Polonez 1991r kłopoty z zapłonem elektronicznym

układ zapłonowy, urządzenia rozruchowe, układy wytwarzania prądu, pozostałe urządzenia elektryczne.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Par_Dez
Posts: 111
Joined: 02 September 2011, 21:45
Location: Warszawa

Polonez 1991r kłopoty z zapłonem elektronicznym

Post by Par_Dez »

Witam !
Od pewnego czasu mam kłopoty z moim polonezem a konkretnie z zapłonem.Ponieważ te kłopoty zaczęły się od wadliwie działającego gaźnika uszkodzony był zaworek ssania oraz dysza wkręcana w zaworze ZHS założyłem pokrywę komory pływakowej od drugiego gaźnika z dobrym sprawnym zaworkiem oraz wymieniłem dyszę od zaworu ZHS nie ruszając ustawienia śruby regulującej zawór,oczyściłem gaźnik.Teraz zaczęły się problemy z zapłonem.Gdy samochód stoi 3-4 dni i jest mokro tak jak w tych dniach,to nie mogłem uruchomić silnika.Po wykręceniu świec stwierdziłem brak iskry na świecy.O dziwo przy następnej próbie silnik zaskoczył ale jakoś dziwnie pracuje dopóki się trochę nie rozgrzeje.Potem w czasie jazdy zdarzają się lekkie szarpania ustający gdy zmniejszam a potem dodaję gazu.
Znalazłem opis i sposób w jaki można sprawdzić czy winą jest moduł czy cewka w aparacie lub sam aparat i sobie wydrukowałem.Ciekawe dlaczego gdy wpuściłem trochę preparatu W-40 to na drugi dzień silnik zapalił bez problemów.Czy wyjęcie całego aparatu,rozebranie go jest na tyle skomplikowane że potem po złożeniu i ewentualnej wymianie cewki w aparacie lub założenie drugiego będzie wymagało specjalnych przyrządów pomiarowych do elektroniki ?
ParDez

jureczek
Posts: 170
Joined: 26 November 2009, 19:49
Location: Przemyśl - Kraków
Contact:

Post by jureczek »

Na start masz bana za pisownie. Zobaczysz co sie będzie działo za chwile

Par_Dez
Posts: 111
Joined: 02 September 2011, 21:45
Location: Warszawa

Post by Par_Dez »

jureczek wrote:Na start masz bana za pisownie. Zobaczysz co sie będzie działo za chwile
Czy mogę dowiedzieć się co w mojej pisowni jest nie tak ?
ParDez

klysek1
Posts: 2833
Joined: 24 November 2007, 12:11
Location: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post by klysek1 »

Interpunkcja jest niepoprawna.

Par_Dez
Posts: 111
Joined: 02 September 2011, 21:45
Location: Warszawa

Post by Par_Dez »

klysek1 wrote:Interpunkcja jest niepoprawna.
Przykro mi,ale interpunkcja zawsze była moją słabą stroną.To nie wypracowanie ani zadanie domowe.Rozumiem błędy ortograficzne.
W takim razie dziękuję sam sobie poradzę.To nie jest forum z języka polskiego.
ParDez

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

Cewkę to się wymienia plug&play. Moduł też. Trzeciak twierdzi, że są nierozbieralne, więc nie sądzę by coś się z nimi dało zrobić innego niż wymiana.

Rozdzielacz (kopułka+palec) po wymianie wypada ustawić, by dawał iskrę w odpowiednim momencie, ale też z grubsza da się to zrobić bez jakichś specjalnych przyrządów, stroboskopów i innych, a tylko dokładnie pilnując by wszystko poskładać w takiej pozycji, w jakiej się rozłożyło. Czasem wystarczy tylko oczyścić styki, wymiana nie zawsze jest konieczna.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Par_Dez
Posts: 111
Joined: 02 September 2011, 21:45
Location: Warszawa

Post by Par_Dez »

Serdecznie dziękuję.Jutro zabieram się do roboty.
ParDez

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Wydaje mi się że trzeba przyjrzeć się też mitycznemu przewodowi.


A co do wypracowania. Napisałeś długi tekst, źle stawiasz spacje po znakach interpunkcyjnych. Wiedziałbyś o czym mowa gdybyś porównał swój tekst z jakimkolwiek artykułem w gazecie lub sieci.
To ja dowcipas. Salve!

Endi
Posts: 204
Joined: 04 November 2007, 17:25
Location: Świdnik

Re: Polonez 1991r kłopoty z zapłonem elektronicznym

Post by Endi »

Pozwolę sobie odgrzebać temat żeby nie zakładać nowego. Od jakiegoś czasu walczę w moim Borewiczu z nieregularną pracą silnika. Wielokrotne regulację gaźnika czy zapłonu nie przynoszą skutków, więc postanowiłem bardziej zagłębić się w temat. Rozebrałem aparat zapłonowy i zobaczyłem że palec ściną 2 styki w kopułce wygląda to tak:
Image
Ma ktoś może pomysł co może być przyczyną takiej sytuacji :638: Na palcu również widać wyraźnie ślady "szlifowania". Dodam tylko że pacjent to Borewicz z przeszczepionym silnikiem z plusa na gaźniku i elektronicznym zapłonie. Wymieniłem palec i kopułkę i po chwili pracy widać że sytuacja powtarza się na nowych elementach.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

Post Reply