Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?
Moderator: Moderatorzy
Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?
Witam
Jak w tytule. Od roku czasu albo i lepiej szukam Poloneza Trucka najlepiej diesla, choć ostatecznie nie pogardzę benzyną w wersji ST (czyli skrzynia ładunkowa 2 m i 2 osobowy) i rocznik najlepiej powyżej 2001.
Jestem zdołowany bo nie mogę znaleźć takiego modelu. W roczniku powyżej 2000 - 2001 są przeważnie DC (podwójna kabina) lub LB (wydłużona paka - 2,5 m) lub ROY (czyli 4 drzwi i krótka paka [cyba 1,8 m]).
Forumowicze pomóżcie, może daremnie szukam bo takich nie ma lub prawie nie ma !?
Pozdrawiam
Jak w tytule. Od roku czasu albo i lepiej szukam Poloneza Trucka najlepiej diesla, choć ostatecznie nie pogardzę benzyną w wersji ST (czyli skrzynia ładunkowa 2 m i 2 osobowy) i rocznik najlepiej powyżej 2001.
Jestem zdołowany bo nie mogę znaleźć takiego modelu. W roczniku powyżej 2000 - 2001 są przeważnie DC (podwójna kabina) lub LB (wydłużona paka - 2,5 m) lub ROY (czyli 4 drzwi i krótka paka [cyba 1,8 m]).
Forumowicze pomóżcie, może daremnie szukam bo takich nie ma lub prawie nie ma !?
Pozdrawiam
Polonez is the best
Może być ciężko znaleźć, o ile nie będzie to niemożliwe. Nie dlatego, że fabryka nie robiła, bo oficjalnie w ofercie chyba były do samego końca, ale dlatego, że za niemal te same pieniądze ludzie mogli lubić LB i Roy (uwaga, Roy nie to samo co DC - DC miał jedną parę drzwi, a Roy dwie), które miały po prostu większe możliwości transportowe. Na ST mogło zwyczajnie nie być chętnych. A że pod koniec produkcja w zasadzie była wyprzedana zanim ją rozpoczęto, to robiono tylko to, co ludzie chcieli brać.
Na pewno przedostatnia seria, te wznawiana w listopadzie 2002 to były same Roy-e 1,9GLD. Nie wiem jak z serią z 2003 roku.
Na pewno przedostatnia seria, te wznawiana w listopadzie 2002 to były same Roy-e 1,9GLD. Nie wiem jak z serią z 2003 roku.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
Re: Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?
Z patentem "na profil" to nie do końca tak jak piszesz. Newralgiczny punkt dalej nie będzie wzmocniony. Z doświadczenia mogę powiedzieć,że wymiana progów z korytami i podciągami oraz wstawki ( podpórki, jak zwał) paki z giętej blachy dają lepsze efekty niż wstawianie profili. Zauważ,że nadwozie samonośne nie może być "sztywne". Po wstawieniu profili z całą pewnością po niedługim czasie wystąpią pęknięcia zmęczeniowe w innych miejscach.
Masz Poloneza Roy-a, każda laska Twoja...
Re: Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?
Sztywne to być może. Ale jednolicie sztywne w całej konstrukcji. Bo gdy sztywna jest połowa konstrukcji, to w drugiej połowie konstrukcji, która jest mniej sztywna kumulują się naprężenia i całość pęka zmęczeniowo.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
Re: Polonez Truck 1.9 D ST czy taki istnieje powyżej 2001 roku ?
Miejsca, które bezpośrednio odbierają obciążenia dynamiczne nie mogą być równie sztywne co reszta konstrukcji. Bo najpierw one się rozlecą. Stąd mocowania wahaczy, czy resorów są znacznie grubsze, niż reszta elementów konstrukcyjnych nadwozia. Rozkład naprężeń itp. itd.
Co nie zmienia faktu, że profil konstrukcyjny prostokątny zamiast progu jest rozwiązaniem lekko powiedziawszy kontrowersyjnym.
No ale ja mam łaty na poszyciu podłogi z blachy z kuchenki gazowej, czego na dzień dziś nie polecam, jakoś z tym próbuję żyć. Już nawet kilka lat mi się tak udało.
Co nie zmienia faktu, że profil konstrukcyjny prostokątny zamiast progu jest rozwiązaniem lekko powiedziawszy kontrowersyjnym.
No ale ja mam łaty na poszyciu podłogi z blachy z kuchenki gazowej, czego na dzień dziś nie polecam, jakoś z tym próbuję żyć. Już nawet kilka lat mi się tak udało.