BI KSENON W POLONEZIE

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Długi
Posty: 211
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:36
Lokalizacja: Białuń
Auto: Polonez C+ 1.6 GSI

Post autor: Długi » 12 lutego 2009, 22:01

A to już mi się odwidziało (za drogo) :546: . Już wole te swoje węgierskie tungsramy za 7.50 zł za sztukę a świecą poprawnie.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 12 lutego 2009, 22:24

polecam philipsy +30% nie są to żarówki typu Zenon xenon tylko normalne lepiej świecące normalną barwą żaróweczki H4 długo trzymające się
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 12 lutego 2009, 22:30

Mam zle doswiadczenia z Tungsramami - nawet te +50 czy +100 srednio swiecily.
Philips plus 30% naprawde przyzwoite - szczegolnie za ta cene - takie mialem ostatnio.
Proponuje jednak - Philips Vision Plus 50 - naprade daja duzo swiatla, z tym, ze kosztuja kolo 60-70 pln za komplet.

Do tego jak zawsze pisze - wymienic na nowe kostki do zarowek razem z ostatnimi kilkunastoma centymetrami przewodow. W kilkuletnim (albo starszym) aucie kostki sa wypalone, przewody utlenione i wystepuja duze spadki napiecia co widocznie wplywa na swiecenie zarowki.

A i jeszcze przydalo by sie lampy umyc w srodku!
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 12 lutego 2009, 22:38

mnie czeka mysie lamp od wewnątrz, wszystko w planach :)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 12 lutego 2009, 22:43

a nie lepiej odczepic szklo od lampy i wyczyscic to jak Pan Bóg przykazał ? ;)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 12 lutego 2009, 22:55

Jak juz zdemontujesz szklo to wklej nowe...
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 12 lutego 2009, 23:00

a kto mówił o zdejmowaniu szkła... nalać wody to nie łaska?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 13 lutego 2009, 07:08

Zdecydowanie polecam kupić na allegro. W Elblągu wołają za nie 130 zł. Ja kupiłem na allegro za 70 zł razem z dostawą.

A to link do Gościa od, którego kupiłem

Philips

Grzech
Posty: 2481
Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 19:42
Lokalizacja: Nieporęt

Post autor: Grzech » 13 lutego 2009, 07:37

LifeGuard pisze:a kto mówił o zdejmowaniu szkła... nalać wody to nie łaska?
To nie jest dobry pomysł. Woda nie wyschnie ładnie i odbłyśnik będzie w plamki, a szkło się porządnie nie domyje. Kup sobie do montażu specjalny silikon za 7 (chyba) zł, szkła się łatwo zdejmują, a po zdjęciu to je można i płynem do szyb umyć. Natomiast do odbłyśników jedyne co się nadaje to płyn do mycia ekranów i filtrów od monitora komputera + kawałek wyjątkowo miękkiej flaneli. Wszystko inne porysuje i zmatowi odbłysnik. (Wypróbowane).

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 13 lutego 2009, 08:12

a wodą destylowaną przepłukać, albo wodą z nabłyszczaczem do zmywarek? śladów nie zostawi... a ten silikon to jakiś specjalny? bo u szklarza mam taki czarny do okien zespolonych, czy ten musi być wysokotemperaturowy? chyba nie
Obrazek
Obrazek

Jojo
Posty: 529
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:33
Lokalizacja: Bronisze

Post autor: Jojo » 13 lutego 2009, 08:40

ja montowałem na zwykły silikon montażowy, tylko aby biały był.

szkło odklejasz używająz noża, szerokiego płaskiego wkrętaka i suszarki do włosów
później wszystko ładnie myjesz, odbłyśnik tak jak grzech mówił (może być płyn do szyb) i później składasz do kupy
poczujesz różnicę a wszystko będzie kosztowacł do 10 zł :)
"... Dobra, jedziemy fiaciorem dalej na łowy, kaman ..." :)

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 13 lutego 2009, 09:00

Ja polecam silikon akwarystyczny bezbarwny. Kosztuje koło 12 zetów, ale jest super wytrzymały i na pewno się nie rozszczelni. Czarny w akwarystyce ma o wiele mniejszą wytrzymalość, ale do lampy powinien się nadać.
Polonez CARO PLUS GSI.

Awatar użytkownika
crazyeyes
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2008, 21:57
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: crazyeyes » 13 lutego 2009, 09:05

nie taniej i lepiej kupic 2 nowe sztuki ? http://allegro.pl/item544165748_reflekt ... truck.html np.
nowe szklo nowe lustro robota zadna a efekt bedzie napewno lepszy ..
lubie trapezy

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 13 lutego 2009, 09:06

A może ja sie wypowiem.
Kiedys robiłem taki manewr w carówce. Otóż szkło nie chciało za wuja wacława odejść od obudowy. A przy próbie odklejenia obudowa zaczęła pękać. Jedyne co pozostało to gruba szmata na lampę i młotek. Dopiero po zbiciu szkła udało się je wydostać. Trochę roboty jest potem z czyszczeniem rowka obudowy z resztek starego silikonu i szkła ale po wklejeniu ( na zwykły silikon akwarystyczny) nowego szła efekt zajebisty
crazyeyes pisze:nie taniej i lepiej kupic 2 nowe sztuki ? http://allegro.pl/item544165748_reflekt ... truck.html np.
nowe szklo nowe lustro robota zadna a efekt bedzie napewno lepszy ..
nie taniej bo nowe szkło to u mnie 16 zł
x2 + 12 zł silikon to wychodzi 44zł . A nowe lampy to 180 zł
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2009, 09:08 przez Berek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 13 lutego 2009, 10:08

crazyeyes pisze:nie taniej i lepiej kupic 2 nowe sztuki ? http://allegro.pl/item544165748_reflekt ... truck.html np.
nowe szklo nowe lustro robota zadna a efekt bedzie napewno lepszy ..
Taniej!? Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
crazyeyes
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2008, 21:57
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: crazyeyes » 13 lutego 2009, 10:35

podejscie polaka do poloneza, amortyzatory tez macie jeszcze fabryczne? czy wymienialiscie olej,

masa tanich nowych czesci do fso na rynku trzeba korzystac a nie rzezbic...
lubie trapezy

Jojo
Posty: 529
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:33
Lokalizacja: Bronisze

Post autor: Jojo » 13 lutego 2009, 11:13

tak jak pisalem
szkło ładnie odchodzi podgrzewając miejsce połączenia chociażby suszarką do włosów testowane 2 razy
"... Dobra, jedziemy fiaciorem dalej na łowy, kaman ..." :)

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 13 lutego 2009, 11:25

dzieki Jojek, spróbuje jak się cieplej za oknem zrobi...

crazyeyes nie chodzi o "polskie" podejście jak to ująłeś, tylko o to że wymiana działającej lampy lekko zabrudzonej (powtarzam lekko, ledwo widoczny biały nalot) na nową za 90zł za sztukę to dopiero głupota, tym bardziej że da się to wyczyścić jak koledzy wyżej opisali... eh..
Obrazek
Obrazek

Grzech
Posty: 2481
Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 19:42
Lokalizacja: Nieporęt

Post autor: Grzech » 13 lutego 2009, 12:19

LifeGuard pisze:a wodą destylowaną przepłukać, albo wodą z nabłyszczaczem do zmywarek? śladów nie zostawi... a ten silikon to jakiś specjalny? bo u szklarza mam taki czarny do okien zespolonych, czy ten musi być wysokotemperaturowy? chyba nie
Sylikon powinien być wysokotemperaturowy bo się lampa przecież nagrzewa nieźle przy pracy. U mnie w hurtowni to był specjalny do takich właśnie zadań.
crazyeyes pisze:nie taniej i lepiej kupic 2 nowe sztuki ? http://allegro.pl/item544165748_reflekt ... truck.html np.
nowe szklo nowe lustro robota zadna a efekt bedzie napewno lepszy ..
Takich reflektorów się nie opłaca kupować. Jeśli już kupować nowe i zmieniać to tylko na Zelmoty. Nowe z Ełku świecą gorzej niż paroletni Zelmot. (Sprawdzone).

Dla ułatwienia szukania:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2009, 12:21 przez Grzech, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 13 lutego 2009, 13:08

ale Grzechu silikon wysokotemperaturowy to do temperatur ok 500*C a zwykły to i 100*C wytrzyma, a szkło reflektora to do 70*C się nawet nie rozgrzewa, na bank
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 13 lutego 2009, 13:10

zgadza sie -ja montowalem na czarnym zwyklym (czarny wklad lampy) i smigaja u Jacoba juz z pol roku bez problemu.
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2009, 13:10 przez SeBa, łącznie zmieniany 1 raz.
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 13 lutego 2009, 13:14

Jeżeli nówki to mozna zapytać u TEGO allegrowicza. Kupowałem u niego ( z tym, że osobiście) nówki lampy do carówki zelmoty z ręczną regulacją po 80PLN/szt

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 13 lutego 2009, 13:16

To jest temat o xenonach czy o rodzajach silikonu ?
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Grzech
Posty: 2481
Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 19:42
Lokalizacja: Nieporęt

Post autor: Grzech » 13 lutego 2009, 15:08

Trzeba zmienić nazwę na "Przednie światła w Polonezie" i po problemie. :) A silikon normalny to chyba wytrzymuje do +40 stopni. Trzeba zobaczyć do ilu wytrzymuje szklarski. W końcu futryny na słońcu to się bardziej nagrzewają.
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2009, 15:11 przez Grzech, łącznie zmieniany 1 raz.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 13 lutego 2009, 15:18

Może lepiej byłoby rozdzielić oba wątki ? Bo dobrze, żeby o xenonach coś było bez OT.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 13 lutego 2009, 16:05

Grzech pisze:Trzeba zmienić nazwę na "Przednie światła w Polonezie" i po problemie. :) A silikon normalny to chyba wytrzymuje do +40 stopni. Trzeba zobaczyć do ilu wytrzymuje szklarski. W końcu futryny na słońcu to się bardziej nagrzewają.
Akwarystyczny wytrzymuje do 100 stopni. Ja kleiłem dwa lata temu i się fajnie trzyma.
Polonez CARO PLUS GSI.

Awatar użytkownika
crazyeyes
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2008, 21:57
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: crazyeyes » 16 maja 2009, 10:58

Temat raz na jakis czas powraca, wiec wrzuce pare fotek, ostatnio nie bylo czasu wiec xenony polezaly ze 3 miesiace, ale zamierzam sie zawziasc i to skonczyc jeszcze w tym miesiacu , na chwile obecna wyglada to tak:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 16 maja 2009, 11:23 przez crazyeyes, łącznie zmieniany 1 raz.
lubie trapezy

ODPOWIEDZ