grube kable- cienkie konektory.
Moderator: Moderatorzy
grube kable- cienkie konektory.
tu trzeba kabel 3 mm2, tam 6 mm2- może wystarczy. a na końcu każdego z nich konektor z mosiężnej blaszki- 0,3 x 1, 5 mm. więc jak to jest? potrzebne takie grube kable czy wystarczyłby taki o powierzchni przekroju 0, 45 mm2
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.
Pamietaj, ze to jest tylko 12V, wiec do wiekszej mocy potrzebujesz miec stosunkowo duze natezenie pradu, czyli potrzebny jest guzy przekroj kabla. Byl kiedys o tym artykul w Automobiliscie. Szczegolnie ten problem dotyczy starych aut z instalacja 6V.
Z grubymi kablami nigdy klopotu nie mialem, a z cienkimi tak. Sztywnieja ze starosci, przy silniku ich opornosc sie zwieksza przez podgrzanie, koncowki utleniaja sie... Pare razy zmienilem kabel na grubszy a konektor na wiekszy i zawsze pilnowalem, zeby porzadnie zagniesc, dobrze spasowac ze zlaczem z drugiej strony i nasmarowac czyms przewodzacym. Dzieki temu mialem wiekszy zapas przewodnosci.
Z grubymi kablami nigdy klopotu nie mialem, a z cienkimi tak. Sztywnieja ze starosci, przy silniku ich opornosc sie zwieksza przez podgrzanie, koncowki utleniaja sie... Pare razy zmienilem kabel na grubszy a konektor na wiekszy i zawsze pilnowalem, zeby porzadnie zagniesc, dobrze spasowac ze zlaczem z drugiej strony i nasmarowac czyms przewodzacym. Dzieki temu mialem wiekszy zapas przewodnosci.
Ostatnio zmieniony 11 lipca 2011, 00:50 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 2 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
- jacekes
- Administrator
- Posty: 9937
- Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: kredens i brzydaal
- Kontakt:
Jak nie miałem zaciskarki to lutowałem przed zaciśnięciem.
A nie powinno się bo niby bardziej koroduje niż dobrze zaciśnięte złącze.
Moim zdaniem lepiej polutować, niż kiepsko ścisnąć.
PS. uzupełnij profil.
A nie powinno się bo niby bardziej koroduje niż dobrze zaciśnięte złącze.
Moim zdaniem lepiej polutować, niż kiepsko ścisnąć.
PS. uzupełnij profil.
Ostatnio zmieniony 12 lipca 2011, 14:26 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"
- jacekes
- Administrator
- Posty: 9937
- Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: kredens i brzydaal
- Kontakt:
Luty może są i mało odporne mechanicznie, ale i tak bardziej odporne, niż kiepski zacisk zrobiony kombinerkami.
Tanich zaciskarek nie polecam - mi się udało zajeździć taką za nieco ponad 5 dych. Wystarczyło, że trafiłem na porządne konektorki z nieco lepszej blachy niż pospolity szajs.
Tanich zaciskarek nie polecam - mi się udało zajeździć taką za nieco ponad 5 dych. Wystarczyło, że trafiłem na porządne konektorki z nieco lepszej blachy niż pospolity szajs.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"
Ja z kolei kupiłem szajs za jakieś 20zl, i tyle co go uzywam to daje jeszcze radę. A ma jakies znaczenie odporność mechaniczna lutu w przypadku lutowania kabla zaciśniętego byle jak w konektorze?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754
Wbrew pozorom, dobry lut jest odporny mechanicznie - kiedyś w motocyklu zalutowalem linke gazu i zrobilem tak 1000 kilometrow. Dobrze zalutowany konektor jest lepszy niz nienajlepiej zacisniety.
Pamiętajmy, ze nawet przy zaciskanych, za zabezpieczenie mechaniczne odpowiada zacisk na izolacji, który to zacisk można bez problemu skutecznie nawet kombinerkami zrobić.
Inna sprawa - popularne konektory są z cienkiej blachy,i taki konektor balbym sie bez lutowania zostawic - duzy prąd i pełzanie styku skutecznie rozmontuje takie polaczenie
Pamiętajmy, ze nawet przy zaciskanych, za zabezpieczenie mechaniczne odpowiada zacisk na izolacji, który to zacisk można bez problemu skutecznie nawet kombinerkami zrobić.
Inna sprawa - popularne konektory są z cienkiej blachy,i taki konektor balbym sie bez lutowania zostawic - duzy prąd i pełzanie styku skutecznie rozmontuje takie polaczenie