wiem w czym był problem ale cztery razy wykręcałem czujnik prędkości i linkę i w końcu licznik zadziałał auto też przestało gasnąć po naprawie licznika
Fiat 125p L 1988

ODPOWIEDZ