[ELEKTRYKA] Alternator

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 06 stycznia 2008, 18:30

Mam problem - ładowania niet.
Alternator jest po regeneracji i teoretycznie powinien być git. Problem jest w tym, że zapewne podczas jego montazu popierdzieliłem coś z podłączeniami. Mam Morawskiego, ale tylko w pdf i nijak nic nie mogę ze schematu wyczytać (dodatkowo jestem elektrotechnicznym zerem).
Stąd ogromna prośba o schemat, opis, zdjęcie prawidłowego podłączenia alternatora A 125-55k, czyli wersji MR93.
Друзья познабтся в беде.

Awatar użytkownika
AndrewS
Posty: 117
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 22:57
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: AndrewS » 07 stycznia 2008, 22:24

ja mam ale jakies starsze wersje i do 125p, bo altek ZEM A124S-14V-60A z zewnetrznym regulatorem ZEM RC2/12E
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Obrazek
Rover 800 2.0 16V MPI Obrazek
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 07 stycznia 2008, 22:50

Kao ale rozbierałeś go? czy tylko wyjmowałes z komory silnikowej? nie mozesz podłaczyć kabelków do szczotek? czy stojana do diód?
Obrazek
Obrazek

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 08 stycznia 2008, 01:36

Spoko, już się nieco wyjaśniło. Alternator siedzi w aucie. Podejrzewałem, że może źle podpiąłem kable regulatora, ale postudiowałem mądre księgi i wiem, że podłączone było dobrze. Za to konektor do podłączenia regulatora napięcia (ten wąski) jest totalnie luźny. Jutro wyciągam alternator i rozbieram dziada.

Alternator był regenerowany w firmie Waszak w Bydgoszczy, zapewne tradycyjnie, coś spier#$%^&^.
Друзья познабтся в беде.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 08 stycznia 2008, 08:57

mogli uszkodzić stojan :/
Obrazek
Obrazek

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 08 stycznia 2008, 20:11

Zrobione.
Wyciągnąłem dziada, wyjąłem szczotkotrzymacz, który jest nowy,ale tak tandetnie wykonany, że rozpadał się w rękach. Po odpowiednim tuningu wszystko trzyma się kupy. Przejrzałem wszystkie konektorki, pozaciskałem je i po zamontowaniu i podłączeniu ładowanie 14.7-14.8V.
Przyczyną był rozpadający się szczotkotrzymacz oraz poluzowane konektory.
Друзья познабтся в беде.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 17 lutego 2008, 23:15

No to ja mam chyba wiekszy problem.
W sobote sobie jeżdże i nie zwracałem uwagi na kontrolke ładowania,jaka I TU UWAGA!!! nie świeciła się podczas jazdy ( co jest normalne) ale nie świeciła się również po zgaszeniu śilnika.
Nic w tym dziwnego gdyby nie to że stwierdziłem brak ładowania.
Żarówka oczywiście sprawna ( po wypięciu z alternatora i dotknięciu przewodu od tej żarówki, do masy świeci.
Ja bym obstawiał usterke w uzwojeniach wirnika.
Co wy obstawiacie ?
Alternator plusowski z wbudowanym razem ze szczotkotrzymaczem regulatorem napięcia.
Ostatnio zmieniony 17 lutego 2008, 23:15 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
AndrewS
Posty: 117
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 22:57
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: AndrewS » 17 lutego 2008, 23:24

obstawiam
- brak styku szczotek do pierscieni slizgowych
- oberwane przewody (przewod) idacy od pierscienia slizgowego do uzwojen wirnika
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Obrazek
Rover 800 2.0 16V MPI Obrazek
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 17 lutego 2008, 23:53

Szczotkotrzymacz i szczotki bez usterek,czyli wszystko przylega dobrze.
Co do przewodów idących do pierścieni ślizgowych to nie stwierdziłem braku połączeń.
Jutro elektromechanik postawi diagnoze i wyjdzie co jest nie tak :570:
Regulator napięcia raczej odpada, hmm... tak mi się wydaje. :570:
Ostatnio zmieniony 17 lutego 2008, 23:55 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
AndrewS
Posty: 117
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 22:57
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: AndrewS » 18 lutego 2008, 00:19

HOMZIK pisze:Co do przewodów idących do pierścieni ślizgowych to nie stwierdziłem braku połączeń.
sprawdzales "przejscie" miernikiem ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Obrazek
Rover 800 2.0 16V MPI Obrazek
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 18 lutego 2008, 10:40

Ja obstawiam pewną pierdołę. Mianowicie mały kabelek co się podłącza do regulatora napięcia. Jak się urwie albo zsunie takie są właśnie objawy. Po założeniu tego kabla u mnie wróciła kontrolka i ładowanie.
Polonez CARO PLUS GSI.

Awatar użytkownika
FM
Posty: 119
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:40
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: FM » 18 lutego 2008, 11:49

HOMZIK pisze:Regulator napięcia raczej odpada, hmm... tak mi się wydaje. :570:
U mnie były podobne objawy, nie wiem czy mamy ten sam alternator, ja mam przez klime ten największy 80A, objawy - kontrolka sie nie świeciła czyli wszystko ok, a ładowania nie było, okazało sie ze właśnie padł regulator, po wymianie wszystko śmiga jak należy, co ciekawe przez to ze jest to rzadko spotykany alternator strasznie ciężko było dostać do tego regulator :551:
Polonez Caro Plus 1.6 GSI srebrna strzała ;-)
Polonez Caro 1.6 GLI Abimex Orciari

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 18 lutego 2008, 12:23

FM Trafiłeś w dziesiątke :564: Własnie znajomy elektromechanik stwierdził dokładnie to samo.
Wykręciłem regulator napięcia,polazłem z nim do sklepu (oczywiście paragon miałem) i bez szemrania uznali reklamacje,bo kupowałem ten co padł 29 paź 2007
A że alternator miałem wyjety to se poizolowałem przewody jakie szły od pierścieni ślizgowych na uzwojenia wirnika,bo praktycznie nie było tam izolacji, co mogło sie przyczynić do uszkodzenia regulatora.
Ale reklamacja uznana i mam nówka blaszka regulator napięcia:564:
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2008, 12:25 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Huberek

Post autor: Huberek » 21 marca 2008, 09:12

FM mógłbyś powiedzieć mi coś więcej o swoim alternatorze? Przede wszystkim czy jest on zamienny mechanicznie z altkami 44A / 55A ? średnica koła pasowego? szczotkotrzymacze? regulator? (regulator zespolony ze szczotkami?) napięcie? wydajność? Z jakim współpracuje akumulatorem?

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 21 marca 2008, 20:35

Altki są plug and play. Widziałem u szwagra w Plusie założony altek od minusa. Takiego ma wybitnego mechaniora.
Polonez CARO PLUS GSI.

Huberek

Post autor: Huberek » 21 marca 2008, 20:49

Domyślam się że są ... ale potrzebuję więcej szczegółów ...

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 22 marca 2008, 15:59

są, ja mam w Dużym Fiacie alternator od PN plusa...

z elektryką też nie ma problemów, zostają dwa kable luzem od regulatora na błotniku, a do altka podpinamy tylko wzbudzenie
Ostatnio zmieniony 22 marca 2008, 16:01 przez LifeGuard, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Huberek

Post autor: Huberek » 23 marca 2008, 00:53

To wiem, Ja też mam od plusa, bardzo proszę o szczegóły: średnica koła pasowego? szczotkotrzymacze? regulator? (regulator zespolony ze szczotkami?) napięcie? wydajność? Z jakim współpracuje akumulatorem? Please

Awatar użytkownika
FM
Posty: 119
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:40
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: FM » 23 marca 2008, 16:20

Ups, gdzieś mi ten watek umknął :(, a wiec tak jeżeli chodzi o kwestie mechaniczne to ja jestem niestety noga ;), ale postaram sie Ci przekazać jak najwięcej informacji które posiadam ;)

Regulator napięcia nie jest zespolony ze szczotkami, szczotkotrzymacz nie pasuje ze "zwykłego" altka, musiałem same szczotki przekładać, ale z tym nie było problemów, regulator napięcia wygląda tak http://ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=131 podczas opisywanych wcześniej zabaw z altkiem, porobiłem parę zdjęć ale tylko z zewnątrz :(, tak na przyszłość jakby coś znowu klękło, żeby chociaż mieć numer katalogowy ;),

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A śmiga on sobie u mnie z akumulatorem Centra 61Ah

Mam nadzieje że chociaż trochę Ci pomogłem, jak masz jakieś pytania do pytaj, ale nie gwarantuje że będę kompetentny w temacie :P
Polonez Caro Plus 1.6 GSI srebrna strzała ;-)
Polonez Caro 1.6 GLI Abimex Orciari

Huberek

Post autor: Huberek » 23 marca 2008, 16:40

Dzięki, dalej, po numerze katalogowym, dam radę :564:
Ostatnio zmieniony 23 marca 2008, 16:41 przez Huberek, łącznie zmieniany 1 raz.

Kojack
Posty: 409
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 13:26
Lokalizacja: Murowana Goślina/Poznań

Post autor: Kojack » 29 kwietnia 2008, 15:35

Dziś pojawił się problem w moim Poldo-Roverku. Otóż żarzy się kontrolka od ładowania, czyli ten akumulatorek i "STOP". Sprawdziłem ładowanie i pokazuje na mierniku 14,27. Co wg was padło w alternatorze? Czyżby to była dioda wzbudzeniowa?
BYŁ: Fiat 125p 1.5L 1983r.
przebieg: 83.000

Polonez Caro 1.4 GTI 16V 1995r.
przebieg: 165.200 km

Awatar użytkownika
AndrewS
Posty: 117
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 22:57
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: AndrewS » 30 kwietnia 2008, 14:37

u mnie przy żarzeniu sie kontrolki ladowania, kontrolka stop sie nie swieci
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Obrazek
Rover 800 2.0 16V MPI Obrazek
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

Kojack
Posty: 409
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 13:26
Lokalizacja: Murowana Goślina/Poznań

Post autor: Kojack » 30 kwietnia 2008, 17:04

A u mnie żarzą się obydwie i "akumulatorek" i "Stop".
BYŁ: Fiat 125p 1.5L 1983r.
przebieg: 83.000

Polonez Caro 1.4 GTI 16V 1995r.
przebieg: 165.200 km

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 03 maja 2008, 19:31

Takie pytanie do wtajemniczonych.

Alternator z Caro z wbudowanym regulatorem napięcia podpasuje do 125p, wcześniej wyrzucając fiatowski reg. nap.? Może coś jeszcze będzie trzeba grzebać? Kwestia napięcia paska klinowego, mocowania do pominięcia, raczej tutaj o elektronikę mi chodzi.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 03 maja 2008, 20:06

pasuje, nie trzeba wyrzucać fiatowskiego, tylko odpiąć od niego kable :P

ja mam alternator od Plusa
Obrazek
Obrazek

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 03 maja 2008, 20:12

Super. Dzięki Life! Mam nadzieję, że silnik S-21 będzie kompatybilny z polonezowskim altkiem. Czas rzeźbić, hehe.

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 24 maja 2010, 19:20

No i wypadł trup z szafy.

Idzie jakoś rozróżnić altki o rożnym natężeniu prądu (A)? Szczególnie jeśli brak jest metek/nalepek etc. co by na oko tudzież od ręki rozpoznać alternator chociażby na szrocie.

Poniżej lista alternatorów jakie udało mi się znaleźć

A 124 (44A)
A 125-55k (55A)
A 124S (60A)
A 125-70p (70A)
A 133-80p (80A)

Pominięty został z Poldoforda i Poldorovera
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 24 maja 2010, 21:53

Jeśli jest brak nalepki to lepiej takiego nie brać, znaczy ze samochód ma już duży przebieg :)
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 24 maja 2010, 21:58

Ale chyba najlepiej z plusów :)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 08 czerwca 2010, 13:12

Co najpierw sprawdzić jak altek daje 12-12.5V :?: Od czego zacząć sprawdzanie :?: Mam do wymiany kabel masowy akumulatora, myślicie, że to może być przyczyna :?:
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

ODPOWIEDZ