Kilka pytań o zderzaki i przednie lampy do Caro (nie plus)

elementy karoseryjne, naprawy blacharskie, konserwacja nadwozia.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Kilka pytań o zderzaki i przednie lampy do Caro (nie plus)

Post autor: raffi » 11 marca 2014, 12:41

Stanąłem właśnie przed małym remontem blacharsko-lakierniczym mojego Klekota (bardziej zabezpieczenie niż łatanie dziur, ale parę elementów przy okazji muszę wymienić. Przy okazji chcę wymienić lampy (nieco wypalone, z uszkodzonymi mocowaniami) i zderzaki (tylny peknięty, w przednim dziury po wkrętach - radosna twórczość poprzedniego właściciela) na nowe. Zależy mi by zachować oryginalność wozu, więc mam kilka pytań:

1) Wiem, że lampy przednie(Caro) fabryczne mają napis FSO i czarną obudowę, a zamienniki nie zawsze. Czymś jeszcze się różnią?
2) Czy na szkłach lamp jest data wytworzenia tak jak na szybach? jeżeli tak to gdzie jej szukać i jak jest zakodowana?
3) Czym do cholery napełnia się ten układ hydro do regulacji świateł?
4) Kto jest producentem fabrycznych lamp?

5) identyczne pytanie o lampy kierunkowskazów przednich - oryginały posiadają tylko logo FSO czy coś jeszcze je odróżnia od zamienników? Kto je robi?

6) Zderzaki do Caro (nie plusa) po czym poznać oryginalne? Na oko to chyba nie różnią się od zamienników?
7) Co jeszcze warto do nich dokupić? Rolki? Wsporniki jakieś są? jakieś wzmocnienia wewnętrzne?
8) Znacie jakiś patenty by to dobrze zamontować i by nie odstawały? Bo widzę, że co 2 Poldek ma z tym kłopot. Na co zwrócić uwagę?
9) Przód i tył ma inne mocowania zderzaków, czy wsporniki i rolki są wymienne?

Sorry za długą listę pytań, ale nigdzie nie widzę odpowiedzi online, w Trzeciaku i Morawskim też nie znalazłem, a tutaj na pewno ktoś już to dłubał i będzie umiał odpowiedzieć. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 11 marca 2014, 13:13

1) Wiem, że lampy przednie(Caro) fabryczne mają napis FSO i czarną obudowę, a zamienniki nie zawsze. Czymś jeszcze się różnią?
zamienniki mogą mieć miejsce na oprawkę żarówki świareł do jazdy dziennej. wesemy mają na pewno, wystarczy wyciąć zaślepkę nożem.
2) Czy na szkłach lamp jest data wytworzenia tak jak na szybach? jeżeli tak to gdzie jej szukać i jak jest zakodowana?
nigdy się temu mocno nie przyglądałem, ale prawdopodobnie na plastikowej części lampy, będzie słoneczko z datą wykonania odlewu.
4) Kto jest producentem fabrycznych lamp?
5) identyczne pytanie o lampy kierunkowskazów przednich - oryginały posiadają tylko logo FSO czy coś jeszcze je odróżnia od zamienników? Kto je robi?
zem ełk.
raffi pisze:7) Co jeszcze warto do nich dokupić? Rolki? Wsporniki jakieś są? jakieś wzmocnienia wewnętrzne?
w przednim i tylnym są wsporniki, które lubią gnić. do tego w tylnym są plastikowe rolki z metalowymi śrubami, które lubią na amen przyrdzewieć do błotnika.
raffi pisze:8) Znacie jakiś patenty by to dobrze zamontować i by nie odstawały? Bo widzę, że co 2 Poldek ma z tym kłopot. Na co zwrócić uwagę?
nie połamać otworów na wkręty, na samych końcach zderzaków i mieć dużo cierpliwości przy składaniu. a to i tak nie gwarantuje sukcesu. :P

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 09 czerwca 2014, 14:03

Polonez się robi, a ja wracam do tematu, bo mam jeszcze kilka pytań.

Mój blacharz mówi, że ze wspornika zderzaka tył nic nie będzie, ruda już zjadła go na tyle, że nie ma czego ratować. Próbuję znaleźć teraz (auto jest 300km ode mnie) jak ten wspornik do Caro (nie plus) wygląda by to zanabyć. Czy to jest to: http://allegro.pl/polonez-belka-tylnego ... 28205.html czy coś innego?

Poza tym podczas demontażu zmasakrowano mi listwy na tylnych błotnikach. Listwy wiem, że można kupić, nawet niedrogo. Tylko do tego są jeszcze jakieś kołki plastykowe zapewne albo cuś? Ma ktoś może foto jak to wygląda? Bo zapewne w komplecie z listwami tego nie będzie?
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
trucker
Posty: 439
Rejestracja: 31 marca 2013, 19:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MR89

Post autor: trucker » 09 czerwca 2014, 14:12

raffi pisze:Poza tym podczas demontażu zmasakrowano mi listwy na tylnych błotnikach.
Chodzi Ci o te małe fragmenty za tylnymi drzwiami, tak zwane przecinki? Powinny do tego być takie plastikowe nakrętki, jak kupowałem listwę na tylny błotnik do przejściówki, to były w komplecie.
Użytkownik Daniel22 odcina OHVką.

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 09 czerwca 2014, 15:07

trucker pisze:
raffi pisze:Poza tym podczas demontażu zmasakrowano mi listwy na tylnych błotnikach.
Chodzi Ci o te małe fragmenty za tylnymi drzwiami, tak zwane przecinki? Powinny do tego być takie plastikowe nakrętki, jak kupowałem listwę na tylny błotnik do przejściówki, to były w komplecie.
Tak, chodzi mi o przecinki. Dzięki za info, że to jest w komplecie, zwrócę uwagę kupując. A jak nie to wiem już by szukać plastykowych nakretek. Dzięki za trop.


Prosze jeszcze o odpowiedź odnośnie wspornika (belki) zderzaka...
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 09 czerwca 2014, 16:44

Nie zawracaj sobie głowy plastikowymi nakrętkami, jeśli ich nie będzie. Tam jest typowy gwint i przykręcisz to zwykłą nakrętką.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 09 czerwca 2014, 19:05

tylko już jej nie odkręcisz. :P

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 09 czerwca 2014, 20:08

Buton pisze:Nie zawracaj sobie głowy plastikowymi nakrętkami, jeśli ich nie będzie. Tam jest typowy gwint i przykręcisz to zwykłą nakrętką.
Zwykłe nakrętki to podobno właśnie tam były teraz. I faktycznie nie do wykręcenia się okazały. Zwłaszcza, że z tyłu nie miałem nadkoli, więc generalnie to wodą i błotem dostawało(teraz nadkola już będą).

Dobrze wiedzieć, że jakby co, to gwint jest typowy (M6? Tak na oko mi wygląda). Mam jednak nadzieję, że nie będę musiał tej wiedzy wykorzystywać, bo kupię komplet lub będę mógł dokupić plastykowe. Po coś fabryka tak wymyśliła i dopóty, dopóki nie muszę, nie będę się starał być mądrzejszy od inżynierów ;)

Męczy mnie teraz inne zagadnienie. Będę miał dwa "przecinki" nowe, dwa zderzaki nowe (stare były połamane i miały uszkodzone mocowania), a do tego resztę listew starych i wypłowiałych. Muszę się zastanowić co z tym fantem zrobić. Bo dobrze byłoby to jakoś odświeżyć, może natrysnąć zwykłym czarnym sprayem, czy cuś. Albo nawet wymienić jak okaże się niedrogie... Bo potem jeszcze raz zdejmować boczki w drzwiach by się do tego dobrać to trochę szkoda energii.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
trucker
Posty: 439
Rejestracja: 31 marca 2013, 19:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MR89

Post autor: trucker » 09 czerwca 2014, 21:02

raffi pisze:Muszę się zastanowić co z tym fantem zrobić. Bo dobrze byłoby to jakoś odświeżyć, może natrysnąć zwykłym czarnym sprayem, czy cuś.
Sprej się będzie łuszczył. Kup czernidło (np. Automax, dość skuteczne a kosztuje dosłownie kilka złotych), albo potraktuj opalarką. Ostatecznie można psiknąć WD40, ale efekt jest wybitnie krótkotrwały.
Użytkownik Daniel22 odcina OHVką.

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 09 czerwca 2014, 21:06

trucker pisze:
raffi pisze:Muszę się zastanowić co z tym fantem zrobić. Bo dobrze byłoby to jakoś odświeżyć, może natrysnąć zwykłym czarnym sprayem, czy cuś.
Sprej się będzie łuszczył. Kup czernidło (np. Automax, dość skuteczne a kosztuje dosłownie kilka złotych), albo potraktuj opalarką. Ostatecznie można psiknąć WD40, ale efekt jest wybitnie krótkotrwały.
Opalarka zatem lub czernidło. Dzięki!

WD to nie chcę, bo jak się niechcący oprę nogawką, to spodnie wypaskudzę.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 10 czerwca 2014, 07:12

Nakretke stalowa jak upaprasz porzadnie towotem, to nic jej nie bedzie przez wieeele lat :)
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 10 czerwca 2014, 14:25

Adamus pisze:Nakretke stalowa jak upaprasz porzadnie towotem, to nic jej nie bedzie przez wieeele lat :)
I na tym się skończy, bo przecinki kupiłem bez nakrętek. Nakrętek plastykowych nie szło dostać nawet oddzielnie. Dam metalowe plus full towotu i będzie musiało wystarczyć.


Ma ktoś może foto jak wyglądają mocowania zderzaka TYŁ w Caro? Muszę dokupić, a nawet nie wiem cholera jak to wygląda, ani nie mam możliwości sfotografować z auta teraz.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 10 czerwca 2014, 20:25


Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 11 czerwca 2014, 11:34

maciejowski pisze:https://sprzedajemy.pl/wsporniki-zderza ... ne,9769102 google twoim przyjacielem :570:
Dzięki. Googla pytałem, widocznie mniej efektywnie.

Wiedząc jak to wygląda, mogę zacząć szukać. Właściwie to już znalazłem, więc jeszcze raz dzięki.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

ODPOWIEDZ