za wysokie ładowanie Fiat 125p 84'

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Shark2
Posts: 22
Joined: 28 November 2007, 23:34
Location: Lublin
Contact:

za wysokie ładowanie Fiat 125p 84'

Post by Shark2 »

Witam

mam problem z ładowaniem w DF 84‘ elektroniczny regulator

sprawa ma sie następująco:
akumulator kupiłem jakieś 6-7 lat temu - nowy
i cały cały ten okres wszystko było ok. Rok temu auto schowałem na zimę akumulator zabrałem do piwnicy. Auto stało prawie rok nie ruszane tylko przepalane z innego akumulatora.
Akumulator w piwnicy raz doładowałem prostownikiem.
Po wstawieniu do fiata okazało sie ze nie chciał ruszyć rozrusznikiem.
kontroli ledwo się zażyły.
co ciekawe akumulator jak by się wzbudzał bo kontrolki zaczynały sie coraz lepiej świecić a rozrusznik powoli kręcić, jak włączyłem światła to po około 2 minutach już kręcił normalnie. tak było zawsze po około tygodniowym postoju.

zrobiłem trasę około 150km ostatnie 5km zapaliło sie ładowanie, nie miały tu znaczenia obroty, wyskoczyłem sprawdziłem pasek, ciepłotę alternatora regulatora i akumulatora ale nic dziwnego nie zaobserowałem. wiec dojechałem do bazy.

przy podłączeniu aku z innego auta wszystko było ok.

kupiłem nowe aku 45Ah centry

i wszystko było ok ale teraz czasami zapala sie lampka ładowania, i tez obroty nie robią różnicy. czasami ta lampka gaśnie w trakcie jazdy. Raz sie pali raz nie.
sprawdziłem prąd ładowania i pokazuje mi 16V - gdy lampka się nie pali, jak się kontrolka zapaliła to napięcie było 16,4V
gdzieś sie odczytałem ze w starszych autach jak DF to było normalne ładowanie. Natomiast na instrukcji aku piszą ze najlepiej ładować prądem 13,8-14,8V

i teraz pytanie czy ktoś miał podobny problem? jak to jest z tymi napięciami ładowania i czy dlatego ze jest ono za wysokie to zapala mi się kontrolka? dodam ze kontrolka pali się tak jak by połowę słabiej niż jak jest wyłączony silnik.

no i w czym szukać przyczyny? alternator? regulator? od czego zacząć?

Pozdrawiam:
Andrzej
nieważne czym sie jezdzi, ważne co ma sie w sercu.

MARIUSZ
Posts: 188
Joined: 10 January 2007, 14:18
Location: LUBLIN
Auto: PN ATU+ 1.6GSI

Post by MARIUSZ »

jeżeli ładowanie jest za wysokie sprawa jest prosta -regulator napięcia (sama nazwa na to wskazuje) wystarczy pomyśleć.

Shark2
Posts: 22
Joined: 28 November 2007, 23:34
Location: Lublin
Contact:

Post by Shark2 »

dzieki za odpowiedz, tez stawiam na regulator, porpsotu napisałem bo i tak nie mam codzienie dostępu do składziku części :)


zaczne od wymiany regulatora.

jakie napięcie ładowania jest w normie w df 84' ? alternetor 6-diodowy z tego co się zorientowałem.
nieważne czym sie jezdzi, ważne co ma sie w sercu.

Szymon
Posts: 3310
Joined: 07 January 2007, 19:54
Location: Varsovie

Post by Szymon »

14-14,5V

Post Reply