Odcięcie Zapłonu-przestawienie.

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 30 marca 2013, 01:09

Ambrosios pisze:Rowniez "tego"? Tzn. jakiego kalkulatora? Ja uzylem zwyklego z Windows zeby sprawdzic, czy most 4.100 do 3.900 ma sie jak 3200 obr/min do 3000 Na drugi raz uwzglednij ugiecie opon i przeklamania licznika, co spokojnie da ±5 km/h. BTW co zmieniles w liczniku?
O Matko Maryjna ugięcie opon... noooooooooooooooo i rzadszy olej w moście... poddaje się :)
Kalkulator-chyba jakaś tabela Mrożka...nie wiem mam wzory znalazłem gdzieś w necie.
A ja miałem most 3.9 i taki sam założyłem.
Były te exportowe wersje czy nie? I czy były mocniejsze wiesz może?
Eee...chyba jestem w stanie Ci uwierzyć w te mosty choć książka tego nie podaje...
Dwóch znajomych miało GSI i na bank miały krótsze mosty,jeden może zmieniany(nie wiem)drugi na 100% taki wyszedł z fabryki,znając życie mogli czasem wsadzać co było pod ręką.
Z jednym mierzyłem prędkość w taki sposób:obaj jechaliśmy równo obok siebie,obaj na trzecim biegu i u niego było 500 obr więcej jak u mnie,tylko pomimo krótszego mostu nie miał żadnego polotu ze mną i nie wiem co o tym myśleć.
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 01:22 przez ŁobuchGSI, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez 1.6GSI 99r

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 30 marca 2013, 01:19

Ambrosios pisze:We wszystkich 3 osobowych Plusach z OHV, ktore mialem (1x GLI 1998r, 2x GSI - 1998 i 2002), mialem fabryczny most 4.100.
Eeeee.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 30 marca 2013, 01:22

Ja nie potrzebuje tabeli - do obliczen wystarczy mi znajomosc matematyki z podstawowki. Ugiecie opon rzedu 1cm przy poldkowskich oponach daje Ci roznice w obwodzie ok. 2% (policz sobie sam), czyli przy 100 km/h blad w stosunku do teorii wynosi 2 km/h. Do tego co najmniej tyle ze strony licznika i juz masz ±5 km/h w stosunku do pomiaru GPSem a pewnie jeszcze wiecej, jezeli mierzysz za pomoca drugiego samochodu, ktory tez bedzie mial jakis blad pomiaru.

Co do mocniejszych wersji eksportowych, to mozna je znalezc na allegro. Wszystkie byly mocniejsze, bogatsze i jedyne w swoim rodzaju. :D
OLO pisze:Eeeee.
Rozumiem - podjedzmy zatem po swietach do obecnego wlasciciela - mysle, ze chetnie znowu zobaczy nasze mordy :)
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 01:28 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 4 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 30 marca 2013, 01:33

Ambrosios pisze:Ja nie potrzebuje tabeli - do obliczen wystarczy mi znajomosc matematyki z podstawowki. Ugiecie opon rzedu 1cm daje Ci roznice w obwodzie ok. 2% (policz sobie sam), czyli przy 100 km/h blad wynosi 2 km/h. Do tego co najmniej tyle ze strony licznika i juz masz ±5 km/h w stosunku do pomiaru GPSem a jeszcze wiecej, jezeli mierzysz za pomoca drugiego samochodu.

Co do mocniejszych wersji eksportowych, to mozna je znalezc na allegro. Wszystkie byly mocniejsze, bogatsze i jedyne w swoim rodzaju. :D
No widzisz jędnak u nasz wę wsi był mósi niszszy poziom abo pamnienc mne nawala bom ne umnial se wyliczyc ugencia oponof.

Nie moja wina że Twoje poldy powstawały w poniedzałki :)
Nadal nie rozumiem co chcesz mi przekazać tym ugięciem[przecież jak teoria mówi 105 i na szafie mam 105(a chodziło mi o licznik) to co masz za problem z ugięciem opony?Fakt rzeczywista będzie nieco odbiegać ale to znaczy że przy małym ciśnieniu w gumie ugnie się o 5cm i to pozwoli mi się szybciej wkręcić do setki i ogólnie niby szybciej pojechać według Twej teorii i licznika?bezsens przecież te niby "korzyści" z ugięcia "przegrywają z większym oporem toczenia placka bo już nie opony] i ...niech stracę biorę poprawkę na wszystko i tak w 12 sek zrobię setkę i tak.

Co do exportówek chodziło mi o GSI ale widzę odp także mogę Cię jedynie pozdrowić bo nie uzdrowię.
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 01:54 przez ŁobuchGSI, łącznie zmieniany 5 razy.
Polonez 1.6GSI 99r

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 30 marca 2013, 02:03

Ambrosios pisze: Wiem, ale nazywa sie go popularnie 3.900.
tak popularnie, że pierwszy raz widzę 3,900, a nie 3,9.
Ambrosios pisze:OLO napisał/a: Eeeee.

Rozumiem - podjedzmy zatem po swietach do obecnego wlasciciela - mysle, ze chetnie znowu zobaczy nasze mordy
bardzo chcę zobaczyć most, który ma mocowania pod skośne amory i WYBITE przełożenie 41/10 na obudowie.
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 02:04 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 30 marca 2013, 08:14

maciejowski pisze:
Ambrosios pisze: Wiem, ale nazywa sie go popularnie 3.900.
tak popularnie, że pierwszy raz widzę 3,900, a nie 3,9.
jak będziesz się uczył do podejścia do matury to się dowiesz że różnicy nie ma :)

BTW. Kolega kulturalnie pyta jak przesunąć moment odcinki w GSI a wszyscy rzucają się na niego jak święta inkwizycja na innowierców.
Obrazek
Obrazek

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 30 marca 2013, 09:03

Eeeee, mi się wydaje, że Łobuch ma wersję Eksportowa, albo policyjną :D
LifeGuard pisze:BTW. Kolega kulturalnie pyta jak przesunąć moment odcinki w GSI a wszyscy rzucają się na niego jak święta inkwizycja na innowierców.


Prostujemy tylko sabałowe bajania na temat możliwości objechania 2.0 cudownym GSI, bo to to mało który rover potrafi, podobnie z 11 sek. do setki.

A co do odcinki to pisałem mu, że sam tego nie zrobi, bo to wymaga dłubania w sofcie, a do tego trzeba mieć odpowiednie narzędzia. Nie wiem nawet czy ktoś w Polsce podejmie się tego tematu, bo mało który warsztat od chiptuningu będzie chciał zająć się seryjnym polonezem, a jeśli już to koszt takiej drobnej operacji dorówna wartości tego plusa.

A mi się zwyczajnie nie chce, bo nie widzę w tym sensu :D
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 09:09 przez jose, łącznie zmieniany 1 raz.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 30 marca 2013, 11:54

Ambrosios pisze:We wszystkich 3 osobowych Plusach z OHV, ktore mialem (1x GLI 1998r, 2x GSI - 1998 i 2002), mialem fabryczny most 4.100.
Miałeś 3,9 w każdym. Wszystkie Plusy prócz Rovera i Kombi Van (4,3 w obu przypadkach) miały 3,9. ;) W VINie zresztą jest to wyszczególnione. CEH w 1,6.

Plusów nigdzie nie eksportowano. :)
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 11:56 przez Multec, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 30 marca 2013, 12:51

Tlumacze, ze mialem porownanie z rownolegle posiadanym Caro 3.9 i byla wyrazna roznica w obrotach na V przy tej samej predkosci (plus info na deklu), ale nie bede sie upieral. Po swietach odwiedze obecnego wlasciciela, najlepiej z kims z klubu, sprawdze i jezeli rzeczywiscie jest to 4.1, zrobie film plus zdjecia z badania. Rezultaty oczywiscie opisze na forum :)
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 12:54 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 3 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 30 marca 2013, 19:37

LifeGuard pisze:BTW. Kolega kulturalnie pyta jak przesunąć moment odcinki w GSI a wszyscy rzucają się na niego jak święta inkwizycja na innowierców.
Dziękuję LifeGuard ale jak widać nie wszyscy wiedzą jak się zachować.
Jose jak Ci się nie chce pomagać to przynajmniej nie krytykuj i nie wyśmiewaj.
A w Boga też nie wierzycie bo nie widzieliście na własne oczy?
Dziękuję panowie za pomoc temat można zamknąć,już wszystko wiem heh.
P.s. 2.0 fiata 112KM jak wyszło z fabryki na moście 4.1, rover też mocny,założyć mu most 3.9 a do gsi 4.3 wtedy zobaczycie gdzie są 103 KM :P
Szkoda gadać. wesołych....
Polonez 1.6GSI 99r

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 30 marca 2013, 19:42

Jeździłem GSi na 4,3 i wcale dupy nie urywa. Niewiele Ci raczej da skrócenie mostu skoro i tak będziesz miał 20koni mniej... :)
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 30 marca 2013, 19:46

ŁobuchGSI pisze:A w Boga też nie wierzycie bo nie widzieliście na własne oczy?
Hmmm... tak? :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 30 marca 2013, 19:59

A rover urywa? nie bądź śmieszny... gumę pali lepiej i jest nieco szybsze z racji KM a przyspieszenie? Średnio ... a w gazie to śmiech na sali prawie jak GLI :P
Ale teraz się kłóćcie bo przecież nikt się nie przyzna że dał dupy,swap na 1.4 ma taki sens jak zamiana siekierki na kijek :D
1.6 już jedzie ale dajcie spokój z tymi 1.4 bo to ból i na pewno mniej żywotniejszy od OHV przy wykorzystywaniu tych 103 KM.U mnie w okolicy było kilka żenada.
Teraz jestem gotowy na ukrzyżowanie.
Polonez 1.6GSI 99r

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 30 marca 2013, 20:14

ŁobuchGSI pisze:A rover urywa? nie bądź śmieszny... gumę pali lepiej i jest nieco szybsze z racji KM a przyspieszenie? Średnio ... a w gazie to śmiech na sali prawie jak GLI :P
Ale teraz się kłóćcie bo przecież nikt się nie przyzna że dał dupy,swap na 1.4 ma taki sens jak zamiana siekierki na kijek :D
1.6 już jedzie ale dajcie spokój z tymi 1.4 bo to ból i na pewno mniej żywotniejszy od OHV przy wykorzystywaniu tych 103 KM.U mnie w okolicy było kilka żenada.
Teraz jestem gotowy na ukrzyżowanie.
Też nie urywa. Ale jeździ na pewno lepiej niż GSi i przy tym pali mniej. Pokaż OHV, które po 150tyś będzie miało jodełkę od honowania. ;) Jak go nie przegrzejesz to będzie jeździł i jeździł.
Jak się zakłada gaz z mikserem o połowie średnicy przepustnicy to nic dziwnego.
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 20:16 przez Multec, łącznie zmieniany 2 razy.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 30 marca 2013, 20:20

Multec pisze:Ale jeździ na pewno lepiej niż GSi i przy tym pali mniej.
Ciężko się nie zgodzić. Właśnie tego dośwadczam. a GSI o ile ma cały wałek nie jest dla mnie czymś innym niż GLE
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 30 marca 2013, 21:13

LifeGuard pisze:maciejowski napisał/a: Ambrosios napisał/a: Wiem, ale nazywa sie go popularnie 3.900. tak popularnie, że pierwszy raz widzę 3,900, a nie 3,9.





jak będziesz się uczył do podejścia do matury to się dowiesz że różnicy nie ma
jakbyś raczył zauważyć, tylko formę zapisu miałem na myśli, w tym poście.

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 30 marca 2013, 21:23

OLO pisze:a GSI o ile ma cały wałek nie jest dla mnie czymś innym niż GLE
OLO chcesz powiedzieć że Gaźnikowa odmiana jest często szybsza od GSI?Tak to mam rozumieć?
Polonez 1.6GSI 99r

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 30 marca 2013, 22:09

z ciekawość zmierzyłem ile mój DF ma do 100 wyszło 12-13s.pomiar niedokładny.żeby to osiągnąć piłowałem silnik do 5000 obr.tylko gdybym na co dzień tak jeździł to kapitalka co miesiąc.a do samochodów
Audi A3 1.6 od zera do 150 było z tyłu(na tyle droga pozwalała) wszystkie BMW z 1.6 objechane w mojej okolicy.
Z 1.8 było tak jak z atu 1..2..jego dalej już ja,niech licznik oszukuje ale widać na drodze jak jeździ...
Passat b4 , b5 w TDI 90km nie ma szans.
to żaden wysiłek.

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 30 marca 2013, 22:29

Miałem okazję jeździć fabrycznie nowymi gle i GSI - OBA POPIERDALAŁY PODOBNIE. 170 LICZNIKOWE SZŁY
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 30 marca 2013, 22:42

A czas to tych 170 był porównywalny między nimi?
Ja nic nie będę mówić ile licznikowo wyciągałem bo znowu zleci się banda i będzie że to nie możliwe :)
Choć tradycyjnie mierzone z innymi autami to u nich bywało nawet więcej.

Magneto mój przez dokładnie 42tys...2 na benzynie 40 w gazie po nagrzaniu widział tylko takie obroty i nic nie padło mało tego wszystko w idealnym stanie teraz stoi rozebrany przez moją głupotę ale to już zasługa czego innego nie obrotów.
Ostatnio zmieniony 30 marca 2013, 22:50 przez ŁobuchGSI, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez 1.6GSI 99r

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 31 marca 2013, 12:07

Dyskusja akademicka. Może ktoś pochwalić się wiedzą jak się grzebie w sofcie GSI.

A Ty Łobuch jedź sobie na hamownie, jakoś znieś te szyderstwa jakie tam mogą Cię spotkać i pokaż tutaj jak wygląda wykres twojego silnika. Bo moim zdaniem też przenosząc odcinkę nic nie wskórasz. Lepiej baw się głowicą i popraw odrobinę dół (to co obrotek pokazuje po zmianie na 2).
Ale jedź na tą hamownie i poświeć trochę kasy i pochwal się, przy okazji będziesz miał dane wyjściowe.

BTW: Powyżej 5 tys Poloneza pcha odrzut spalin ;)
To ja dowcipas. Salve!

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 31 marca 2013, 12:46

arnold pisze:Dyskusja akademicka. Może ktoś pochwalić się wiedzą jak się grzebie w sofcie GSI.

A Ty Łobuch jedź sobie na hamownie, jakoś znieś te szyderstwa jakie tam mogą Cię spotkać i pokaż tutaj jak wygląda wykres twojego silnika. Bo moim zdaniem też przenosząc odcinkę nic nie wskórasz. Lepiej baw się głowicą i popraw odrobinę dół (to co obrotek pokazuje po zmianie na 2).
Ale jedź na tą hamownie i poświeć trochę kasy i pochwal się, przy okazji będziesz miał dane wyjściowe.

BTW: Powyżej 5 tys Poloneza pcha odrzut spalin ;)
Hehe tak to mogły być te spaliny bo miałem wydech na dwóch dziesiątkach :)
Dyskusję starałem się zakończyć ale wiesz że ciężko :)
Teraz poldek jest rozebrany w mak niestety a głowicą się zajmuje kupiłem nową jak i całą masę "gratów".Mam nadzieje że po tym co chce zrobić będzie lepiej...jest parę rzeczy o których chciałbym porozmawiać tylko "bracia" z FSO są jacy są i nawet nie zaczynam.Wiadomo że ferrari nie zrobię ale i nie taki mam zamiar.
Na hamownię chciałem jechać za życia ale nigdy czasu nie było.
Znalazłem firmę koszt przestawienia odcinki to 400zł mi pasuje szkoda tylko że prawie nikt nie chciał mi pomóc(podzielić się wiedzą) na forum.
Kolego a czy po obróbce głowicy poprawi się "dół" ?
Polonez 1.6GSI 99r

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 31 marca 2013, 12:58

Typowo porting głowicy, poprawienie kanałów, kolektora ssącego. To jeśli chcesz to weź i zajmij się zaworami żeby nie pocałowały się za te 400 złoty. I sam jestem ciekaw, jak się dostać do programu, bo nie znam się na mapowaniu silnika.
To ja dowcipas. Salve!

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 31 marca 2013, 13:01

Dla mnie elektroniczne sprawy to też czarna magia.
A co zrobić z zaworami?
Co np myślisz o odelżeniu koła zamachowego o 25-30% ?
O Wyważeniu układu korbowo-tłokowego?
Ostatnio zmieniony 31 marca 2013, 13:12 przez ŁobuchGSI, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez 1.6GSI 99r

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 31 marca 2013, 13:12

Odsyłam do usprawnień poloneza.
To ja dowcipas. Salve!

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 31 marca 2013, 13:14

Ok :) czyli pomagasz jak większość :P dzięki :D
Polonez 1.6GSI 99r

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 31 marca 2013, 13:27

No na prawdę zerknij sobie do tej publikacji! Literatura to moim zadaniem wystarczająca pomoc.
To ja dowcipas. Salve!

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 31 marca 2013, 13:27

Ale gdzie tego szukać?
Polonez 1.6GSI 99r

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 31 marca 2013, 13:29

Wiedza kosztuje, za darmo to nawet w gębę nie dostaniesz...

Nie rozumiem dlaczego ktoś miałby oddawać za darmo wiedzę do której sam dochodził latami i w dodatku robić to publicznie. To podcinanie gałęzi na której się siedzi.

Opcje sa dwie, albo płacisz i masz, albo nie płacisz i jeśli masz jakieś podstawy to próbujesz dojść samemu, a jak nie to pogódź się z tym co masz.

Dlaczego to tyle kosztuje? Już Ci mówie. Oprogramowanie - 99$ (najtańsza opcja, wymaga dużo samodzielnej pracy) +25$ za flasher, dobry zintegrowany soft to ok 250$, tune kit (bez tego nawet jak się dostaniesz do softu to G zrobisz) 250 - 300$, programator+kasowarka ~250$. Więc jak nie masz pojęcia o elektronice, albo chcesz to robić zarobkowo to min. 700$+do tego wiedza o strukturze softu (to też można kupić, ale definicje istnieją tylko dla popularniejszych samochodów). Rozumiesz teraz czemu nikt sie tym nie dzieli?
ŁobuchGSI pisze:Teraz poldek jest rozebrany w mak niestety
Czyli jak zwykle :D Cudowne OHV, ale jak ktoś poprosi o dowód to nagle okazuje się, że samochód w remoncie, albo że jeden cylinder nie kula, albo cos tam innego i trzeba wierzyć na słowo jak księdzu :D
Ostatnio zmieniony 31 marca 2013, 13:40 przez jose, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 31 marca 2013, 13:37

W dzisiejszych czasach to wydaje mi się żeby rozeznać się w sytuacji to należy użyć google.
Panowie kto jest właściwie autorem tej broszury?
To ja dowcipas. Salve!

Zablokowany