Ogrzewanie tylnej szyby w Caro Plusie...

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

marciniak

Ogrzewanie tylnej szyby w Caro Plusie...

Post autor: marciniak » 18 marca 2008, 21:41

...gdy samochód jest na włączonym silniku i chce włączyć ogrzewanie tylnej szyby słyszę tylko...bzzz (coś jak by zwarcie) i się nie włącza...natomiast czasami jak odpalam auto..ogrzewanie szyby włącza mi się automatycznie w momencie uruchomienia silnika...
i wtedy działa... co to może być...czy wina leży po stronie włącznika ogrzewania tylnej szyby..?? Dzięki za odpowiedz...pozdrawiam. :564:

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 18 marca 2008, 21:51

To, że po zapaleniu silnika ogrzewanie potrafi się włączyć to normalne ponieważ tak to jest zaprojektowane gdy wyczuje wilgoć na szybie. Jeśli chodzi o te "bzyczenie" to ważne z kąd ono dochodzi, jest to napewno jakieś zwarcie. Jeśli z przycisku to oblukaj go dokąłdnie ewentualnie kup nowy koszt kilku złotych i myślę, że warto zainwestować :-)
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

marciniak

Post autor: marciniak » 18 marca 2008, 21:55

wiesz te bzyczenie dochodzi właśnie z okolic tego włącznika... bo bezpieczniki sprawdzałem i wszystkie są ok.. dobra to jutro go wyciągnę i zobaczę co to może być..:) dzięki

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 18 marca 2008, 23:30

Kriss pisze:To, że po zapaleniu silnika ogrzewanie potrafi się włączyć to normalne ponieważ tak to jest zaprojektowane gdy wyczuje wilgoć na szybie.
Pleśń też ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

marciniak

Post autor: marciniak » 19 marca 2008, 00:04

:D

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 19 marca 2008, 10:38

leon czepiasz się :569:
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 19 marca 2008, 11:30

Oj tam czepiam. Po prostu jestem ciekaw jak to działa. Musi być jakiś czujnik na tylnej szybie, elektronika rozróżniająca czy to wilgoć czy tylko mucha nas... . :D
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 19 marca 2008, 11:37

Mikroprocesor pobiera dane z czujnika temperatury powietrza jaki jest zainstalowany w dolocie do układu wtryskowego.
Jeśli temperatura jest troche powyżej zera to automatycznie uruchomi ogrzewanie tylnej szyby na około 5 minut.
Jesli natomiast temperatura zewnetrzna jest ponizej zera to uruchomi na 10 minut.
Rano po uruchomieniu silnika ( po jakieś 20 sekundach jego pracy) automat włącza ogrzewanie,a jak stwierdze że mi jest nie potrzebne to go sobie wyłączam przyciskiem na konsoli centralnej :570: :564: :562:
NIE MA ŻADNEGO CZUJNIKA WILGOCI !!!
Odpal silnik,weź wiadro wody i polej jak w lany poniedziałek :P Zapewniam że sie nie uruchomi :562: No i przy okazji szyba sie umyje i troche kabiny zamoknie :D :564:
Ostatnio zmieniony 19 marca 2008, 11:40 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 19 marca 2008, 12:24

Sprawdz ten niebieski mikroprocesor w skrzynce bezpiecznikow u mnie sie styk pd szyby (jeden z tych najwiekszych ze zwojów) przepalił i jak wlaczam szybe to robi bzzz
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

marciniak

Post autor: marciniak » 19 marca 2008, 14:37

Widziałeś HOMZIK jak rano była u nas pogoda..włączyłem auto i ogrzewanie tylnej szyby włączyło mi się automatycznie...po paru minutach wyłączyło się.. potem po paru minutach chciałem ponownie włączyć ogrzewanie szyby i znowu było jakieś "bzzzz" i się nie włączyło.. :( dobra Seba sprawdzę:)
Ostatnio zmieniony 19 marca 2008, 14:40 przez marciniak, łącznie zmieniany 3 razy.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 19 marca 2008, 17:58

No własnie zobacz co z tym niebieskim czymś w skrzynce bezpieczników.
Ale nie jestem pewny czy to jest naprawialne :570:
Ale skoro sie samo automatycznie uruchamia to ten BLUE PROCESOR moim zdaniem jest O.K. a problem jest z włącznikiem mechanicznym ,czyli tym co naciskasz paluchem na to :566: :570:
Najprościej będzie jak wsadzisz na chwile sprawny przełącznik i zobaczysz czy zadziała :570:
Ostatnio zmieniony 19 marca 2008, 18:01 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 19 marca 2008, 20:04

HOMZIK pisze:Mikroprocesor pobiera dane z czujnika temperatury powietrza jaki jest zainstalowany w dolocie do układu wtryskowego.
Jeśli temperatura jest troche powyżej zera to automatycznie uruchomi ogrzewanie tylnej szyby na około 5 minut.
Jesli natomiast temperatura zewnetrzna jest ponizej zera to uruchomi na 10 minut.
Rano po uruchomieniu silnika ( po jakieś 20 sekundach jego pracy) automat włącza ogrzewanie,a jak stwierdze że mi jest nie potrzebne to go sobie wyłączam przyciskiem na konsoli centralnej :570: :564: :562:
NIE MA ŻADNEGO CZUJNIKA WILGOCI !!!
Odpal silnik,weź wiadro wody i polej jak w lany poniedziałek :P Zapewniam że sie nie uruchomi :562: No i przy okazji szyba sie umyje i troche kabiny zamoknie :D :564:
Homzik, jesteś pewien że to z tego czujnika bierze sygnał procesor od włączania ogrzewanej tylnej szyby? Mnie też ten temat zainteresował.

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 19 marca 2008, 22:27

Niech ktoś podskoczy do Olszytna i sprzeda kopa leonowi!
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 19 marca 2008, 22:32

Polonez nie ma innego czujnika temperatury zewnętrznej, czyli temperatury powietrza.
Zrób prosty test:
-Rano jak będzie temp 0 lub poniżej, to przed uruchomieniem silnika podnieś maske wyjmij czujnik temperatury zasysanego powietrza ( nie wypinaj przewodów z niego !! ) i potrzymaj go ze 4 minuty w dłoni żeby sie ogrzał.
Potem wsiądź i uruchom silnik i zobacz czy automat uruchomi ci ogrzewanie tylnej szyby :564:
Ostatnio zmieniony 19 marca 2008, 22:35 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 19 marca 2008, 22:32

Jajko se przysiadłeś?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

adamdn
Posty: 1382
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 00:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: adamdn » 19 marca 2008, 22:45

OLO pisze:Niech ktoś podskoczy do Olszytna i sprzeda kopa leonowi!
Juz jestem :D
leon pisze:Jajko se przysiadłeś?
O lol :D

Za ogrzewanie tylnej szyby odpowiada modul APE-17C/A. Polecam w pierwszej kolejnosci zajrzec do niego...
Byl: Atu Plus 1.4 Dark Turquoise Mica
FSO Polonez Caro 1.4 Design Orciari
Fiat Marea Weekend 1.9 TD100 ELX
FIAT Marea Weekend 2.0 155_20v HLX

Jest: Volvo S80 2.0T Momentum
DAEWOO-FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 19 marca 2008, 23:14

Nie. Moje się trzymają blisko kierownika.
THX adam.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 20 marca 2008, 00:51

Nadal nie wiem o co kaman. :065:
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

sznycel

Post autor: sznycel » 20 marca 2008, 09:09

zajrzyjcie do instrukcji od swoich poldkow :) tam jest napisane czarno na bialym jakie warunki musi spelniac otoczenie zeby automatycznie wlaczylo sie ogrzewanie tylnej szyby. U mnie wyglada to tak ze, rano jak jest zimno odpalam silnik po chwili automatycznie wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby, jesli jest cieplo sie nie wlacza.
Ale najdziwniejsze dla mnie jest to ze jesli jest cieplo, i chce wlaczyc ogrzewanie tylnej szyby paluchem to i tak od razu po uruchomieniu silnika nie mozna tego zrobic, dopiero jak odczekam z minute.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 20 marca 2008, 10:06

sznycel pisze:Ale najdziwniejsze dla mnie jest to ze jesli jest cieplo, i chce wlaczyc ogrzewanie tylnej szyby paluchem to i tak od razu po uruchomieniu silnika nie mozna tego zrobic, dopiero jak odczekam z minute
I tak ma być :569:
Bo mikroprocesor "myśli" i nie włączy cie tego jeśli alternator nie poda odpowiedniego napięcia na akumulator a akumulator to odpowiednie napięcie zacznie magazynować.
Przy rozruchu silnika rano,rozrusznik pobiera dużo prądu dlatego MIKROPROCESOR MA TO W DUPIE ŻE TY CHCESZ OD RAZU BO DLA MIKROPROCESORA NAJWAŻNIEJSZY JEST STAN AKUMULATORA A NIE TO ŻE TY CHCESZ OD RAZU :564:
:556:
Ostatnio zmieniony 20 marca 2008, 10:08 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

sznycel

Post autor: sznycel » 20 marca 2008, 10:12

wniosek jest jeden, wywalic mikroprocesor i bedzie tak jak ja chce :P :562:

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 20 marca 2008, 10:14

sznycel pisze:rano jak jest zimno odpalam silnik po chwili automatycznie wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby, jesli jest cieplo sie nie wlacza.

I tu też tak samo "myśli" mikroprocesor :564: i twierdzi OOO NIEE !!!
POCZEKAJ POLDUSIU TROSZKE BO MUSI SIE AKU PODŁADOWAĆ I ZARAZ CI POZWOLE URUCHOMIĆ OGRZEWANKO TYLNEJ SZYBKI :564:

Pamiętaj że samochód czasami posiada kilka malutkich móżdżków jakie myślą za nas, a za max 20 lat dojdzie do tego że jak sie autku nie będzie chciało jechać bo stwierdzi że jest zmęczone albo mu zimno albo że ono chce jechać gdzie indziej niż tam gdzie chce kierowca, to te wszystkie komputerki pokładowe zrobią strajk i będą ci wyświetlać że CHCEMY LEPSZEGO PALIWA !!! CHCEMY MIEĆ DZIECI !!! CHCEMY WIĘKSZY GARAŻ !!! :568: :564: :562: CHCEMY OPONY MICHELIN !!! BO NA DĘBICACH NIE POJEDZIEMY !!!!! :569: :568: :P
Ostatnio zmieniony 20 marca 2008, 10:19 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

sznycel

Post autor: sznycel » 20 marca 2008, 10:28

HOMZIK pisze:sznycel napisał/a:
rano jak jest zimno odpalam silnik po chwili automatycznie wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby, jesli jest cieplo sie nie wlacza.
Tego HOMZIK juz nie musiales mi tlumczyc ;)
to bylo raczej wprowadzenie do nastepnego pytania, przyznaje sie bez bicia :569: nie wiedzialem ze ogrzewanie tylnej szyby ciagnie tyle zeby mialo to znaczny wplyw na aku zwlaszcza kwestia mniej niz minuty a jednak :), za to zauwazylem ze ma znaczny wplyw na nawiew :564:

marciniak

Post autor: marciniak » 20 marca 2008, 22:11

dobra dobra chłopaki... odbiegać od najważniejszego problemu...!!! :552: Czemu nie mogę włączyć szyby później!!!??? :569: Ale spoko... już idzie lepiej w tym kierunku... możliwe, że wina za to co się dzieje leży po stronie ów włącznika.. będziemy kombinować.. :562:

Nabauab
Posty: 574
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 25 marca 2008, 20:35

Nie wiem jak w plusie, ale w mr93 zdaje się sam mikroprocesor jest gdzie indziej, za licznikiem, ale działa, przynajmniej jeśli chodzi o ogrzewanie chyba podobnie. W pierwszych rocznikach ogrzewanie zawsze włączało w chwilę po odpaleniu. Później, tak gdzieś od 95 roku uruchamiało się zależnie od temperatury. Dane o warunkach atmosferycznych na pewno nie pobierało nigdzie z okolic wtrysku. W moim gaźnikowcu 94 pierwotnie włączało się nawet latem, po wymianie tego ustrojstwa już tylko w temp ok. 5 stopni i niżej. Ponieważ nie wymieniałem nic innego od samego mikroprocesora wnioskuję, iż ów czujnik musi znajdować się wewnątrz tego urządzenia. Wiadomo, że zarówno włączenie w trybie automatycznym przy niskiej temperaturze, jak i ręczne w wyższej nie może nastąpić wcześniej, niż po ok 0,5 minuty po odpaleniu. Co istotne, urządzenia nie można oszukać samym włączeniem zapłonu. Wynika to stąd, jeśli dobrze pamiętam ,co czytałem w jakiejś mądrej książce, że informacje o pracującym silniku ta mądra skrzyneczka pobiera od czujnika ciśnienia oleju. Tzn, uruchamia ogrzewanie w ok. 30 sekund po osiągnięciu pewnej określonej wartości tego ciśnienia przez silnik. Gdy nie zostanie wyłączone ręcznie, po chyba ok. 10 minutach wyłączy się samo.
Ile się to ma do plusa, nie wiem, ale nie sądzę aby sama zasada działania się zmieniła, oczywiście mogę się mylić:)

A co do problemu w poście, też stawiam na włącznik, skoro w automatycznym trybie działa bez zastrzeżeń.
Ostatnio zmieniony 25 marca 2008, 20:43 przez Nabauab, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 26 marca 2008, 08:25

Najebab wyczerpał temat sterownika w caro/atu minus. Nie mam nic do dodania :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

marciniak

Post autor: marciniak » 27 marca 2008, 12:17

wiecei co, już działą mi szyba normalnie...razem z HOMZIKIEM wyciągneliśmy ten włącznik... on podłączył swój (sprawny) do mojego a potem podpieliśmy spowrotem mój.. i teraz wszystko gra.. jakimś cudem :597: Dzięki za wyjaśnienie Nabauab :564:
Ostatnio zmieniony 27 marca 2008, 12:19 przez marciniak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 27 listopada 2008, 14:47

Wiem, że temat stary ale grzebałem sobie na forum.

Czy ktoś z was przeglądał książkę Morawskiego? Jest napisane, że jeśli temperatura jest niska, microprocesor włączy ogrzewanie tylnej szyby około 30 sekund po otrzymaniu przez czujnik ciśnienia oleju informacji o dostatecznym ciśnieniu oleju - nie wiem jaki idiota to wymyślił, żeby tak działało, ale tak jest napisane :568:
Ostatnio zmieniony 27 listopada 2008, 14:47 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 28 listopada 2008, 08:31

Tak było w latach 93-94. W 95 sterownik miał dodatkowy czujnik temperatury (wbudowany) i włączał szybętylko jak było zimno.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 28 listopada 2008, 20:30

OLO pisze:W 95 sterownik miał dodatkowy czujnik temperatury (wbudowany) i włączał szybętylko jak było zimno.
ha, ha ... ale tego już nie napisali, ah ten Morawski, jak mógł :D
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

ODPOWIEDZ