[ELEKTRYKA] Akumulator

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

HailStorm
Posts: 1800
Joined: 13 January 2007, 13:28
Location: Kraków

[ELEKTRYKA] Akumulator

Post by HailStorm »

Pytanie jest następujące w jaki sposób odłączać akumulator w samochodach z kompem. Co pierwsze plus+ czy minus-. Czy odłączenie akumulatora w samochodzie z komputerem powoduje jakieś negatywne przyczyny ?? Jaka kolejność podłączenia później stosować ??

Post pisany przede wszystkim pod Fiata Tempre 1.8 Digital mojego kumpla ale myślę ze i z poldkiem GLI będzie podobnie.
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Najpierw minus. Przy podłaczaniu oczywiście odwrotnie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

MichalSW
Posts: 486
Joined: 15 January 2007, 08:23
Location: Kielce

Post by MichalSW »

Dziwna sprawa. Samochód stał tydzień w garażu. Do wczoraj było wszystko OK. Przez noc z soboty na niedzielę rozładowało mi akumulator do poziomu napięcia 9,4 V. Żadne lampki nie były włączone, nic z tych rzeczy. Alarmu brak, centralnego brak. Udało mi się pożyczyć prądu i odpalić. Samochód pochodził trochę (20 min.). Napięcie na akumulatorze po wyłączeniu silnika wynosiło jakieś 12,4 V. Dziś rano znowu nie mogłem odpalić, napięcie przez 12 godzin spadło do poziomu 10,4 V. Akumulator (Centra 62 Ah) nie ma 3 lat, samochód (PN C+ 1.6 GLI) z reguły nie stoi. Kolega sprawdzał pobory prądu. Są minimalne. Czy po 3 latach mógł już paść akumulator? Powiem szczerze, że ciężko mi w to uwierzyć. Czy coś jeszcze może powodować taki stan rzeczy, bo ja już naprawdę nie mam się czego czepić.

HailStorm
Posts: 1800
Joined: 13 January 2007, 13:28
Location: Kraków

Post by HailStorm »

Paść może zawsze :( co do tego aku to zwykły czy bez obsługowy ?? Jeśli masz jak sprawdz gęstośc elektrolitu, a co do poborów prądu to napisz dokładnie jakie.

BTW czy 62 Ah to nie zadużo jak na alternator z poldku (nie wiem pytam tylko)
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Sprawdz regulator napiecia, mialem bardzo podobne objawy, ładowanie sprawdzane było w miedzyczasie kilka razy i było ok - ale winny był regulator.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Ceva vel Gump

Post by Ceva vel Gump »

BTW czy 62 Ah to nie zadużo jak na alternator z poldku (nie wiem pytam tylko)
W Plusie akumulator 60Ah to norma ;-)

MichalSW
Posts: 486
Joined: 15 January 2007, 08:23
Location: Kielce

Post by MichalSW »

Maurer wrote:Sprawdz regulator napiecia, mialem bardzo podobne objawy, ładowanie sprawdzane było w miedzyczasie kilka razy i było ok - ale winny był regulator.
A ile standardowo wytrzymywać powinien regulator? Mój po wymianie nie ma nawet 30 tys km. Zakładałem oczywiście oryginalny, a nie jakieś tanie rzemiosło.

[ Dodano: Wto 03 Lip, 2007 21:18 ]
HailStorm wrote:Paść może zawsze :( co do tego aku to zwykły czy bez obsługowy ?? Jeśli masz jak sprawdz gęstośc elektrolitu, a co do poborów prądu to napisz dokładnie jakie.

BTW czy 62 Ah to nie zadużo jak na alternator z poldku (nie wiem pytam tylko)

Akumulator bezobsługowy. Aktualnie nie pamiętam jakie pobory prądu zmierzyliśmy.
Myślę, że 62 Ah jest w sam raz. Nie jest to pierwszy akumulator tej pojemności w Polonezach jakie mieliśmy.

Tom_STM
Posts: 400
Joined: 26 December 2006, 12:03
Location: Warszawa Wesoła
Contact:

Post by Tom_STM »

może akumulator ma zwarcie w celi / celach i dlatego prąd "ucieka.
akumulatory bez obsługowe bez możliwości dolewania wody destylowanej są wg. mnie badziewne. ubytek wody i brak możliwości jej uzupełnienia przyspiesza zużywanie się baterii.

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

Nie wiedziałem czy tworzyć nowy temat, czy podpiąć się pod ten z jakże wiele mówiącym tytułem. Mod na pewno będzie wiedział co z tym zrobić, tym bardziej, że temat na czasie ...
Idzie zima .... jest coraz chłodniej, a będzie jeszcze bardziej chłodno....., a potem przyjdzie mróz i .... niejeden akumulator wreszcie powie - KONIEC - NIE ROBIĘ ...
Wielu z nas spotka się z odmową współpracy ze strony akumulatora i trzeba będzie zanabyć coś nowego ..., ale co?
Tyle ich różnych i różnistych ...Nie wiadomo co wybrać.
Podzielmy się naszymi doświadczeniami ...
Mi właśnie zdycha CENTRA PLUS 50Ah zakupiona w styczniu 2003r - na razie odpalam, ale zimą pewnie juz nie. W zasadzie, przez cały okres użytkowania nie sprawiała kłopotu.
Caro+GSI '98

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

Hehehe, na razie widzę, ze temat nie jest nośny. Zobaczymy za 2 miesiące... :D
Póki co, właśnie zakupiłem Centra Plus 62Ah za 270zł.
Przy okazji poszukiwania akumulatora dowiedziałem się, że ceny akumulatorów już ostro idą w górę, bo drożeje ołów i będą jeszcze droższe.
Caro+GSI '98

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Mi właśnie chyba pada 3 letni akumulator i też się zastanawiam, czy może te 62 ah to nie za dużo, skoro w instrukcji jest chyba 45 podawane.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

62Ah jest OK, tylko akumulatory teraz takie robią, że wytrzymują tylko 3-4 lata. podobno wszystko przez tą ekologię.
Caro+GSI '98

Długi
Posts: 217
Joined: 10 January 2007, 18:36
Location: Białuń
Auto: Polonez C+ 1.6 GSI

Post by Długi »

Witam,

ja również muszę kupić nowy akumulator do Poloneza plusa. Kupił bym CENTRE ale ceny powalaja mnie na kolana. Np. CENTRA 62ah, 500A (en) w sklepie na dzień dzisiejszy kosztuje średnio 340 zł (trochę drogo)
Zainteresowałem się akumulatorem również krajowym ale nieco tańszym: JENOX CLASIC 60ah, 450A (en) za 225 zł. (jeszcze tyle zniosę)
Mam pytanie do użytkowników JENOXów: Jak Wam się sprawują te akumulatory zimą, latem ile wytrzymują lat itd.

Buton
Członek Stowarzyszenia
Posts: 814
Joined: 09 January 2007, 19:25
Location: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post by Buton »

Pamiętam, że w jakimś teście (chyba w Motorze) wypadły tragicznie. Mocno odstawały od konkurencji. Rozejrzyj się może za akumulatorem Kager Vertigo. To akumulator z dodatkami srebra i wapnia w rozsądnej cenie. Dla Foty robi je Bosch.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

Długi, kupilem niedawno Centre Future 55Ah i wystarcza w zupelnosci do Plusa.Cena cos ok.270-280 niepamietam
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Długi wrote:Mam pytanie do użytkowników JENOXów:
Jenox to chujnia, właśnie dlatego juz nie jestem uzytkownikiem :D Do mojego 131 poprzedni właściciel to kupił, chyba w 2005 albo 06 roku, na jesieni 2007 aku został wyjebany na smietnik, bo dostał zwarcia...

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

Co do akumulatorów to zasada jest prosta, akumulator jest tym lepszy czym jaśniejsze są blce na klempy. Przeważnie akumulatory z niższej półki mają te bolce mocno ciemne co śiwadczy o ich niskiej jakości. Ja osobiście używam tylko BOSCH-a, Warty i Centry. Najlepsze wspomnienia mam z użytkowania Bannera (najlepszy akumulatorek jaki do tej pory miałem).
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Jeśli chodzi o CENTRA FUTURA to uważam je za bardzo dobre akumulatorki.
:564:
Co do JENOX to zależy na jaki trafisz :570: Czasami trafiają sie nowe padliny i wytrzyma ci max 2 lata albo i mniej :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

W jednym z testów bardzo dobrze wypadały akumulatory firmy TOPLA, to jakaś słoweńska firma. Z tego co pamiętam zostawiły daleko w tyle niektóre markowe , a ich cena była przystępna.
Caro+GSI '98

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

czy ma ktoś doświadczenie z akumulatorem Banner?

bo zastanawiam się nad Centrą (Futura) i Bannerem...

jaka pojemnosc dobrać do alternatora 100A?
Image
Image

chris1600
Posts: 198
Joined: 07 January 2007, 22:47
Location: Danzig/Karlskrona

Post by chris1600 »

sprzedawalem te i te i wspomniane wyzej Tople i na pierwszym miejscu wlasnie je bym wsadzil potem Centre (sam mam Future a nie ma latwo obslugujac dwa auta i jezdzi nadal) na koncu Bannera...Centra polska jest tylko z nazwy a wychodza bardzo dobrze a Banner hymmm wracalo ich troche wracalo:) decyzja dla Ciebie;)

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

Centra Futura i nic wiecej -polecam
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

ubytek prądu . /nieznany/

Post by jackers_ea »

[q n
uote="SeBa89"]Centra Futura i nic wiecej -polecam[/quote]

Nowy akumulator Centra 62 wyładował sie po 2 dniach /nie jeżdżąc/ kupiony u faceta ,który ma zakład i zajmuje sie akumulatorami ok 40 lat. Pojechałem do niego ,zostawiłem aku .Po 2 dniach jak przyjechałem stwierdził,że mam ubytki w aucie i trzeba spr. instal. el.Może to i prawda,ale chciałbym sie dowiedziec jaki ubytek jest dopuszczalny. Poldek 1,6 caro + GSI z 1999 ma Immobil. centr. zamek alarm , radio reszta standard. Mógłbyś SeBa89 coś napisać na ten temat ?

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

Akku

Post by jackers_ea »

Co powiecie Panowie o akumulatorach,które mają niejednakową gęstość elktrolitu w celach.Pomimo ładowania niektóre cele mają gęstość większą inne mniejszą.

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1650
Joined: 10 January 2007, 09:27
Location: Czapelki, gm. Świecie
Contact:

Post by autowidol »

Chemikiem nie jestem, ale kłania się rozkład napięcia na poszczególnych ogniwach akumulatora. On nigdy nie jest liniowy. Różna gęstość elektrolitu, to różne napięcia (a co za tym idzie i wydajność prądowa takiego ogniwa).

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

akumulator

Post by jackers_ea »

autowidol wrote:Chemikiem nie jestem, ale kłania się rozkład napięcia na poszczególnych ogniwach akumulatora. On nigdy nie jest liniowy. Różna gęstość elektrolitu, to r óżne na
pięcia (
a co za tym idzie i wydajność prądowa takiego ogniwa).


Czyli niejednakowa/minimalnie/ gęstość elektrolitu w poszczególnych celach nie jest oznaką zniszczenia plyt tylko normą. Dzieki za podpowiedż.

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

i stało się ... po dwóch stania na mrozie akumulator odmówił jakiejkolwiek współpracy
kręcić się kręcił ale nie palił,
kolega przyszedł z pomocą i kablami, niestety po kilku minutach walki z kablami dalej akumulator odmawiał współpracy
trza było wyjąć linkę i na zaciąg ... udało się po 200m

ufff na szczęście nie zgasł ani razu jak do domu wracałem (60km) no i na benie powrót, wolałem nie ryzykować przełączania na LPG
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

warto "docieplic" tez aku na zime -ja mam auto garazowane non stop wiec niemam problemu z porannym odpalaniem -wieczorem jak postoi na dworze rowniez niema problemu-kwestia tez innych podzepsolow w jakim sa stanie-swiece,przewody WN itp
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

jak to docieplić, co masz na myśli?

nie no jesienią i latem palił ok
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

Obkladają ludzie steropianem np. Ojciec pamietam z malucha wyciagal i przynosil do domu na prostownik ladowac hehehe eh byly czasy ;)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Post Reply