Schemat elektryczny

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Maro1500
Posty: 196
Rejestracja: 26 października 2007, 15:47
Lokalizacja: Lublin

Schemat elektryczny

Post autor: Maro1500 » 14 marca 2008, 19:09

Czy to mozliwe zeby w borkach bylo kilka wersji wiazek elektrycznych? Wg. tego co jest w Morawskim i to co mam w samochodzie to dwie bajki... a panel z bezpiecznikami to juz kosmos...
Nie mozliwe zeby ktos kiedys dotykal instalacji/ ingerowal w nia/ wymienial cokolwiek. Pozatym spotkalem sie ze w borku z tego samego rocznika jest podobnie...

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 14 marca 2008, 20:31

Borewicz a np SLE różnią się nieco.
Pisz zawsze który masz rok i wersję - to ułatwia.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Maro1500
Posty: 196
Rejestracja: 26 października 2007, 15:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Maro1500 » 14 marca 2008, 22:05

Borek 1,5LS rok 83(koniec)

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 30 maja 2008, 13:57

było kilka wersji, np do końca grudnia 1980 roku był inny sposób realizowania obwodu świateł tylnym i przednich przeciwmgłowych, po tej dacie zmieniono to, dokładnie nie pamiętam jak.
dostałem od Daewoo-FSO schemat instalacji Borka, 2 wersje. 1 był po polsku, a 2 z włoskimi oznaczeniami kolorów - w nim było np: przewody na spryskiwacz przednich reflektorów, przewody do klocków hamulcowych przednich i na zasilanie elektrycznie wysuwanej anteny (co się okazało, wszystkie te podłączenia miał mój borewicz:xD, niestety już nie mam mojego borka, został tylko ogromny schemat, mam go chyba gdzieś w pliku, skanowałem go na duży format.:))
Ostatnio zmieniony 30 maja 2008, 13:58 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 21 kwietnia 2009, 14:01

uwaga odkop!

panowie, potrzebuję schemat do 125p, ale nowszy niż z 85r. kto ma i się podzieli? :)
Ostatnio zmieniony 21 kwietnia 2009, 14:36 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 21 kwietnia 2009, 21:36

ja mam ale nie ma mnie w domu, jak przypomnisz mi się w czwartek to Ci wyślę skan

ale nie jestem pewien czy jest nowszy niz 85r.
Ostatnio zmieniony 21 kwietnia 2009, 21:36 przez LifeGuard, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 23 kwietnia 2009, 00:55

przypominam się :D

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 27 maja 2009, 21:17

to w końcu, który schemat komu potrzebny bo zgłupiałem?
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 27 maja 2009, 21:44

juz pozamiatane
Obrazek
Obrazek

chudson
Posty: 41
Rejestracja: 29 listopada 2010, 20:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: chudson » 16 stycznia 2011, 20:15

Odnawiam

ma ktoś może w pliku schemat do jak najstarszego borka ? ( mój to 79r) mialem kiedyś w morawskim wkładke ale zapodziała się :( a tera by sie przydala bo na nowo zostałem właścicielem poldka

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 16 stycznia 2011, 21:11

Ten powinien być dobry, jak by nie pasował (kolory przewodów powiedzą za siebie), to mam jeszcze starszy, ale musiałbym go zeskanować lub w inny sposób przenieść z papieru na kompa.

ten mi pasował do Poloneza z 12.1980 roku

wielkość schematu w pikselach: 6500x3431

Obrazek

napisz, czy pasuje czy nie, innym to pomoże.
Ostatnio zmieniony 16 stycznia 2011, 21:12 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

chudson
Posty: 41
Rejestracja: 29 listopada 2010, 20:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: chudson » 17 stycznia 2011, 16:42

Dziękuje

Sprawdziłem na szybkiego i np kolory włącznika przeciwmgielnej tylnej pasują ale na schemacie jest przekaźnik świateł mijania a u mnie nic nie cyka gdy je włączam ( ale nie chciało mi sie dziś pod maskę zaglądać czy przekaźnik jest :)

No i mój poldek nie wiadomo czemu nie ma programowanej pracy wycieraczki przedniej ani nie ma wyprowadzonej kostki aby takowy podłączyć choć w tunelu środkowym są dziurki by przykręcić to ustrojstwo.

No cóz narazie mi wystarczy ten ,a gdybyś kiedyś miał okazję zeskanować ten starszy to było by fajnie :D

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 17 stycznia 2011, 16:59

Tak się zastanawiam, ty możesz mieć jeszcze wersję z przekaźnikiem w układzie tylnych świateł przeciwmgłowych tylnych, a nie było do świateł mijania. Ale tego starszego nie mam w formie elektronicznej
Ostatnio zmieniony 17 stycznia 2011, 17:01 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 17 stycznia 2011, 18:11

wg mnei zawsze był przekaźnik do mijania.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 17 stycznia 2011, 21:29

OLO pisze:wg mnei zawsze był przekaźnik do mijania.
no właśnie nie... jeśli był, to było przez kogoś dorobiony
oficjalnie wprowadzony do produkcji w Polonezie w styczniu 1981 roku.

Mam schemat, który dostałem z FSO i na nim nie ma przekaźnika do mijania, za to jest do przeciwmgielnych tylnych.
W moim aucie się zgadzało.
Ponadto wszystkie dodatkowe podłączenia były:
- złącze spryskiwaczy reflektorów,
- złącze elektrycznie wysuwanej anteny
- złącze oświetlenia komory silnika
i kilka innych...
Zeskanuję to zobaczysz :)
Ostatnio zmieniony 17 stycznia 2011, 21:30 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

chudson
Posty: 41
Rejestracja: 29 listopada 2010, 20:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: chudson » 18 stycznia 2011, 19:12

Nie przyglądałem się jeszcze wiązce pod maską zbyt dokładnie , gdzie i jak wyglądają te wiązki od oświetlenia silnika i wycieraczek reflektorów ? krótkie wtyczki zaraz przy instalacji czy kable powinny być dłuższe i gdzieś dalej wyprowadzone ??

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 18 stycznia 2011, 19:38

chudson pisze:krótkie wtyczki zaraz przy instalacji czy kable powinny być dłuższe i gdzieś dalej wyprowadzone ??
nie, to są miejsca na podłączenie tzw. wiązek opcjonalnych, czyli jak byś miał spryskiwacze reflektorów, to miał być osobną wiązkę, tak jak to jest w przypadku wiązki lusterek elektrycznych, szyb lub foteli podgrzewanych
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

chudson
Posty: 41
Rejestracja: 29 listopada 2010, 20:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: chudson » 20 stycznia 2011, 13:07

No ok i gdzie np takie wtyczki do tych wiązek były u ciebie ? bo np u mnie jest jakaś wtyczka mała przy pompie hamulcowej

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 20 stycznia 2011, 16:10

chudson pisze:u mnie jest jakaś wtyczka mała przy pompie hamulcowej
to jest od wiązki opcjonalnej spryskiwaczy reflektorów.

pod maską na lewym fartuchu też były kostki.
miałem też w borku chyba złączki na klocki z czujnikami, ale w którymś miejscu były złączone, żeby obwód był zamknięty, sprawdzałem je to zapalała się kontrolka od klocków - w borku o ile pamiętam, to za wskaźnik od klocków robiła kontrolka od hamulca nożnego, mrugała wtedy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 20 stycznia 2011, 16:20

Sprawdziłem - na początku faktycznei nie było przekaźnika do mijania. Żenada - w 125p był stosowany chyba od 77
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 20 stycznia 2011, 16:33

przekaźnik świateł mijania był od początku, w klasyku nie było przekaźnika długich.
w przejściówce były przekaźniki do tego i do tego, a od mr75 do mr77 (?) nie było przekaźnika świateł mijania.

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 20 stycznia 2011, 16:38

maciejowski pisze:przekaźnik świateł mijania był od początku, w klasyku nie było przekaźnika długich
ciekawostka.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 20 stycznia 2011, 16:40

Nie mam przy sobie schematów, ale wydaje mi się, że kolega coś kręci.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 20 stycznia 2011, 16:52

OLO pisze:maciejowski napisał/a:
przekaźnik świateł mijania był od początku, w klasyku nie było przekaźnika długich

ciekawostka.
prawda, coś kręci, w mijania nie było od początku, ale w drogowych było zawsze
aż mnie kusi, żeby zeskanować ten schemat i go wrzucić w sieć :)
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 20 stycznia 2011, 17:02

no tak, kolega pomieszał, miało być na odwrót. :573:

tak czy inaczej, przekaźnik do świateł mijania pojawia się w przejściówce aby znowu zniknąć w mr75.
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2011, 17:03 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 20 stycznia 2011, 17:10

Oddaj schematy. :D :P
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

chudson
Posty: 41
Rejestracja: 29 listopada 2010, 20:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: chudson » 20 stycznia 2011, 21:31

Heh dobrze się dowiedzieć kilku rzeczy o swoim poldku, Wątpię bym kiedykolwiek wykorzystał wtyczki do podłączenia wycieraczek czy spryskiwaczy na reflektorach jednakże wiązka wyjątkowa z wczesnych modeli i warto jej nie wymieniać :D


A czy wie ktoś moze dlaczego mój poldek nie posiada przerywacza do czasowych wycieraczek ani wtyczki żeby go podłączyć a zamiast włącznika mam zaślepkę jak w mr93 ???????
Czy pierwsze poldki nie posiadały czasówek ?? wiem że w 81r na 100% były

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 20 stycznia 2011, 22:54

jacekes pisze:Oddaj schematy. :D :P
no już już

klasyk:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

nie chciało mi się sprawdzać czy czymś się różnią, więc daję oba.

MR74

Obrazek Obrazek

MR75

Obrazek Obrazek Obrazek

MR76

Obrazek Obrazek Obrazek

MR77/78

Obrazek Obrazek Obrazek

MR83

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

MR88(?) z okrągłymi zegarami

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

chudson
Posty: 41
Rejestracja: 29 listopada 2010, 20:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: chudson » 26 stycznia 2011, 21:14

Hej Tualatin czy w tym starszym schemacie co masz niezeskanowany są rozpisane te wtyczki do podłączenia dodatkowych urządzeń ?? Dzisiaj sie przyjrzałem i mam mnóstwko wtyczek dodatkowych pod maską ( koło pompy halumcowej , cewki, nad akumulatorem ) i chętnie bym to rozkmninił co do czego. Do tego obok ssania i uchwytu od otwierania maski zauważyłem ,że mam gniazdo starego typu do lampki na kablu.
I wogóle zagłębiając się w poldka zauważam mnóstwo detali różniących go od mojej przejściówki ,którą śmigałem kilka lat temu np:

-Zegarek nie robiący cyk-cyk tylko z płynną wskazówką sekundową
-rury do nawiewów gumowe a wyjścia z nagrzewnicy bardzo krótkie do tych rur
-Większośc włączników podpięta pojedynczymi wsówkami elektrycznymi a nie 6cio pinowymi kostkami
-Nie wiedziałem ,ze lampki oświetlenia wnętrza z prawej i lewej strony działają niezależnie
- Schowek wyklejony czymś ala zamsz a nie sam plastik ( no i podświetlany )
- A pod siedzeniem znalazłem gaśnicę hallonową :D rarytasik

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 21 października 2011, 21:12

Czy któryś z Kolegów posiada schemat instalacji do Poloneza GSI.

Chodzi mi o rozpiskę pinów komputera, a konkretnie impuls czujnika prędkości pojazdu.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

ODPOWIEDZ