[elektryka] ogrzewanie tylnej szyby

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

elektrokiler

[elektryka] ogrzewanie tylnej szyby

Post autor: elektrokiler » 25 lutego 2007, 13:10

Hej! Mam problem z szybą tylnią. Moge jeździc z włączonym ogrzewaniem pół godziny i nie rozmrozi mi szyby. Rozmraża tylko w miejscach gdzie przebiegają ścieżki i blisko nich. Na zaparowaną szybę nic nie daje. Wszystkie ścieżki działają. Zmierzyłem napięcie na grzałce przy włączonym silniku i było tylko niecałe 10.5 V. Przeczyściłem styki przekaźnika (troche przypalone), jego nóżki oraz bezpiecznik (był mocno zaśniedziały a akurat nowego pod ręką nie miałem), gniazdo bezpiecznika, styki grzałki i konektory i poprawiło się troszeczke bo teraz mam około 11.1 [V]. Wydaje mi się, że dalej jest to zbyt mało, mimo, że grzałka pobiera spory prąd i wiadomo są spadki na przewodach.

Jakie powinno być napięcie na grzałce przy pracującym silniku ?

-Marcin-
Posty: 65
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: -Marcin- » 25 lutego 2007, 13:25

To i tak masz duzo, ja mam napiecie na stykach 9,5V (podczas wlaczonego ogrzewania szyby). Pare i lod z szyby usuwa, ale troche czasu mija zanim to zrobi.

elektrokiler

Post autor: elektrokiler » 25 lutego 2007, 14:58

Kurcze to nie rozumiem czemu tak słabo grzeje u mnie :/

elektrokiler

Post autor: elektrokiler » 25 lutego 2007, 20:58

Robert Reguła pisze:Najpierw zdefiniuj co to znaczy słabo grzeje...
Znaczy to, że tak jak już pisałem w pierwszym poście nie usuwa szronu z szyby. Robi to tylko w miejscach gdzie przebiegają ścieżki i bezpośrednio przy nich. Czyli mam szybe w zebre :) O odparowaniu to już w ogóle moge zapomnieć.
Robert Reguła pisze:Jeśli chcesz używać ogrzewania tylnej szyby do rozpuszczania lodu znajdującego się po przeciwnej, zewnętrznej stronie szyby, to Cię rozczaruję - do tego celu nie służy ogrzewanie tylnej szyby.
Wiem i nie rozczarowałem się ;)
Robert Reguła pisze:Jeśli oczekujesz, że szyba będzie Ci odparowywała w przypadku, gdy w samochodzie masz saunę, też Ci się to nie uda.
Nie mam sauny. Mam raczej słabe ogrzewanie ale to juz inny problem...
Robert Reguła pisze:Szyba służy do usuwania zaparowania i przeciętnie zabiera jej to od 0,5 minuty do dwóch przy temperaturze zewnętrznej w okolicach -3..5st.C. Im jest zimniej, tym para będzie usuwana wolniej. Im jest wilgotniej w samochodzie, tym para wodna będzie usuwana wolniej.
Czyli bez względu na warunki przy sprawnym ogrzewaniu szyby po 30 minutach nie powinno być śladu zaparowania. U mnie jest cała szyba zaparowana poza paseczkami w miejscach ścieżek.
Robert Reguła pisze:elektrokiler, do kompletu powinieneś zmierzyć prąd pobierany przez elektryczną szybę to mogłoby powiedzieć Ci więcej o jej kondycji.
Silnik wyłączony:
8.9 V - 7.1 A
Silnik włączony:
11.4 V - 8.9 A

Pomiary robione miernikiem raczej niższej niż wyższej klasy ale sądze, że dokładność wystarczająca.

[ Dodano: Nie 25 Lut, 2007 21:10 ]
Wg Morawskiego powinno byc 12.5 A przy 12.5 V. Wydaje mi się, że gdzieś coś jeszcze może nie stykać tylko gdzie nie wiem.

elektrokiler

Post autor: elektrokiler » 25 lutego 2007, 22:26

Prawo łoma znam ;) Prąd faktycznie jest troszeczkę wyższy niż ten, który zmierzyłem ale i tak gdzieś ginie ponad 40 W.

Dodatkowy opór może występować na wszelkiego rodzaju połączeniach czyli:
na przekaźniku, na bezpieczniku i gnieździe bezpiecznika, na złączce przewodów do grzałki i... no właśnie jest jeszcze gdzieś miejsce gdzie łączą sie przewody ?

[ Dodano: Nie 25 Lut, 2007 22:31 ]
Mam podejrzenie co do konektorów na przewodach przy grzałce. Przewody są wyraźnie zaśniedziałe, wręcz zielone. Może odciąć konektorki i polutować to ?

elektrokiler

Post autor: elektrokiler » 25 lutego 2007, 22:42

tracisz nie 40W mocy, a 0,3ohma rezystancji... moc jest wtórna do rezystancji nie odwrotnie!
Oczywiście tak! Tylko przyznasz chyba, że rezystancja rzędu 0.3 ohma jest jak by to określić... mało namacalna. A 40 W to brzmi poważnie :) Poza tym to rezystancję w tym wypadku raczej "zyskuję"...

Z konektorami jest problem tego rodzaju, że nie mam praski, żeby ja zacisnąć.

[ Dodano: Nie 25 Lut, 2007 22:45 ]
Niestety widze, że będzie ostra walka bo już znudziło mi się cofanie na czuja choć taki trening dużo daje :-)

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 stycznia 2009, 14:03

Podpinam się pod temat, lecz trochę zmienię samą fabułę

regeneracja ścieżek

czy ktoś się bawił w odnowę (łączenie) poprzerywanych ścieżek?
jak to wygląda krok po krok?
i czy mam użyć tego środka czy są inne i skuteczniejsze?

http://moto.allegro.pl/item473121820_la ... szyby.html

poniżej link sklepu gdzie można go kpić normalnie (poza allegro)
http://www.noxes.pl/

pytanie ekstra, czy można poprowadzić nowe ścieżki w miejscach gdzie wcześniej ich nie było?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 02 stycznia 2009, 16:33

Ja się bawiłem i jeśli nie grzeją więcej niż 2 to szkoda sobie głowy zawracać. Być może czegoś nie umiem zrobić, ale mierzyłem oporności ścieżek krok po kroku, ustalając niewidoczne przerwy. Zastosowałem preparat Technicoll, po uprzednim bardzo dokładnym odtłuszczeniu powierzchni szyby. I co? I dokładnie nic. Dwa podejścia i dwa bez efektu. Grzeje połowa nitek jak wcześniej. Zastanawiam się po prostu nad wymianą szyby na nową. Czas jaki się wysiedziałem w garażu już dawno by mi się zwrócił.

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 02 stycznia 2009, 19:25

A ja kupiłem jakiś pierwszy lepszy klej elektroprzewodzący, przetarłem szmatką szybę i maznąłem. Wszystkie nitki grzeją już trzeci rok, a naprawiałem cztery.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 02 stycznia 2009, 22:10

Buton pisze:A ja kupiłem jakiś pierwszy lepszy klej elektroprzewodzący, przetarłem szmatką szybę i maznąłem. Wszystkie nitki grzeją już trzeci rok, a naprawiałem cztery.
Być może miałeś niewiele uszkodzeń. U mnie żadna z naprawianych nitek nie zaczęła grzać.

Awatar użytkownika
Jurij
Posty: 196
Rejestracja: 28 listopada 2008, 11:16
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jurij » 02 stycznia 2009, 22:31

U mnie grzeją tylko 4 nitki... Też myślę o naprawie nitek ale chyba dam sobie siana i poszukam nowej szyby. Z drugiej strony chyba krócej trwałoby klejenie nitek niż znalezienie nowej szyby...

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 02 stycznia 2009, 22:36

ostatnio w rozmowie z OBI dowiedziałem się że nowa szyba do łady tylna ogrzewana 75 zł..... więc wiecie.....:)
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 stycznia 2009, 23:07

u mnie połowa padła i to głównie z mojej winy i brata - jak byliśmy jeszcze dzieciakami to zamiast szyby wycierać wzdłuż to my w poprzek. a teraz się żałuje

się chyba pobawię po sesji

a jak z prowadzeniem dodatkowych ścieżek, ktoś próbował?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

ODPOWIEDZ