grube kable- cienkie konektory.

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
WRB
Posts: 356
Joined: 16 January 2007, 06:46
Location: Lublin

grube kable- cienkie konektory.

Post by WRB »

tu trzeba kabel 3 mm2, tam 6 mm2- może wystarczy. a na końcu każdego z nich konektor z mosiężnej blaszki- 0,3 x 1, 5 mm. więc jak to jest? potrzebne takie grube kable czy wystarczyłby taki o powierzchni przekroju 0, 45 mm2
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

Pamietaj, ze to jest tylko 12V, wiec do wiekszej mocy potrzebujesz miec stosunkowo duze natezenie pradu, czyli potrzebny jest guzy przekroj kabla. Byl kiedys o tym artykul w Automobiliscie. Szczegolnie ten problem dotyczy starych aut z instalacja 6V.

Z grubymi kablami nigdy klopotu nie mialem, a z cienkimi tak. Sztywnieja ze starosci, przy silniku ich opornosc sie zwieksza przez podgrzanie, koncowki utleniaja sie... Pare razy zmienilem kabel na grubszy a konektor na wiekszy i zawsze pilnowalem, zeby porzadnie zagniesc, dobrze spasowac ze zlaczem z drugiej strony i nasmarowac czyms przewodzacym. Dzieki temu mialem wiekszy zapas przewodnosci.
Last edited by Ambrosios on 11 July 2011, 00:50, edited 2 times in total.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

konektor moze przenosic duze prady mimo stosunkowo malej powierzchni styku - raz ze to krotki odcinek, wiec spadek napiecia malutki, dwa - przy duzym pradzie nie bedzie sie styk utleniac (przy dobrym styku), wiec nie pojawi sie wiekszy opor.

pzjaslo
Posts: 1
Joined: 08 July 2011, 10:34
Location: Jasło

Post by pzjaslo »

Witam,
Może ktoś wie dlaczego wg sztuki mechanicznej nie powinno się po zaciśnięciu(kiepskim) konektorka na przewodzie lutować takiego połączenia? Ja robię tak od dawna bo nie mam dobrego sprzętu do zaciskania i nie zauważyłem żadnego w tym błędu.

Janusz

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Jak nie miałem zaciskarki to lutowałem przed zaciśnięciem.
A nie powinno się bo niby bardziej koroduje niż dobrze zaciśnięte złącze.
Moim zdaniem lepiej polutować, niż kiepsko ścisnąć.

PS. uzupełnij profil.
Last edited by jacekes on 12 July 2011, 14:26, edited 1 time in total.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Luty są też mało odporne mechanicznie.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Najlepiej kupić zaciskarke. Najprostsze YATO kosztuje tyle co 5 dobrych browarów, czyli nic.
Last edited by jose on 12 July 2011, 14:53, edited 1 time in total.

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Luty może są i mało odporne mechanicznie, ale i tak bardziej odporne, niż kiepski zacisk zrobiony kombinerkami.
Tanich zaciskarek nie polecam - mi się udało zajeździć taką za nieco ponad 5 dych. Wystarczyło, że trafiłem na porządne konektorki z nieco lepszej blachy niż pospolity szajs.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Ja z kolei kupiłem szajs za jakieś 20zl, i tyle co go uzywam to daje jeszcze radę. A ma jakies znaczenie odporność mechaniczna lutu w przypadku lutowania kabla zaciśniętego byle jak w konektorze?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Po co się zastanawiać co jest bardziej gówniane?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

Wbrew pozorom, dobry lut jest odporny mechanicznie - kiedyś w motocyklu zalutowalem linke gazu i zrobilem tak 1000 kilometrow. Dobrze zalutowany konektor jest lepszy niz nienajlepiej zacisniety.
Pamiętajmy, ze nawet przy zaciskanych, za zabezpieczenie mechaniczne odpowiada zacisk na izolacji, który to zacisk można bez problemu skutecznie nawet kombinerkami zrobić.

Inna sprawa - popularne konektory są z cienkiej blachy,i taki konektor balbym sie bez lutowania zostawic - duzy prąd i pełzanie styku skutecznie rozmontuje takie polaczenie

Post Reply