Ogrzewanie tylnej szyby w Caro Plusie...

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

marciniak

Ogrzewanie tylnej szyby w Caro Plusie...

Post by marciniak »

...gdy samochód jest na włączonym silniku i chce włączyć ogrzewanie tylnej szyby słyszę tylko...bzzz (coś jak by zwarcie) i się nie włącza...natomiast czasami jak odpalam auto..ogrzewanie szyby włącza mi się automatycznie w momencie uruchomienia silnika...
i wtedy działa... co to może być...czy wina leży po stronie włącznika ogrzewania tylnej szyby..?? Dzięki za odpowiedz...pozdrawiam. :564:

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

To, że po zapaleniu silnika ogrzewanie potrafi się włączyć to normalne ponieważ tak to jest zaprojektowane gdy wyczuje wilgoć na szybie. Jeśli chodzi o te "bzyczenie" to ważne z kąd ono dochodzi, jest to napewno jakieś zwarcie. Jeśli z przycisku to oblukaj go dokąłdnie ewentualnie kup nowy koszt kilku złotych i myślę, że warto zainwestować :-)
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

marciniak

Post by marciniak »

wiesz te bzyczenie dochodzi właśnie z okolic tego włącznika... bo bezpieczniki sprawdzałem i wszystkie są ok.. dobra to jutro go wyciągnę i zobaczę co to może być..:) dzięki

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Kriss wrote:To, że po zapaleniu silnika ogrzewanie potrafi się włączyć to normalne ponieważ tak to jest zaprojektowane gdy wyczuje wilgoć na szybie.
Pleśń też ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

marciniak

Post by marciniak »

:D

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

leon czepiasz się :569:
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Oj tam czepiam. Po prostu jestem ciekaw jak to działa. Musi być jakiś czujnik na tylnej szybie, elektronika rozróżniająca czy to wilgoć czy tylko mucha nas... . :D
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Mikroprocesor pobiera dane z czujnika temperatury powietrza jaki jest zainstalowany w dolocie do układu wtryskowego.
Jeśli temperatura jest troche powyżej zera to automatycznie uruchomi ogrzewanie tylnej szyby na około 5 minut.
Jesli natomiast temperatura zewnetrzna jest ponizej zera to uruchomi na 10 minut.
Rano po uruchomieniu silnika ( po jakieś 20 sekundach jego pracy) automat włącza ogrzewanie,a jak stwierdze że mi jest nie potrzebne to go sobie wyłączam przyciskiem na konsoli centralnej :570: :564: :562:
NIE MA ŻADNEGO CZUJNIKA WILGOCI !!!
Odpal silnik,weź wiadro wody i polej jak w lany poniedziałek :P Zapewniam że sie nie uruchomi :562: No i przy okazji szyba sie umyje i troche kabiny zamoknie :D :564:
Last edited by HOMZIK on 19 March 2008, 11:40, edited 2 times in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

Sprawdz ten niebieski mikroprocesor w skrzynce bezpiecznikow u mnie sie styk pd szyby (jeden z tych najwiekszych ze zwojów) przepalił i jak wlaczam szybe to robi bzzz
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

marciniak

Post by marciniak »

Widziałeś HOMZIK jak rano była u nas pogoda..włączyłem auto i ogrzewanie tylnej szyby włączyło mi się automatycznie...po paru minutach wyłączyło się.. potem po paru minutach chciałem ponownie włączyć ogrzewanie szyby i znowu było jakieś "bzzzz" i się nie włączyło.. :( dobra Seba sprawdzę:)
Last edited by marciniak on 19 March 2008, 14:40, edited 3 times in total.

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

No własnie zobacz co z tym niebieskim czymś w skrzynce bezpieczników.
Ale nie jestem pewny czy to jest naprawialne :570:
Ale skoro sie samo automatycznie uruchamia to ten BLUE PROCESOR moim zdaniem jest O.K. a problem jest z włącznikiem mechanicznym ,czyli tym co naciskasz paluchem na to :566: :570:
Najprościej będzie jak wsadzisz na chwile sprawny przełącznik i zobaczysz czy zadziała :570:
Last edited by HOMZIK on 19 March 2008, 18:01, edited 2 times in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

MichalSW
Posts: 486
Joined: 15 January 2007, 08:23
Location: Kielce

Post by MichalSW »

HOMZIK wrote:Mikroprocesor pobiera dane z czujnika temperatury powietrza jaki jest zainstalowany w dolocie do układu wtryskowego.
Jeśli temperatura jest troche powyżej zera to automatycznie uruchomi ogrzewanie tylnej szyby na około 5 minut.
Jesli natomiast temperatura zewnetrzna jest ponizej zera to uruchomi na 10 minut.
Rano po uruchomieniu silnika ( po jakieś 20 sekundach jego pracy) automat włącza ogrzewanie,a jak stwierdze że mi jest nie potrzebne to go sobie wyłączam przyciskiem na konsoli centralnej :570: :564: :562:
NIE MA ŻADNEGO CZUJNIKA WILGOCI !!!
Odpal silnik,weź wiadro wody i polej jak w lany poniedziałek :P Zapewniam że sie nie uruchomi :562: No i przy okazji szyba sie umyje i troche kabiny zamoknie :D :564:
Homzik, jesteś pewien że to z tego czujnika bierze sygnał procesor od włączania ogrzewanej tylnej szyby? Mnie też ten temat zainteresował.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Niech ktoś podskoczy do Olszytna i sprzeda kopa leonowi!
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Polonez nie ma innego czujnika temperatury zewnętrznej, czyli temperatury powietrza.
Zrób prosty test:
-Rano jak będzie temp 0 lub poniżej, to przed uruchomieniem silnika podnieś maske wyjmij czujnik temperatury zasysanego powietrza ( nie wypinaj przewodów z niego !! ) i potrzymaj go ze 4 minuty w dłoni żeby sie ogrzał.
Potem wsiądź i uruchom silnik i zobacz czy automat uruchomi ci ogrzewanie tylnej szyby :564:
Last edited by HOMZIK on 19 March 2008, 22:35, edited 2 times in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Jajko se przysiadłeś?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

adamdn
Posts: 1382
Joined: 09 January 2007, 00:10
Location: Olsztyn

Post by adamdn »

OLO wrote:Niech ktoś podskoczy do Olszytna i sprzeda kopa leonowi!
Juz jestem :D
leon wrote:Jajko se przysiadłeś?
O lol :D

Za ogrzewanie tylnej szyby odpowiada modul APE-17C/A. Polecam w pierwszej kolejnosci zajrzec do niego...
Byl: Atu Plus 1.4 Dark Turquoise Mica
FSO Polonez Caro 1.4 Design Orciari
Fiat Marea Weekend 1.9 TD100 ELX
FIAT Marea Weekend 2.0 155_20v HLX

Jest: Volvo S80 2.0T Momentum
DAEWOO-FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Nie. Moje się trzymają blisko kierownika.
THX adam.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Nadal nie wiem o co kaman. :065:
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

sznycel

Post by sznycel »

zajrzyjcie do instrukcji od swoich poldkow :) tam jest napisane czarno na bialym jakie warunki musi spelniac otoczenie zeby automatycznie wlaczylo sie ogrzewanie tylnej szyby. U mnie wyglada to tak ze, rano jak jest zimno odpalam silnik po chwili automatycznie wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby, jesli jest cieplo sie nie wlacza.
Ale najdziwniejsze dla mnie jest to ze jesli jest cieplo, i chce wlaczyc ogrzewanie tylnej szyby paluchem to i tak od razu po uruchomieniu silnika nie mozna tego zrobic, dopiero jak odczekam z minute.

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

sznycel wrote:Ale najdziwniejsze dla mnie jest to ze jesli jest cieplo, i chce wlaczyc ogrzewanie tylnej szyby paluchem to i tak od razu po uruchomieniu silnika nie mozna tego zrobic, dopiero jak odczekam z minute
I tak ma być :569:
Bo mikroprocesor "myśli" i nie włączy cie tego jeśli alternator nie poda odpowiedniego napięcia na akumulator a akumulator to odpowiednie napięcie zacznie magazynować.
Przy rozruchu silnika rano,rozrusznik pobiera dużo prądu dlatego MIKROPROCESOR MA TO W DUPIE ŻE TY CHCESZ OD RAZU BO DLA MIKROPROCESORA NAJWAŻNIEJSZY JEST STAN AKUMULATORA A NIE TO ŻE TY CHCESZ OD RAZU :564:
:556:
Last edited by HOMZIK on 20 March 2008, 10:08, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

sznycel

Post by sznycel »

wniosek jest jeden, wywalic mikroprocesor i bedzie tak jak ja chce :P :562:

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

sznycel wrote:rano jak jest zimno odpalam silnik po chwili automatycznie wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby, jesli jest cieplo sie nie wlacza.

I tu też tak samo "myśli" mikroprocesor :564: i twierdzi OOO NIEE !!!
POCZEKAJ POLDUSIU TROSZKE BO MUSI SIE AKU PODŁADOWAĆ I ZARAZ CI POZWOLE URUCHOMIĆ OGRZEWANKO TYLNEJ SZYBKI :564:

Pamiętaj że samochód czasami posiada kilka malutkich móżdżków jakie myślą za nas, a za max 20 lat dojdzie do tego że jak sie autku nie będzie chciało jechać bo stwierdzi że jest zmęczone albo mu zimno albo że ono chce jechać gdzie indziej niż tam gdzie chce kierowca, to te wszystkie komputerki pokładowe zrobią strajk i będą ci wyświetlać że CHCEMY LEPSZEGO PALIWA !!! CHCEMY MIEĆ DZIECI !!! CHCEMY WIĘKSZY GARAŻ !!! :568: :564: :562: CHCEMY OPONY MICHELIN !!! BO NA DĘBICACH NIE POJEDZIEMY !!!!! :569: :568: :P
Last edited by HOMZIK on 20 March 2008, 10:19, edited 2 times in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

sznycel

Post by sznycel »

HOMZIK wrote:sznycel napisał/a:
rano jak jest zimno odpalam silnik po chwili automatycznie wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby, jesli jest cieplo sie nie wlacza.
Tego HOMZIK juz nie musiales mi tlumczyc ;)
to bylo raczej wprowadzenie do nastepnego pytania, przyznaje sie bez bicia :569: nie wiedzialem ze ogrzewanie tylnej szyby ciagnie tyle zeby mialo to znaczny wplyw na aku zwlaszcza kwestia mniej niz minuty a jednak :), za to zauwazylem ze ma znaczny wplyw na nawiew :564:

marciniak

Post by marciniak »

dobra dobra chłopaki... odbiegać od najważniejszego problemu...!!! :552: Czemu nie mogę włączyć szyby później!!!??? :569: Ale spoko... już idzie lepiej w tym kierunku... możliwe, że wina za to co się dzieje leży po stronie ów włącznika.. będziemy kombinować.. :562:

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Nie wiem jak w plusie, ale w mr93 zdaje się sam mikroprocesor jest gdzie indziej, za licznikiem, ale działa, przynajmniej jeśli chodzi o ogrzewanie chyba podobnie. W pierwszych rocznikach ogrzewanie zawsze włączało w chwilę po odpaleniu. Później, tak gdzieś od 95 roku uruchamiało się zależnie od temperatury. Dane o warunkach atmosferycznych na pewno nie pobierało nigdzie z okolic wtrysku. W moim gaźnikowcu 94 pierwotnie włączało się nawet latem, po wymianie tego ustrojstwa już tylko w temp ok. 5 stopni i niżej. Ponieważ nie wymieniałem nic innego od samego mikroprocesora wnioskuję, iż ów czujnik musi znajdować się wewnątrz tego urządzenia. Wiadomo, że zarówno włączenie w trybie automatycznym przy niskiej temperaturze, jak i ręczne w wyższej nie może nastąpić wcześniej, niż po ok 0,5 minuty po odpaleniu. Co istotne, urządzenia nie można oszukać samym włączeniem zapłonu. Wynika to stąd, jeśli dobrze pamiętam ,co czytałem w jakiejś mądrej książce, że informacje o pracującym silniku ta mądra skrzyneczka pobiera od czujnika ciśnienia oleju. Tzn, uruchamia ogrzewanie w ok. 30 sekund po osiągnięciu pewnej określonej wartości tego ciśnienia przez silnik. Gdy nie zostanie wyłączone ręcznie, po chyba ok. 10 minutach wyłączy się samo.
Ile się to ma do plusa, nie wiem, ale nie sądzę aby sama zasada działania się zmieniła, oczywiście mogę się mylić:)

A co do problemu w poście, też stawiam na włącznik, skoro w automatycznym trybie działa bez zastrzeżeń.
Last edited by Nabauab on 25 March 2008, 20:43, edited 1 time in total.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Najebab wyczerpał temat sterownika w caro/atu minus. Nie mam nic do dodania :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

marciniak

Post by marciniak »

wiecei co, już działą mi szyba normalnie...razem z HOMZIKIEM wyciągneliśmy ten włącznik... on podłączył swój (sprawny) do mojego a potem podpieliśmy spowrotem mój.. i teraz wszystko gra.. jakimś cudem :597: Dzięki za wyjaśnienie Nabauab :564:
Last edited by marciniak on 27 March 2008, 12:19, edited 1 time in total.

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

Wiem, że temat stary ale grzebałem sobie na forum.

Czy ktoś z was przeglądał książkę Morawskiego? Jest napisane, że jeśli temperatura jest niska, microprocesor włączy ogrzewanie tylnej szyby około 30 sekund po otrzymaniu przez czujnik ciśnienia oleju informacji o dostatecznym ciśnieniu oleju - nie wiem jaki idiota to wymyślił, żeby tak działało, ale tak jest napisane :568:
Last edited by Tualatin on 27 November 2008, 14:47, edited 1 time in total.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Tak było w latach 93-94. W 95 sterownik miał dodatkowy czujnik temperatury (wbudowany) i włączał szybętylko jak było zimno.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

OLO wrote:W 95 sterownik miał dodatkowy czujnik temperatury (wbudowany) i włączał szybętylko jak było zimno.
ha, ha ... ale tego już nie napisali, ah ten Morawski, jak mógł :D
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Post Reply