Alternator PN + łożyska

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Alternator PN + łożyska

Post by LifeGuard »

Witam
Wymieniał ktoś może łożyska w alternatorze od Plusa, bo rozkręciłem i coś nie chce wyjść, czy jest na to jakiś sprytny sposób?
Last edited by LifeGuard on 28 September 2008, 17:38, edited 1 time in total.
Image
Image

Mgacek
Posts: 163
Joined: 08 January 2007, 20:44
Location: Częstochowa

Post by Mgacek »

Ja robiłem. Walnąłem mocniej i wylazło. Tylko trza regulator odkręcić, bo mogą szczotki się ukruszyć.
Polonez CARO PLUS GSI.

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

nie no okręcenie elektroniki a w szczególności szczotek to podstawa, tylko zdziwiło mnie to żąe nie chce wyjść, nawalałem młotkiem w gwint (musiałem poprawiać narzynką potem :D ) i nie chciało iść, ani tył, ani przednia obudowa nic nie schodzi... no nic dałem Ojcu do pracy niech tam się może z tym pomęczą, mają prasy i inne ciekawe narzędzia
Image
Image

mati_lecha
Posts: 1115
Joined: 28 January 2007, 02:29
Location: Poznań

Post by mati_lecha »

Czy alternator od Nysy podejdzie do Caro abimex 1995 ?

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

moze ktoś poprawić tytuł wątku...
Image
Image

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

mati_lecha wrote:Czy alternator od Nysy podejdzie do Caro abimex 1995 ?
Nie, inne mocowania. Ale do 125p ze 115C bez problemu.

mati_lecha
Posts: 1115
Joined: 28 January 2007, 02:29
Location: Poznań

Post by mati_lecha »

Dzięki jose. Szkoda, bo bym założył z Nysy, bo akurat mam.

R-said
Posts: 82
Joined: 09 January 2007, 21:25
Location: Zabrze
Contact:

Post by R-said »

Pytanko bo też mnie będzie czekała wymiana łożysk w Altku w 125p z silnikiem z Poloneza.

1. Czy osoba nie mająca o tym pojęcia da rade zrobić to sama w jakimś manualem
2. Jakie należy kupić łożyska
3. No jakiś manual gdzieś mogę znaleźć na forum ?
Sprawny klakson prawy - przyjmę kupię od zaraz

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Toć jest link na głównej stronie forum :572:
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Kojack
Posts: 409
Joined: 12 January 2007, 13:26
Location: Murowana Goślina/Poznań

Post by Kojack »

Ja za wymianę łożysk, mostka i pozostałych pierdół w alternatorze zapłaciłem 200zł z robocizną. Oczywiście do Roverka. Fakt, że alternator odrobiony perfekcyjnie.
BYŁ: Fiat 125p 1.5L 1983r.
przebieg: 83.000

Polonez Caro 1.4 GTI 16V 1995r.
przebieg: 165.200 km

shu

Post by shu »

koledzy jakie kupic lozysko do alternatora z C+?

Grzech
Posts: 2481
Joined: 06 August 2007, 19:42
Location: Nieporęt

Post by Grzech »

Takie jak do innych alternatorów od Poloneza. Poproś w sklepie to Ci dadzą odpowiednie. Konstrukcyjnie to one się nie różnią.

Kowal
Posts: 87
Joined: 25 June 2007, 23:45
Location: Wałbrzych

Post by Kowal »

Trzeba kupić łożyska dostosowane do pracy w alternatorze, tzn z luzem wstępnym. Nie pamiętam już, jak są oznaczone takie łożyska. W każdym razie lepiej pogadać w jakimś specjalistycznym sklepie z łożyskami, to wtedy dobiorą. Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym i po 1 miesiącu łożyska się posypały, zagrzały się i zatarły.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

Grzech wrote:Takie jak do innych alternatorów od Poloneza. Poproś w sklepie to Ci dadzą odpowiednie. Konstrukcyjnie to one się nie różnią.
widać nigdy nie miałeś do czynienia z wymianą łożysk w alku w Plusie...

najlepiej wyciągnąć stare łożyska i pójść do sklepu, dobrać takie same
Last edited by LifeGuard on 15 October 2008, 10:49, edited 1 time in total.
Image
Image

Ciechu
Posts: 199
Joined: 09 September 2007, 18:26
Location: Warszawa

Post by Ciechu »

Kowal wrote:tzn z luzem wstępnym. Nie pamiętam już, jak są oznaczone takie łożyska
C3,C4...
Wisława Szymborska powiedziała: 'opisać słowami obrazy Vermeera to trud daremny'

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

Ja tam jak robilem łożyska w altku swojego Caro zaraz po akupie wystarczyło ze w sklepie z tielami do Poldka poprosiłem o łozyska to odrazu dostałem takie jak trzeba. Dam tylko jedną rade. Odrazu wyciągaj łożyska z pudełek i sprawdzają czy nie mają zbyt dużego luzu. Ja tak zrobiłem okazało się, że dopiero 6 łożysko dobre, reszta nadawała się na złom odrazu :546:
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

Post by jackers_ea »

Czy do Plusa GSI nadają się alternatory z jakichś innych aut ? Dziekuję za szybką odp.

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

jeżeli do fiata 125p włożyłem alternator z Poloneza plusa, to śmiem twierdzić że TAK, ale tylko w obrębie aut z FSO wyłączając daewoo lanosy i PN z silnikiem Rovera

a co do innych aut spoza FSO to wątpliwa sprawa
Last edited by LifeGuard on 21 January 2009, 15:26, edited 1 time in total.
Image
Image

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

Alternator PN

Post by jackers_ea »

LifeGuard wrote:jeżeli do fiata 125p włożyłem alternator z Poloneza plusa, to śmiem twierdzić że TAK, ale tylko w obrębie aut z FSO wyłączając daewoo lanosy i PN z silnikiem Rovera

a co do innych aut spoza FSO to wątpliwa sprawa


Dzieki za informację.Teraz wiem,że musze szukać polonezowskiego.

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

Lajfik - ten altek z C+ to wlozyles do AB czy 115c?
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Zasadniczo jakby ząłożyć przedniapokrywę ze starego to do 115c by podeszło.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

A czy zasadniczo stare altki nie byly skrecane na 3 sruby a nowe na 4?
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

BolimA wrote:Lajfik - ten altek z C+ to wlozyles do AB czy 115c?
do AB
Image
Image

wlodek
Posts: 91
Joined: 06 May 2009, 06:01
Location: Bielsko-Biała

Post by wlodek »

Włożyłem do Caro + alternator ze zwyklego polona i działa, tyle tylko ze słabo ładuje na luzie - mają inna charakterystyke. Z tego co słyszałem C+ ma alternator 70 Amperowy a wersje z klimą 90A, caro i klasyki maja 44 albo 55A.
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

a regulator jaki dałeś?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

wlodek
Posts: 91
Joined: 06 May 2009, 06:01
Location: Bielsko-Biała

Post by wlodek »

Zostawiłem taki jaki był.
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

No i sie dziwisz. Każdy altek ma inny prąd wzbudzenia i każdy regler daje inny dla takiego samego napięcia.
Skoro masz altka 70A to załóż regler plusowski.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

wlodek
Posts: 91
Joined: 06 May 2009, 06:01
Location: Bielsko-Biała

Post by wlodek »

ale c+ ma zabudowane szczotki z regulatorem, w tym co ma zamontowany regulator jest osobny
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

OK.
Jeśli masz altka 44A to potrzebujesz zewnętrzny regulator (ten co był na podłużnicy montowany)
Jeśłi 55A to jest taka podłużna kostka (jak w 126p) przykręcana do obudowy altka. Ma 2 przewody żółty i zielony
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

wlodek
Posts: 91
Joined: 06 May 2009, 06:01
Location: Bielsko-Biała

Post by wlodek »

To jest altek 55A, regulator ma przykręcony do obudowy, co dalej?
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1999r. 221kkm
POLONEZ CARO PLUS 1,6 GSI 1998r. 111kkm
POLONEZ 1500 1981r.
POLONEZ CARO 1.4 GLI 16V
WARSZAWA 203 1966r.
FIAT 126p KJS 1980r.
był POLONEZ TRUCK 1991r.

Post Reply