różnice pomiędzy alternatorami

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

różnice pomiędzy alternatorami

Post autor: TUR » 17 marca 2009, 15:57

a więc tak,mój poldek to Atu gsi jak go kupiłem to padł mi alternator strasznie piszczał,założyłem alternator z Poldka caro 94 r ,ale i ten powoli zaczyna się kończyć.
Więc rozebrałem ten z plusa celem regeneracji ,pierwsze co stwierdziłem że koło pasowe nie jest mocowane na wirniku na klin(czyżby stożek?) tak jak w starym,tak po pierwszych oględzinach mi się wydaje,łożyska ślizgowe szczotek są mocno zużyte,głębokie rowki,czy jest możliwość ich kupienia jeżeli tak to jak wygląda sprawa wymiany.
I ostatnie pytanko czy wirnik z altka 94 rok będzie pasował do tego z mojego plusa?
Polonez Atu 1,6 GSI

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 17 marca 2009, 16:02

94 miał 55A plus 70A. Raczej nie będzie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 17 marca 2009, 19:43

TUR pisze:łożyska ślizgowe szczotek są mocno zużyte,głębokie rowki,czy jest możliwość ich kupienia jeżeli tak to jak wygląda sprawa wymiany.
To chyba można najwyżej przetoczyć. O ile jest jeszcze wystarczająco grube.
Ja mam złe doswiadczenia z mieszaniem wirników. Nie polecam.
Ostatnio zmieniony 17 marca 2009, 19:44 przez Krasik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 16 maja 2009, 13:40

hop do góry.
mam takie pytanie, do kiedy w 125p stosowano alternator taki jak ten? mógł się trafić w 75r?

elltry
Posty: 30
Rejestracja: 14 lutego 2007, 21:44
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna / Wawa

Post autor: elltry » 17 czerwca 2009, 14:18

Szybkie pytania:
Czy występowały w Polonezie z silnikami FSO większe alternatory niż 70A ?
I drugie rover czy diesel pewnie miał większe ale mocowanie pewnie ma inne, nie pasujące plug&play np do gaźnikowca?
94 Caro Coupe S2000 V-tec in progress...

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 17 czerwca 2009, 18:02

elltry pisze:Szybkie pytania:
Czy występowały w Polonezie z silnikami FSO większe alternatory niż 70A ?
I drugie rover czy diesel pewnie miał większe ale mocowanie pewnie ma inne, nie pasujące plug&play np do gaźnikowca?
Plusy z klimą miały 80 A.
Polonez CARO PLUS GSI.

Awatar użytkownika
wlodek
Posty: 91
Rejestracja: 06 maja 2009, 06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wlodek » 28 października 2010, 23:07

Cześć! Mam pytanie - czy alternatory magneti-marelli i valeo będące zamiennikami alternatorów elmot mają takie same parametry jak 70A elmot z silnika GSI, dokładnie czy ładowanie zaczyna sie od 800 obr/min? Obecnie mam awaryjnie włozony alternator 44A z caro na gaźniku i na wolnych obrotach widac ze na akumulatorze idzie.
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

ODPOWIEDZ