Problem ze wskaźnikami po włączeniu świateł

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
HEMIGTX
Posts: 254
Joined: 12 January 2007, 20:48
Location: Większyce

Problem ze wskaźnikami po włączeniu świateł

Post by HEMIGTX »

Pacjent:borewicz 83'
Od kilku tyg mam problem dotyczący wskaźników paliwa,ciśnienia oleju i temp.cieczy,otóż po włączeniu świateł czy to pozycyjnych,drogowych czy też mijania wskaźniki na liczniku głupieją,wszystkie zaraz po włączeniu świateł zawyżają swoje wartości o jakieś 40% natomiast po wyłączeniu świateł wszystko wraca do normy.Dziwnym objawem jest też to,że przy prędkości obrotowej silnika 3-4tys problem jeszcze bardziej się nasila a powyżej 4tys znowu wskaźniki trochę lepiej wskazują.
Co już zdążyłem zrobić:
nowy akumulator
nowy regulator
wymieniałem wszystkie przekaźniki na nowe
bezpieczniki też nowe
kable instalacji z grubsza obadałem czy nie ma zwarcia
nowy kabel masowy silnika

Więcej pomysłów już nie znam i postanawiam go jak najszybciej wyeliminować
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

masa licznika moze być zwalona, albo wisi na włosku
Image
Image

HEMIGTX
Posts: 254
Joined: 12 January 2007, 20:48
Location: Większyce

Post by HEMIGTX »

czyli poprostu muszę wyciągnąć licznik o obadać jego masę?

ehh...jak ja nienawidzę kabelkologii
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

WhitePolon
Posts: 234
Joined: 13 February 2008, 14:51
Location: Orzesze

Post by WhitePolon »

Witam
Miałem dokładnie taki sam problem w moim PN 1.5 SLE '89 .
Po dość wnikliwej analizie elektryki :566: (i nie zliczonych zwrotów typu K.... :565: ) okazało sie ze powodem zszargania moich nerwów :558: był wyłącznik zespolony kierownicy :564: .
Pozdrawiam.

HEMIGTX
Posts: 254
Joined: 12 January 2007, 20:48
Location: Większyce

Post by HEMIGTX »

Sprawa rozwiązana,niestety nie znalazłem 100% winowajcy ale po wymontowaniu wskaźników zauważyłem,że obudowa tego ustrojstwa widocznego na foto się otworzyła i nóżki z płytki dotykały blachy.To pudełeczko co widać służy jako wskaźnik ładowania i spadku napięcia w instalacji,może i służy do czegoś innego ale tego już nie wiem.
Faktem jest,że teraz już wszystko działa dobrze a korzystając z okazji kupiłem nowe żarówki do zegarów i wszystkie wymieniłem na nowe,dodatkowo wymieniłem przerywacz kierunkowskazów :)
Image
Image
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

Post Reply