podgrzewane fotele

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

podgrzewane fotele

Post autor: qdlaty » 24 kwietnia 2009, 15:05

jak wygladala sprawa podgrzewanych foteli, mam takie przełączniki i sa one 2 pozycyjne.
czy były 2 osobne dla fotela kierowcy i pasażera i włączały np siedzisko a w drugiej pozycji siedzisko i oparcie, czy był jeden przełącznik działający na zasadzie wył/fotel kierowcy/dwa fotele?
i ostatnia kwestia, gdzie one były (przełączniki) montowane?

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 24 kwietnia 2009, 15:24

qdlaty pisze:przełącznik działający na zasadzie wył/fotel kierowcy/dwa fotele?
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 24 kwietnia 2009, 20:00

Masz Caro/Atu czy Plusa ?
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 24 kwietnia 2009, 20:03

trucka plusa, zlaczka podgrzewania o ile dobrze patrzalem jest w wiązce

Długi
Posty: 212
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:36
Lokalizacja: Białuń
Auto: Polonez C+ 1.6 GSI

Post autor: Długi » 24 kwietnia 2009, 20:53

A mi się wydaje, że jeden przycisk to jeden fotel. Na 1 pozycji włącznika było grzanie na pół gwizdka a na 2 pozycji mocniejsze grzanie. W większości innych wozów jest płynna regulacja zakresu temperatury za pomocą potencjometru.
Mam zamontowaną matę na fotelu kierowcy z jakimś termostatem, że przy określonej granicznej temperaturze zmniejsza grzanie a po zejściu do dolnej granicznej temp. załącza ponownie. Ogólnie cały czas jest ciepło.
Co do wiązki ja u siebie nie namierzyłem (a szukałem dokładnie) więc poprowadziłem własną na zasadzie prób i błędów.
Na dzień dzisiejszy mam zdemontowaną matę ponieważ strasznie trzeszczy ta mata w kontakcie z gąbką lub obszyciem fotela Muszę coś sprytnego wykombinować żeby tak nie obcierało podczas jazdy bo czuję się jak bym jechał rozklekotanym Żukiem.

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 26 kwietnia 2009, 22:08

Długi, jak bede kiedyś rozgrzebywał u siebie podłogę, to mogę sprawdzić, jak działa ten przycisk, mam od niego całą oryginalną instalację. Ale Wątpie żeby to działało w ten sposób jak piszesz, bo w takim układzie, do osiągnięcia "grzania na pół gwizdka" potrzebny byłby bardzo duży rezystor.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5372
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 26 kwietnia 2009, 22:45

Maurer pisze:...do osiągnięcia "grzania na pół gwizdka" potrzebny byłby bardzo duży rezystor.
Niekoniecznie. Jeżeli są dwie maty, to można je połączyć szeregowo. Chociaż nie wiem co by z tego wyszło.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 27 kwietnia 2009, 07:38

Długi pisze:W większości innych wozów jest płynna regulacja zakresu temperatury za pomocą potencjometru.
Ale polonez to nei większość wozów.
Pierwsza pozycja - grzeje jeden fotel, druga grzeją oba.
A maty jak sie chce podłączyć przez przełącznik bez dodatkowych potencjometrów itp lepiej dać szeregowo (siedzenei z oparciem). Wtedy bedą miały około 100W i włacznik to pociagnie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 28 kwietnia 2009, 10:09

ok,dzieki za info
teraz jeszcze tylko pytanie - czy groki standard maja mate grzewcza czy byly wersje bez niej?

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 28 kwietnia 2009, 11:17

Raczej nigdy takiej maty nie mialy...
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 27 maja 2009, 21:13

Maurer,
a nie chcesz tej wiązki odsprzedać? Jestem bardzo konkretnie nią zainteresowany...

jak nie, to może schemat byś z tego zrobił, bo chyba nigdzie niema na forum i na google, ale wolałbym, żebyś był chętny odsprzedać :D
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 21:15 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 27 maja 2009, 23:09

rozwijajac temat - minusy mialy 2 przyciski, plus ze wzgledu na brak miejsca 1 przycisk

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 28 maja 2009, 05:24

Tualatin pisze:a nie chcesz tej wiązki odsprzedać
Litości. Na tych cieniznach można najwyżej lusterka zasilać a nie 100W/fotel!
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 28 maja 2009, 17:27

Nie jestem za bardzo chetny odsprzedac z tego wzgledu ze tez moze mi sie przydac;) A schemat to chyba nie jest szczególnie skomplikowane - sprawdzić miernikiem które wyjścia od przycisku kiedy się załączają, pociągnąć plusa przez jakiś bezpiecznik z akumulatora do przycisku, od przycisku do mat i na wejscie kontrolki w zegarach, i masa prosto do mat z akumulatora albo jakiejś śrubki.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 28 maja 2009, 18:19

mam 2 kostki w aucie do podpięcia wiązki lewego i prawego fotela ogrzewanych siedzeń, myślałem, że jakiś schemat dostanę, bo mam na desce kontrolkę, chciałbym, żeby wszystko działało. Innym słowem, szukam gotowca :D

a fakt, w minusie mam 2 kostki, jedna za zegarami, druga identyczna za schowkiem przy złączu diagnostycznym komputera, a w plusie mam jedną za zegarami

kostka jest 4 pinowa kwadratowa (no może lekko prostokątna :D )
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 18:23 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 28 maja 2009, 19:34

jak szukasz "gotowca" to spojrz na schemat wiazki to bedziesz wiedzial co i jak jest podpiete w tej kostce

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 28 maja 2009, 20:37

qdlaty pisze:jak szukasz "gotowca" to spojrz na schemat wiazki to bedziesz wiedzial co i jak jest podpiete w tej kostce
na schemacie w książce niema, a na kostce musiałbym pochodzić metodą prób i błędów, a nie mam gotowej wiązki do siedzeń, tylko kostki na wpięcie takowej w aucie
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 28 maja 2009, 20:59

w plusie jest tak:

/----------\
| 1 | 2 |
|----------|\
| 3 | 4 |/
|----------|


1 - złącze lusterek "B" - srodek; zacisk 112
2- złącze lusterk "A"; zacisk 96
3 - bezpiecznik swiateł stopu
4 - kontrolka zegarów (podać 12V aby zaświecić)
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 21:16 przez qdlaty, łącznie zmieniany 1 raz.

Siurzewski
Posty: 269
Rejestracja: 05 kwietnia 2007, 21:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Siurzewski » 28 maja 2009, 21:15

OLO pisze:
Pierwsza pozycja - grzeje jeden fotel, druga grzeją oba.
Obawiam sie że kolega jest w błędzie. Widziałem wiele mat ( oryginalnych i uniwersalnych ) i zazwyczaj są dwie pozycje grzania. Rozgrzewanie i grzanie, prościej mówiąc słabiej mocniej.
Obrazek

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 29 maja 2009, 05:27

A widziałeś polonezowskie? :)
Opisałem tylko funkcje włącznika i wiązki seryjnej.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 maja 2009, 09:44

Panowie.

Od dawna wiadomo że o swoje "klejnoty" trzeba dbać w szczególny sposób.

Wiadomym jest że przegrzewanie swoich "klejnotów" jest dla nich bardzo szkodliwe.
Noszenie ciasnych bokserków lub innych gaci , na tym dodatkowo ciasne spodnie może doprowadzić do bezpłodności lub innych podobnych problemów.

PRZEGRZEWANIE JAJEC GROZI KALECTWEM !!!!! A wy tu kombinujecie jak se dupska i jajca dogrzać. :570: :551: :562:

Kobiety niech se podgrzewają tyłeczki :546:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 29 maja 2009, 09:53

Ale wiesz...im cieplej tym interes jest normalnej wielkości :562: . Im zimniej tym bardziej się kurczy. W niektórym przypadkach takie podgrzewanie jest wskazane :D
A laska jak jest gorąca to nie potrzebuje żeby jeszcze bardziej ją podgrzewać :P
Ostatnio zmieniony 29 maja 2009, 09:53 przez Serocki, łącznie zmieniany 1 raz.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 29 maja 2009, 10:18

wiesz, ja maty wsadze tylko w oparcie, i nie ze wzgledu na domniemane kalectwo, tylko wygode - poco, za przeproszeniem maja mi sie dodatkowo jajca pocic :D

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 29 maja 2009, 10:57

Po to że jest przyjemnie jak sie zrobi ciepło w tyłek. Prędzej w zimie przejdzie Ci ciepło przez spodnie do tyłka niż przez puchową kurtkę w plecy.
Poza tym jest cos takiego jak włącznik! Nie trzeba robić smażalni.

Ja używałem mat przez pierwsze 2km, potem wyłacząłem bo robiło się za ciepło. Za chwilę zaczynało działać ogrzewanie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 29 maja 2009, 12:00

nie nawidze jeździć w kurtce
po pierwsze niewygodne, po drugie dosc skutecznie blokuje ruchy w razie awaryjnej sytuacji.
z reszta warto sobie zafundowac kurs w stylu nauki bezpiecznej jazdy, ale taki sensowniejszy niz to co w tvn turbo pokazywali to sie czlowiek oduczy jezdzic w kurtce i z odchylonym i odsunietem fotelem :P

Szymon
Posty: 3305
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 29 maja 2009, 12:26

HOMZIK pisze:Panowie.

Od dawna wiadomo że o swoje "klejnoty" trzeba dbać w szczególny sposób.

Wiadomym jest że przegrzewanie swoich "klejnotów" jest dla nich bardzo szkodliwe.
Noszenie ciasnych bokserków lub innych gaci , na tym dodatkowo ciasne spodnie może doprowadzić do bezpłodności lub innych podobnych problemów.

PRZEGRZEWANIE JAJEC GROZI KALECTWEM !!!!! A wy tu kombinujecie jak se dupska i jajca dogrzać. :570: :551: :562:

Kobiety niech se podgrzewają tyłeczki :546:
Mądry Polak po szkodzie? ;)

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 maja 2009, 17:37

Szymon pisze:Mądry Polak po szkodzie? ;)

I se nagrabiłeś :551:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 29 lipca 2010, 13:34

jakby ktoś potrzebował, to będzie jak znalazł do Poloneza Plusa...

Obrazek

Na "złączu z wiązką 1.75.212" jest tak:
1 - przewód c <czarny> - do masa samochodu
2 - przewód t <zielony> - +12V po załączeniu świateł pozycyjnych (podświetlenie przełącznika)
3 - przewód z <żółty> - zasilanie +12V
4 - przewód s <szary> - do zestawu wskaźników (kontrolka załączenia fotela/foteli)

Przełącznik kołyskowy trójpołożeniowy: "0", "fotel kierowcy", "oba przednie fotele".
Ostatnio zmieniony 29 lipca 2010, 13:35 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 29 lipca 2010, 20:40

Na seryjnych przeowdach to nędza.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ