szarpie na obrotach

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Shark2
Posts: 22
Joined: 28 November 2007, 23:34
Location: Lublin
Contact:

szarpie na obrotach

Post by Shark2 »

po remoncie silnika miałem problem z szarpaniem i to znacznym - wręcz uniemożliwiało jazdę. po nieudolnych próbach regulacji gaźnika, zmieniania cewki, aparatu, czy podmianie gaźnika nic nie dawało. Okazało się że gaźnik miał luzy na ośkach przepustnic. Tak czy siak gaźnik przeszedł pełna regeneracje i regulacje. Było ok przez jakiś 500km. silnik cykał i chodził jak zegarek.

aktualnie silnik pracuje na biegu jałowym równo, ale po dodaniu gazu już powyżej 1200-1300 rpm słychać że co chwile wypada cykl tak jak by jednego cylindra. W trakcie jazdy przyspieszając problemu nie ma. Jest tylko kiedy utrzymuje stałą prędkość. DO tego wystąpiło zjawisko dziury przy ruszaniu - zawsze byłą ale nigdy nie tak znaczna

Świece mają kolor jasno brązowy wręcz białawy nalot na elektordach - wydaje mi się ze to by wskazywało na ubogą mieszankę - gaźnik jest ok. Sprawdziłem inne przewody WN oraz świece. Dodam iż po dłuższej pracy na biegu jałowym (20min) świece ciemnieją.

kopułka rozdzielacza nowa ma może 2000km.
przyspieszacz podciśnieniowy ok.


Czy możliwe że odśrodkowy przyspieszacz zapłonu jest za to odpowiedzialny? jak go sprawdzić tzn mam wrażenie że jest za luźno i wcześnie przyspiesza. ale jak to sprawdzić?


fiat 125p 84r. 1500



Pozdrawiam
Last edited by Shark2 on 18 April 2012, 07:16, edited 1 time in total.
nieważne czym sie jezdzi, ważne co ma sie w sercu.

Tomek
Posts: 59
Joined: 01 March 2012, 11:24
Location: Kraków
Contact:

Post by Tomek »

Zmieniałem ostatnio mechanizm odśrodkowy, cały z wałkiem.
U mnie wałek był wyrąbany trochę.

Wydawało mi się że mechanizm odśrodkowy też jest totalnie do niczego- luźne sprężynki.
Przyszedł nowy i porównując jeden i drugi różnica nie była aż taka duża. Te sprężynki trzymają dopiero przy pewnym rozwarciu ciężarków. Kilka mm luzu. Nie wydaje mi się zębyś z tym miał problem.

poldek 88r 1.5 elektronik

Shark2
Posts: 22
Joined: 28 November 2007, 23:34
Location: Lublin
Contact:

juz ok

Post by Shark2 »

głupio się przyznać ale problem rozwiązałem, przeczyściłem rozcieńczalnikiem przerywacz (widać było sniedź na brzegach) kopułkę i paluch. Cyka jak talala:)

ciekawe, pewnie tak po zimie od wilgoci wzięło.


a co do świec nadal nie wiem czy jest ok... brązowo złociste brzegi, jasno brązowy izolator środkowej elektrody no i jasne elektrody... no ale zobaczymy


Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
nieważne czym sie jezdzi, ważne co ma sie w sercu.

Post Reply