elektroniczny moduł zapłonowy

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

jur19

elektroniczny moduł zapłonowy

Post autor: jur19 » 13 maja 2008, 21:04

Mam fso 125p silnik poloneza 1500 i zapłon elektroniczny. oryginalny moduł zapłonowy GL-118 (Telpod). Kupiłem kiedys dawno temu na zapas moduł APE 05, bo nie było GL-118. Przedtem nie sprawdzałem, a teraz dokonałem zamiany i okazuje sie, ze coś nie tak. Jechać sie nie da szarpania, przerwy i strzały tak jakby wypadały zapłony. Może trzeba zmieniać ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu? Ale to nie tak powinno być wg mnie. Jak zamiennik to po zamianie powinno byc tak jak z poprzednim modułem. A teraz prawdopodobnie nie ma już w sprzedaży GL-118.

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 13 maja 2008, 21:58

Moduły są w pełni zamienne.
Jeśli skacze ci wskazówka obrotomierza to masz strzelony zielony kabelek. Jeśli nie, a kabelek ma swoje lata to go profilaktycznie wymień.
Czy jak założysz telpoda to objawy znikają?
Jaki masz kod na cewce (obok wyjscia wysokiego napięcia) BE 200 czy 4226?
4226 jest do elektronika, BE 200 do klasycznego zapłonu
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jur19

Post autor: jur19 » 14 maja 2008, 10:57

Na obrotomierzu nie skacze, tylko przy APE 05 nie da sie jechać bo szarpie i przerywa a przy telpodzie jest ok. Chciałem sprawdzic jako zapas ale widze że to zły zapas, bo jakby telpod padł w drodze to nie wystarczy wymienic na APE, bo chyba trzeba zmieniac zapłon ( a może i to nic nie da). W każdym razie APE 05 nie nadaje się dla mnie mimo ze piszą ze zamiennik.Nie sprawdzałem cewki, ale jest oryginalna od produkcji auta to musi byc BE 200, bo mam zapłon elektroniczny.

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 14 maja 2008, 20:22

elektronik nie będize poprawnie działał z BE 200
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jur19

Post autor: jur19 » 14 maja 2008, 21:48

Pomyliłem się jest 4226. Czy na świecach 1mm zawsze gdy zapłon elektroniczny (bez znaczenia jaki kąt wyprzedzenia zapłonu 5st czy 10st) ?

WFO
Posty: 144
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 07:27
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: WFO » 15 maja 2008, 15:11

Na benzynie 0.8 a na gazie 1,0mm - tak mnie uczono.
Caro+GSI '98

jur19

Post autor: jur19 » 15 maja 2008, 20:14

Instrukcja obsługi Fso 125p: "zapłon elektroniczny odstęp między elektrodami świec zapłonowych wynosi 1mm" "Usprawnienia Poloneza"Pachoń, Sklorz : "Wypośrodkowując przeciwstawne poglady co do optymalnej wartosci odstepu elektrod w przypadku elektronicznego układu zapłonowego można sugerować stosowanie odstepu w przedziale 0,9-1 mmm"

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 31 maja 2008, 11:54

A jak powinno być w przypadku zapłonu klasycznego z modułem GL 200 (brak kondensatorka i cewka 4226)? Zapłon wciąż stykowy. Czy odstęp elektrod również powinienem zwiększyć?

herBERT

Post autor: herBERT » 18 marca 2009, 15:23

Witam Wszystkich posiadaczy automobili FSO.
Chciałem sie przywitac i odswiezyc temat.
Mam nick herBERT i posiadam samochód Fiat 128 3p.
Wbrew pozorom,ma on duzo wspólnego z Waszymi samochodami,bo w latach 70-tych był montowany na Żeraniu.
Mój problem polega na tym ,ze w tym samochodzie jest konwencjonalny zapłon z przerywaczem.
Udało mi się zdobyc aparat zapłonowy z czujnikiem z fiata Argenty, do tego moduł APE-05 i cewka 4226
Potrzebuje informacji o podłączeniu modułu do cewki.
z modułu z gniazda z 3 pinami wychodzą dwa przewody na cewkę
niebieski i brazowy
Wedłyg elektryka samochodowego niebieski przewód powinien byc podłączony do (+) cewki zapłonowej, a brazowy do zaciski impulsowego.
Mam wiec prosbe,czy ma ktos z Was schemat instalacji z nowszych F125,albo starszych Polonezów gdzie wystepował zapłon elektroniczny na module APE albo starszym Telpod ,albo Hebryd
Albo zajzyjcie pod maske swoich samochodów i zabaczcie jak te kabelki sa podłaczone.
\nie chciałbym zniszczyc modułu przez złe podłaczenie.
Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
herBERT

ODPOWIEDZ