Brak ładowania

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Brak ładowania

Post autor: Julo »

Polonez strzelił mi focha. Historia zaczęła się przed zlotem. Zwarła mi się do masy oprawka kontrolki wiatraka i rozladowala akumulator. Naladowalismy z drugiego auta przez kable na tyle, że odpalil. Objechałem zlot, wszystko bylo OK. Po powrocie luz, az nagle przekrecenie kluczyka nie powodowalo zadnej reakcji rozrusznika. Zmiana akumulatora na nowy i wszystko OK.
Okazalo sie, ze ladowanie sobie czasem jest, czasem nie, na dluzsza mete jednak nie ma. Kontrolka ładowania sie nie swiecila.
Po kolei byly wykluczane rozne opcje.
Regler zostal podmieniony na elektroniczny, jezdzacy na stale w fiacie i na 100% sprawny - zmian nie zaobserwowano.
Minus ma dobry kontakt z masą, miernik pokazuje to samo na aku co na masie.
Szczotki - są nierowno starte, nie wiem jakie to ma znaczenie, ale sa jeszcze wystarczajacej dlugosci.
Dzisiaj wymienilem alternator na taki, ktory mial byc sprawny. Jedyna zmiana to taka, ze ladowanie z 12,5V spadlo do 12,2V i kontrolka ladowania juz sie caly czas swieci i nie udaje ze jej nie ma.

Koncza mi sie jakiekolwiek pomysly. Czy te objawy moga wskazywac na cos jeszcze?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

marciniak

Re: Brak ładowania

Post autor: marciniak »

Julo pisze:kontrolka ladowania juz sie caly czas swieci i nie udaje ze jej nie ma.
Poedpne sie pod to co pisał Julo.
Ja w swoim C+ to samo mam...tz nie do konca..napięcie było wieksze(na starym reg)...wymieniłem reg nap ze szczotkami(teraz napiecie jest takie jakie powinno byc) a kontrolka dalej mi sie żarzy... HELP :585:
Ostatnio zmieniony 24 sierpnia 2008, 23:16 przez marciniak, łącznie zmieniany 1 raz.

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak ładowania

Post autor: LifeGuard »

Julo pisze:...
Minus ma dobry kontakt z masą, miernik pokazuje to samo na aku co na masie.
...
cholera o co kaman?
pytanie z serii: co pokazuje miernik?
Obrazek
Obrazek

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak ładowania

Post autor: LifeGuard »

Julo pisze:...
Dzisiaj wymienilem alternator na taki, ktory mial byc sprawny. Jedyna zmiana to taka, ze ladowanie z 12,5V spadlo do 12,2V i kontrolka ladowania juz sie caly czas swieci i nie udaje ze jej nie ma.
te wartości napięcia w obu przypadkach świadczą o braku ładowania praktycznie rzecz biorąc, chyba że robiłeś pomiar, na włączonych światłach i nie wiadomo czym jeszcze
Obrazek
Obrazek

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

Mialem na mysli "z niczego spadlo na jeszcze mniej"
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard »

no to oba alternatory na szmelc albo coś źle podłączasz...
Obrazek
Obrazek

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

czy tam da sie cos zle podlaczyc?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard »

no nie wiem np. nie podłączyć paska klinowego :)
Obrazek
Obrazek

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

a jak on wyglada?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard »

nie wiem, tylko słyszałem o nim
Obrazek
Obrazek

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

No chyba jeden popsuty alternator na drugi popsuty wymieniłeś... (nie ma to jak napisać coś odkrywczego!)

A na pewno tego samego typu był ten podmieniony alternator? I można sobie tak bezkarnie podmieniać regulatory różnego typu? Alternatory miały w różnych latach różne wirniki i uzwojenia to może i regulatory...

marciniak, Jak masz znośne ładowanie i żarzy Ci się kontrolka to musisz się poważnie zastanowić nad stanem diod w alternatorze.
Ostatnio zmieniony 25 sierpnia 2008, 09:37 przez Krasik, łącznie zmieniany 3 razy.

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

alternatory wygladaja identycznie. no, ten "nowy" byl duzo brzydszy :P ale szczotki mial ladniejsze niz ten moj, tyle wiem :) regler elektronicny ktory testowalem jest po prostu zamiennikiem dla mechanicznego. wychodzi na to, ze mi Kajtek wcisnal bubel
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Julo pisze:Kajtek wcisnal bubel

Ja myśle że sprawcą zepsucia alternatywnego alternatora :568: JEST KAJTKOWY BLACK TIGER :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

Cholera, moj alternator jest sprawny. Ten stary. Bylem u elektromechanika, ktory zrobil instalacje, wsadzil w imadlo altka i podlaczyl go do wiertarki. Stwierdzil, ze wszystko jest jak powinno byc. To gdzie moze lezec problem?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

A bezpiecznik, jego gniazdo, od regulatora napięcia sprawdzałeś?
Fiat 125p 1300 1974r.

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

jaki bezpiecznik?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Bezpiecznik w obwodzie wzbudzenia był, o ile dobrze pamiętam, tylko we fiatach z 6-cio diodowym alternatorem.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

No tak, fakt - u Jula powinien być 9cio diodowy - Julo czy to A124?
Fiat 125p 1300 1974r.

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

tak. wyglada na to, ze na zikmno jest OK, a jak sie rozgrzeje, to przestaje ladowac. czyzby to mogla byc faktycznie wina tylko akumulatora?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Jak zaniknie ładowanie odłącz akumulator na pracującym silniku. Jesli ładowanie powróci to jest to wina akumulatora.
Jeśli ładowanie nie powróci i silnik zgaśnie to moim zdaniem jest to wina alternatora jaki po nagrzaniu przestaje spełniać swoją funkcję.

Jakieś zimne luty, może gdzieś coś nie łączy i.t.p.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

eee. ale ladowanie nie znika, tzn kontrolka sie nie pali i tak, gasnie od razu i sie nei zapala. po odlaczeniu akumulatora na pracujacym silniku wsio dziala jak tzreba, sprawdzalem juz
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

Julo, w taki sposób (odłączając accu) na pracującym silniku, to najlepszy sposób na uszkodzenie alternatora (czyt. diod w nim) - Panowie, to nie prądnica - tak nie wolno robić.
Fiat 125p 1300 1974r.

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

ok :)
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Endi
Posty: 204
Rejestracja: 04 listopada 2007, 17:25
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Endi »

Ja miałem w swoim borku podobny problem czasem poprostu ginał mi prad. Na poczatku wymieniłem kostke pod stacyjką problem na jakiś czas zniknał ale później wrócił juz myślałem ze kolejny aku pójdzie do wywalenia ale pomogła zmiana regulatora napięcia z tego co pamiętam to zapłaciłem za niego 13 zł wiec to nie jakies straszne pieniądze jak alternator jest dobry kup nowy regulator napięcia 13 zł żadne pieniądze a może ten co masz jest walnięty i pomoze.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Aby uszkodzić diody w taki sposób, trzeba by aku odłączyć na dłuższy czas.Jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem uszkodzenia diody w alternatorze odpinając aku na kilkanascie sekund.
Wielokrotnie słyszałem o uszkodzeniach regulatora napięcia oraz alternatora w przypadkach uruchamiania silnika za pomoca drugiego auta, podpinając się do niego kablami gdzie i jeden i drugi silnik jest uruchomiony i jednocześnie i jednym i drugim się "gazuje" :568:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

A co będzię jak odłączysz na kilkadziesiąt sekund?. W elekrtryce i elektronice są pewne reguły, których trzeba przestrzegać (oczywiście nie musisz - ale to już Twój wybór). To trochę taka akademicka dyskusja nam się zrobiła, bo jeden np. włoży paluchy do gniazda sieciowego 230V i nic mu sie nie stanie, a drugiego odeśle do "krainy wiecznych łowów" - Którym chciałbyś być? :568:
Fiat 125p 1300 1974r.

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

Dawno temu padł aku. Do tego stopnia, że silnik zdychał na jałowych. Po odpięciu aku i rozruchu na lince dojechałem do domu. Nic więcej nie padło, no ale GLIzda jest niezniszczalna. :D
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Endi
Posty: 204
Rejestracja: 04 listopada 2007, 17:25
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Endi »

Sorry ze sie powtarzam ale naprawde jak jest alternator ok to sprawdz dobrze regulator napięcia ja w moim borku miałem to samo i wymiana regulatora pomogła 13 zł to żadne pieniądze a może pomóc lepsze to niż sie ładowac w jakies bardziej kosztowne rzeczy co i tak nie wiadomo czy pomogą ;)
Ostatnio zmieniony 28 sierpnia 2008, 19:29 przez Endi, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

marck1 pisze:A co będzię jak odłączysz na kilkadziesiąt sekund?.
To musi być czysty zbieg okoliczności w układzie elektrycznym aby padły diody.
Naprawdę nie spotkałem się z tym, ale przyznam że nie zalecają takich manewrów więc coś kiedyś komuś zaszkodziło i dlatego nie zalecają.
:564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

regulator byl zmienioany, na probe, na taki ktory na 100% byl sprawny. Dzisiaj po nagrzaniu silnika, altka, akumlatora i wogole po jezdzie w korkach, z radiem i swiatlami sprwdzalem ladowanie. z wylaczonymi odbiornikami - 14,3-14,5. Dlugie + radio - 13,3 Wyglada na to, ze nagle wszystko wrocilo do noirmy :|
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

ODPOWIEDZ