Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?

elementy karoseryjne, naprawy blacharskie, konserwacja nadwozia.

Moderator: Moderatorzy

kgracjank
Posty: 59
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 15:45
Lokalizacja: Uhrusk

Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?

Post autor: kgracjank » 13 lipca 2017, 21:21

Witam

Jak w tytule. Od roku czasu albo i lepiej szukam Poloneza Trucka najlepiej diesla, choć ostatecznie nie pogardzę benzyną w wersji ST (czyli skrzynia ładunkowa 2 m i 2 osobowy) i rocznik najlepiej powyżej 2001.

Jestem zdołowany bo nie mogę znaleźć takiego modelu. W roczniku powyżej 2000 - 2001 są przeważnie DC (podwójna kabina) lub LB (wydłużona paka - 2,5 m) lub ROY (czyli 4 drzwi i krótka paka [cyba 1,8 m]).

Forumowicze pomóżcie, może daremnie szukam bo takich nie ma lub prawie nie ma !?
Pozdrawiam
Polonez is the best

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 14 lipca 2017, 09:00

Może być ciężko znaleźć, o ile nie będzie to niemożliwe. Nie dlatego, że fabryka nie robiła, bo oficjalnie w ofercie chyba były do samego końca, ale dlatego, że za niemal te same pieniądze ludzie mogli lubić LB i Roy (uwaga, Roy nie to samo co DC - DC miał jedną parę drzwi, a Roy dwie), które miały po prostu większe możliwości transportowe. Na ST mogło zwyczajnie nie być chętnych. A że pod koniec produkcja w zasadzie była wyprzedana zanim ją rozpoczęto, to robiono tylko to, co ludzie chcieli brać.

Na pewno przedostatnia seria, te wznawiana w listopadzie 2002 to były same Roy-e 1,9GLD. Nie wiem jak z serią z 2003 roku.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 14 lipca 2017, 20:52

Tomek z fsoservice ma ST 1.9d 2003

kgracjank
Posty: 59
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 15:45
Lokalizacja: Uhrusk

Post autor: kgracjank » 15 lipca 2017, 21:48

Jak by ktoś coś wiedział o takim co szukam to proszę pisać. Allegro i OLXa cały czas śledzę oraz w googlach przetargów. Może mieć nawet przełamujące się progi, to akurat dla mnie drobnostka ponieważ mam na to patent, po tym zabiegu progi przeżyją 5 razy silnik i resztę ;)
Polonez is the best

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 15 lipca 2017, 21:49

Jaki to patent?

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 15 lipca 2017, 22:00

Pianka montażowa i pręty zbrojeniowe, patent stary jak świat. :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

kgracjank
Posty: 59
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 15:45
Lokalizacja: Uhrusk

Post autor: kgracjank » 16 lipca 2017, 13:47

profil 120x60 elegancko wprawiony zamiast fabrycznych progów. Roboty z tym trochę jest ale wygląda elegancko i jest super mocne. Poszukam zdjęć z roboty, bo jednego trucka już tak reanimowałem.
Polonez is the best

kgracjank
Posty: 59
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 15:45
Lokalizacja: Uhrusk

Post autor: kgracjank » 16 lipca 2017, 14:03

O znalazłem jakąś fotkę, proszę:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 lipca 2017, 14:06 przez kgracjank, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez is the best

Danz
Posty: 2
Rejestracja: 19 lipca 2017, 11:19
Lokalizacja: pomorze

Re: Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?

Post autor: Danz » 11 września 2017, 16:15

Z patentem "na profil" to nie do końca tak jak piszesz. Newralgiczny punkt dalej nie będzie wzmocniony. Z doświadczenia mogę powiedzieć,że wymiana progów z korytami i podciągami oraz wstawki ( podpórki, jak zwał) paki z giętej blachy dają lepsze efekty niż wstawianie profili. Zauważ,że nadwozie samonośne nie może być "sztywne". Po wstawieniu profili z całą pewnością po niedługim czasie wystąpią pęknięcia zmęczeniowe w innych miejscach.
Masz Poloneza Roy-a, każda laska Twoja...

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?

Post autor: raffi » 12 września 2017, 13:44

Sztywne to być może. Ale jednolicie sztywne w całej konstrukcji. Bo gdy sztywna jest połowa konstrukcji, to w drugiej połowie konstrukcji, która jest mniej sztywna kumulują się naprężenia i całość pęka zmęczeniowo.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Re: Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?

Post autor: jurek_j » 12 września 2017, 13:54

Miejsca, które bezpośrednio odbierają obciążenia dynamiczne nie mogą być równie sztywne co reszta konstrukcji. Bo najpierw one się rozlecą. Stąd mocowania wahaczy, czy resorów są znacznie grubsze, niż reszta elementów konstrukcyjnych nadwozia. Rozkład naprężeń itp. itd.

Co nie zmienia faktu, że profil konstrukcyjny prostokątny zamiast progu jest rozwiązaniem lekko powiedziawszy kontrowersyjnym.
No ale ja mam łaty na poszyciu podłogi z blachy z kuchenki gazowej, czego na dzień dziś nie polecam, jakoś z tym próbuję żyć. Już nawet kilka lat mi się tak udało.

ODPOWIEDZ