Problem ze wskaźnikami po włączeniu świateł

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

HEMIGTX
Posty: 254
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 20:48
Lokalizacja: Większyce

Problem ze wskaźnikami po włączeniu świateł

Post autor: HEMIGTX » 02 lipca 2008, 21:50

Pacjent:borewicz 83'
Od kilku tyg mam problem dotyczący wskaźników paliwa,ciśnienia oleju i temp.cieczy,otóż po włączeniu świateł czy to pozycyjnych,drogowych czy też mijania wskaźniki na liczniku głupieją,wszystkie zaraz po włączeniu świateł zawyżają swoje wartości o jakieś 40% natomiast po wyłączeniu świateł wszystko wraca do normy.Dziwnym objawem jest też to,że przy prędkości obrotowej silnika 3-4tys problem jeszcze bardziej się nasila a powyżej 4tys znowu wskaźniki trochę lepiej wskazują.
Co już zdążyłem zrobić:
nowy akumulator
nowy regulator
wymieniałem wszystkie przekaźniki na nowe
bezpieczniki też nowe
kable instalacji z grubsza obadałem czy nie ma zwarcia
nowy kabel masowy silnika

Więcej pomysłów już nie znam i postanawiam go jak najszybciej wyeliminować
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 02 lipca 2008, 21:52

masa licznika moze być zwalona, albo wisi na włosku
Obrazek
Obrazek

HEMIGTX
Posty: 254
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 20:48
Lokalizacja: Większyce

Post autor: HEMIGTX » 02 lipca 2008, 22:39

czyli poprostu muszę wyciągnąć licznik o obadać jego masę?

ehh...jak ja nienawidzę kabelkologii
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

WhitePolon
Posty: 234
Rejestracja: 13 lutego 2008, 14:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: WhitePolon » 04 lipca 2008, 10:43

Witam
Miałem dokładnie taki sam problem w moim PN 1.5 SLE '89 .
Po dość wnikliwej analizie elektryki :566: (i nie zliczonych zwrotów typu K.... :565: ) okazało sie ze powodem zszargania moich nerwów :558: był wyłącznik zespolony kierownicy :564: .
Pozdrawiam.

HEMIGTX
Posty: 254
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 20:48
Lokalizacja: Większyce

Post autor: HEMIGTX » 10 lipca 2008, 21:08

Sprawa rozwiązana,niestety nie znalazłem 100% winowajcy ale po wymontowaniu wskaźników zauważyłem,że obudowa tego ustrojstwa widocznego na foto się otworzyła i nóżki z płytki dotykały blachy.To pudełeczko co widać służy jako wskaźnik ładowania i spadku napięcia w instalacji,może i służy do czegoś innego ale tego już nie wiem.
Faktem jest,że teraz już wszystko działa dobrze a korzystając z okazji kupiłem nowe żarówki do zegarów i wszystkie wymieniłem na nowe,dodatkowo wymieniłem przerywacz kierunkowskazów :)
Obrazek
Obrazek
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

ODPOWIEDZ