mam problem z nowym akumulatorem ?

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
sali

mam problem z nowym akumulatorem ?

Post by sali »

mam taki problem z aku... ze wszystko ładnie chodzi zgasze autko dosłownie radio troche pogra nio nie kłamiac ok 2 min i autko chce odpalic a tu nic a to wtedy biere breche i w rozrusznik i za chwilke wraca do normy albo mam cos takiego ze za pierwszym razem auto ma problem z odpaleniem a za drugim juz normalnie . Czy to moze rozrusznika wina ? ze tak sie dzieje

jacek_0772

Post by jacek_0772 »

To nie wina akumulatora.To będzie wina "wysiadającego" automatu rozrusznika.
po prostu daje d..y i trzeba go wymienić.A przy okazji tulejki i szczotki, żeby dwa razy nie wyciągać rozrusznika.

sali

Post by sali »

ok dzieki kolego za informacje

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

To i ja zadam pytanko.
Ostatnio robi się czasami tak że :
-Po przekreceniu kluczyka słychać wyraźne stuknięcie elektromagnesu, rozrusznik zrobi może ćwiartke obrotu albo i wcale, i czasami jak tak go pomęcze kilkakrotnym przejkręcaniem kluczykiem to za jakimś razem zakręci.
Dodam że prąd nie znika,wszystkie połączenia rozrusznika z akumulatorem są sprawne.
To znaczy tak domniemywam że prąd nie znika, bo radyjko podczas tych manewrów cały czas działa, ale....hmm.....gaśnie wszystko co się świeci na tablicy z zegarami. Wiem że w poldku podczas rozruchu automatycznie jest odcinany prąd od świateł.
Czy ktoś wie o co tu kaman ???? Rozrusznik ,tulejki,szczotki, zwarcie wewnętrzne ???
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

prawdopodobnie tulejki
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

HOMZIK wrote:Ostatnio robi się czasami tak że :
-Po przekreceniu kluczyka słychać wyraźne stuknięcie elektromagnesu, rozrusznik zrobi może ćwiartke obrotu albo i wcale, i czasami jak tak go pomęcze kilkakrotnym przejkręcaniem kluczykiem to za jakimś razem zakręci.
Nie zgadzam się z moim przedmówcą - to nie tulejki, jakby to była wina tulejek, to prąd by znikał.
Obstawiam automat rozrusznika lub szczotki.
Caro+GSI '98

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

Miałem podobny problem u siebie, był luz na tulejkach i wirnik rozrusznika dotykał stojana (cewek) a czy prąd znikał to nie wiem, wiem, że kontrolki przygasały.
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

santi wrote:Miałem podobny problem u siebie, był luz na tulejkach i wirnik rozrusznika dotykał stojana (cewek) a czy prąd znikał to nie wiem, wiem, że kontrolki przygasały.
No właśnie, wirnik stawał i brał wielki prąd, co powodowało przygasanie kontrolek.
W przypadku Homzika rozrusznik nie bierze dużego prądu, czyli wirnik nie przyciera o stojan.
Nota bene, rozbierając rozrusznik warto wymienić również tulejki, bo koszt i robocizna żadna a po co potem zwalać rozrusznik z powodu tulejek?
Last edited by WFO on 12 May 2008, 10:09, edited 1 time in total.
Caro+GSI '98

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

Masz racje:)
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Rozebrałem dzisiaj rozrusznik.
Polazłem z nim do elektryka i okazało się że nic mu nie dolega.
Posprawdzał wszystko, tulejki ,szczotki, komutator, wirnik i.t.p.
Wirnik nie obciera o stojan.
Wsadziłem go na miejsce i kręcił normalnie.............ale po jakimś czasie ,to zn. przejechaniu się i zgaszeniu, pojawił się ten sam problem tylko raz.
Generalnie to dzisiaj od rana nie było z nim żadnych problemów.
Jeśli dalej tak bedzie to o co tu chodzi :566: bo ja już głupi jestem :566:
Wszystkie połączenia elektryczne od aku do rozrusznika są w 100% sprawne.Tak samo połączenie aku z masą i masą silnika.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

No to teraz wiem więcej :D
Też walczyłem z objawem braku zadziałania przy gorącym rozruszniku i to kilkakrotnie.
Pomagała wymiana elektromagnesu.
Dodam, że elektromagnes ten wyjęty wyglądał na dobry.
Mój nos mi podpowiada, że w elektromagnesie po jego długotrwałym użytkowaniu zachodzą jakieś zmiany i na gorąco nie chce rabotać.
Jeszcze jedno - ten problem nie pojawiał się zimą, a latem tym częściej im było cieplej.
Caro+GSI '98

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

WFO wrote:walczyłem z objawem braku zadziałania przy gorącym rozruszniku i to kilkakrotnie.
Ztym problemem sie uporałem kilka lat temu. :568:
Nie potrzebnie wymieniałes elektromagnes.
Problem załatwia przekaźnik wstawiony w przewód jaki idzie od aku do stacyjki i potem do elektromagnesu. To tu są duże ubytki prądu i nie ma wystarczającego napięcia aby elektromagnes mógł zadziałać.Prawo fizyki se tu działa i poprostu rdzeń elektromagnesu jest "trzymany" bo sie rozgrzało to wszystko co go otacza.
Nie słyszałeś żadnego pyknięcia i nie działał rozrusznik, dopiero jak troszke ostygł to zadziałał. :564:
Last edited by HOMZIK on 12 May 2008, 20:19, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

Ale on czasami pykał i dalej nie załączał.
Ale Twoja teoria odnośnie wstawienia przekaźnika w obwód elektromagnesu jest w miarę sensowna, przy najbliższej okazji sprawdzę napięcie na elektromagnesie.
Z drugiej strony: być może stary elektromagnes jest bardziej "trzymany" niż nowy - na tym polega to właśnie zużycie, czy tam zmęczenie materiału?
Caro+GSI '98

Daro
Posts: 88
Joined: 08 February 2007, 00:06
Location: Zamość/Lublin

Post by Daro »

Panowie, może nie doczytałem ale nikt nie poruszył problemu poprawności masy silnika .......

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

No tak, nie poruszył ...
To też trzeba sprawdzić, chociaż ja z tym nie miałem nigdy kłopotów.
Duży opór na przewodzie masowym powoduje duży spadek napięcia, a co za tym idzie małe napięcie na rozruszniku w czasie uruchamiania silnika.
Caro+GSI '98

Post Reply