[ELEKTRYKA] Alternator

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

kaovietz
Posts: 2860
Joined: 08 January 2007, 22:16
Location: Bydziuchna

Post by kaovietz »

Mam problem - ładowania niet.
Alternator jest po regeneracji i teoretycznie powinien być git. Problem jest w tym, że zapewne podczas jego montazu popierdzieliłem coś z podłączeniami. Mam Morawskiego, ale tylko w pdf i nijak nic nie mogę ze schematu wyczytać (dodatkowo jestem elektrotechnicznym zerem).
Stąd ogromna prośba o schemat, opis, zdjęcie prawidłowego podłączenia alternatora A 125-55k, czyli wersji MR93.
Друзья познабтся в беде.

AndrewS
Posts: 117
Joined: 12 January 2007, 22:57
Location: Puławy
Contact:

Post by AndrewS »

ja mam ale jakies starsze wersje i do 125p, bo altek ZEM A124S-14V-60A z zewnetrznym regulatorem ZEM RC2/12E
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Image
Rover 800 2.0 16V MPI Image
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

Kao ale rozbierałeś go? czy tylko wyjmowałes z komory silnikowej? nie mozesz podłaczyć kabelków do szczotek? czy stojana do diód?
Image
Image

kaovietz
Posts: 2860
Joined: 08 January 2007, 22:16
Location: Bydziuchna

Post by kaovietz »

Spoko, już się nieco wyjaśniło. Alternator siedzi w aucie. Podejrzewałem, że może źle podpiąłem kable regulatora, ale postudiowałem mądre księgi i wiem, że podłączone było dobrze. Za to konektor do podłączenia regulatora napięcia (ten wąski) jest totalnie luźny. Jutro wyciągam alternator i rozbieram dziada.

Alternator był regenerowany w firmie Waszak w Bydgoszczy, zapewne tradycyjnie, coś spier#$%^&^.
Друзья познабтся в беде.

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

mogli uszkodzić stojan :/
Image
Image

kaovietz
Posts: 2860
Joined: 08 January 2007, 22:16
Location: Bydziuchna

Post by kaovietz »

Zrobione.
Wyciągnąłem dziada, wyjąłem szczotkotrzymacz, który jest nowy,ale tak tandetnie wykonany, że rozpadał się w rękach. Po odpowiednim tuningu wszystko trzyma się kupy. Przejrzałem wszystkie konektorki, pozaciskałem je i po zamontowaniu i podłączeniu ładowanie 14.7-14.8V.
Przyczyną był rozpadający się szczotkotrzymacz oraz poluzowane konektory.
Друзья познабтся в беде.

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

No to ja mam chyba wiekszy problem.
W sobote sobie jeżdże i nie zwracałem uwagi na kontrolke ładowania,jaka I TU UWAGA!!! nie świeciła się podczas jazdy ( co jest normalne) ale nie świeciła się również po zgaszeniu śilnika.
Nic w tym dziwnego gdyby nie to że stwierdziłem brak ładowania.
Żarówka oczywiście sprawna ( po wypięciu z alternatora i dotknięciu przewodu od tej żarówki, do masy świeci.
Ja bym obstawiał usterke w uzwojeniach wirnika.
Co wy obstawiacie ?
Alternator plusowski z wbudowanym razem ze szczotkotrzymaczem regulatorem napięcia.
Last edited by HOMZIK on 17 February 2008, 23:15, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

AndrewS
Posts: 117
Joined: 12 January 2007, 22:57
Location: Puławy
Contact:

Post by AndrewS »

obstawiam
- brak styku szczotek do pierscieni slizgowych
- oberwane przewody (przewod) idacy od pierscienia slizgowego do uzwojen wirnika
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Image
Rover 800 2.0 16V MPI Image
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Szczotkotrzymacz i szczotki bez usterek,czyli wszystko przylega dobrze.
Co do przewodów idących do pierścieni ślizgowych to nie stwierdziłem braku połączeń.
Jutro elektromechanik postawi diagnoze i wyjdzie co jest nie tak :570:
Regulator napięcia raczej odpada, hmm... tak mi się wydaje. :570:
Last edited by HOMZIK on 17 February 2008, 23:55, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

AndrewS
Posts: 117
Joined: 12 January 2007, 22:57
Location: Puławy
Contact:

Post by AndrewS »

HOMZIK wrote:Co do przewodów idących do pierścieni ślizgowych to nie stwierdziłem braku połączeń.
sprawdzales "przejscie" miernikiem ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Image
Rover 800 2.0 16V MPI Image
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

Mgacek
Posts: 163
Joined: 08 January 2007, 20:44
Location: Częstochowa

Post by Mgacek »

Ja obstawiam pewną pierdołę. Mianowicie mały kabelek co się podłącza do regulatora napięcia. Jak się urwie albo zsunie takie są właśnie objawy. Po założeniu tego kabla u mnie wróciła kontrolka i ładowanie.
Polonez CARO PLUS GSI.

FM
Posts: 119
Joined: 09 January 2007, 20:40
Location: Libiąż
Contact:

Post by FM »

HOMZIK wrote:Regulator napięcia raczej odpada, hmm... tak mi się wydaje. :570:
U mnie były podobne objawy, nie wiem czy mamy ten sam alternator, ja mam przez klime ten największy 80A, objawy - kontrolka sie nie świeciła czyli wszystko ok, a ładowania nie było, okazało sie ze właśnie padł regulator, po wymianie wszystko śmiga jak należy, co ciekawe przez to ze jest to rzadko spotykany alternator strasznie ciężko było dostać do tego regulator :551:
Polonez Caro Plus 1.6 GSI srebrna strzała ;-)
Polonez Caro 1.6 GLI Abimex Orciari

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

FM Trafiłeś w dziesiątke :564: Własnie znajomy elektromechanik stwierdził dokładnie to samo.
Wykręciłem regulator napięcia,polazłem z nim do sklepu (oczywiście paragon miałem) i bez szemrania uznali reklamacje,bo kupowałem ten co padł 29 paź 2007
A że alternator miałem wyjety to se poizolowałem przewody jakie szły od pierścieni ślizgowych na uzwojenia wirnika,bo praktycznie nie było tam izolacji, co mogło sie przyczynić do uszkodzenia regulatora.
Ale reklamacja uznana i mam nówka blaszka regulator napięcia:564:
Last edited by HOMZIK on 18 February 2008, 12:25, edited 2 times in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Huberek

Post by Huberek »

FM mógłbyś powiedzieć mi coś więcej o swoim alternatorze? Przede wszystkim czy jest on zamienny mechanicznie z altkami 44A / 55A ? średnica koła pasowego? szczotkotrzymacze? regulator? (regulator zespolony ze szczotkami?) napięcie? wydajność? Z jakim współpracuje akumulatorem?

Mgacek
Posts: 163
Joined: 08 January 2007, 20:44
Location: Częstochowa

Post by Mgacek »

Altki są plug and play. Widziałem u szwagra w Plusie założony altek od minusa. Takiego ma wybitnego mechaniora.
Polonez CARO PLUS GSI.

Huberek

Post by Huberek »

Domyślam się że są ... ale potrzebuję więcej szczegółów ...

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

są, ja mam w Dużym Fiacie alternator od PN plusa...

z elektryką też nie ma problemów, zostają dwa kable luzem od regulatora na błotniku, a do altka podpinamy tylko wzbudzenie
Last edited by LifeGuard on 22 March 2008, 16:01, edited 1 time in total.
Image
Image

Huberek

Post by Huberek »

To wiem, Ja też mam od plusa, bardzo proszę o szczegóły: średnica koła pasowego? szczotkotrzymacze? regulator? (regulator zespolony ze szczotkami?) napięcie? wydajność? Z jakim współpracuje akumulatorem? Please

FM
Posts: 119
Joined: 09 January 2007, 20:40
Location: Libiąż
Contact:

Post by FM »

Ups, gdzieś mi ten watek umknął :(, a wiec tak jeżeli chodzi o kwestie mechaniczne to ja jestem niestety noga ;), ale postaram sie Ci przekazać jak najwięcej informacji które posiadam ;)

Regulator napięcia nie jest zespolony ze szczotkami, szczotkotrzymacz nie pasuje ze "zwykłego" altka, musiałem same szczotki przekładać, ale z tym nie było problemów, regulator napięcia wygląda tak http://ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=131 podczas opisywanych wcześniej zabaw z altkiem, porobiłem parę zdjęć ale tylko z zewnątrz :(, tak na przyszłość jakby coś znowu klękło, żeby chociaż mieć numer katalogowy ;),

Image

Image

Image

Image

A śmiga on sobie u mnie z akumulatorem Centra 61Ah

Mam nadzieje że chociaż trochę Ci pomogłem, jak masz jakieś pytania do pytaj, ale nie gwarantuje że będę kompetentny w temacie :P
Polonez Caro Plus 1.6 GSI srebrna strzała ;-)
Polonez Caro 1.6 GLI Abimex Orciari

Huberek

Post by Huberek »

Dzięki, dalej, po numerze katalogowym, dam radę :564:
Last edited by Huberek on 23 March 2008, 16:41, edited 1 time in total.

Kojack
Posts: 409
Joined: 12 January 2007, 13:26
Location: Murowana Goślina/Poznań

Post by Kojack »

Dziś pojawił się problem w moim Poldo-Roverku. Otóż żarzy się kontrolka od ładowania, czyli ten akumulatorek i "STOP". Sprawdziłem ładowanie i pokazuje na mierniku 14,27. Co wg was padło w alternatorze? Czyżby to była dioda wzbudzeniowa?
BYŁ: Fiat 125p 1.5L 1983r.
przebieg: 83.000

Polonez Caro 1.4 GTI 16V 1995r.
przebieg: 165.200 km

AndrewS
Posts: 117
Joined: 12 January 2007, 22:57
Location: Puławy
Contact:

Post by AndrewS »

u mnie przy żarzeniu sie kontrolki ladowania, kontrolka stop sie nie swieci
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Image
Rover 800 2.0 16V MPI Image
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

Kojack
Posts: 409
Joined: 12 January 2007, 13:26
Location: Murowana Goślina/Poznań

Post by Kojack »

A u mnie żarzą się obydwie i "akumulatorek" i "Stop".
BYŁ: Fiat 125p 1.5L 1983r.
przebieg: 83.000

Polonez Caro 1.4 GTI 16V 1995r.
przebieg: 165.200 km

jurek_j
Posts: 1477
Joined: 09 January 2007, 20:07
Location: FGW

Post by jurek_j »

Takie pytanie do wtajemniczonych.

Alternator z Caro z wbudowanym regulatorem napięcia podpasuje do 125p, wcześniej wyrzucając fiatowski reg. nap.? Może coś jeszcze będzie trzeba grzebać? Kwestia napięcia paska klinowego, mocowania do pominięcia, raczej tutaj o elektronikę mi chodzi.

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

pasuje, nie trzeba wyrzucać fiatowskiego, tylko odpiąć od niego kable :P

ja mam alternator od Plusa
Image
Image

jurek_j
Posts: 1477
Joined: 09 January 2007, 20:07
Location: FGW

Post by jurek_j »

Super. Dzięki Life! Mam nadzieję, że silnik S-21 będzie kompatybilny z polonezowskim altkiem. Czas rzeźbić, hehe.

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

No i wypadł trup z szafy.

Idzie jakoś rozróżnić altki o rożnym natężeniu prądu (A)? Szczególnie jeśli brak jest metek/nalepek etc. co by na oko tudzież od ręki rozpoznać alternator chociażby na szrocie.

Poniżej lista alternatorów jakie udało mi się znaleźć

A 124 (44A)
A 125-55k (55A)
A 124S (60A)
A 125-70p (70A)
A 133-80p (80A)

Pominięty został z Poldoforda i Poldorovera
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

TranceEternity1
Posts: 299
Joined: 06 July 2009, 23:47
Location: Nakło Nad Notecią

Post by TranceEternity1 »

Jeśli jest brak nalepki to lepiej takiego nie brać, znaczy ze samochód ma już duży przebieg :)
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

Ale chyba najlepiej z plusów :)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Cendra
Posts: 1937
Joined: 14 January 2007, 21:31
Location: Ciechanów / Warszawa

Post by Cendra »

Co najpierw sprawdzić jak altek daje 12-12.5V :?: Od czego zacząć sprawdzanie :?: Mam do wymiany kabel masowy akumulatora, myślicie, że to może być przyczyna :?:
jest:
Image
Image
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Post Reply