Żarzenie się kontrolek ładowania i STOP MR93

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
elltry
Posts: 30
Joined: 14 February 2007, 21:44
Location: Skarżysko-Kamienna / Wawa

Żarzenie się kontrolek ładowania i STOP MR93

Post by elltry »

Od pewenego czasu zauważyłem, że po odpaleniu kontrolka ładowania i ideogram STOP normalnie zgaśnie a czasem się lekko żarzy. Przyczyną pewnie jest jakieś zwarcie (pewnie jakis przewód dotyka np masy). Gdzie radzicie szukać przyczyny? Bezpośrednio w zegarach czy gdzieś "głębiej" ??

mis_
Posts: 90
Joined: 08 April 2007, 12:46
Location: Chrzanów

Post by mis_ »

np. walnięta dioda w alternatorze , regulator napięcia może mieć dość :D
1,6GLE '94

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Mam podobnie i strach się przyznać ile czasu z tym jeżdżę. Z tego co czytałem, to na żarzenie się kontrolki najczęstszą odpowiedzią są diody. Ale ja, rozmontowałem alternator, posprawdzałem diody (niby ok), wymieniłem szczotki, regulator napięcia i nic nie lepiej. Ładowanie jest całkiem niezłe. Przymierzam się do wymiany kabelków od dużych prądów, bo sparciałe i też poszukam jakiś zwarć.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

mis_
Posts: 90
Joined: 08 April 2007, 12:46
Location: Chrzanów

Post by mis_ »

Jeszcze jedno mi się przypomniało przetarty przewód na rozruszniku i masuje

Znam taki przypadek z malca nie jeden elektryk nie mógł zaiskrzyć o co chodzi kontrolce od ładowania :P
1,6GLE '94

AndrewS
Posts: 117
Joined: 12 January 2007, 22:57
Location: Puławy
Contact:

Post by AndrewS »

Krasik wrote:posprawdzałem diody (niby ok),
jak sprawdzales diody ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Image
Rover 800 2.0 16V MPI Image
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

AndrewS wrote:
Krasik wrote:posprawdzałem diody (niby ok),
jak sprawdzales diody ??
Rozkręciłem alternator. Sąsiednie diody są złączone za sobą (jest nakrętka). Odkręciłem ją, rozgiąłem nóżki, tak, żeby się nie dotykały. Wziąłem multimetr. Dotknąłem w jedną i drugą stronę, patrząc, jaka jest rezystancja w jedną a jaka w drugą. Wychodziło, że w jedną mała, w drugą duża, więc niby ok. No ale owszem, pewności 100% to nie ma.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

AndrewS
Posts: 117
Joined: 12 January 2007, 22:57
Location: Puławy
Contact:

Post by AndrewS »

a no wlasnie, bo lepiej jest sprawdzic, nie multimetrem tylko zarowka o mocy np. 50W, czasami jest tak ,ze na multimetrze jest OK ,a pod faktycznym obciazeniem lipa
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Image
Rover 800 2.0 16V MPI Image
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

A mi się dziś zaświeciła. Właściwie nie wiem jak to określić. Nie pali się pełnym światłem, ale też nie żarzy. Zauważyłem dziś, jak wracałem z Gorzowa. Co jakiś czas gasła na minutę, dwie, ale nie było to powiązane z obrotami. Żyła własnym życiem. Nie mam teraz miernika, ale ponad 90 km na światłach nie wyładowało akumulatora. Może ktoś ma jakieś sugestie?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Miernik pokazał, że ładowanie jest OK.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Najpopularniejszą przyczyną żarzenia się kontrolki ładowania przy prawidłowym napięciu i niewyładowywaniu akumulatora są diody w alternatorze.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

A jazda z tym grozi jakimiś konsekwencjami, pożarem na przykład?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Nabauab wrote:A jazda z tym grozi jakimiś konsekwencjami, pożarem na przykład?
Pożarem to nie. Inne konsekwencje... hmmm... może w jakimś bardzo dalekiej perspektywie ale trudno powiedzieć. Nie musisz się spieszyć ale jakoś w perspektywie naprawę tego mieć.
Last edited by Krasik on 03 December 2008, 12:09, edited 1 time in total.

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Dzięki :564:
Czas na to będę miał dopiero po Świętach, mam nadzieje, że się jakoś do nich dotoczę:)
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Grzech
Posts: 2481
Joined: 06 August 2007, 19:42
Location: Nieporęt

Post by Grzech »

Nabauab wrote:A mi się dziś zaświeciła. Właściwie nie wiem jak to określić. Nie pali się pełnym światłem, ale też nie żarzy. Zauważyłem dziś, jak wracałem z Gorzowa. Co jakiś czas gasła na minutę, dwie, ale nie było to powiązane z obrotami. Żyła własnym życiem. Nie mam teraz miernika, ale ponad 90 km na światłach nie wyładowało akumulatora. Może ktoś ma jakieś sugestie?
Możesz mieć brak kontaktu na bezpieczniku po prostu. :) Kotrolka jest podłączona jedną stroną do diód wzbudzenia alternatora, a drugą pod "+" w zegarach, Świeci się przy różnicy napięć i jest jej wszystko jedno, po której stronie jest mniejsze. Czyli jak jest spadek po stronie zasilania to też się będzie świecić. :)
Last edited by Grzech on 04 December 2008, 10:17, edited 1 time in total.

AndrewS
Posts: 117
Joined: 12 January 2007, 22:57
Location: Puławy
Contact:

Post by AndrewS »

albo sama oprawka zarowki moze miec slaby styk
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Image
Rover 800 2.0 16V MPI Image
Jawa TS 350
byl Rover 214 Si 95

MtuninG
Posts: 5
Joined: 12 April 2008, 16:04
Location: Stalowa Wola

Post by MtuninG »

Też mam problem z kontrolką od ładowania. Podczas włączenia kierunkowskazu mruga razem z kierunkowskazem. Tak samo jest gdy nacisnę pedał hamulca. Nie jest to oczywiście świecenie się, ale kontrolka się żarzy. Ale gaśnie gdy puszcze hamulec lub wyłączę kierunkowskaz. Co może być przyczyną? ta dioda na alternatorze?

Samochód to 125p 85r.
Last edited by MtuninG on 05 December 2008, 17:47, edited 2 times in total.

Post Reply