Alternator PN + łożyska

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alternator PN + łożyska

Post autor: LifeGuard » 29 stycznia 2008, 20:16

Witam
Wymieniał ktoś może łożyska w alternatorze od Plusa, bo rozkręciłem i coś nie chce wyjść, czy jest na to jakiś sprytny sposób?
Ostatnio zmieniony 28 września 2008, 17:38 przez LifeGuard, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 29 stycznia 2008, 22:14

Ja robiłem. Walnąłem mocniej i wylazło. Tylko trza regulator odkręcić, bo mogą szczotki się ukruszyć.
Polonez CARO PLUS GSI.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 29 stycznia 2008, 22:31

nie no okręcenie elektroniki a w szczególności szczotek to podstawa, tylko zdziwiło mnie to żąe nie chce wyjść, nawalałem młotkiem w gwint (musiałem poprawiać narzynką potem :D ) i nie chciało iść, ani tył, ani przednia obudowa nic nie schodzi... no nic dałem Ojcu do pracy niech tam się może z tym pomęczą, mają prasy i inne ciekawe narzędzia
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mati_lecha
Posty: 1115
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 02:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mati_lecha » 28 września 2008, 16:10

Czy alternator od Nysy podejdzie do Caro abimex 1995 ?

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 28 września 2008, 16:15

moze ktoś poprawić tytuł wątku...
Obrazek
Obrazek

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 28 września 2008, 17:38

mati_lecha pisze:Czy alternator od Nysy podejdzie do Caro abimex 1995 ?
Nie, inne mocowania. Ale do 125p ze 115C bez problemu.

Awatar użytkownika
mati_lecha
Posty: 1115
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 02:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mati_lecha » 28 września 2008, 19:15

Dzięki jose. Szkoda, bo bym założył z Nysy, bo akurat mam.

R-said
Posty: 82
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:25
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: R-said » 04 października 2008, 19:21

Pytanko bo też mnie będzie czekała wymiana łożysk w Altku w 125p z silnikiem z Poloneza.

1. Czy osoba nie mająca o tym pojęcia da rade zrobić to sama w jakimś manualem
2. Jakie należy kupić łożyska
3. No jakiś manual gdzieś mogę znaleźć na forum ?
Sprawny klakson prawy - przyjmę kupię od zaraz

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 05 października 2008, 09:30

Toć jest link na głównej stronie forum :572:
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Kojack
Posty: 409
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 13:26
Lokalizacja: Murowana Goślina/Poznań

Post autor: Kojack » 05 października 2008, 10:12

Ja za wymianę łożysk, mostka i pozostałych pierdół w alternatorze zapłaciłem 200zł z robocizną. Oczywiście do Roverka. Fakt, że alternator odrobiony perfekcyjnie.
BYŁ: Fiat 125p 1.5L 1983r.
przebieg: 83.000

Polonez Caro 1.4 GTI 16V 1995r.
przebieg: 165.200 km

shu

Post autor: shu » 05 października 2008, 13:04

koledzy jakie kupic lozysko do alternatora z C+?

Grzech
Posty: 2481
Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 19:42
Lokalizacja: Nieporęt

Post autor: Grzech » 14 października 2008, 22:26

Takie jak do innych alternatorów od Poloneza. Poproś w sklepie to Ci dadzą odpowiednie. Konstrukcyjnie to one się nie różnią.

Kowal
Posty: 87
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 23:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Kowal » 15 października 2008, 10:35

Trzeba kupić łożyska dostosowane do pracy w alternatorze, tzn z luzem wstępnym. Nie pamiętam już, jak są oznaczone takie łożyska. W każdym razie lepiej pogadać w jakimś specjalistycznym sklepie z łożyskami, to wtedy dobiorą. Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym i po 1 miesiącu łożyska się posypały, zagrzały się i zatarły.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 15 października 2008, 10:48

Grzech pisze:Takie jak do innych alternatorów od Poloneza. Poproś w sklepie to Ci dadzą odpowiednie. Konstrukcyjnie to one się nie różnią.
widać nigdy nie miałeś do czynienia z wymianą łożysk w alku w Plusie...

najlepiej wyciągnąć stare łożyska i pójść do sklepu, dobrać takie same
Ostatnio zmieniony 15 października 2008, 10:49 przez LifeGuard, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Ciechu
Posty: 199
Rejestracja: 09 września 2007, 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ciechu » 15 października 2008, 15:06

Kowal pisze:tzn z luzem wstępnym. Nie pamiętam już, jak są oznaczone takie łożyska
C3,C4...
Wisława Szymborska powiedziała: 'opisać słowami obrazy Vermeera to trud daremny'

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 15 października 2008, 19:08

Ja tam jak robilem łożyska w altku swojego Caro zaraz po akupie wystarczyło ze w sklepie z tielami do Poldka poprosiłem o łozyska to odrazu dostałem takie jak trzeba. Dam tylko jedną rade. Odrazu wyciągaj łożyska z pudełek i sprawdzają czy nie mają zbyt dużego luzu. Ja tak zrobiłem okazało się, że dopiero 6 łożysko dobre, reszta nadawała się na złom odrazu :546:
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

jackers_ea
Posty: 106
Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
Lokalizacja: krakow

Post autor: jackers_ea » 21 stycznia 2009, 14:49

Czy do Plusa GSI nadają się alternatory z jakichś innych aut ? Dziekuję za szybką odp.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 21 stycznia 2009, 15:26

jeżeli do fiata 125p włożyłem alternator z Poloneza plusa, to śmiem twierdzić że TAK, ale tylko w obrębie aut z FSO wyłączając daewoo lanosy i PN z silnikiem Rovera

a co do innych aut spoza FSO to wątpliwa sprawa
Ostatnio zmieniony 21 stycznia 2009, 15:26 przez LifeGuard, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

jackers_ea
Posty: 106
Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
Lokalizacja: krakow

Alternator PN

Post autor: jackers_ea » 21 stycznia 2009, 23:18

LifeGuard pisze:jeżeli do fiata 125p włożyłem alternator z Poloneza plusa, to śmiem twierdzić że TAK, ale tylko w obrębie aut z FSO wyłączając daewoo lanosy i PN z silnikiem Rovera

a co do innych aut spoza FSO to wątpliwa sprawa


Dzieki za informację.Teraz wiem,że musze szukać polonezowskiego.

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 21 stycznia 2009, 23:27

Lajfik - ten altek z C+ to wlozyles do AB czy 115c?
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 22 stycznia 2009, 09:10

Zasadniczo jakby ząłożyć przedniapokrywę ze starego to do 115c by podeszło.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 22 stycznia 2009, 12:53

A czy zasadniczo stare altki nie byly skrecane na 3 sruby a nowe na 4?
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 22 stycznia 2009, 13:09

BolimA pisze:Lajfik - ten altek z C+ to wlozyles do AB czy 115c?
do AB
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wlodek
Posty: 91
Rejestracja: 06 maja 2009, 06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wlodek » 18 maja 2009, 11:43

Włożyłem do Caro + alternator ze zwyklego polona i działa, tyle tylko ze słabo ładuje na luzie - mają inna charakterystyke. Z tego co słyszałem C+ ma alternator 70 Amperowy a wersje z klimą 90A, caro i klasyki maja 44 albo 55A.
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 18 maja 2009, 15:10

a regulator jaki dałeś?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
wlodek
Posty: 91
Rejestracja: 06 maja 2009, 06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wlodek » 18 maja 2009, 17:36

Zostawiłem taki jaki był.
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 18 maja 2009, 17:40

No i sie dziwisz. Każdy altek ma inny prąd wzbudzenia i każdy regler daje inny dla takiego samego napięcia.
Skoro masz altka 70A to załóż regler plusowski.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
wlodek
Posty: 91
Rejestracja: 06 maja 2009, 06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wlodek » 18 maja 2009, 17:49

ale c+ ma zabudowane szczotki z regulatorem, w tym co ma zamontowany regulator jest osobny
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 18 maja 2009, 18:10

OK.
Jeśli masz altka 44A to potrzebujesz zewnętrzny regulator (ten co był na podłużnicy montowany)
Jeśłi 55A to jest taka podłużna kostka (jak w 126p) przykręcana do obudowy altka. Ma 2 przewody żółty i zielony
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
wlodek
Posty: 91
Rejestracja: 06 maja 2009, 06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wlodek » 18 maja 2009, 19:03

To jest altek 55A, regulator ma przykręcony do obudowy, co dalej?
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

ODPOWIEDZ