[ELEKTRYKA] Akumulator

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

tak też sobie myślałem o styropianie, jaki tam dawał gruby? 5, 10mm?

heh, chyba te czasy wrócą :D

teraz byłem sprawdzić czy odpali po 2h od zgaśnięcia, odpalił na dotyk :) ciekawe jak jutro :553:
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Jak aku jest padniety to i ocieplenie mu nie pomoże.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

Pavel wrote:tak też sobie myślałem o styropianie, jaki tam dawał gruby? 5, 10mm?

heh, chyba te czasy wrócą :D

teraz byłem sprawdzić czy odpali po 2h od zgaśnięcia, odpalił na dotyk :) ciekawe jak jutro :553:
ocieplanie styropianem jest bez sensu, nie da się tego dobrze uszczelnić... a jak juz sie wychlodzi to styropian przytrzyma zimno, takze to dziala w druga strone
Image
Image

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

imo to to całe ocieplanie jest bez sensu.
jeśli nawet akumulator zagrzeje się podczas jazdy, to stojąc do rana choćby 8h, to nie ma siły żeby nie przybrał temp otoczenia.

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

No co, niektórzy jak mają zabytkowy samochód to się też ubierają z epoki, kupują gadżety z epoki, można też nosić akumulator do wieczór i trzymać w domu... też tak z epoki, zachowane są historyczne realia... ;)
A tak pozatym to ocieplanie jest bez sensu.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

HailStorm
Posts: 1800
Joined: 13 January 2007, 13:28
Location: Kraków

Post by HailStorm »

ja od 3 dni przynoszę aku do domu..... wczoraj z fordzie zapomniałem i dzisiaj była kasza musiałem fiatem jechać :)
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

W sumie mój Poldek trzy dni nie ruszany stoi... ciekawe czy ruszy... czy do wiosny będe musiał czekać ;)
Last edited by Krasik on 07 January 2009, 03:11, edited 1 time in total.

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

Krasik wrote:W sumie mój Poldek trzy dni nie ruszany stoi... ciekawe czy ruszy... czy do wiosny będe musiał czekać ;)
to rusz się, odpal, i przejedź z 1km.
na moje żeby nie stał, zresztą jak ma paść akumulator to i tak padnie
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Ronaldo
Posts: 489
Joined: 11 January 2007, 14:03
Location: Dopiewiec/Poznań
Contact:

Post by Ronaldo »

No i chyba mój aku powoli domaga się wymiany.
W sobotę auto odpaliło bez problemów, po 4 dniach postoju. W niedzielę wogóle nie zakręcił. Tylko kontrolki zgasły...
Aku ma 3,5 roku 60Ah, marki Norauto, ładowałem go w grudniu i sprawdzałem poziom elektrolitu.
Zastanawiam się nad Centrą (Futura), wdg producenta "bezobsługowy" i do aut używanych sporadycznie w mieście.
Nie wiem tylko jaką pojemność powinien mieć aku w Roverze? Ktoś pomoże?
Radość to FSO w idealnym stanie!

Daewoo-FSO Atu+ 1.4 GTI 16V
Mercedes-Benz W169 A180
Skoda Fabia 1.4 TDI PD
Junak 123

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

poldorover powinien mieć 50Ah wg katalogu centry
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

TranceEternity1
Posts: 299
Joined: 06 July 2009, 23:47
Location: Nakło Nad Notecią

Post by TranceEternity1 »

Centra Futura to bardzo dobry akumulator słyszałem że one mają chyba 5 lat gwarancji ale nie jestem pewien...

Co do porad jak przedłużyć żywotność "SŁABSZEGO" akumulatora zimą z własnego doświadczenia to mogę napisać:
1. Sprawdzać poziom elektrolitu.
2. Gdy jest duży mróz to podładować go.
3. Nie odpalać samochodu z włączonymi światłami. (Jak wiadomo Poldas bez przygazówki ma słabe napięcie V)
4. Przed zimą rozebrać alternator i sprawdzić wirnik.
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

marck1
Posts: 1199
Joined: 01 May 2007, 22:22
Location: Warszawa

Post by marck1 »

TranceEternity1 wrote:4. Przed zimą rozebrać alternator i sprawdzić wirnik.
Co Kol. nam poradzi sprawdzić w alternatorze na Wiosnę, bo o Lato aż strach się zapytać.
:562: :562: :562: :562: :562:
Last edited by marck1 on 13 January 2010, 01:02, edited 1 time in total.
Fiat 125p 1300 1974r.

danielewicz
Posts: 765
Joined: 09 January 2007, 18:33
Location: Gdynia

Post by danielewicz »

Na wiosnę sprawdzamy szczotki a na lato warto obejrzeć stojan :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

TranceEternity1
Posts: 299
Joined: 06 July 2009, 23:47
Location: Nakło Nad Notecią

Post by TranceEternity1 »

No dobra śmiech śmiechem.. więc moja przygoda jeśli chodzi o alternator w Poldoroverze to zaczęła się tak: najpierw diody, potem regulator napięcia, potem przy włączonych światłach nie ładował więc wirnik do wymiany:/

Teraz jest ok ale do dzisiaj jezdze z zapasowym akumulatorem w bagażniku :)
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

mati_lecha
Posts: 1115
Joined: 28 January 2007, 02:29
Location: Poznań

Post by mati_lecha »

A próbował ktoś czegoś takiego? Regeneracja akumulatorów.

http://moto.allegro.pl/item879765474_ak ... racja.html

Ronaldo
Posts: 489
Joined: 11 January 2007, 14:03
Location: Dopiewiec/Poznań
Contact:

Post by Ronaldo »

mati_lecha wrote:A próbował ktoś czegoś takiego? Regeneracja akumulatorów.

http://moto.allegro.pl/item879765474_ak ... racja.html
Z fizycznego punktu widzenia, ma to sens. Osobiście nie próbowałem takiej metody, ale jest sporo o tym na elektrodzie. Proces polega na odpowiednim ładowaniu i rozładowywaniu akumulatora, w kółko, w cyklach długości kilku sekund. Nie pamiętam dokładnie, nie chcę teraz tu ściemniać. Generalnie metoda stara jak świat..
Oczywiście wszystko dotyczy akumulatorów nie uszkodzonych mechanicznie.
Radość to FSO w idealnym stanie!

Daewoo-FSO Atu+ 1.4 GTI 16V
Mercedes-Benz W169 A180
Skoda Fabia 1.4 TDI PD
Junak 123

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Panowie, a można ładować akumulator bez odłączania go od instalacji elektrycznej, na przyklad wpinajac prostownik w gniazdo zapalniczki?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Powinno się odłączyć akumulator od instalacji podaczasz ładowania, żeby ewentulane przepięcia przy okazji ładowania nie zaszkodziły instalacji. Im więcej elektroniki tym bardziej trzeba odłączyć. Ale przez gniazdo zapalniczki?! :551: Grubo... To raczej przesada...

Poczytaj sobie >TU<. Ale przez zapalniczkę nie ładuj.
Last edited by Krasik on 26 January 2010, 21:12, edited 1 time in total.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Dzięki za linka, chyba faktycznie nie warto ryzykować. Z tym gniazdem to tak pomyslalem, bo jest tam na stałe plus i masa, a i przewody słuszne, podobne mam w prostowniku.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

jak ktos ma "liniowy" prostownik to mozna ladowac bez odlaczenia akumulatora, ale to na zasadzie doladowania, jak padniety to tak czy inaczej wyciagnac z auta. Oczywiscie podłączając się do klem, a nie zapalniczki.
przy prostownikach impulsowych nie odważyłbym się ze względu na ewentualne szpilki które mogą uszkodzić elektronikę.

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

Panowie, a można ładować akumulator bez odłączania go od instalacji elektrycznej, na przyklad wpinajac prostownik w gniazdo zapalniczki?
Można ładować Polonezy napewno i 99% innych aut też, ale po co się męczyć z gniazdem zapalniczki? Prościej jest chyba przypiąć się do klem.
Last edited by WFO on 27 January 2010, 22:29, edited 1 time in total.
Caro+GSI '98

Post Reply