CPWK-GSI '99

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

CPWK-GSI '99

Post autor: Bomber » 03 sierpnia 2010, 21:23

Samochód ma następujące objawy: po odpaleniu kopci z wydechu, strzela z pod maski jak również z rury aż w końcu gaśnie. Objawy są takie same jak parę miesięcy temu kiedy to oddałem Poloneza do ASO. Naprawiony został "wtyk wiązki czujnika położenia wału". Podejrzewam więc że chodzi o to samo. Sprawdzałem owy wtyk, ruszałem nim ale dalej jest to samo. Jak się za to zabrać?

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 03 sierpnia 2010, 21:34

Sprawdź kod usterki jaki wymryga ci kontrolka od silnika. Robiłeś to kiedyś? Poza tym świece sprawne? Przewody wysokiego napięcia sprawne?
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 03 sierpnia 2010, 21:49

Tak, robiłem. Podejrzewam że żadnego kodu nie będzie ponieważ check engine ani razu się nie zapalił. Świece(NGK) i kable(szare EŁK) mają może z 7 tysięcy.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 04 sierpnia 2010, 09:16

7 tyś to czasami mało a czasami dużo. Zamień jak masz taką możliwość i przewody i świece na sprawne w 100%. Czasami jest tak że to wytrzyma 100 tyś a czasami zaczyna wadliwie działać już po kilku tyś. Ale moim zdaniem po 7 tyś powinno się to zdecydowanie wymienić.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
utek
Posty: 480
Rejestracja: 20 marca 2007, 16:24
Lokalizacja: Ciechocinek / Radziejów

Post autor: utek » 04 sierpnia 2010, 23:00

HOMZIK pisze:Ale moim zdaniem po 7 tyś powinno się to zdecydowanie wymienić.
Żartujesz chyba.

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 05 sierpnia 2010, 20:18

Przypomniało mi się że przy okazji naprawy wiązki CPWK w ASO grzebali również w ciekawym urządzeniu niewiadomego pochodzenia. Może ktoś z Państwa będzie potrafił odpowiedzieć na pytanie: "Co to k. jest???"

Znajduje się to w bagaju, obok butli lpg:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 07 sierpnia 2010, 20:17

Odłączanie bułgarskiego wynalazku w postaci czarnej skrzynki nie spowodowało żadnych zmian w pracy silnika. Świece i kable wymienione-żadnych efektów. Błędów na komputerze brak :572: Zastanawia mnie to, że od czujnika położenia wału idą 3 kabelki(czarny, biały i zielony) natomiast do ECM dochodzą już tylko dwa(biały i zielony-gniazdo b16 i a16 w ecm). Gdzie znika czarny kabelek? Pytam bo pozostała mi już chyba tylko wymiana całej wiązki idącej od CPWK do ECM :563:

Jojo
Posty: 529
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:33
Lokalizacja: Bronisze

Post autor: Jojo » 08 sierpnia 2010, 08:59

przed dalszymi poszukiwaniami podmień na inne kable WN i świece. Po wyeliminowaniu tuch elementów poszukasz dalej uszkodzeń
"... Dobra, jedziemy fiaciorem dalej na łowy, kaman ..." :)

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 16 sierpnia 2010, 22:36

K.... nic już nie rozumiem. Będąc na działce(tam samochód właśnie stoi) odpaliłem gnojka "od pierwszego", przegoniłem i wszystko było ok. Wieczorem, samochód znowu zaczął prychać i gasnąć(wilgoć?). Na następny dzień przytargałem dziada do miasta, podkręciłem pasek klinowy bo piszczał i znowu odpalił bez problemów. Przed chwilą spadł deszcz i kolejny raz odpalił i jeździł bez zająknięcia. O co tu może chodzić? Czy ślizgający się pasek klinowy mógł mieć wpływ na pracę silnika?

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 16 sierpnia 2010, 22:59

Bomber pisze:że od czujnika położenia wału idą 3 kabelki(czarny, biały i zielony) natomiast do ECM dochodzą już tylko dwa(biały i zielony
Zgaduję, że czarny to masa, dlatego pozornie "znika". Sprawdź na schemacie.

Luźny pasek, to by Ci słabo ładował to byś po kręceniu rozrusznika się zorientował, po przygasających kontrolkach, światłach itp.
Weź schemat elektryczny do ręki, miernik i popatrz czy wszędzie masz masy, napięcia, czy złączki są na pewno w dobrym stanie. Ładowanie też sprawdź.

A te Twoje objawy to nie zależnie czy na benzynie czy na gazie?
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2010, 23:03 przez Krasik, łącznie zmieniany 5 razy.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 17 sierpnia 2010, 09:36

A masz ty czujnik prędkości przy lince prędkościomierza? Szukaj tego przy skrzyni biegów tam gdzie wchodzi właśnie ta linka. Popatrz dokładnie czy tam wszystkie przewody są w dobrym stanie. Popatrz bardzo dokładnie.

I zrób test. Jak auto bedzie sprawnie chodziło, wejdź pod auto odłącz go i zobacz czy objawy jakie wystąpią są identyczne z tymi jakie ci się przytrafiają.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 17 sierpnia 2010, 11:37

Objawy są zarówno na gazie jak i na benzynie. Co do nieprawidłowych wskazań czujnika prędkości to nie powinien się zapalić check engine? Bo błedów na kompie brak.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 17 sierpnia 2010, 13:51

Ja miałem kiedyś z tym czujnikiem problem, i pomimo zapalania się czasowego kontrolki, komp nie widział tej usterki bo nie wymrygała go kontrolka. Dziwne ale prawdziwe. Auto szarpało, gasło na wolnych obrotach a czasami wolne obroty utrzymywały się w zakresie 2 tyś. Usterka to urwany jeden przewód przy tym czujniku.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 19 sierpnia 2010, 11:34

Jako że przed wczoraj samochód zesrał się na skrzyżowaniu targowej z brzeską, oddałem chama do warsztatu. Stwierdzili że któryś z kabelków idących od cewki zapłonowej nie stykał. Na razie jeździ.

ODPOWIEDZ