Brak ładowania

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

:564:
Znaczy się naprawiło się :570:

Pamiętaj że masz auto z duszą i to auto tak jak pospolita baba ma złe i dobre dni.
Wywalił ci focha a teraz się łasi bo najprawdopodobniej coś chce :566:

Może liczy na to że zalejesz 98 oktan pod korek :547:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

HOMZIK pisze:Wielokrotnie słyszałem o uszkodzeniach regulatora napięcia oraz alternatora w przypadkach uruchamiania silnika za pomoca drugiego auta, podpinając się do niego kablami gdzie i jeden i drugi silnik jest uruchomiony i jednocześnie i jednym i drugim się "gazuje" :568:
tym razem nie było gaziowane, ale przez chwilke, chyba przez nieuwage, byly podlaczone razem. no i kapa, cos sie wysrało. Najgorsze, ze to ja robiłem za rozruchowego i to moj sie zepsul :(
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

rafalb
Posty: 157
Rejestracja: 04 lutego 2007, 14:30
Lokalizacja: gorzów / poznań

Post autor: rafalb »

witam

jakiś czas temu podczas akumulator wyładował mi się na włączonym silniku co zaowocowało wyłączeniem silnika ( były włączone długie, nawiew itp a auto stało w miejscu )

wymieniłem szczotki bo podejrzewałem, że to ich wina ( były jeszcze wystarczającej długości )

Na chwilę obecną na obrotach jałowych i bez odbiorników voltomierz pokazuje 14.2 v czyli norma, po uruchomieniu świateł drogowych napięcie spada powoli od 13 v do 12 v i już nie wstaje. gdy wyłącze światła to napięce wzrasta do zaledwie 12.8 v

po ponownym zapaleniu świateł i przygazowaniu ( butelka nad pedał gazu ) napięcie wzrasta do 13.1 v.
Następnie wyłączenie świateł oraz zmniejszenie obrotów do 800 obr/min daje 14.2 v na akumulatorze
AXA Ubezpieczenia (Avanssur S.A. Oddział w Polsce) - BANDA KŁAMLIWYCH ZŁODZIEI

ostrzegam uprzejmie


" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

jaki alternator? bo cos mi sie wydaje ze stare przy wiekszym obciazeniu nie dawaly sobie rady ze wzbudzeniem, ew. zmien regulator napiecia, bo wnoskuje ze jest on osobny od szczotek

rafalb
Posty: 157
Rejestracja: 04 lutego 2007, 14:30
Lokalizacja: gorzów / poznań

Post autor: rafalb »

alternator z wąskiego caro z zewnętrznym regulatorem
AXA Ubezpieczenia (Avanssur S.A. Oddział w Polsce) - BANDA KŁAMLIWYCH ZŁODZIEI

ostrzegam uprzejmie


" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer »

Podepnę się pod temat, bo niestety mam problemy z ładowaniem... Zaczęło sie od braku ładowania i zgonu akumulatora. Akumulator podładowany, na alternatorze wymienilem regulator napięcia na używkę, ponoć sprawny, i teraz mam ładowanie 17-18v. Przez cały czas kontrolka ładowania zachowuje się poprawnie - zapala sie kiedy trzeba, gaśnie kiedy trzeba. Z powrotem wsadziłem poprzedni regulator, ładowania znowu brak. Podpowiecie, gdzie dalej szukać problemu? Kolejny regulator, czy może diody? Alternator plusowski 70A.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Maurer pisze:wymienilem regulator napięcia na używkę, ponoć sprawny, i teraz mam ładowanie 17-18v.

To ponoć daje do myślenia :551:

Wsadź nowy regulator. Sprawdź akumulator czy jest w pełni sprawny.
Ostatnio zmieniony 25 marca 2011, 15:14 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer »

Wlasnie wkladania kolejnego regulatora wolalbym uniknac, jesli jest opcja ze to cos innego. Ukręciłem srubę trzymającą regulator do alternatora (kto to wymyslil zeby tam M4 dać...) i żeby zamontować kolejny regulator, musialbym nieco go nawiercić, a takiego już do sklepu nie oddam:/
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

chłopie, napisalem Ci w innym temacie - nowy regulator 25zl w sklepei, rok temu kopowalem. Kup ten regulator i wstaw nowy, jesli czekasz na odpowiedz ze nie musisz, kupiles super regulator, to chyba jej nie dostaniesz
W ogóle po wuj kupowac uzywke ze startymi szczotkami?
Ostatnio zmieniony 25 marca 2011, 18:18 przez qdlaty, łącznie zmieniany 1 raz.

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Taki efekt jest jak jest zwarcie wzbudzenia do masy. Wtedy relgler jest pomijany a alternator daje z siebie co tylko moze. Miałem tak kiedyś po wymianie łożysk jak sie pierścienie przesunęły. Woltomierza nie starczało :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Taki efekt jest jak jest zwarcie wzbudzenia do masy. Wtedy relgler jest pomijany a alternator daje z siebie co tylko moze. Miałem tak kiedyś po wymianie łożysk jak sie pierścienie przesunęły. Woltomierza nie starczało :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer »

Szczotek mu nie brakuje. Gdzies mi sie paletala ta uzywka, to wsadzilem. Bardziej oczekiwalem odpowiedzi, czy cos innego moze dawac takie objawy, zanim kupie nowy regultor, o powodach pisalem wyzej - dzięki Olo. Woltomierza poki co starczylo:) ogolnie to drazni mnie ten altek, wiec juz zalatwiam nowy.
Ostatnio zmieniony 25 marca 2011, 19:13 przez Maurer, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Sprawdź czy jeden z pierścieni nie ma zwarcia do masy.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

jak wzbudzenie bedzie zwarte do masy, to nie bedzie ladowania - po to jest wzbudzenie, aby pradnica pracowala :)

a co do pierscieni - na starym regulatorze nie ma wcale ladowania, na nowym jest za wysokie - to sugeruje jasno regulator, a nie pierscienie

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

a czym mierzysz to napiecie? Woltomierz ma jakąś jakość? ew na kiepskiej baterii pokaże różnenapięcia na różnych zakresach.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer »

Dwa zwykłe multimetry po 15zl, pokazały mniej wiecej to samo, roznica miedzy nimi to 0,05v. Pierscienie - masz na mysli to przy wirniku z czym styk mają szczotki w regulatorze napięcia? Jeśli tak, to wyglądają ok. Nic to, jak wymiana alternatora nie pomoze bede sie martwił dalej:)
Ostatnio zmieniony 25 marca 2011, 23:12 przez Maurer, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

Maurer pisze:ogolnie to drazni mnie ten altek, wiec juz zalatwiam nowy
Co jest drażniącego w altku?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Może być zapach, szczególnie kiedy się izolacja na uzwojeniu pali.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Maurer pisze:Jeśli tak, to wyglądają ok.
A czy ja sie pytam czy sąładne? Sprawdź zy nie majazwarcia do masy (wałka)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ